Jump to content
Sign in to follow this  
mr_

Mazda 3 2019 Skyactiv X vs restul lumii

Recommended Posts

Ma bate un gand sa imi schimb parcul auto. Ambele mele masini (Skoda Superb 2010 si Citroen C1 2011) merg foarte bine, insa ambele sunt "epave" carora trebuie sa le fac ITP anual, doua revizii, doua asigurari, doua taxe de drum, etc.  Iar adunat fac aproximativ 8-9000km/an, nu se justifica sa tin doua masini la kilometrajul asta. 

Sotia are permis doar pentru automata, asa ca cea noua trebuie sa fie automata.  Caut o compacta / hatchback care sa fie in primul rand confortabila (iar insonorizarea e foarte importanta). In materie de putere sa aiba minim 100CP/l chiar si cand e incarcata.  Spatiul in portbagaj nu mai are relevanta ca atunci cand am cumparat Superbul, insa locurile in spate sa fie decente. Sa fie pe benzina. 

Am facut deja o serie de teste cu masini din mai multe categorii (toate pe benzina): 

- Alfa Giulia Veloce. Asta mi-a placut, cu exceptia pretului cam piparat si a taxei de inmatriculare criminala (4900€) nu am ce sa-i reprosez. Poate doar ca e un pic cam mare.

- Seat Leon FR 1.5 TSI - nu-i rea insa nu e nici mai practica in oras decat C1 nici pe autostrada nu-i mai cruiser decat superbul.

- Seat Leon Cupra - racheta pe roti... insa are aceeasi problema ca cel de mai sus. Ambele sufera un pic la zgomotul de rulaj. Cel putin la drum lung nu e mai cruiser decat petrolierul actual.  Dupa Cupra am "testat" cam 2km si un Golf R si nu e mai bine insonorizat decat Leonul. 

- Mercedes A-Klasse. In mod surprinzator mi s-a parut banal la insonorizare. Sub petrolier. 

 

- Mazda 3 2019.  Masina mi-a placut foarte mult.

In primul rand e singura dintre cele testate care e mai silentioasa decat ce am eu. Inerior premium pe bune nu premium wannabe. Peaste A-Klasse de exemplu.  Pozitie si feeling de condus foarte faine, centrale(comparabile doar cu Giulia). 

Dimensiuni compacte (e important pentru ca pot baga in garaj pe langa ea si bicicletele). 

Skyactiv X si microhibrid care chiar e mai sofisticata tehnic decat cea am, pe bune nu doar in materie de leji si ecrane.  Am testat motorul 2L 122CP care e cam anemic (insa eu as cumpara noul Skyactive X care are 56CP suplimentari) si cutia manuala care e super. Cutia automata nu am putut inca s-o testez. 

Pretul e decent pentru ce ofera, are gagetaraia la zi, n-arata rau, se pot face configuratii decente (inclusiv awd ceea ce e rarissim pentru un hatch),. 

Nu ma grabesc foarte tare, oricum nu o voi comada foarte repede. In primul rand vreau sa testez autoamata,  motorul skyactiv X (impreuna sau separat) si poate sa mai trag de timp sa aud "ecouri" legate de eventuale probleme. Motorul e foarte nou si incepe sa fie livrat masiv din octombrie.  Garantia se poate extinde la 5 ani cu un pret decent. 

Singura chestie care nu prea imi place sunt geamurile cam mici din spate la versiunea hatch sau deschiderea portbagajului mica la berlina, insa nu cred ca asta e un dealbreaker. 

 

Insa sunt deschis si la alte sugestii, cum spuneam nu trebuie sa ma hotarasc in seara asta. 

 

 

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Am mai multi colegi la munca cu Mazda 3, generatia anterioara. Dpdv tehnic asta noua din ce am vazut pe partea de motor este doar un facelift. Pe partea de gadget asta noua ofera mai mult decat varianta veche.

Eu am mers PRIN ORAS cu una sedan cu motorul 2.0 de 120cp, benzina si mi s-a parut silentioasa in comparatie cu disalaurile pe care le-am condus (inclusiv Volvo XC90, deci premium). Nu stiu cum e pe autostrada. Pe partea de plastice mi s-a parut ieftina, sub Epica si Captiva. Suspensia destul de dura pt gusturile mele, insa mie imi plac barcile 🙂 .

Anyway, n-am auzit nimic de rau de la proprietari, toti multumiti de motor, consum etc. Insa spre exp la asta pe care am condus-o ultima revizie a fost 1400lei (nu as chimbat curea accesorii, distributie sau altceva scump, doar placute de frana). Mie mi se pare cam scump pt o benzinara... insa nu ar fi un criteriu pt mie ca sa nu iau masina.

