Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Naluca si nepotica BEE

Recommended Posts

Din pacate nu se poate aplica. Spoilerul nu e grav, poate ca ar iesi decent la polish. Aripa insa e mai nasol avariata, a ajuns pana la tabla. In plus, pe interior, s-a desprins lipitura dintre aripa si contra-aripa. Prin urmare, merge la pachet,  service autorizat Opel si sper sa o scoata cum trebuie. Imi este putin teama de culoare, vedem ...

Share this post


Link to post

Daca ai vreo recomandare la un dealer Opel e bine. Eu nu am fost prea multumit de prestatia celor de la Radacini Timisoara (am vopsit aripa spate la Lacetti, multa coaja de portocala) si a celor de la GTT Pallady (am vopsit bara fata la Lacetti, mici imperfectiuni in vopsea si un usor mismatch de culoare). De alti dealeri nu stiu, poate sunt buni...

Share this post


Link to post

Sunt in Sibiu, am apelat la fosta reprezentanta Opel (si singura, de altfel) din oras ... Recenziile si parerile sunt amestecate, o sa revin cu impresii dupa interventie

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post

Buuuun ! Follow up 🙂

A iesit bine, doar ca a fost in doua etape. Prima data nu mi-a placut ce am vazut, a doua oara a iesit perfect.

Am primit masina la schimb pe perioada reparatiei, bila alba pentru service pentru ca altfel probabil nu as fi facut reparatia acum. Ca masina de schimb am primit o Insignia, combi, diesel, cutie automata. Adica a bifat toate aspectele care nu imi plac la o masina :)). 

AHH_1.thumb.jpg.e00a0ecf31ace26a99e80aed2f5d9f86.jpgAHH_2.thumb.jpg.93229760d2bb062413ac89f458327b84.jpg

A fost o experienta buna pentru ca m-a facut sa apreciez si mai mult Naluca. Motorizare (118Kw) mi s-a parut usor lesinata, CV automata numai buna sa te lipsesti de ea, vizibilitatea spate aproape de zero, motorul ingrozitor de galagios etc. Am apreciat si la asta suspensia FlexiRide, este absolut minunata.

Cum ziceam, prima reparatie la Naluca a iesit aiurea. Tinichigeria a fost impecabila, nu s-a folosit autogen, a iesit aproape perfect doar la ciocan. Pregatirea propriu-zisa a fost si ea foarte buna, am vazut masina inainte de vopsire. Nuanta vopselei (de care ma temeam ingrozitor !) a iest perfecta, DAR ... nu stiu ce naiba au facut de au rasolit rau de tot lacul.

Rateu_1.thumb.jpg.9ec6667380d3346214da638e7fd32a51.jpg Rateu_2.thumb.jpg.a7104ad7215eb2cbed9a4a546e11819d.jpg

Vineri am fost chemat sa preiau masina, insa a ramas la iei. Marti am fost din nou chemat, cu asigurari ca, de data asta, lucrurile sunt OK. Si chiar au fost. Nu am poze detaliate insa am facut o inspectie severa si sunt foarte multumit de final.

Fin_1.thumb.jpg.bfe7400965ce39ccccf25938bb3ae95a.jpg

Si ... ca sa nu fie lucrurile prea linistite, astazi am gasit parbrizul spart :D.

Parbriz.thumb.jpg.df34f64a23ba135a073667f934ac70a2.jpg

Mama masii, se pare ca inca nu am iesit din zodia ghinionului. In fine, sper sa fie adevarata faza aia cu cioburile care aduc noroc :))

 

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post

E boala grea cu parbrizele astea, parca sunt din ce in ce mai friabile...

Cumnata-miu le schimba ca pe sosete... La Hyundai de 3 ori, acum la Ford- care n-are 2 ani deja are fisura ...

