Jump to content

Recommended Posts

Eu am pus la aveo placute si discuri qwp, sunt acelasi producator, am zis sa fie compatibile. Mai important, zic eu, e sa controlezi etrierele sa functioneze bine, eventual sa repari si etrierele cu un kit de reparatie si sa schimbi pistonasele din spate. Dupa operatie, ar fi bine sa mergi la un stand de frane. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Nu ai cum sa compari TRW sau TEXTAR cu QWP sau NIPARTS. Nu exista comparatie, sunt ligi diferite.

Deci, daca vrei performanta, mergi pe brandurile consacrate. Daca ai un mers decent, fara "varfuri", atunci se justifica sa te orientezi catre ceva "de buget".

Pentru mers normal/linistit, probabil ca diferentele se simt pe termen lung. Pentru mers sportiv sau masina super incarcata sau regim de autostrada cu franari dese conteaza mai putin durata de viata (un plus de 25% sa zicem) si mai mult faddingul redus, integritatea compozitiei, siguranta la o franare de urgenta etc. 

Nu o sa uit niciodata momentul in care eram cu tot piciorul pe frana, pe banda de intrare intr-o benzinarie, si ma intrebam daca o sa opresc inainte de pompa ! Si nu aveam placute sau discuri anonime ... chiar erau placute ATE, doar ca nu alea care ar fi trebuit sa fie ...

In rest, total de acord cu colegul. Sistemul de franare trebuie sa fie in permanenta la nivel bun de functionare. Pornind de la lichid si pana la furtun, piston, glisiere, placute ...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Am ales dicuri frană TRW  și plăcuțe TRW. Discul este negru, conținut ridicat de carbon. Nu prea știu exact ce înseamnă: negru/conținut ridicat de carbon. Am mers la recomandarea unui service. Diferențele de preț: disc frană Nipparts 75 ron, TRW 121 ron, Textar 148 ron, ATE 172 ron./buc.

Edited by cristache nicu

Share this post


Link to post

Bani bine investiti ! 👍

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Ai ales bine, eu am luat in 2019 placute Nipparts si discuri Bosch. Placute nu am gasit ceva "mai de firma" la momentul schimbarii, insa Nipparts avusese si la ultimul schimb pe discurile vechi, originale. Acum, dupa aproape 3 ani si 15000km de la schimbare inca sunt OK si discurile si placutele - masina franeaza corect, a iesit bine si la testele de franare de la ITP, deci nu ma plang. Fiind o masina usoara, daca nu conduci sportiv, atunci tin bine.

QWP stiu ca sunt ceva gen blueprint, deci printre cele mai ieftine dintre cele de buget. Cateodata poti sa nimeresti calitatea OK, cateodata poti sa iti iei teapa. Imi aduc aminte ca la Epica aveam placute Hi-Q Sangsin Brake care erau 50 lei/set si erau f bune. Daca ziceai cuiva de Hi-Q, toti ridicau din umeri si credeau ca vorbesti de formatia vocal-instrumentala 🤣🤣 

Edited by ches
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Mulțumesc pentru păreri! Acum am însă o nedumerire legată de aprinderea farurilor-fază scurtă și pozițiile de pe spate când pornesc motorul. Mai exact: bag cheia în contact, învârt pe  poziția 1 - se deschide radio - (este normal), pun cheia în poziția 2 - se aprind martorii în bord dar și pozițiile față-spate. Pornesc motorul - acum se aprinde și faza scurtă ( pozițiile față-spate sunt deja aprinse) - și rămân așa până la oprirea motorului. Când se face noapte și acționez maneta de lumini se aprinde  lumina vitezometrului, faza scurtă și pozițiile fiind deja aprinse. Este normal așa? Sau poate fostul proprietar a făcut vre-o modificare? Mulțumesc. Aștept păreri.

Edited by cristache nicu

Share this post


Link to post

Este normal, Sparkul M300 are asa numita functie "lumini de zi" in care aprinde toate luminile, mai putin bordul. Eu tin maneta pe "pozitii" nu pe "OFF" ca sa cresc durata de viata a becurilor de faza scurta. Cand ies din localitate aprind faza scurta ca sa fiu legal si aia e 🙂 .   

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Acum 15 ore, ches a spus:

Este normal, Sparkul M300 are asa numita functie "lumini de zi" in care aprinde toate luminile, mai putin bordul. Eu tin maneta pe "pozitii" nu pe "OFF" ca sa cresc durata de viata a becurilor de faza scurta. Cand ies din localitate aprind faza scurta ca sa fiu legal si aia e 🙂 .   

Mulțumesc pentru informație. Interesant raționamentul constructorilor... se aprind și pozițiile față-spate, becul de la număr..în condițiile în care este necesar doar luminile de întâlnire pe timp de zi. Voi aplica și eu varianta cu maneta de lumini pe poziția ON-poziții (în oraș), pentru a proteja becurile fază scurtă. Bănuiesc că s-ar putea face modificări pentru a anula funcția pornire automată a becurilor...ceva cu întrerupător.., dar...până una-alta rămâne așa atât timp cât am bateria bună. image.png.0d686b815b99db0c7567f082b5e43f82.png 

Edited by cristache nicu

Share this post


Link to post
1 hour ago, cristache nicu said:

..în condițiile în care este necesar doar luminile de întâlnire pe timp de zi.