Share this post


Link to post

Skyactiv X e un motor complet nou, si unic deocamdata, nu exista un al doilea motor la fel.  Skyactiv G e carry over de la generatia anterioara insa mi se pare cam aiurea sa platesti taxe la un motor de 2L si sa ai performantele unuia de ~1.6.  Eu pe asta l-am testat si cam asa s-a simtit.. cam ca un 1.6 aspirat (si extrem de silentios). 

Interiorul la asta noua e mult peste A-Klasse sau A3 de exemplu.  

Pe la mine reviziile sunt exorbitante la toate marcile... 

Edited by mr_

Share this post


Link to post

imi place Mazda, sunt masini excelente mai putin cele Diesel....DAR, personal nu as opta pentru un motor atat de sofiticat si abia aparut, adica hai sa invatam ceva de la VAG 😄 OPEL ...  sa mai treaca putin de problemele copilariei...de ce nu incerci sa vez si un Audi A3 sedan mi-se pare compromisul perfect !! 

Share this post


Link to post

La Audi e putin cam haos. Pana acum cateva satamani nu aveu in oferta niciun benzinar peste... 150CP. Singurele modele mai potente erau dizalurile.

Acum insa au scos "2020" la care e fix invers, singurul benzinar e 2L TFSI 190CP care nu suna rau. Insa n-am testat-o. Nu mi-e clar daca e bazata pe noua platforma (de Golf MK8 care va incepe sa fie livrat anul asta) sau e doar "vechiul" A3 (pe baza de MK7.5) 

 Am testat modelul "2019" care nu prea m-a dat pe spate, e fix o skoda cu ceva plastic mai bun. Ar trebui sa le fac o vizita sa ma lamuresc cu modelul asta "2020" oferta actuala nu e rea desi e sensibil mai scumpa decat Mazda.   Optiunile costa destul de mult, si cel mai tare ma enerveaza garantia in continuare care e de 2 ani. Iar daca vrei extensie costa vreo 3500€ in plus (la mazda e 550€).  Insa daca m-ar da pe spate la confort si insonorizare nu-i rea ideea.  Insa intrebarea e daca merita 7-8k€ in plus fata de mazda.  Pentru ca versiunea "cheala" e chiar "cheala".

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Nu merita... dintre toate cazanele, as prefera o asiatica. Daca e si mai ieftina cu atatea (multe) mii de euro, clar e castigatoare.

Share this post


Link to post

Nemtestile nu prea mai sunt ce au fost, indiferent ca e bmw, audi, mercedes.

Mazda aia chiar arata bine pe hartie, e si ieftina si am vazut vre-o 2 review-uri, plus ca am colegi care au 2019 cat si modelul anterior. 

Cred ca in momentul de fata este cel mai bun compromis bani/calitate. Ce ma enerva la modelul anterior era motorul ala de 2 litri si 120 si nus de cai. Pe bune? Suntem in 2019 totusi, Gm avea motor de 2 litri de 133 cai si chiar de 150 in anii 90.

Mai ales ca fix acelasi motor poate sa aiba si 160 de cai. kkturile astea de marketing ma enerveaza la culme.

Share this post


Link to post

Motorul de 122cp pare lesinat pe hartie, prestatiile la acceleratie nu sunt deloc rele. Iar consumul e apropiat de un diesel de 2l modern, de aceea colegii de la munca de acare aminteam mai sus sunt f multumiti de ele. Plus ca n-au turbina, compresor si alte nebunii ceea ce le face cel putin teoretic mai fiabile.

Skyactiv X este un motor nou si posibil sa aiba probleme ale copilariei, asa cu bine zicea si Rafi. Totusi am mai multa incredere in japonezi cand vine vorba de control de calitate si testarea produselor inainte de lansare. In plus exista garantie, oferita special pentru probleme ale copilariei.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Pe cel de 122 l-am testat eu. E foarte silentios, si daca mergi normal, merge normal. Daca tragi de el... merge tot normal 😄 Nu simti ca ar fi lesinat in viata de zi cu zi, ci doar cand tragi de el la limita. 

Extensia de garantie la 5 ani costa 550€, pe care oricum o inclusesem in pachet. 

