Jump to content

Recommended Posts

Salutari! 

Am un Lacetti HB 2006, 1.4 16v și voiam sa o fac un pic mai sprintena. 

Cat duce motorul asta? Ce psi pot baga în el. As dori să-i montez un compresor aisin-amr-500, am văzut ca e bun ptr motoarele micuțe. Pana în 1.6 e cel mai indicat. Știe cineva ceva despre acest compresor? Pros and cons? 

Mersi mult!! 

Share this post


Link to post

Cu 10.000euro o faci super.

Share this post


Link to post

Cum controlezi cantitatea de benzina necesara unei arderi optime (raportul stoichiometric) in cazul in care vei creste cantitatea de aer introdusa in fiecare cilindru ? In scenariul tau, vei avea un amestec sarac ce va duce la rezultate neplacute. Ar fi minunat daca s-ar putea creste puterea unui motor doar prin cresterea presiunii aerului in admisie pastrand la acelasi nivel restul parametrilor ... 

Edited by Salex
  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut Salex, 

Normal ca restul parametrilor nu rămân la fel. E clar ca ar trebui sa fac ceva și în privința asta. 

Ai niște sfaturi cu ce as putea sa fac? Poate are cineva o alta idee? 

Share this post


Link to post

Care este bugetul pus la bataie?

Share this post


Link to post

As spune pe undeva pe la 2000 de lei? 

 

Share this post


Link to post

Cu 2000 mergi cateva zile la munte si uita de tuning.

Share this post


Link to post

de ce nu ii explicati omului, railor 🤪  @Nomad_24 ca sa intelegi ce vrea Salex sa spuna este faptul ca, tu degeaba arunci un compresor pe masina, pe langa faptul ca trebuie sa faci ceva modificari mecanice, sa poti monta compresorul respectiv, te mai lovesti de cateva piedici:

motorul tau este ASPIRAT, adica (pe romaneste) este facut sa lucreze stric cu aerul care il poate trage singur in el...tu  daca ii pui compresor nu faci decat sa bagi aer cu forta in el DAR calculatorul masini nu stie ce sa faca cu el, pentru ca nu a fost la lectia asta de TURBO../ SUPRALIMENTARE, adica pe langa ceva componente electronice...mecanice etc... mai ai nevoie si de un soft( vreo 300Euro) pentru ECU ca sa priceapa ce il loveste, sa stie cand si ce sa faca cu aerul fortat care ii vine, din pacate bugetul care il specifici este cu mult sub ce te asteapta daca te apuci de asa ceva, asta daca vrei sa faci ceva bun, daca vrei sa experimentezi.. artificii etc. il poti arunca acolo si vezi ce se intampla. Bafta 

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Nu iti ajung banii aia pentru ce ti-ai propus. Cauta pe forum, avem un Matiz tunat cum trebuie,  o sa vezi acolo cam ce etape au fost parcurse si o sa iti faci o idee privind bugetul necesar atingerii unor obiective serioase.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Rafi  salut!

Dada, sunt conștient ca ii trebuie ecu. 

Eu nu vreau sa fac din ea mașina cu care sa ma dau, ci cum am precizat e ca vreau sa o fac un pic mai sprintena. Ea fabrica are 90-95 cai și eu cu acel compresor as dori sa o aduc la 120 sa zicem.. :-?? 

Voaim sa vad dacă a mai încercat ceva asemănător.

Compresorul e ceva micuț, japozen de la Aisin, amr-500. A ieșit cu un motor de la Nissan de 1.0l 

@Salexmersi! O sa arunc un ochi!

 

 

Share this post


Link to post

Vezi aici.

Castigul pe care il vizezi este de peste 20% si nu il poti obtine doar cu chip-tuning, deci ideea de pune compresor (sau tubina ...) e buna. + intercooler, + soft, + ... +

Dupa parerea mea, un motor de 1,4l ar rezista fara prea mari probleme la un 140CP insa te vei lovi de alte probleme. De exemplu, la MOS eu am motor de 147CP (205Nm) in vreme ce puterea "normala" a motorului de Leganza a fost de 131-136CP (184Nm). Primul kit de ambreiaj l-am schimbat la 125.000km. Urmatoarele nu au mai rezistat asa de bine ... Daca faci un calcul simplu, o sa vezi ca diferenta de putere intre cele doua motorizari mentionate este de cca. 11-12 %. Prin urmare, cresterea de peste 20% in cazul tau va atrage dupa sine, obligatoriu, si schimbarea ambreiajului ... Asta apropos de costuri 🙂

 

Share this post


Link to post

@Salex, tare matizu :)))

Ce kit de ambreiaj ai putea să-mi recomanzi? 

Edited by Nomad_24

Share this post


Link to post

Nu stiu sa iti recomand ceva anume ... nu ma ocup de chestii din astea. Ar fi o idee sa cauti ceva tuning Stage 1 sau kit compatibil de pe o motorizare superioara.

Share this post


Link to post

Offtopic. Ia in calcul si franele! Daca s cu tamburi spate, nu prea te vad bine...

  • Haha 1

Share this post


Link to post

@cris06 nu e panica, sunt discuri :)) in frâne am început deja sa bag :))

@Salex, mersi de sfaturi! 

Share this post


Link to post

Pentru ambreiaj, oare merge sa pun ceva de diesel? Sa găsesc ceva plug & play? 

Share this post


Link to post

In principiu da, daca gasesti ceva compatibil ca: priza, diametru, grosime, prinderi. Riscul este sa resimti pedala ceva mai dura insa la fel stau lucrurile si cu kiturile de tuning.

