Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Naluca si nepotica BEE

Recommended Posts

Spanac ... Vezi ce am scris mai sus despre Leganza, ultimul kit a fost Sachs integral.

La Insignia kitul Sachs a fost tot Sachs integral ... La aia am luat inclusiv volantul. Deci, mama lor !

Coincidenta sau nu, kitul simplificat (fara rulment) costa fix la fel (Sachs vs. Luk)

Acum, amuzant mi se pare cat de bine colaboreaza concurentii 😆. Oare se mai si saboteaza 🙄

Edited by Salex
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Bun, mister rezolvat 😁.

Kitul original al masinii a fost cel de mai jos:

Old_1.thumb.jpeg.74aa4647f7a31322976529ac2503d507.jpeg  Old_2.thumb.jpeg.823bb85f3cb743fb0c30ce8f515cc284.jpeg Old_3.thumb.jpeg.f3edf9c2633f5748da7d00f017e2b85d.jpeg  

Deci, as putea zice "schimb 1:1" =)).

Asa cum ma asteptam, rulmentul era kaput, dar placa si discul inca mai mergeau lejer 20.000-30.000km. 

  • Like 4

Share this post


Link to post

Deci le-ai nimerit pe alea originale cu kitul "Sachs" 😄 

Share this post


Link to post

Deci DA ...  Ma tem ca, daca luam kitul ala LUK fara rulment, gaseam disc VALEO 🤣

SACHS rules :)) :)) :))

  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Si tot pe SACHS am mers si pentru arcurile Nalucii ... Doar ca s-a lasat cu prelungiri 🙂

La gol, am facut inainte de schimb niste masuratori.

1.thumb.jpeg.acea5a755b7005f0e2dfaac05c4b900d.jpeg

Dupa schimb, cu porbagajul incarcat putin, situatia arata asa:

2.thumb.jpeg.9add71fddddd029b7c71d6fd949d7857.jpeg

La gol, dupa schimbul arcurilor, avem:

3.thumb.jpeg.1d0e948662eef334dd47462ca7780945.jpeg

Ochiometric, as zice ca spatele s-a ridicat cu cca. 3cm la gol. Lasand la o parte aspectul estetic, ca sofer resimt asta atat ca pozitie de condus cat si ca asezare a masinii pe viraje stranse, cu toate ca masina este super rigida chiar si in setarea "Normala" a suspensiei. 

Bun, gasirea arcurilor a fost o poveste intreaga, iarasi nu am reusit sa gasesc niste repere sau coduri 100% sigure.

Arcurile luate au urmatoarele dimensiuni: Inaltime/Diametru/Diametru spira otel: 314/129/16 (totul in mm).

Asta seara am masurat arcul original al masinii si a rezultat: 308/129/16.

Cu alte cuvinte, singura diferenta este data de inaltimea putin mai mare (6-7 mm). Totusi, masina s-a ridicat considerabil. Probabil ca arcul vechi s-a lasat putin in timp, deci chiar as putea crede ca, de nou, avea 315-316 mm. Si aici apar intrebarile: 1. s-a prostit SACHS ? 2. sa fi avut in colet altceva decat ce aparea in descriere (aici sunt in culpa, nu am apucat sa le masor pe cele noi 😞 ) 3. sa difere in halul asta otelul arcurilor ??

In oferta SACHS mai exista un arc apropiat de ce am avut, respectiv in configuratia 305/131/15.5. Deci, e mai putin inalt, diametrul e mai mare, sarma e mai subtire. Asta imi spune ca ar trebui sa fie ceva mai elastic, ma gandesc ca nu are cum sa mi se apropie de pozitia "la gol" originala ... decat daca otelul astora de la SACHS e mai dur. Nu ma pricep la dracii din astea, dar, din ce stiu, otelul de arc are niste proprietati destul de standard, asa ca presupun ca sunt destul de apropiate intre diversi producatori. 

Tot apropiat de ce am avut ar fi un 316/131/15.75. E mai inalt decat ce am luat, diametru mai mare, sarma mai subtire. Oare sa conteze atat de mult 0.25 mm la grosimea spirei  incat masina sa se aseze mai bine cu asta ?

Ultimele variante de la SACHS ar fi 329/130/15.25 si 335/131/15.5. Clar ambele sunt mai inalte decat originalul, insa spira e mai subtire. Din nou, discutam de diferente de grosime imposibil de observat cu ochiul liber.