Problema mea cu e e la locurile in spate la versiunea hatch. Nevasta vrea hatch.  Iar hatchul in spate e cam claustrofob. Spatiul e ralativ OK (pentru 2 pers nu foarte inalte) insa geamurile sunt mici si prost plasate.  La berlina e ceva mai bine insa cica e prea mare (pentru 20cm..). Acum si mie imi convine varianta mai scurta (ca sa am loc in garaj si pentru biciclete) plus ca berlina nu vine cu awd (nu mor dupa el, insa daca e disponibil...)

Share this post


Link to post

Chestia aia,cu minimum 100 CP,chiar si cand e incarcata,e doar o scapare in exprimare,sau,chiar crezi ca exista masini la care puterea motorului e variabila,depinzand de incarcatura?

Share this post


Link to post
On 7/30/2019 at 12:22 PM, mr_ said:

Pe cel de 122 l-am testat eu. E foarte silentios, si daca mergi normal, merge normal. Daca tragi de el... merge tot normal 😄 Nu simti ca ar fi lesinat in viata de zi cu zi, ci doar cand tragi de el la limita. 

 

Pai fiindca este fix acelasi motor ca ala de 160 limitat din soft si/sau din aer. Si unde apare limitarea?  Fix pe turele inalte, unde se bucura benzinarul 🙂 

Da, tot acolo consuma si cel mai mult, insa nu-mi plac limitarile, pot sa il fac eu si pe-ala de 160 de cai sa consume la fel din picior si prefer sa am plusul de putere la dispozitie.

 

Ps. Nu am nimic cu mazda, si bmw are la fel de ani de zile de exemplu. Ma enerveaza ideea in sine, de ce nu au facut un 1.8 de 122 si un 2l de 160? 

E retoric nu raspundeti 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

... motiv pentru care si in ceea ce ma priveste singura optiune ramane Skyactiv X.

Dupa parerea mea motorul ala de 122CP ar fi trebuit sa fie cel 1.5 (120CP pe MX5)... versiunea entry level, cu taxe si asigurari reduse, etc. 

 

@nluncasu

Da, numarul de CP/t se modifica cu incarcatura 😄.  A fost o greseala de tastare (l in lot de t)

Share this post


Link to post

Ai multe optiuni aici, golf 8, toyota corolla( care este ca si mazda, adica eye catcher) etc

N am mers cu modelul nou de 3 dar ma bucura sa aud ca au lucrat la insonorizare, cea dinainte mie personal mi se parea mult mai zgomotoasa decat un megane 4 de exemplu.

Sunt curios de consum real life, demarajul 0-100 in 8.2 mi se pare slab comparand cu al meu 520d de 184cp mult mai vechi si mult mai greu.

Edited by Akon

Share this post


Link to post

Demarajul in realitate e mai slab si de atat, nimeni din presa care l-a testat n-a scazut sub 9s... Insa pt mine nu e prea relevant, eu merg pe autostrada mult si cu viteza constanta.  Sunt impacat cu gandul ca n-o sa aiba demarajul epavei actuale (care cu mine la volan a scos suta in 7.3s). 

Consumul a fost testat de o revista franceza (argus) vs versiunea diesel (care are 115CP), si a iesit asa:

Oras (30km zona parisului)

SkyX 6.9l/100km

Pacura 5.7l/100km

 

Drum (160km, viteze pana in 110km/h)

Skyactiv X 5.6l/100km

Boasca 5.1l/100km

 

Autostrada (110km, pana in 130km/h pe GPS)

Ambrozie Skyactiv X 6.6l/100km

smoala 6.1l/100km

Tot prin presa, testat "umar la umar" a iesit cam 1L mediu sub Focus 1.5 de exemplu. 

 

G8 inca nu a iesit, o sa-l testez. Daca au lucrat si ei la insonorizare e o optiune. 

Corolla (ca si honda dealtfel) a cazut de pe lista datorita cutiei CVT. 

Edited by mr_

Share this post


Link to post

PS

La mine a intrat pe lista scurta si sor-sa mai inalta si mai scurta, aka CX-30. Desi nu-s amator de SUV-uri, asta e SUV doar cu numele, in realitate e o compacta oarecum mai inalta. Insa e ceva mai scurta decat Mazda 3 (ceea ce e bine) o idee mai luminoasa in spate, si portbagaj un pic mai mare. Iar la greutate are doar 45kile in plus. Am testat versiunea automata - bag impresiile mai jos.

