Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Naluca si nepotica BEE

Recommended Posts

Orice motor am spalat, alternatorului i-am dat cu jet de apa fara vreo retinere. N-au nici pe naiba de la putina apa, macar scoate praful din el.

Share this post


Link to post

Aha, deci ai si d-aia, nu ma gandeam 🙂 

Share this post


Link to post

Ca sa isi dezmorteasca cat mai curand articulatiile, Naluca a halit vreo 2500 km in ultima luna. Inca nu si-a revenit in mintile ei, solenoidul ala de la evacuare o mai ia razna din cand in cand. Pare destul de aleatoriu comportamentul, insa inca nu am avut vreme sa verific partea de conectori electrici. Sa se mai incalzeasca putin si vedem. Desi nu e o avere (cica ar fi vreo 30-35EUR) inca nu sunt convins ca e defect, l-am alimentat direct de la o baterie si da semne ca ar functiona ... pe stand. Probabil ca in mers, de la zdruncinaturi, caldura, frig, are momente cand nu actioneaza, investigam.

Cateva poze de pe drum, sub munte, in Racovita

F2.thumb.jpg.46fecbe465b6cdfcfc5afd206c08e608.jpgF1.thumb.jpg.5c52e4be3d5137aad8882213983a6313.jpg 

Luni m-a luat de urechi si am incercat un drum forestier. Teoretic este un fost drum judetean, intre Gura Raului si Paltinis insa, la fata locului, descoperi ca asfaltul e dus de mult si doar camioanele de lemne mai circula pe acolo. Asta aveam sa o simtim pe piele proprie pentru ca: 1. evident nu este deszapezit si 2. se aplica prioritatea de mastodont, indiferent ca urci sau cobori. Drumul este ingust, nici macar doua turisme nu au loc simultan, daramite un camion si altceva.

Prima parte a drumului, dintre Gura Raului si capatul lacului de acumulare este OK. Asfalt bun pana la baraj, apoi drum forestier, dar tasat. Ca idee, o poza facuta dupa ce am intrat efectiv in padure. Phantom Grey a devenit Golden Dust :)).

F2_.thumb.jpg.54f6c676d78731f8b26be462736e3803.jpg

Inceputul drumului "exotic" e super fain si abordabil. Pana la pranz am dat o tura la Paltinis, sus erau -8* -9*C. Jos temperatura era ceva mai domestica, in jur de -1*C. Ca tot am pomenit de Paltinis:

F3.thumb.jpg.ecfbd12e1686a19a0aa8c7c1335a844d.jpgF4.thumb.jpg.8288e1175a22f5705f3cb47c26d91e0b.jpg  

Revenind la drumul forestier, treptat, dar ferm, s-a trecut de la lipsa totala de zapada, la zone cu poduri de gheata si zapada fina.

F5.thumb.jpg.0e55bfab256adb9196e34771d44db366.jpgF6.thumb.jpg.b1cc838875fc2dd4af7df7d17b0e2945.jpg    

A fost un motiv suplimentar sa ma bucur ca am reusit sa repun Naluca pe picioare. Zero derapaj, zero dat in gol, in conditiile in care am lasat AWDul sa faca ce vrea. Nu ai cum sa nu ai un conflict intre faptul ca treci fara stres peste obstacole de genul asta si opozitia pe care o are mintea sa accepte ca o poti face. Experimental, pe podul ala de gheata chiar am oprit si am pornit de parca eram pe asfalt uscat. 

Insa e clar ca nu poti sa ai bafta la nesfarsit. In scurta vreme grosimea stratului de zapada a inceput sa creasca, am intalnit sleauri in gheata, am inceput sa dam cu burta in gheata si bolovani, asa ne-am dat batuti si am preferat sa ne intoarcem acasa pe rotile proprii si fara scuturi si alte dracii ... in portbagaj.

F7.thumb.jpg.ffae8937e026c2d9f42550661f40a5a9.jpgF8.thumb.jpg.05d2f2eb4e75afdf66c5dcecc45f9d51.jpg    

In ultima poza se vad urmele manevrelor de iesire din sleauri si intoarcere. A fost frustrant, mai erau cca. 3 km pana la destinatie, adica mai putin de 20% din drum. Totusi, am zis ca doar o sa amanam initiativa, e clar ca drumul trebuie/va fi dus la final la un moment dat prin primavara-vara.

Acasa m-am uitat pe Google Maps sa vad pe unde am umblat si cam cum arata finalul traseului. 