Cei care v-ati lovit de patanii din astea, dati o parere

PS: nu am o fixatie pt SACHS, insa am avut si la Leganza si am fost super multumit de ele. In plus, atunci nu am avut "reactii" din astea din partea masinii 

Share this post


Link to post

Eu cand am vrut sa las gri-ul cu 2 cm am luat arcuri de fata de 316/318i in loc de 320d. Spira mai subtire dar uite ca nu mai stiu cu cat si in ce fel, pe topicul de la bmw-uri nu am gasit postarea si ca un facut, site-ul de unde le-am cumparat nu merge la ora asta sa vad in istoric 🙂

Tot ce imi mai aduc aminte este ca erau kyb si aveau 4 diametre la spira, prima pentru 316/318i (4 cil) dupa una pentru 320d (4 cil), urmatoarea pentru 320/325/330i (6cil) si ultima pentru 330d (6cil). Ca inaltime si diametru nu imi aduc aminte sa fi diferit ce am dat jos fata de ce am pus.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Incredibil de mult conteaza, pentru mine, inaltarea nedorita pe care am povestit-o !!! Ce nu vedeam inainte la mersul cu spatele, ca deh .. sedan-coupe am vrut ... insa acum e horror ! Fix ca in poanta cu  "da-i da-i ... si acum da-te jos sa vezi ce ai facut". A, evident ca, dupa 3 ani, inca am camera de marche-arriere tot in cutie ... 

In plus, am avut parte de un drum de noapte, masina destul de incarcata ... si tot nu batea faza scurta atat cat imi place sa bata (adica regulamentar !!!) chiar si cu reglajul dat la maxim sus ! Deci, big NOT LIKE pentru amortizoarele luate. 

Mi-a traznit o idee pe care chiar vreau sa o incerc. Plecand de la faptul ca arcul dreapta original cu o spira si ceva kaput a coborat masina cu cca 1-1,5 cm fata de arcul stanga intact si ca SACHS astea par a fi mai dure decat arcurile originale ... mi-a venit mareata idee de a taia cu flexul o spira din arcurile noi. Ceva ma face sa cred ca solutia e buna si o sa o testez, daca gasesec unii la fel de nebuni ca mine care sa ma sustina sa o pun in practica. Fara un elevator e cam nasol de lucrat la dihanie, dar nici nu ma las ... Sa stiu ca o pun pe butuci si muncesc o zi intreaga ...

In ceea ce priveste placutele Yellow Stuff (raspuns pt DJ, in primul rand) sunt super incantat de ele. Franarea s-a imbunatatit considerabil fata de TRW (evident, mai ales in reprizele de suprasolicitare, unde EBCurile sunt imperiale). Ca minus, au momente in care scartatie putin la franarea de la viteze f f mici, aproape de oprire. Nu am vazut semne lasate pe discuri. Ramane sa revin dupa ce apar temperaturi foarte scazute. Totusi, Naluca e cam "plinuta", sare de 1800kg, posibil ca asta sa fie un plus ...

BEE se simte f bine cu noul kit de ambreiaj SACHS 🤣. Montajul a fost corect si curat, totul e in regula. Placutele Green Stuff ale lui BEE se apropie de 40.000km (facuti ... destul de intens). Ochimetric sunt cam pe la jumatate de viata, dar au inceput sa "afume" ceva mai serios jantele. Ieri seara deja am luat un set complet de rezerva, sa fie in casa, probabil ca va mai trece jumatate de an pana la schimb.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Weekendul asta a fost tot despre BEE. Ma rog, a avut si Naluca un mic moment dedicat.

Pornind de la faptul ca Bee se lasa de fata in scurt timp de la oprire (adica, parcat deasupra unei borduri fara probleme, dar atins la plecare, uneori dupa 15-20 min) mi-am zis ca amortizoarele au obosit. La drum intins nu erau probleme, de curs nu curgeau, dar mi-as fi dorit sa fie ceva mai ferme pe franare. Greu de zis cum au fost amortizoarele de fabrica cand erau noi, eu am considerat ca au inceput sa cedeze supapele din piston. 

Am ascultat de o recomandare si am renuntat la Sachs in favoarea Bilstein (pe fata), iar spatele s-a ales cu Kayaba. Spatele, pana la urma, a ramas neatins, am ajuns la concluzia ca nu necesita schimbare acum, asa ca vor ramane in cutie pentru o data ulterioara. 

Luat si flansa+rulment pt fata si flansa spate, toate Lemforder (cutia, desigur !)

Suspensia McPherson ingrozitor de simpla si suruburile+piulitele nesudate (de rugina) au permis demontarea ansamblurilor amortizor-arc in timp foarte scurt. Demontarea si montarea ansamblului cred ca a durat mai putin de  20 minute pentru fiecare parte. Totusi, am avut o revenire. Dupa ce am prins pe pozitii ansamblul stanga, mi s-a parut putin cam ciudat cum pica flansa. Asa ca, pentru cel din dreapta, am folosit flansa veche cu rulmentul nou (SNR fata da INA - OEM) si, dintr-o data, s-a asezat altfel. Motiv pentru care am revenit si pe partea stanga si am facut fix la fel. 