Cutia mie mi-a placut, chiar daca multi o critica prin presa. E oricum cu 10 clase peste alea robotizate simple. In comparatie cu DSG-ul mie imi place mai mult cum se comporta la viteze reduse, gen  blocaje de trafic.  De CVT-uri nu mai zic, alea sunt foarte eficiente insa moartea pasiunii ca feeling. In mers schimbarile nu sunt la fel de rapide ca la un DSG insa nici nu te plictisesti asteptand.  Shimbarile de trepte mi s-au parut suficient de line si de inspirate (si in sport si in mod normal), uneori mai inspirate decat cele de pe DSG7 uscat de exemplu.  Schimbarea de la padele, pe care ai putea s-o folosesti atunci cand vrei sa anticipezi o haiducie e suficient de rapida si de lina in ambele sensuri. 

Pe de alta parte tot nu-s convins cu spatiul in spate vs 3 hatchback.  Clar sta mai bine la cap. Insa la picioare si la latime nu-s convins, or fi diferentele nanometrice. Pe edmunds scrie ca Mazda3 e mai spatioasa in spate (mai putin pe inaltime), pe Mazda Belgia e invers. Acceptabil insa nu mai mult. Fata de Mazda 3 are geamuri mai mari si in plus nu mai are tavanul negru (la Mazda 3 singura nuanta de tavan e negru, ca asa a decis un satanist de la marketing). 

Ca sofer, mi se pare ca 3 sta un pic mai bine cam la toate capitolele dpdv al dinamicii.  Si CX30 e foarte reusita si rafinata, insa 3-ul mi s-a parut chiar un pic mai reusita si mai rafinata. Evident, asta tine si de gusturi. 

Motorul (G122) aceeasi impresie ca la 3, e OK daca mergi normal si isi arata limitele daca tragi de ea.  Parca pe 3 mi s-a parut mai silentios.  In materie de insonorizare si pe CX30 am fost impresinat de cat de putin prezent e zgomotul de vant (testat pana la 150km/h), tinand cont pe de o parte de caroseria inalta si pe de alta parte de geamurile "chioare".  Si sta foarte bine si la zgomotul de rulaj in ciuda pneurilor pe 18". 

Testul a fost de 4km de drum normal (cu trafic cam nasol) si vreo 18 de autostrada, mergand in toate felurile. Consum pe BC 7.4. Cred ca o 3 cu Skyactiv X  si mergand mai eco are sanse sa fie sensibil sub chiar si cu awd. 

 

Share this post


Link to post

Am butonat si eu un cx30 de-asta la o expozitie. 

Feeling-ul este ca e bine facut ca si constructie, mult peste ford kuga sau suzuki s-cross de exemplu.

Oricum, nu ma atrage nisa asta de crossovere/suv-uri din principiu asa ca parerea mea nu prea conteaza 😄 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nisa asta nici pe mine nu ma atrage, insa CX-30 e o compacta. E denumita SUV mai mult din motive de marketing...  Cu exceptia plasticului de jos si poate a garzii la sol un pic mai mari (insa nu exagerata) nu are nimic de SUV.

Fata de Mazda3 are doar 45kile in plus. E o idee mai scurta insa are cam 100L in plus la portbagaj, si cel mai important, nu e asa intunecoasa in spate. La M3 din motive de design geamurile din spate sunt minuscule, iar pasagerii au stalpii in dreptul capului... 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mie mi se pare fix la fel ca celelalte 2 si daca e compacta, inseamna ca mie nu-mi plac compactele 🙂 .

Share this post


Link to post

Dinauntru e diferita fata de cum e pe dinafara 😄

Se "simte" fix ca o compacta, nu are prea mare legatura cu suv-urile alea in care stai ca pe wc. 

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ma intereseaza si tinuta de drum. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Compacta 😄

Share this post


Link to post

Incearca si noul Qashqai pe benzina, care sa aiba cutia DCT, daca vrei automata. Cel de 160 de cai, fara 4x4, se misca super bine si e destul de lejer, de fapt nu prea mai e un SUV ca vechiul Qashqai, e un hatch mai inalt...

Share this post


Link to post

Probabil se mișcă mai bine decât motorul skyactiv x de pe mazda. 

Însă până acum am avut experiente amestecate cu cutiile cu dublu ambreiaj uscate in oras (cum e edc-ul, sau vechiul dsg7) . Taraiala in trafic la viteze mici nu-i punctul lor forte nici dpdv al confortului, nici al fiabilității. 

Deocamdată nu ma grăbesc. As vrea sa vad și ce-i de capul noii game de la vag. Dacă au umblat la insonorizare nu m-ar deranja un 2.0tsi (golf, sau leon) cu cutia dsg7 umeda. Sau poate noua Octavia, care îmi place cum arata, dacă îmi place și cum merge și dacă îmi conving consoarta sa conducă o berlina... 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...