Share this post


Link to post

Punctele alea din vopsea sunt celebrele pinholes - aparent a facut reactie vopseaua veche sau chitul aplicat de ei cu solventul din vopseaua noua sau cu solventul din degresant. Sau nu au asteptat sa se usuce chitul cum trebuie. Se rezolva oricum doar cu smirgheluire si vopsire, nu aveau ce sa faca altceva, probabil au zis ca scapa in sensul ca nu esti pretentios 😛 .

https://www.glasurit.com/uk/pinhole-marks

Share this post


Link to post

Daca am fi discutat de un ""Logan taxi rupt in gura"" poate da

Au fost foarte nesimtiti daca au incercat sa o predea asa

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea problema a venit de la graba. Si eu cred ca nu s-a uscat chitul inainte de vopsire. Tot dupa parerea mea, nu cred ca am fost pretentios deloc. Din poze poate ca nu se observa insa, in realitate, gaurile alea ar fi permis accesul apei la vopsea. Si cum asta e pe baza de apa, cel mai probabil nu ar fi trecut anul pana cand incepea sa se exfolieze.

Da, avand in vedere ca masina e tipla in restul micii probleme generate de colegul de trafic neatent, chiar poate fi catalogata drept nesimtire incercarea de a o preda asa. Ma felicit ca am fost "pretentios" si am inspectat bine lucrarea inainte de a semna PV de receptie. 

Totusi, am apreciat faptul ca, in momentul in care am reclamat esecul, nu a existat niciun fel de opozitie. Pe loc au zis ca o refac si au facut-o cum trebuie. In conditiile astea ma intreb la ce le-a folosit graba ... nu mai zic si ca au facut a doua vopsire pe cheltuiala lor

Share this post


Link to post

Pai graba a fost de la vopsitor, refacerea de la supraveghetor 🙂 

Share this post


Link to post

Hmmm ... Intamplator am descoperit ca un consatean lucreaza la service-ul respectiv. Ca "inside tip" omul mi-a zis ca graba e generata tocmai de ai de sus ... O fi sau nu asa, habar nu am, dar nici nu cred ca e problema clientului. Am specificat de la bun inceput ca nu vreau masina repede inapoi, insa o vreau bine facuta

 

Share this post


Link to post

S-au mai adunat km la bordul Nalucii, 'botezul" si l-a primit in vara, insa toamna a adus cateva ocazii de a se simti mai in largul ei ... adica niste drumuri mai lungi.

Ca evenimente mai deosebite, Naluca a trecut de 100.000km si peste 21.000km de cand ne "intelegem".

Nalu_100000_1.thumb.jpg.efb3b2ca2e2c077ebeec29fbc653c64a.jpgNalu_21500.thumb.jpg.d7088d390f90026a65044689c1d979e4.jpg

Per ansamblu, Naluca e un partener foarte bun de drum, nu am sesizat probleme majore. Consumul, la mers normal extra-urban, se situeaza in zona 7,5% (modul Eco) si 8,5% (modul Sport, 4x4 permanent 50%-50%). Pentru mers cu adevarat sportiv, am ajuns si la 10%,  dar asta se poate in conditii care ar putea sa te lase lejer fara permis. La mersul urban, consumul s-a situat intre 13,5%-16,5% (Bucuresti). Sistemul Stop-Go inca nu l-am facut activ, deci ar fi loc de mai bine.

Tot nu m-am obisnuit cu "relatia" dintre motorul turbo, foarte potent de altfel, si turatiile joase, clar ca e ceva care tine de soferul obisnuit cu motoarele aspirate. Nu poate fi vorba de lipsa de cuplu la un benzinar de 400Nm ,doar ca dezvoltarea cuplului nu e foarte liniara. Masina pleaca de pe loc chiar sprinten, doar din ambreiaj ... dar totusi ma surprind (sau ma surprind singur 🙂 ) vitezele 2-4 intre 1000-1500 RPM. Probabil ca aici e de vina si insonorizarea, asta chiar nu imi prilejuieste niciun proiect de tip DIY. De fapt, uneori chiar ma simt usor faultat de faptul ca interiorul e prea linistit in raport fie cu turatia motorului, fie cu viteza de deplasare.