Rulmentii chiar ar fi fost de schimbat, la mana se simtea cum "agata" ... multumita, cel mai probabil, unor gropi. Flansele noi momentan au ramas in cutie, poate ca impresia mea de moment a fost nejustificat si totul ar fi fost OK. 

Una peste alta, interventia a fost de bun augur. Am simtit imediat un raspuns mult imbunatatit pe franare, te simiti aproape ca intr-un cart. Astazi, pe Valea Oltului si pe Dealul Negru am testat raspunsul si pe curbe stranse, clar si aici o imbunatatire considerabila. Prima intalnire cu Bilstein as zice ca a fost exact ce trebuie ca sa ma piarda Sachs de client :D. 

Naluca a dat si ea de bine, dar inca nu s-a concretizat 100%. Desi pareau super dificil de gasit (prostia a fost a mea, in mare masura, pentru ca aveam informatiile, dar nu le-am folosit cum trebuie !), pana la urma am gasit arcurile corecte pentru dotarea ei la un furnizor specializat pe Opel. Pur si simplu nu am gandit-o bine la momentul respectiv, altfel deja Naluca nu ar mai fi fost pe papainoage. Pe scurt, Sambata am primit arcurile corecte, identice cu echiparea de fabrica. Urmeaza sa fie montate, intr-un viitor apropiat. Impozit pe prostie, dar ma bucur ca am redresat 
 

Edited by Salex
  • Like 2

Share this post


Link to post

Dus la "bun sfarsit" si planul "arcuri OE" la Naluca ... Din pacate, bani aruncati, in mare masura. Cumva, inexplicabil, inspiratia initiala a functionat bine si arcurile luate de la Sachs nu au fost rele ...  Dupa ce am montat arcurile "originale" PSA :((((( situatia raportata anterior nu s-a schimbat serios. Cu siguranta costurile NU au justificat miscarea ... Ca idee, arcurile Opel-PSA au costat mai mult decat dublu fata de Sachs, dar "asezarea" optica nu s-a imbunatatiti dramatic. Masuratori precise, la gol, au indicat o coborare cu cca. 4-5mm, deci nimic serios. O fi efect placebo, o fi alt vector la arcurile "noi", insa impresia este ca dinamica totusi s-a imbunatatit putin. Ce sa mai zic si eu acum ... Cu siguranta, daca as fi avut de ales "before-after", nu as fi facut investitia/schimbarea. Ca si concluzie ... rusine celor de la Sachs ca nu au documentat corect produsul (NU am gasit pe nicaieri informatia clara ca arcurile sunt pentru echiparea Nalucii) si rusine celor de la PSA pentru preturile uriase fata de un produs similar de la un brand de top. 

Partea buna e ca am arcuri spate de schimb =)))).  Prin primavara, daca am timp de bricolat, o sa presez arcurile de la Sachs (maxim) si le las la soare cateva luni. Ceva imi spune ca o sa se deformeze si vor fi numai bune de montat la un moment dat. Daca e acelasi "ceva" care m-a pus sa cumpar piesele "originale" .. vai mama !

Share this post


Link to post

Pe 1 Ianuarie am plecat voiniceste cu BEE spre Sibiu, profitand de cele 4-5 zile libere pe care le-am avut in prima saptamana din an.

Cumva, iarasi m-a mancat si, pe drum, ma gandeam ce misto a fost bateria OEM a lui BEE (similara cu a Nalucii ...) si ce bine se comporta dupa 8 ani si ceva ... Cobeala curata pentru ca pe 7 Ianuarie, in incercarea de a reveni in Bucuresti, bateria a murit subit si fara niciun mesaj de adio ! Departe de a fi suparat pe eveniment, doar mi-a adus aminte de alte doua experiente similare petrecute (la Leganza) cu Varta Silver. Una a cedat la fel de subit la 2 saptamani de la iesirea din garantie, alta a murit cu 1 luna inainte de iesirea din garantie. Sigur, discutam de game diferite, dar comportamentul a fost la fel.

Am optat sa iau un Bosch AGM cu specificatii identice cu ale bateriei OEM (Varta black) - 60/680. Alternativa ar fi fost originalul, dar se ducea aproape la dublu ca pret.Nu am mai avut Bosch, hai sa vedem ce ii poate pielea 😄

Arcurile spate ale Nalucii s-au mai lasat putin, sau e doar piticul de pe creier. Ca si strategie, in ultimele luni am mers tot timpul in mod Tourer care are setarea cea mai soft pentru amortizoare. In felul asta am incercat sa pun presiune ceva mai mare pe arcuri, nimic spectaculos, totusi. 