The_end.thumb.jpg.4a85d3c43ba424982a1c8b36ba9e0322.jpg

Am luat decizia corecta sa ne intoarcem. In captura de mai sus, am marcat punctul de intoarcere cu sageata roz. Este vizibil ca traseul s-ar fi complicat si sunt absolut convins ca am fi pus masina pe burta, ca sa nu mai aduc in discutie si alte avarii conexe. 

Dar a fost frumos si se va repeta. Desi nu are legatura cu forumul, as mentiona cu tristete faptul ca taierile ilegale de padure sunt la ordinea zilei. Mi-e clar ca zonele greu accesibile nu sunt predispuse controalelor, asa ca urmarile se pot vedea. De pe drum nu pot sa spun ca lucrurile sunt foarte vizibile insa, atunci cand m-am uitat pe GMaps la poze luate de sus, e nasoala situatia ... Cam acelasi lucru l-am observat si cand a fost data in folosinta Transalpina. Cata vreme era doar un drum forestier, putini intrau acolo, ca atare se taia in liniste. Nu ca acum sunt teribil de speriati, dar mai apar poze, filme, reactii ...

 

 

 

Edited by Salex
  • Like 3

Share this post


Link to post

Foarte misto excursia, am facut o bucata din drumul acela pe jos. Misto si sistemul 4x4 al Nalucii, nu ma asteptam sa ai aderenta atat de buna pe gheata, cred ca tine si de faptul ca ai cauciucuri bune 🙂 . Drumuri de genul asta m-au facut sa trec de la Epica la Captiva, cred ca totusi pe tine microbul SUVurilor nu te va afecta atat de rau pentru ca iti place prea mult sa mergi pe drumuri de asfalt virajate 😅 .

Share this post


Link to post

Da ... clar raman adeptul drumurilor de munte asfaltate 😄

Si pentru mine sistemul de tractiune reprezinta o mare surpriza. Dupa peste 600.000km facuti cu masini cu tractiune exclusiv fata, pur si simplu inca nu cred cum poti sa urci pe gheata fara sa invarti rotile in gol absolut deloc. Nu mai zic la pornire de pe loc. In ceea ce priveste gumele, chiar nu sunt grozave. Sunt niste Kleber, cu DOT 2015, aflate undeva pe la jumatate ca si uzura fizica. Pe de alta parte, ar trebui sa le fac slujbe ... nu de la cauciuce ni s-a tras abandonul. 

Share this post


Link to post

Am vrut de multe ori sa mai scriu aici, dar mereu a intervenit ceva.

A fost un an in care problemele legate de Covid au fost cele mai mici pe care le-am avut din punct de vedere al sanatatii (apropos, NU am facut Covid :D) si asta si-a spus cuvantul. Totusi, am zis sa nu treacem in noul an fara a mai scrie una alta despre Naluca.

In primul rand, masina e OK, nu a ramas cu nicio sechela dupa accident/reparatie. In primavara am comandat, la risc, supapa aia pt VVT-In, se inlocuieste super simplu, o cheie de 10 este suficienta. In 10 minute, cel mult, am schimbat-o si, de atunci, nu am mai avut nicio neplacere. Ramane presupunerea pe care am facut-o initial, din cauza statului pe bara vreme de aproape 6 luni s-a blocat si aia a fost. Sau de la pocneala, naiba stie. Orice spray degripant, lichid de frana, etc. am incercat, nu am deblocat-o.

Parti rele: consumul a crescut imediat, de la un 7-7,5 extraurban spre 8,5-9 extraurban. In plus, au reaparut durerile de coloana cervicala. 

Parti bune: ... really ???

Tot prin primavara am facut niste drumuri super faine, in zona Sarmisegetuza si Poiana Ghioceilor (1, 2). Au iesit niste poze faine, drum forestier (pentru ca am mers, ca de obicei, altfel decat ar fi mers oamenii normali), insa nu am apucat sa le dimensionez, nu pot fi inca urcate pe forum.

Prin vara aveam timp, nu urmau drumuri serioase asa ca m-am decis sa schimb kit-ul de ambreiaj. In Sibiu am avut parte de preturi care variau intre 9500 lei kit-ul + manopera si 6500 lei kit-ul + manopera. FARA TVA, desigur !  Am gasit, oportunist, la un magazin online celebru kitul la 4000 lei. Nu l-am luat pe loc si rau am facut, a doua zi sarise la 4400. L-am luat atunci si, intre timp, m-am interesat de manopera. Am apelat la un service-local, multi-marca, cu ceva referinte bune (si cu cunostinte la seful de service pe mecanica 😉). Cu tot cu uleiul lor de CV si lichid de frana (din pacate doar completare), am ajuns la 1200 lei (cu tot cu TVA), ceea ce mi s-a parut decent. 