Nu am apucat si nici nu stiu cand o sa ma bag sa montez camera pentru mers cu spatele. Inca nu am atins nimic, dar fiecare parcare necesita atentie ridicata, mai ales daca in spate sunt garduri mici sau obstacole care nu depasesc macar un metru. Am incercat sa apelez la niste "specialisti", dar cica e prea complicat la modelul de MMI al Nalucii si nu au vrut sa se bage. Candva ... poate i-o veni randul.

Singura "buba" pe care o stiu in acest moment vine dinspre bobinele de inductie. Dintr-un motiv pe care, momentan, doar il banuiesc Naluca a prajit, pana acum, 4 bobine. De precizat ca are bobine individuale pentru fiecare bujie. Nasol e ca pretul unei bobine e de cca 2000 lei in reteaua Opel si cam 1500 lei pe la diversi furnizori. Si mai nasol e ca doar Denso produce bobinele respective, deci diferentele de pret nu pot fi serioase. Pana acum am profitat de faptul ca Insignia e fix aceeasi masina ca Buick Regal, model comercializat atat in State cat si in China. Multumita eBay, am reusit sa gasesc si sa cumpar un set intreg de bobine SH la 39USD plus inca vreo 30 USD transportul. Tot de pe eBay am gasit o gramada de masini din State care au aceeasi motorizare si folosesc fix acelasi tip de bobine. Ideal ar fi sa rezolv cauza problemei insa asta ar presupune timp pe care inca nu am reusit sa il aloc. Cauza pe care o banuiesc e mai simpla decat pare: cand am adus Naluca in tara am vrut sa fac o inspectie "severa" si un priceput a reusit sa umble la sonda lambda 1 si sa nu o mai stranga la loc cum trebuie. Mai mult, a ciupit 3 din cele 4 fire ale sondei, asa ca va fi schimbata. Piesa o am din August si e chiar OEM GM, dar ... candva :). Sper sa nu apara probleme la catalizator si nici sa nu raman fara bobine de rezerva pana atunci.

Cu ocazia vremii mai putin prielnice din ultima vreme mi s-a confirmat o banuiala. Naluca are incalzire auxiliara electrica, aspect care duce la incalzirea rapida a aerului de la grile, ceva de genul a 30sec-1 minut. Mi se pare ca si motorul se incalzeste mai rapid decat m-as astepta in aceste conditii, dar as astepta sa vina gerul inainte de a studia mai intens.

Parbrizul nu l-am reparat inca ... era ceva de la sine inteles 😄. Din momentul in care crapatura a ales sa nu traverseze tot geamul (s-a intors de unde a pornit....) , am considerat ca a facut o optiune serioasa sa ramanem prieteni pentru inca o vreme.

Cam astea au fost impresiile din ultimele luni. A, ar mai fi ceva ... Probabil ca m-a lovit ceva sau a intrat microbul ... Dupa cei +21.000km parcursi in conditii de "vara", m-am decis ca, de la anul, sa trec Naluca pe pantofi de 18". Avand in vedere ca am trecut de la 15" ai MOSului la 17" ai Nalucii, nici eu nu as fi crezut ca o sa imi treaca prin cap sa micsorez talonul :)) Dar na ...

 

Edited by Salex
  • Like 2

Share this post


Link to post
La 18.02.2019 la 20:57, florinellll a spus:

Jante pe 19'' ,anvelope minimum 245 sau chiar peste si ...va fi de vis.

Geo, consumul va fi acelasi si cu benzina de Romania.

Mie nu mi-a venit sa cred ...5% instant la cazanul meu.

19 va rooog

Share this post


Link to post

Initial am zis ca nu migrez de pe 17" spre 18". Si, totusi, a aparut ideea asta. Si, cel mai probabil, se va concretiza. 19" deja cred ca e prea mult. Probabil ca ar fi de vis pe drumuri impecabile, insa nu prea circulam pe astefel de drumuri.

Cumva, decizia de a ma duce pe 18" pentru vara vine si de la ceea ce eu as aprecia ca anomalie. Concret, pentru iarna sunt date in CIV anvelope 225/50/17 in vreme ce, pentru vara, am puse 225/55/17. Cu alte cuvinte, balonul anvelopelor de vara e ceva mai inalt ... Ciudat, insa asta este. Mentionez ca NU este o eroare de la RAR, asa apare si in COC-ul Nalucii (Certificate of Conformity - emis de "mama" Opel).