Revin si cu impresii legate de placutele de frana, acum sunt in masura sa ii raspund mai bine colegului @Dj_Dark. Zero probleme sau emotii la temperaturi scazute (chiar sub -10*). "First bite" la fel de bun, nimic de reprosat. Totuuuuusi, am o mica nemultumire exact acolo unde, pana acum, EBCurile mi-au dat intotdeauna satisfactii ! In urma unor decelerari puternice (provocate, regim de test, autostrada !) am constatat ca am "un fel" de fadding ! De ce zic un fel de ... Am huruiala specifica iminentei aparitiei fadingului, dar pierderea de eficienta nu este la fel de evidenta ca in cazul placutelor "civile". Avand in vedere numeroasele setup-uri pe care le-am testat pana acum, imi este clar ca nu placutele sunt problema, ci discurile. Desi sunt Brembo, nu fac fata la disiparea caldurii. Imi e evident ca placutele sunt prea dure pentru discurile astea, feelingul pe care l-am avut cand am vrut sa iau Red Stuff (putin mai moi decat Yellow, putin mai tari ca Green) trebuia urmat. Atunci m-a intors din drum dealerul, un tip pasionat si care cred ca a avut intentii bune. Nu il suspectez de vreun interes, practic mi-a dat Yellow la pret de Red, doar ca sa imi demonstreze cat de mult crede in recomandarea facuta.

Candva, prin 2018, am postat pe forum niste discuri mov, la Leganza. Am reusit sa replic performanta si cu Naluca :D. Una peste alta nu am motive de panica, regimul atins a fost unul provocat, strict pentru teste, nu ma caracterizeaza mersul "de zi cu zi" la regimuri din astea. Nu ma apuc sa schimb nimic acum dar, cel mai probabil, la urmatorul schimb de placute o sa imi fac damblaua si o sa merg pe Red. Eu sunt convins ca Green ar fi foarte OK pentru mine, dar un pic de redundanta nu a ucis pe nimeni ;).

Share this post


Link to post

Piuita face pe smecherul ... Cu bateria noua nu si-a schimbat sentimentele. Pur si simplu refuza sa porneasca. Pe interfata "de buzunar" nu are nicio eroare, l-am dus la o (fosta) reprezentanta Opel. Dupa 2 zile mi-au propus sa desfaca motorul, sa bage un ochi mai de aproape. Mi se par usor aiurea suspiciuni de: segmenti aliniati, supape indoite ... Ma duc acum sa stau de vorba cu ei, nu cred ca nu au posibilitatea sa faca un test de compresie uscat si apoi unul ud ...

Share this post


Link to post

Ce inseamna ca "refuza sa porneasca"? Invarte, nu invarte? Aprinde bordul, nu-l aprinde?

Eu ma gandesc mai curand la ceva electric/electronic, gen contact sau cip.

p.s: mi se pare stupid sa desfaci motorul pt asa ceva, sa inceapa si ei cautarile cu chestii mai simple si mai logice.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Invartea, totul OK pe bord, baterie noua ... In mintea mea, senzor arbore, MAP sau MAF ... 

Daaaar, mi s-a dat o lectie de mecanica din partea sefului de la mecanica. Si am apreciat-o la justa valoare, singura parere de rau a fost ca omul respectiv se apropie de pensie (daca nu cumva chiar a depasit varsta !)

Pe scurt, ca sa nu piarda vremea inutil, mi-a demonstrat ca au investigat absolut tot ce era de investigat. Nu dau detalii, dar se pare ca "recomandarile" facute de cine trebuie functioneaza cum trebuie.

M-a convins faptul ca a venit cu o dracie foarte smechera de testat compresia. La toti cei 3 cilindri, compresia era undeva de maxim 5-6 ... Stiu sigur ca partea de pistoane/segmenti e foarte OK, deci concluzia a fost una, dar buna si clara: lant sarit ! Agregatul are cam 136.000km, lantul nu a zornait absolut deloc inainte de eveniment, sincer sunt un pic mirat de comportament, nu a dat absolut nimic de banuit pana in momentul in care a zis PA !