Kitul a continut tot ce trebuie: disc, placa de presiune, rulment si volant. Povestea clasica cu volant bi-masa, am preferat sa il schimb pentru ca, pe bune, chiar avea un pic de joc. Neplacerea a venit tocmai din partea astuia ... suruburile originale era de 12, in vreme ce suruburile din kit precum si gaurile din volant au fost de 10. Cu masina desfacuta ar fi fost necesar sa gasesc un inlocuitor, ceea ce nu era fezabil. Asa ca am apelat la un var care se ocupa de chestii "metalice" si, cu greu greu greu, am reusit sa marim gaurile pana la 12 (folosind echipament profesional, industrial). Varu-meu isi facea cruce  ... a inceput sa ma bombane ca e fier 55 (ceva de scule, nu intrebati ...) si a durat peste o ora (si 3 burghie ... inrosite) pana am terminat treaba. A doua zi am fost la service, montat fara alte probleme, functioneaza perfect. 

Spre deosebire de experientele avute cu kiturile de ambreiaj Sachs in cazul MOSului, aici nu am retineri legate de ce era in pachet. Clar toate originale Sachs. Am pus toata treaba pe faptul ca Naluca se regaseste in US ca si Buick Regal si e posibil sa fie repere facute diferit, pentru fabrici diferite dar care sa ajunga aiurea ... multumim globalizare ! Pentru ca: 1. in Naluca nu se intervenise pana acum; 2. suruburile de volant originale erau cu diametru mai mare DAR si alt pas fata de cele din kit; 3. volantul original al Nalucii era identic (ca si cod) cu ce am luat eu, DAAAAR existau urme de marire a gaurilor de prindere. Evident, facute super profi, cu alte echipamente ... insa au mers si alea autohtone 😆. Concluzia mea a fost ca arborele cotit (sau chiar tot motorul ???) a fost produs in US si nu s-a imperecheat bine cu restul de componente europene.

Apropos, kitul nu a fost schimbat de dragul de a-l schimba. Inca de anul trecut, in zone de urcus de la munte, la schimbat 2->3 pe la 5000-6000 cu reluare brusca, ambreiajul patina. Din ce m-am consultat cu putini cunoscatori ai modelului, durata de viata a ambreiajului ar fi cam de 100.000km. Noi am facut pasul pe la 120.000, deci e OK. 4x4, cuplu de basculanta ... merge. La MOS, schimbul ambreiajului de fabrica l-am facut tot pe la 120.000. 

Post inlocuire ambreiaj am decis sa schimb si lichidul de frana, nu prea imi dadea pace faptul ca doar completasera in service ce s-a pierdut la demontarea ambreiajului. Am mers ca si la MOS cu ATE Typ 200 si lucrurile sunt OK. S-a simtit o schimbare inclusiv la frane, au devenit putin mai incisive. Nu stiu ce naiba de lichid folosisera pentru completare, a fost bine ca l-am schimbat !

Au mai fost si 2 incidente de trafic/parcare. La un drum facut spre Bucuresti, de Pasti, undeva pe Dealul Negru, fix in acelasi loc in care imi sarise o piatra si mi-a spart parbriul MOSului, istoria s-a repetat. Masa mare ... parbrizul avea mai putin de 5000km si il inlocuisem cu reper OE. Din fericire plesnitura nu s-a extins asa ca am putut apela la serviciile specializate ale unui "dentist" de parbrize. Solutie, lampa UV ... la final a iesit de cu greu se observa.

Al doilea incident a fost de parcare. Am lasat masina in parcarea organizata din zona Piata Cibin, pe moment nu am observat nimic. Acasa, dupa ce am parcat am constatat ca aripa dreapta fata a fost usor infundata. Dupa o analiza criminalistica atenta, am ajuns la concluzia ca  fost un carucior de aprovizionare cu marfa, strada este cu sens unic, alta varianta e imposibila. Asa a ramas, nu mai am chef sa ma ocup de maruntisuri ... Camera video de spate o am de mai bine de o groaza de vreme, cablul e tras pana la bancheta din spate, ar mai fi de inlocuit doar o lampa de numar ... insa va trebui sa mai astepte.