Din cele scrise in CIV (si COC), pentru vara am ca alternativa de 18", anvelope 245/45/18. Dupa ce am facut propriile calcule, rezulta ca diametrul total al rotii e aproape identic cu al gumelor 225/55/17, adica exact ce ruleaza Naluca in acest moment. Clar ca un balon mai mic ar fi benefic pentru stabilitate, mai ales in conditiile in care este dublat de cresterea latimii benzii de rulare. Discutam de un singur salt peste anvelopele "de baza", prin urmare nu ma astept la consecinte negative, dar o sa mai studiez pana in primavara.

Oricum, actualele anvelope de vara se cer schimbate urgent, sunt cele originale ale masinii, au DOT de August 2013. Asa ca ar mai fi doar jantele ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Prima problema tehnica reala... Saptamana trecuta, in decurs de doua zile, Naluca a ramas fara voce. Miercuri a picat goarna mare, Joi cea mica ... Suntem pe "stealth mode", nu am avut timp nici sa ma uit cum naiba arata claxoanele alea si pe unde or fi ascunse ...

Share this post


Link to post

OK ... Piticutii au castigat ... Pentru cineva deja a venit Mos-ul 😂

Am ramas un conservator in ceea ce priveste masinile, motiv pentru care am mers pe jante OE. Pe 18". Second ... ca de zgariat le pot zgaria si eu .

Le-am gasit la un tip super serios, a fost o placere sa discutam si sa facem tranzactia. Are pe stoc o groaza de alte modele, astea au fost sa fie ale Nalucii

1.thumb.jpeg.eb05534a1d2c84f26afc947fba41c720.jpeg

Atat jantele cat si anvelopele au "DOT" 2016, deci setul e OK, bun de utlizat. Mi-au ajuns astazi, cu exceptia unor mici ciupituri (neglijabile), se prezinta ff bine.

2.thumb.jpeg.da78b697fc3da685b8018d69e27717d8.jpeg   5.thumb.jpeg.e66096ded84ff4319ccb77d6a5adcb82.jpeg

Setul e "de fabrica", inclusiv plumbii de echilibrare si capacul central. Din fericire rotile au provenit de la o masina cu optiunea de control al presiunii (sau asa or fi toate, dar habar n-am ...) astfel ca au pe ele si senzorii OE.

4.thumb.jpeg.88f09a2909aff754c0c2a15e2a213e44.jpeg   3.thumb.jpeg.edb048aa643d0507130916dc7d3b2a2f.jpeg

Doua anvelope au profil mai adanc de 7 mm, doua sunt cam la 5,4 - 5,6. Probabil ca astea din urma au fost montate pe puntea fata.

Comparativ cu anvelopele MOSului (s-au nimerit una langa alta):

6.thumb.jpeg.cfead6046349c3fb71793bc8704b0f44.jpeg

Cred ca a fost in investitie buna, insa ramane sa ma conving la primavara. La o prima "vedere", am fost surprins de faptul ca ansamblul janta-anvelopa e mai usor decat ala pe 17". Se pare ca designul spitelor isi spune cuvantul.

Nu pot spune ca sunt extrem de incantat de gume. Din ce am citit pe site-uri de profil, nu par a fi grozave ... Hai, pentru moralul personal, sa fiu indulgent si sa spun ca sunt controversate. Totusi, sunt echiparea "de fabrica", deci sper sa nu fie chiar dezastru. Pana in Martie nu mai e asa de mult, vedem atunci. In plus, nu sunt lipite de jante 😏

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Eu m-am lecuit de talon mic pe Romanica, sper sa nu ai aceeasi bafta ca mine 😉

Sa le invarti cu placere.

Share this post


Link to post

Multam  ! Asa intentionez 😁

Ti-am zis si in parcarea de la Auchan, nu vad motiv de panica in talonul ceva mai mic.