Avand in vedere varsta si km, practic interventia se va incadra la mentenanta (oarecum) normala, nu la buba majora ! Din fericire, motorul nu este cu inferenta, deci nu ar trebui sa apara si daune colaterale ... Ramane de confirmat 😄

 

Share this post


Link to post

Ma minunez cit de iute se ajunge in service la concluzia ca un motor trebue desfacut ! Nici in patologie nu se pune mina pe satir din prima ! Mai, mai, mai ... gata, da-i pistoanele afara ... ca sigur s-au aliniat segmentii.

Apropo de segmenti aliniati. Pentru dezaliniere se parcurge intre 3-5 km in marsarier ca totul sa revina la normal. Eu de regula merg 6-7 km sa fiu sigur ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
58 minutes ago, Viktor said:

 

Apropo de segmenti aliniati. Pentru dezaliniere se parcurge intre 3-5 km in marsarier ca totul sa revina la normal. Eu de regula merg 6-7 km sa fiu sigur ...

intreb doar 😁este vre o gluma ? sau...care este explicatia..  imi scapa ceva.. nu vad logica 

Edited by Rafi

Share this post


Link to post
7 minutes ago, Rafi said:

intreb doar 😁este vre o gluma ? sau...care este explicatia..  imi scapa ceva.. nu vad logica 

Da ! E o gluma. 😉

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Bun, clarificari ... 😁

Am trecut pe la service dupa ce au desfacut motorul. Aici nu am fost prea explicit, au dat jos doar chiulasa.

Lantul NU era sarit, poate foarte usor intins, dar nu de natura sa faca buba. Patinele, intinzator, toate arata perfect, zero uzura ! Si bomba ... 3 supape de admisie, cate una din cele doua de pe fiecare cilindru, NU inchid bine. Facut proba de fata cu mine, pe stand, curge benzina cu ele inchise ! Daca nu as sti cr benzina a papat Piulita, as zice ca a vazut doar cele mai mari mizerii. Cumva am simtit ca asta au considerat si cei de la service, cel putin pana cand au vazut cum arata lantul si restul de anexe de la distributie. Nu imi explic, mi-am adus aminte de faza cu zaharul bagat in benzina ... Si, mai nasol, nu imi amintesc de unde naiba am bagat benzina inainte de bucurie.

Se va prepara chiulasa, ocazie cu care am insistat sa schimbe macar simeringurile. De planat nu e cazul, vedem cum se va finaliza treaba. 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Pe mine nu m-au convins pe partea diagnozei din prima faza. Ce-i aia "s-ar putea sa fie aia ori ailalta" ? Acuma, tu ca mecanicos stii ori doar crezi ca stii ? Daca acu vreo trei'j de ani se preda lectia verificare distributie cu sroboscopul, verificare supape (pe compresie, ambele supape inchise, aer comprimat in cilindri si ascultat de sint pierderi pe la supape ca se aude fisaind in capul motorului de supapele nu inchid) etc ... azi, 2024 cu atitea scule performante de verificare spui "cred ca"? Neee ... nu se accepta ! In prima faza diagnoza clara, precisa si doar dupa scoatem bisturiul. Pe mine unu o scula performanta de verificat compresie nu ma da pe spate, aceleasi rezultate le obtin cu amarit de barometru de-o virsta cu mine. Cind imi vei spune cu exactitate unde-i buba fara a indeparta chiumoasa atunci da, esti intr-adevar meserias in domeniu ! Pitic de-al meu ... in prima faza diagnoza clara si doar dupa bijutereala !

Ce caposi is unii "mancati-as"! 😄

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Citesc si ma minunez,Latitude are 340.000 km distributie pe lant ,zero probleme

Precizare: nu a fost inlocuita niciodata

Este oficial,esti ghinionist🙂

  • Sad 1

Share this post


Link to post

Supapele in cauza, alea de admisei, dupa demontare le-as prinde pe fiecare in parte asa de coada intr-o masina fixa de gaurit (precum un burghiu) si i-as da drumu sa mearga, sa le invirta sa vad daca is deformate (metoda veghe de verificare a cozilor supapelor, de pot refolosite ori ba, ca poti avea talerul bun, reconditionabil insa coada de e usor deformata iti termina ghidul supapei si simeringul inainte de vreme plus consum de ulei ce devine inexplicabil dar existent). M-ar interesa cauza, de ce au cazut 3 deodata. Probabil sa nu aibe nici o legatura cu benzina. Caz in care nu-s ceva depuneri pe scaune si/sau supape ce sa defavorizeze etansarea, mai poate fi luat in calcul ghidurile supapelor usor uzate, jocul termic (gapul) prea mic al supapelor, compensator gap ... Pe mine unu m-ar interesa si cauza ! Bun, am constatat ca 3 supape admisie nu inchid. De ce ? Carui factor se datoreaza ? Eventual un cumul de factori ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...