aripa.thumb.jpg.cea7af6d2d72815df8e4c6c132ab9c7e.jpg

Pentru cei care s-au intrebat cat consuma balena la mers decent, va pun o poza facut la pe la inceput de Noiembrie. Drumul a fost ceva de genul "casa de la tara" (peste Olt si peste deal de Avrig, pentru cunoscatori) - Bucuresti, traversat de 2 ori, cca 40km - casa de la tara. Jumatate de drum cu tenisi (aka anvelope de vara), intoarcerea cu bocanci (anvelope de iarna). Per ansamblu, la cam 45.000km de cand am luat-o, consumul mediu este de 10,1/100, cu aceeasi mentiune pe care am mai facut-o candva, mers cam 75% in afara. Desi ... nu stiu daca asta e neaparat de bine :D. Pentru consum, adica. 

 bord.jpg.ad80de1d084e8d793d5db2004586de40.jpg

Si pentru ca tot suntem in perioada sarbatorilor, atat Naluca cat si Bee au primit cadou cate un set de covorase personalizate. Covorasul soferului era gaurit de mult, restul sunt in conditie bune, dar tot a meritat "distractia".

covorase_nalu.jpg.2cb6dae43e4f917c19da7ff2756f4d37.jpg

Cam asta a fost rezumatul anului, daca o sa ma invrednicesc o sa revin cu niste poze faine de pe unde am reusit sa umblam in pandemie.

Aaaaaa, moment ca mi-am amintit ceva care chiar merita vazut 😃

In "primavara" am dat o fuga pana la Balea. Cu masina pana la Cascada, apoi cu telecabina.

TF_1.jpg.8f123c30ea25fcfc93c799ed6db7439f.jpgTF_2.jpg.33b43d4cdb87afe913039eacf76dde87.jpg

 

TF_3.jpg.017f4e6d659a50f000db1b7fc83950d0.jpgTF_4.jpg.cc69845a4af541b053076e6fa0caf5c5.jpg

 

Zapada mare, mon cher ... Gasiti masinile din poza alaturata =))). Apoi gasiti drumul ... Buflache s-a cam dat cocos, nu vreti sa stiti cum am scos-o de acolo 🤣. Si nu, nu a fost nimic regizat. Si inca ceva, nicio persona nu a avut de suferit in timpul sedintei foto 😈

TF_5.thumb.jpg.bd46a03545226e65b9488c3caa46ce43.jpgTF6.thumb.jpg.5ff2417664bbd7f619f24249076805ac.jpg

La Cabana Balea pustiu pustiu, am fost singurii clienti din restaurant ... VIPuri in toata regula. Pana am coborat, unii mai dibaci au reusit sa isi scoata masinile de sub troiene.

car_1.jpg.aa50525e296d86d0b3b43c2f36105fe7.jpg

Altii nu... (aviz amatorilor, aici se afla deghizat un Suzuky Jimmny)

car_2.jpg.19377ed7c74215a0df855e15281da196.jpg

Si  DA, merita AWD pe un sedan. Merit RAU de tot 😈😈. Dintr-un motiv care imi scapa, se pare ca exista o legatura directa intre AWD si senzatiile de rau de la stomac ... inca investighez

Edited by Salex
  • Like 5

Share this post


Link to post

Aerisirea sistemului de franare cum a fost facuta? La pedala sau cu aparat pneumatic?

Share this post


Link to post

Clasic, pedala. Nu am pompa din aia de schimbat lichidul de frana

  • Like 1

Share this post


Link to post

Poza urmatoare, facuta astazi in jurul orei 18:00, ar putea avea oarece semnificatie pentru veteranii forumului 😃

Numere_2.jpg.256c6f5b61473aaaf1fe73f571b4b28b.jpg

Hint:  semnatura din profil 😉

LE: Multumiri @Mirceajo, pentru programarea la Politie, a fost cu noroc ! Dupa ce a plecat MOSul din ograda, numarul a fost rezervat (tot Mircea 🙂 ) vreme de un an. Programarea de acum de la Politie a fost facuta cu mai bine de 2 saptamani inainte de prezentarea la ghiseu ... Se pare ca numarul asta a fost sa ramana al meu 😉 

Edited by Salex
  • Like 4

Share this post


Link to post

Am reusit si un record negativ 😆.

Dupa ce am luat masina in Ianuarie anul trecut, dupa reparatie, nu am mai umblat deloc la bujii. Cumva am pierdut sirul, asa ca nu am mai tinut cont de km parcursi, mai ales ca toate au fost in regula.