Asta (probabil) coform legislatiei ... da' conform unei gindiri logice varianta corecta (si utila in trafic) este cea care spuneti ca este implementata pe masinuta ni discutie - "se aprind și pozițiile față-spate, becul de la număr"

Share this post


Link to post

Cred ca rationamentul a fot mai mult economic/ simplitate, e aiurea sa schimbi becuri doar pt ca le-a fost lene. La masini mai scumpe gen Cruze au Captiva se aprind doar farurile sau DRLurile. Daca vroiau sa faca ceva ca lumea puneau niste DRL cu LED pe spark 🙂 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Bună ziua. Aduc în discuție o problemă des întâlnită: ovalizarea discurilor de frană. În afară de cauzele obișnuite: încălzirea discului exagerat - șuruburile culisoare ințepenite, trecerea prin apă, mers sportiv, etc., am citit un articol legat de faptul că prezoanele de la anvelope strânse mai tare decât cuplul recomandat de producător cât și strângerea inegală a lor poate duce la ovalizarea discurilor de frână, lucru foarte des întâlnit la mulți posesori de autoturisme. Aceștia se plâng că nici după câteva sute/mii de km de la schimbarea discurilor de frână, aveau trepidații în pedala de frană - inexplicabil. În articol mai spunea că și vulcanizările sunt responsabile de ovalizarea discurilor de frână, majoritatea neavând cheie dinamometrica (sau au dar nu o folosesc), iar strângerea prezoanelor facandu-se "universal" la peste 16-18-20 Kgf, când la o mașină de capacitate mică/medie cuplul de strângere a prezoanelor este undeva pe la 12Kgf, chiar și mai puțin, (în cartea mașinii specifică  cuplul de strângere). Un prezon strâns mai tare decât este necesar poate deteriora orificiul jantei, intrând în "carnea" jantei, așezând-o într-o poziție nefirească. Drept urmare mi-am cumpărat o cheie dinamometrică, poloneză, care arată foarte precis cuplurile, ea fiind  o cheie  "rudimentară" la prima vedere. La vulcanizare când mi-am schimbat anvelopele, domnul de acolo sa uitat puțin cam nedumerit la mine când l-am rugat ca la strângerea prezoanelor să folosească o cheie dinamometrică, menționându-i faptul că ultima oară când am fost la el și mi le-a strâns și am vrut să desfac o roată - a trebuit să folosesc o rangă ca prelungitor la cheie. Nu a spus nimic, ma lăsat să le strâng eu cu cheia mea dinamometrică, după care mi-a spus că cheia mea nu este bună de nimic. Avea și el cheie dinamometrică nemțească. A verificat strângerea prezoanelor cu cheia lui și au fost  strânse fix la cuplu de mine - 12Kgf. Discurile mele sunt schimbate recent și nu am încă probleme legate de ovalizare, și sper nici să nu am. Acum întreb și eu: este un mit sau este  adevărat că se pot ovaliza discurile de frană prin strângerea exagerată a prezoanelor?

 

cheie dinamometrica poloneza.jpg

Edited by cristache nicu

Share this post


Link to post

Posibil sa fie adevarat, ca roata sta stransa pe discul de frana. iar daca la montarea lui nu s-a curatat bine fuzeta, si nu se aseze drept, automat sta putin stramb.

Cat despre folosirea cheii dinamomentrice la roti, si eo merg la vulcanizari care folosesc asa ceva. iar cuplul este 120 Nm, 12 Nm este cuplu de strangere la capacul de culbutori.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Acum 42 minute, rich1974 a spus:

Posibil sa fie adevarat, ca roata sta stransa pe discul de frana. iar daca la montarea lui nu s-a curatat bine fuzeta, si nu se aseze drept, automat sta putin stramb.

Cat despre folosirea cheii dinamomentrice la roti, si eo merg la vulcanizari care folosesc asa ceva. iar cuplul este 120 Nm, 12 Nm este cuplu de strangere la capacul de culbutori.

Da. Scuze. 120Nm = aprox. 12Kgf, voiam să zic. Iar pe aici prin Botoșani nu cunosc vre-o vulcanizare care să folosească cheie dinamometrica sau pistol electric cu cuplu dinamometric. Dar eu mă refeream strict la cuplul strângere al prezoanelor..dacă fac pană în câmp și schimb roata mai la îndemână îmi e cheia dinamomterică decât vulcanizarea, iar ca să deformezi un disc e suficient câțiva km cu prezoanele strânse necorespunzător...celelalte cauze ale deformării le știm cu toții.  

