Jump to content
Sign in to follow this  
Cristy077

Fum negru Chevrolet Captiva

Recommended Posts

Buna tuturor, am achizitionat un chevrolet captiva de vreo 1 saptamana, autoturismul este din 2012, motor 2.2 184 cp 4wd, cand este turat peste 3500 de turatii si la schimbarea vitezei scoate fum negru, pe tester nu apare nici o eroare masina are 140k km reali, a fost curatata galeria de adimisie si inca si acuma scoate fum negru , la turatie mare tot peste 3000 3500 se aude un fluierat , tin sa mentionez ca masina trage de rupe, daca aveti ceva pareri sau daca s a confruntat cineva cu aceasta problema, am inteles ca s ar putea sa fie ceva furtun de aer fisurat ... astept pareri multumesc 🤔🤨

Share this post


Link to post

Fluieratul il am si eu, este turbina din ce am vazut, apare doar in sarcina si doar pe o anumita plaja de turatii. Din ce cred eu, fluieratul este normal, masina nu are nimic, s-ar putea sa fie waste gate-ul.

Daca da cu fum este posibil ca cel care a avut-o sa-i fi scos DPF-ul fizic si din soft. Poti sa te uiti cu atentie sa vezi daca se vad urme de sudura pe DPF, e localizat imediat sub turbina.

 

Share this post


Link to post

Are scos DPF-ul sigur. 

Share this post


Link to post

Salut...

Am o Captiva, acelasi motor ca tine, automata si la fel, cand calcam pedala scotea fum negru cat timp o tineam turata... Am schimbat multe lucruri la recomandare tuturor "necautatilor", descoperind intr-un final, dupa vreo 6000 lei bagati in reconditionat injectoare (fara erori la teste dar pentru a le duce si mai aproape de specifcatiile de fabrica), filtru presiune EGR, senzor presiune gaze pe retur, doua regenerari ale DPF, una mecanica si una indusa electric... BUBA... Un furtun de presiune retur turbina... Este un furtun extrem de gros pe care nu il descoperi decat desfacand capacul motor si galeria de intake (nu am stiut corespondentul in romana, asa mi-a spus "meseriasul"(in apararea lui, chiar era))... Era crapat de la presiunea ce se acumuleaza cand turbina incetineste si nu mai recircula aerul presurizat... Furtunul este cam 1000-1200 lei, dar eu am montat unul de competitie la sfatul "meseriasului" in cauza, facut de niste baieti ce pregatesc masini de competitii pentru viteza pe traseu montan, sustinand ca este superior ca durabilitate... Plus ca a fost 700 lei... Nu am mai avut probleme de atunci!

Succes!

Share this post


Link to post

Salut, @Adrian Mel vorbesti de furtul asta? 

https://www.ebay.com/itm/Opel-Antara-Chevrolet-Captiva-2-2-CDTI-Turbo-Intercooler-Manguera-95383819-/123882638094?hash=item1cd7fb0b0e

L-am schimbat si eu, dar pe asta il auzi clar ca pierdere de presiune cand baga turbina boost mai serios, adica de la 2000-2200 rpm, nu de la 3500 cum spunea colegul de mai sus. In plus a scris ca masina trage de rupe, ceea ce nu se mai intampla cand ai o pierdere de boost la care sa vezi fum negru.

La 3500 rpm e posibil sa fie EGR-ul blocat. Nu trebuie schimbat nimic, se verifica cu testerul daca functioneaza sau nu. La fel cum se pot verifica si injectoarele, senzorul de presiune de la DPF si tot ce ai mentionat mai sus. Am scris-o de mai multe ori, nimic nu se schimba pana nu se verifica daca este defect sau nu. Daca mecanicul nu are cum sa verifice, trebuie schimbat mecanicul, nu piesa 🙂 .

Iar 700 lei pe un furtun, sa ma ierte Dumnezeu, dar e hotie curata. Bine, unul original de Opel Astra era 1200 lei original la serviceul unde repar masina de obicei. In conditiile in care ii luau 1500 lei ca sa ii reconditioneze turbina. Da-o naibii de treaba, mai pune lumea adaos, dar nici chiar asa...

Ca idee, daca e furtunul ala de care zici tu, l-am schimbat anul trecut singur cu ceva chinuiala pt ca e accesul nitel mai greu, dar m-a costat 80 lei cu transport din UK. E un furtun subtire, va tine cat va tine. Am comandat in acelasi timp unul din silicon, asa numit "de competitie" de care isi bun baietii care fac tuning. Tot de pe ebay l-am luat si a fost 120 lei cu tot cu transport. Il car in portbagaj pana crapa ala subtire, dureaza cam jumatate de ora sa il schimb.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...