Buuun ! Weekendul trecut, dintr-o data, am inceput sa am ezitari serioase la acceleratiile hotarate, era evident ca era ceva pe partea de electrica/aprindere. Am desfacut bujiile si a reiesit imediat cauza problemei. Din pacate am ratacit lerele, nu stiu exact la cat ajunsese gap-ul, dar clar era undeva intre 1,5-2,0. Sensibila creatura ...

Totusi, cum gap-ul normal este de 0,9-1,0 nu m-am suparat. O lovitura sigura si de mare finete cu un patent a rezolvat problema "reglajului de fabrica", asa ca am revenit la mersul normal in mai putin de 10 minute.

Azi mi-a venit un set de bujii Denso, aveam niste ACDelco (Made in US, pe vapor, dinspre China spre Europa), dar nu am avut niciodata incredere in ele. Detaliile de finisaj, imbinarile etc ... m-au facut sa le las "de rezerva" 🤣. Poate se potrivesc la drujba sau motosapa ... ca pe Naluca nu o sa ajunga

  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Nu stiu cine imi spusese odata ca, in caz de lipsa lera, grosimea tablei masinii este fix ce trebuie. 

Sigur asta era la vreo Dacie, dar e tot din seris "reglajului de fabrica" 😄

Frumos rau MOS Naluca!

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Da ... sunt din epoca aia, asa era :)).

Tabla de Dacie (cu tot cu vopsea, ca de grund nu se prea punea problema🤣) cam coincidea cu gap-ul recomandat (0,6-0,7). Pe la inceputurile "carierei" de mecanic amator (nici nu stiu daca am povestit pe aici faza cu racirea facuta la o Dacie 1300 cu ... VIN ... mama mama ce mirosea a vin fiert pe langa masina ... s-a spart vasul de expansiune, de sticla pe vreme aia, fix la km 15 inainte de intrarea de pe A1 spre Bucuresti) obisnuiam sa verific gap-ul folosind tabla aripii ... Apoi am ajuns sa reglez bujiile, platinile etc. "la ochi" cu precizie de 0,05mm ... Ce vremuri.

Multumesc, chiar ma bucur ca am reusit sa re-obtin numarul cu care am circulat fara intrerupere intre 1996-2019 ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Wow ... aproape s-a dus anul si nu am postat nimic ... Fata de alti colegi care au reusit sa se mai delecteze cu d'ale mecanicii, m-am cam lasat pe tanjeala. Dar ma bucur cand le citesc topicurile 🙂

Am redenumit topicul asta, asa reflecta mai bine postarile. BEE a trecut prin mai multe faze, il mai alintam cu Biulizta sau Piulitza. Genial agregatul, o sa ocupe cea mai mare parte a postului asta intrucat Naluca a cam stat pe bara anul asta.

De ce ...

Odata cu incheierea starii de alerta am inceput sa facem naveta saptamanal Bucuresti - Sibiu. Asta a insemnat cam 1000km pe saptamana pana la finalul lui Iulie. Coroborand cu explozia preturilor la benzina (si nu numai, evident), BEE a venit ca alegere normala pentru naveta. Mai ales in conditiile ca eram doar 2 pasageri + 2 laptopuri ...

Daca am in vedere ca BEE a fost cumparat online si livrat in Ro pe platforma si ca nici macar nu am stiut cat de bine accesorizat este l-am declarat BEST BUY ever. Pana in momentul asta "a strans" aproape 30.000km si nu a dezamagit la absolut niciun capitol. Pretentiile lui Buflache (sa aiba oglinzi electrice si un motor care sa nu moara la ralanti cand pornesti ACul 🤣) au fost depasite cu mult. Se aseaza excelent la drum, dinamica este comparabila cu a Leganzei, nu am identificat niciuo buba ascunsa ... practic m-am ocupat doar de mententanta periodica ... cu mici exceptii.

Prima a venit in primavara, din partea franelor. Placutele erau undeva cam la 60-70% din viata asa ca am zis ca ar fi util un reset, sa stim cum stam. Cu ocazia asta +  initiativa dedicata Nalucii, BEE s-a ales cu un set complet de EBC Greenstuff si discuri fata noi. Solutia veche era full TRW, franele au fost ff bune, cu usoara scadere de performanta la incarcare mare (si da, o da ... a carat BEE la ciment de s-a plictisit ...) si uzura intensiva repetata. Ma rog, fading, bla bla, stiti despre ce e vorba. 