Share this post


Link to post

Transmisia cedeaza eventual daca o sa faci liniute la fiecare semafor. Daca 99% din timp o sa mergi "normal", n-o sa ai nicio problema suplimentara. 

Sunt curios insa cum o sa iasa modificarea la motor... si cine o s-o faca. Banuiesc ca odata cu montarea compresorului gestiunea motorului (amestec, aprindere) trebuie schimbata radical pentru evitarea detonatiilor, nu doar ajustata "usor". 

Edited by mr_

Share this post


Link to post
La 05.04.2019 la 20:28, Nomad_24 a spus:

@cris06 nu e panica, sunt discuri :)) in frâne am început deja sa bag :))

 

Pune si tu poze cu modificarile aduse  sistemului de franare

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Ca fost posesor de Lacetti 1.4 16V pot sa iti spun ca cel mai bun upgrade este de banii aia sa iti iei un motor de 1.6 16V si sa-l montezi pe masina. Va trage infinit mai bine si ii vei putea face linistit un chip tuning care sa iti aduca +10% fata de puterea stock.

Pentru cei care nu cunosc motorul asta pe Lacetti, masina trage foarte slab pt cei 94cp declarati,  cel mai probabil din cauza asocierii cutiei (banuiesc ca aceeasi de pe 1.6) cu motorul (acelasi de pe Aveo). Si nu vorbesc din auzite, am condus-o pe diverse drumuri si sub 4500rpm e jale. Ca o comparatie, si Aveo 1.2 84cp si Sparkul 1.2 82cp trag muuuult mai bine.

Motorul de 1.6 l-am condus doar in test drive la dealer, inainte sa comand masina cu motorul de 1.4. Dealerul mi-a spus de atunci ca nu imi recomanda motorul pe Lacetti, dar masina era pt sora-mea si cei 94cp de pe hartie mi s-au parut suficienti. Anyway, motorul de 1.6 tragea foarte bine, apropiat sau chiar o idee mai bine fata de ceea ce aveam eu pe Nubira pe vremea aia.

Deci, sfatul meu de om patit este sa nu iti bati capul cu motorul de 1.4 si sa gasesti un SH bun de 1.6 (nu ar trebui sa sara de 1000-1500lei). Cei 2000 de lei ar trebui sa iti ajunga pt swap, inclusiv cu mers la RAR si trecut motorul in acte (daca vrei sa faci asta).

Share this post


Link to post

@ches dar de ce nu 1.8 :))

@Nomad_24 hai pe la intalnire joia sa vedem cu ce te lauzi si ce doresti 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 4/24/2019 at 11:22 AM, ches said:

Ca fost posesor de Lacetti 1.4 16V pot sa iti spun ca cel mai bun upgrade este de banii aia sa iti iei un motor de 1.6 16V si sa-l montezi pe masina. Va trage infinit mai bine si ii vei putea face linistit un chip tuning care sa iti aduca +10% fata de puterea stock.

Pentru cei care nu cunosc motorul asta pe Lacetti, masina trage foarte slab pt cei 94cp declarati,  cel mai probabil din cauza asocierii cutiei (banuiesc ca aceeasi de pe 1.6) cu motorul (acelasi de pe Aveo). Si nu vorbesc din auzite, am condus-o pe diverse drumuri si sub 4500rpm e jale. Ca o comparatie, si Aveo 1.2 84cp si Sparkul 1.2 82cp trag muuuult mai bine.

Motorul de 1.6 l-am condus doar in test drive la dealer, inainte sa comand masina cu motorul de 1.4. Dealerul mi-a spus de atunci ca nu imi recomanda motorul pe Lacetti, dar masina era pt sora-mea si cei 94cp de pe hartie mi s-au parut suficienti. Anyway, motorul de 1.6 tragea foarte bine, apropiat sau chiar o idee mai bine fata de ceea ce aveam eu pe Nubira pe vremea aia.

Deci, sfatul meu de om patit este sa nu iti bati capul cu motorul de 1.4 si sa gasesti un SH bun de 1.6 (nu ar trebui sa sara de 1000-1500lei). Cei 2000 de lei ar trebui sa iti ajunga pt swap, inclusiv cu mers la RAR si trecut motorul in acte (daca vrei sa faci asta).

Salut. Ai idee cam ce crestere  medie poate avea curba de cuplu peste 4500rpm la 1.6 cu chip tuning?

https://marius-ciclistu.ro/calculatortransmisieauto.php?exemplu=chevroletlacetti16SX5d80kw072006

Share this post


Link to post

Nu stiu, asta trebuie discutat cu tunerul care se va ocupa de soft. Eventual uita-te si tu la recomandari ca sa vezi ce tuner sa alegi. Eu am auzit numai de bine de TCM tuning, dar mai multe nu pot sa iti zic, nu am fost personal la ei, am un amic care si-a facut un stage 1 pe un motor turbo.

Share this post


Link to post

Trebuie masurata pe dyno inainte si dupa softare curba de cuplu. Povesti nu crede nimeni:) Inca nu am gasit pe net grafice before and after.

Grafice aproximate (asta e parerea mea) se gasesc pe acest site, inclusiv pt masina din acest topic https://www.automobile-catalog.com/car/2006/558350/chevrolet_lacetti_1_4_se_hatchback.html

Oricum graficele astea de cuplu te ajuta sa iti faci cat de cat o idee despre curba de cuplu a masinii.

Share this post


Link to post

Salut. Ca posesor de Aveo 1.4 F14D3...iti zic ca nu merita daca vrei putere la modul serios. Sa o faci o idee mai "sprintena" poti sa incerci un soft, filtru sport, evacuare facuta cu "cap" etc. In rest - engine swap. 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...