Edited by cristache nicu

Share this post


Link to post

De idioti d-astia care strang pe treapta maxima cu pistolul am avut parte si aici in Bucuresti. Din fericire s-au mai spalat intre timp, nu am mai dat de berbeci ca in trecut. Eu am mers cu rotile slabite la Epica cateva zeci de km, poate chiar sute pana mi-am dat seama, insa nu am avut nici-o problema cu ovalizarea. Discul la Spark si in general la Chevy este prins cu un surub cu cap cruce. Daca cureti bine fuzeta si prinzi discul pe pozitie cu surubul nu prea ai cum sa il strambi chiar daca ai 1-2 prezoane slabe.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Surubul ala nu este de rezistenta, e de pozitionare, sa te ajute la montaj. Aia care strangeau tare o faceau si la caterinca, in bataie de joc.

Share this post


Link to post
On 5/6/2022 at 3:30 PM, ches said:

 e aiurea sa schimbi becuri doar pt ca le-a fost lene. 

Aici n-am inteles la ce te referi ☹️

Share this post


Link to post

@adrian_r5 Sparkul e masina la care am schimbat becurile cel mai des. Indiferent ca pun Philips vision +30%, +60%, Osram, Narva, ori no-name-uri de regula cam la 6 luni trebuie sa le schimb pentru ca masina merge tot timpul cu faza scurta aprinsa. Si pe spate am schimbat becurile de frana o data, ceea ce nu s-a mai intamplat de cand aveam Nubira. Am ajuns sa merg pe autostrada cu pozitiile ca sa salvez faza scurta.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Cam des, vezi sa nu ti se miste farurile.

Share this post


Link to post

Buna ziua. Am observat la masina mea ca pedala de acceleratie și cea de ambreiaj sunt din plastic. Uitându-ma pe net am văzut ca majoritatea mașinilor fabricate după anul 2000 au pedale din plastic. Care ar fi raționamentul? Mai puțin fier? Mai ecologică? Mai durabilă pedala? 

Share this post


Link to post

Ecologice nu sunt, dar as zice ca sunt mai usor de construit (turnare plastic in matrita vs modelare metal). De asemenea, pedalele nu mai trebuie sa aiba o rezistenta foarte mare intrucat nu mai actioneaza in general asupra unor sisteme neasistate sau cabluri. Se pot intalni diverse probleme la bolturile de prindere in pedalier ce sunt tot din plastic, cauzand jocuri laterale ale pedalelor sau zgomote la apasare.

Oricum, nu am auzit pana acum de vreun caz de pedala rupta 😄.

Edited by Corneda
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Bună ziua tuturor. Am o întrebare legată de aerul condiționat AC. La mașina mea AC funcționează, răcește -zic eu dar am înțeles că se face întreținere la 1-2 ani, poate mai devreme, intru-cât se pierde 10% freon la un interval de timp. Eu am cumparat-o iarna, nu m-am lovit încă de nici o problemă. Pe scurt: am sunat la 4-5 service care încarcă cu freon. Preț: 150-200 lei. Ultimul la care am sunat a spus că doar completează cu freon - 50lei/100grame* 25lei/50grame, cât încape, (ulei nu se completează   dacă există presiune), mi-a spus domnul. Acum întreb: ce fac ceilalți pentru 150-200 lei în plus față de completarea cu freon?

Edited by cristache nicu

Share this post


Link to post

sincer, nu prea ai ce intretinere sa faci, daca zici ca baga rece.

intretinerea consta in igienizarea instalatiei, verificarea scurgerii condensului sa nu fie blocata, schimbarea filtrului de cabina.

exista procedura de verificare a racirii, este descrisa in manualul de reparatii, dar e laborioasa, trebuie masurata temperatura, nu prea sunt dispusi mecanicii sa faca asa ceva. Plus ca, iti vor spune ca nu mai e noua, nu mai merge ca la inceput.  tabelul este pentru aveo, ca eu asta am.

test performanta ac.jpg

Edited by rich1974
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Asta cu verificarea la 2 ani este vrajeala totala. La Epica am reumplut instalatia dupa 9-10 ani cand am vazut ca baga mai lesinat. AC-ul de acasa l-am nu l-am reumplut niciodata si bate in 15 ani.

La Spark a inceput sa bage doar aer recisor ca sa ma exprim finut, dupa 5-6 ani de la verificare/ reumplere. Am reumplut si acum este OK. Cost: 120 lei. Toate aparatele fac acelasi lucru - golesc instalatia, videaza pt verificare pierderi si apoi reumplere cu cat scrie pe eticheta de pe capota.

Edited by ches
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Am fost astăzi și am făcut operațiile descrise mai sus de Ches, dar mie mi-a cerut 240lei și in final după ce am spus ca am văzut și cu 150, mi-a luat 200 lei, și sa vin la 1 an pentru întreținere , sa  schimb uleiul la compresor.A măsurat la grila de bord aerul rece: 1,7 grade. Sunt mulțumit, dar cred ca și cu  150 lei găseam același servicii. 

Edited by cristache nicu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare, tuturor posesorilor de Spark m300, dețin și eu unul, an fabricație 2010, motor 1.2 - 83 cp, varianta de echipare LT,  și as dori sa va intreb daca la voi exista următoarea problema : la viteze, sa zicem de peste 60 km/h, se ude un vajait în interior, zic eu pe la gurile de ventilație, cu  cat e viteza mai mare, cu atât zgomotul e mai proeminent. 

Multumesc. 

Edited by shtruckk

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...