Cum sezonul dedicat constructiilor, betoanelor sau gradinaritului nu era inca inceput, i-am dedicat lui BEE putin timp pentru "estetizarea" sistemului de franare. Am cumparat pistol de sablat, vopsea termo-rezistenta, rabdare, bere ... A iesit ceva de genul:

IMG_20220410_190039.thumb.jpg.aa8d0b63afff4f2e46eedc85c96831cf.jpgIMG_20220410_183704.thumb.jpg.a0c37576de1fb21ed4ecc4a096d401d9.jpg

 

IMG_20220410_191107.thumb.jpg.16c052cdf7cf25c3f550254475917f4f.jpgIMG_20220516_192731.thumb.jpg.abf197f43d741663866b8c87cede937d.jpg

 

IMG_20220411_114954.thumb.jpg.acc4e71aad7af10d9115fd6b548d6c25.jpgIMG_20220410_203703.thumb.jpg.10cbbe53442b5d562f1d67b7d9a87a2b.jpg

 

IMG_20220516_143402.thumb.jpg.7fc783194d0649098b0d0a8f31a97d53.jpg

Petele de rugina de pe discurile spate sunt doar "de impresie" au aparut dupa degresare, spalare etc. Ca element "amuzant", uscarea s-a facut la cuptor :))

Desi Buflache a fost impotriva si nici eu nu ma dau in vant dupa colante, stelute etc. am decis totusi sa il branduiesc pe BEE, in speranta ca soferii din spate tin cont de emblema si nu practica stilul "supozitor". Luni dimineata am constatat ca e degeaba, un coleg de trafic cu un Logan a iesit efectiv de pe carosabil, la o franare destul lejera, doar ca sa nu ne inspecteze portbagajul. Poate ca omul a citit, dar nu stia despre ce e vorba. Nu a fost singurul. 

EBC.jpg.4c525d24fa66f920c8f280996599aaa4.jpg

Cu ocazia lipirii sticker-ului, mi-am satisfacut o curiozitate. Inca de la inceput nu am inteles motorizarea lui BEE. Motor de 1 litru cu 115CP si (parca) 170 Nm pe o masina de doamna (sa fie clar ... are parasolar cu lampa la sofer !) nu prea cadreaza. Am bagat de seama ca inscriptia "Turbo" e scrisa cu negru, ceea ce nu am vazut la alte Corsa. Oarecum am dezlegat misterul, dupa ce m-am pus iar pe cautat pe Mobile.de. Se pare ca motorul asta e preluat de la divizia OPC.

Oricum ar fi, merge bine. Zi-mi si mie, care ai da jucaria asta pe o masina electrica ... Fara efort, autonomie reala de 1200km ... no comment. 

Cons_Bee_1.thumb.jpeg.d95c9ae90e3846509727fb89f2f8fba4.jpegCons_Bee_2.thumb.jpeg.fcce4b47203150620236f0ec8dfea2a7.jpeg

Din categoria probleme, as incepe cu unele independente de masina. Am prins faimoasa grindina din Sectorul 6 ... Luata in plin, in curtea Politehnicii, unde chiar a fost nasol de nasol.

1690753480_WhatsAppImage2022-09-22at6_44_28PM.thumb.jpeg.7e6899ca80004e248364df0ef8f46a9e.jpeg

 Am gasit rapid niste copaci care pareau mai rezistenti, am scapat fara urmari vizibile. Dupa ce am zis ca va fi dauna totala, in zilele urmatoare cu greu am reusit sa gasesc 2 infundaturi aproape invizibile. M-a mirat tabla, nu imi da absolut nicio senzatie de "solid".

Urmatoarea problema a venit din partea consumului. Brusc a crescut la 5/100, aparent fara absolut niciun motiv . Totusi, la una din reprizele de urcare pe Dealul Negru am simtit o foarte mica ezitare la o accelerare. Imediat am constatat ca bujiile erau "depasite" de evenimente. Cel mai probabil au fost bujiile din fabrica, mult laudatele "Iridium" care ar trebui sa tina 100.000km. Cum BEE trecuse de 80.000 am zis sa ii fac un cadou, asa ca i-am luat un set nou. Curios, nu sunt foarte multe variante ... si toate sunt foarte scumpe. Pe bucata, cred ca a fost 125 lei, mult mai scumpe decat cele ale Nalucii, tot "Iridium". Am zis "treaca-mearga", BEE are nevoie doar de 3 😂

1860979522_WhatsAppImage2022-09-22at6_45_43PM.thumb.jpeg.83b5192037a41c1d7021d54b986cb8dd.jpeg

Pe partea de probleme "reale", am avut ceva de furca cu electrica. In primul rand, sonda Lambda a fost rontaita de soareci sau alte rozatoare. Masa mare ... am cel putin 4 matze in curte ... Doua fire ramasesera fara izolatie, a fost o intamplare ca am descoperit. Asta era chiar Duminca trecuta. Partea buna a fost ca Marti am fost la ITP, luat fara nicio problema, inclusiv pe partea de noxe, semn ca izolatia pe care am improvizat-o a mers bine. Ca fapt amuzant, prezenta lui BEE la ITP mi-a amintit de episodul in care a sarit Leganza de pe standul de frane, la actionarea franei de mana. Acelasi lucru l-a facut si BEE, am uitat sa mentionez ca dupa montarea EBCurilor i-am facut si reglajul franei de mana.