Concret: acum am 225/50 (iarna), adica talon de 112.5. La astea noi am 245/45, adica talon de 110.25. Diferenta de talon e de cca 2mm, deci absolut neglijabila. Fata de cele de vara de 17", unde am 225/55, ar rezulta o diferenta de vreo 11mm.

O sa iti zic la primavara daca socotelile facute au fost bune si cand stai pe scaun si mergi pe drumuri "bune".

Share this post


Link to post

Ideea e ca resimti mult mai rau drumurile noastre superbe... pe o sosea ca in palma, e o placere. La noi... nu prea, reduci viteza, cresti atentia, la final tot mai strambi o janta pe an :))

Cand treceam de la 60 la 50, cu jantele de vara, se simtea grav diferenta la amortizare.

Share this post


Link to post

Honda are 245/45/17 ,vara ,este acceptabil.

In trei ani nu am ""cocosat""nici o janta 😀

Share this post


Link to post
2 hours ago, Geo_ZGA said:

Ideea e ca resimti mult mai rau drumurile noastre superbe...

Vezi ce am scris mai sus referitor la setul de iarna ... Sunt absolut convins ca 2 mm in minus nu se vor resimti fata de ce am acum pe masina.

Share this post


Link to post

1 sau 2mm la ce, inaltimea totala a ansamblului janta+anvelopa?! Eu zic strict de "balon", grosimea anvelopei... nu-mi dau seama ce diferenta e, pt ca nu stiu dimensiunile.

Share this post


Link to post

@Geo_ZGA: Nu te-ai uitat la postul la care am facut referire 🙂

18 hours ago, Salex said:

Concret: acum am 225/50 (iarna), adica talon de 112.5. La astea noi am 245/45, adica talon de 110.25. Diferenta de talon e de cca 2mm, deci absolut neglijabila. Fata de cele de vara de 17", unde am 225/55, ar rezulta o diferenta de vreo 11mm.

Share this post


Link to post

Spre finalul lui Decembrie am reusit sa ii cumpar Nalucii gornele "de la mama ei". Desfacut carenaj, desfacut partial spoiler, obtinut acces  la goarne. Aratau impecabil, ceea ce m-a pus pe ganduri. La actionarea claxonului se auzea releul de sub capota insa cui sa ii dea prin cap sa se uite cu MARE atentie la siguranta !? La o investigare sumara, mi s-a parut ca e OK...

Motiv pentru care nu am schimbat goarnele si m-am decis sa merg la un electrician, in ideea ca si-or fi facut de cap niste sobolani si au rontait cablurile. Care cabluri sunt biiine de tot ascunse. Era si frig afara, alea catev zile cu temperaturi negative in Bucuresti.

In fine, mai mult de amorul artei, intr-unadin zilele trecute am reverificat siguranta si, evident, am gasit-o impuscata. Oprit la o benzinarie, luat niste sigurante (de toata jena ...) si schimbat la fata locului. Claxon, vocea isi revine daaar ... liniste totala in mai putin de jumatate de secunda. Deja aveam experienta asa ca am scos siguranta. E un fel de-a spune ca am scos siguranta, mai precis am scos bucati din siguranta (plasticul topit, piciorusele scoase individual cu patentul ...) . Cum ziceam, se vedea ca nu sunt niste sigurante de calitate inca de la inceput ... ce calitate la 4,6 lei setul de 10 buc ? Quick fix ... pus o siguranta de 20 in locul celei de 15 si, vreme de vreo saptamana, totul a decurs "normal". Zilele trecute iarasi a amutit goarna mare, acum ma astept sa prajeasca din nou siguranta. Evident, e ceva aiurea acolo de a aparut supracurentul respectiv.

Morala ... mare diferenta intre mentenanta predictiva si mentenanta preventiva ! Inca ma intreb si eu de ce am un claxon nou nout in portbagaj in loc sa fie montat pe masina si sa am problema rezolvata :)))

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cel mai probabil una din goarne e in "scurt" recomand sa le schimbi pe ambele si sa pui siguranta corespunzatoare. Cu ele deconectate se arde siguranta? 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...