Sonda_lambda.thumb.jpeg.cc04695d3879d56283899b50177c7cce.jpeg

Daca masacrarea firelor sondei inca nu ar putea fi considerata o problema a masinii, avem totusi si asa ceva. Ca la mai toate hatch-urile/break-urile, exista un Calcai al lui Ahile la cablul hayonului. Dupa ce am facut niste cumparaturi grele, am avut surpriza ca portbagajul, actionat exclusiv electric, sa nu mai vrea sa se deschida. Am mai observat ca nici stergatorul nu merge, becul central de frana nu dadea semne de viata, nici becul de mers cu spatele si cel de ceata. S-a lasat cu ruperea unui decor de plastic, am reusit sa accesez broasca si sa deschid portbagajul. Dupa care, pas cu pas, am ajuns aici:

Hayon.thumb.jpeg.aaefc967823e99f10a7cfb9e2dbd4069.jpeg

Un fir de masa complet sectionat (firul albastru l-am pus doar ca sa iau masa de pe caroserie, sa pot verifica ipoteza), un fir de "plus" cu izolatia sever avariata si inca un fir, mai putin semnificativ, de asemenea ciupit. Lipit, izolat ... rezolvat pe moment. Am constatat ca plasticul izolator este casant la toate firele, suspectez ca se incalzeste ca naiba cand masina sta la soare. In fine, pentru a nu sta cu emotii, am comandat cablaj nou. Din fericire este reper independent, piesa de schimb, problema e ca nu l-am gasit in Ro si va dura putin pana vine. Nu e bai, important este ca stiu de el.

Despre Naluca nu ar fi multe de spus. Cam 2 luni de zile nu am miscat-o absolut deloc. Ba chiar am pus peste ea izolatie din aia care se pune sub parchet si plasa verde pentru a nu avea probleme cu grindina. Ideea a fost buna, au fost doua episoade care nu au afectat-o absolut deloc. Daaaarrrr ... Se pare ca imobilizarea pe termen lung si "imbracarea" au dus la o atractie diabolica ... tot pentru rozatoare. In momentul asta am o problema pe care inca nu am rezolvat-o, nu am avut timp de ea. Cred ca un drac cu dinti a rontait un cabul pentru ca bobina cilindrului 4 nu merge cum trebuie. Imi arunca P0354 si nu trage cum trebuie. Sunt sigur ca si ECU are ceva de-a face cu asta, cred ca o baga intr-un regim de avarie. Sunt sigur ca este o problema de cablaj (sau de ECU 😮 ?) pentru ca orice tentativa (lejera) de remediere nu a dus nicaieri. Schimbat bujii intre ele, schimbat bobine intre ele ... Degeaba, doar pe 4 am problema. Din pacate, parca se repeta "tineretea"... Ai cu ce, nu ai cu cine. Ai cu ce, ai cu cine, nu ai unde ... ETC. Acum am ceva timp, dar ploua intruna. Eh, se va potoli, am rabdare. Momentan am facut rost de diagrame, am scos ECU-ul, am inspectat conectorii si i-am dat cu spray de contact ... deci au fost eliminate cauzele "simple".

Daca am inceput cu franele lui BEE, finalizez cu ... upgrade-ul pentru Naluca. De fapt, cronologic, cu asta am inceput ... Candva, poate imi fac timp sa le si montez ... Camera de mers cu spatele are 2 ani de cand sta in cutie 🤣

414492724_WhatsAppImage2022-09-22at6_41_18PM.thumb.jpeg.d9e16c5724f36a335ee88cd61d0f5a60.jpeg

 

 

Edited by Salex
  • Like 5

Share this post


Link to post

Stai linistit ca nu numai hatch-urile au problema aia, eu la e46 nu cred ca mai am fir intreg in filonul ala de la portbagaj, toate au fost refacute.

Share this post


Link to post

Am reusit sa ma bag putin sub capota Nalucii. Nimic de bine 😂. Firele sunt OK, nu exista lipsa de continuitate intre mufele bobinei #4 si ECU. Merge "in 3", se aprind 2 martori si, cu Torque, rezulta acum P0304 (Missfire). Am scapat de P0354, dar cumva nu ma incanta, sunt al dracului de corelate. 

Am facut cateva experimente, ca mai mult nu pot face. Subit OP-COM-ul a inceput sa faca ca toti dracii, nu il mai pot folosi. 

Ce am observat. Bujia #4 este umeda DE ULEI ! Nu miroase absolut deloc a benzina. Am facut schimb (bobina + bujie cu #3). Pe 3 bujia e alba, dupa mutarea pe #4 imediat a devenit neagra si plina de ulei ... Masa mare, daca mirosea a benzina nu ma dadea pe spate, asa sunt usor confuz. Din toate simptomele, pare-se ca ar fi o problema cu injectorul, nu pare sa bage benzina ... Totusi, la turatii mari, adica peste 3500RPM, senzatia este ca se imbunatateste putin situatia. Pe Torque imi sare presiunea in rampa la peste 1000 PSI (la turatii mari), deci ar merge (in capul meu) varianta ca injectorul e (macar usor) infundat. Tot la turatii mari, martorii din borda sunt mai indulgenti. Check-ul clipoceste, ceea ce indica probleme la sistemul de gestiune a noxelor ... 

Ieri am fost la un service autorizat, fosta reprezentanta Opel din Sibiu ... Cu toata bunavointa, m-au trimis la Brasov 🤣.

Zilele astea am fost nevoit sa dau la sapa si sa "descos" Internetul de infromatii. Cred ca am mai zis-o, istoria se repeta ... Asa cum motorul Leganzei a fost foarte rar, la fel este si motorul Nalucii in Europa. Mai precis, pe Insignia "normala" a fost pus un  motor de 2 litri, turbo si 220HP, un motor de origine Opel, o evolutie de genul celei pe care o specula @Dj_Darkpe la inceputul topicului asta. La vremea aia eram complet pe langa, insa acum am "descoperit" ca Naluca are sub capota un motor de origine americana, tot de 2litri, varianta LTG (ce masa o insemna si asta ...). Cumva asa se explica si ce v-am povestit despre gaurile volantului, pasului (nu tocmai metric) al suruburilor ...

In fine, ideea generala e ca situatia e nasoala, greu de gasit un nene meserias care sa ii dea de cap problemei. Si nici nu sunt adeptul schimbarii, succesive, a: cablaj motor, injectoare, ECU, motor, masina, nevasta etc. Ma rog, nevasta nu are nicio vina, dar e si ultima chestie pe care o mai poti schimba ca sa iti repari masina 😂.

O sa incerc sa ajung in Bucuresti asa ... sau pe platforma :(. Poate dau peste un priceput aici.

Share this post


Link to post

LTG este inlocuitorul LHU primele modele de 2.0 turbo, este doar o serie, total modificata fata de cele vechii, personal as incepe cu 2 lucruri, un test de compresie, si un test de vacuum, din pacate LTG este stiut ca are mici probleme pe pistoane, nu cred ca este cazut tau, dar merita incercat, doar sa stai linistit, dupa un test vacuum, pentru ca si o pierdere de vacuum iti da P0304, fara sa o raporteze ca pe un amestesc sarac.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Bun, multam de info, adaug la check list. 

Cum ai zis si tu, nu cred in probleme de compresie pentru ca are momente in care merge bine. Parca nu m-as speria de aliniere random a gapului segmentilor urmata de revenire la normal ...

Vacuum, pe de alta parte tot ce se poate

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Update !

Am fost cu Naluca la unul ceva mai priceput, suspiciunea ca LTG are origine americana s-a adancit si mai mult. Dar asta conteaza mai putin.

Conteaza ca, din pacate, ECU pare prajit. Cumva m-am pregatit pentru asta din momentul in care am concluzionat ca nu exista probleme pe fire. Omul la care am fost a avut o idee buna, dupa ce i-am povestit tot ce am investigat eu. Fata de alti meseriasi, nu s-a obosit sa ma considere habarnist, a compilat tot ce experimentasem eu si a mers direct la a testa comanda pe fiecare bobina. Nu avea schemele electrice, dar a mers metodic, prin comparatie. Dupa ce a verificat #4 (bobina nefunctionala) si #3 (OK), a rezultat ca la #4 am supra-comanda ! Mai precis, in loc de 12,5V Naluca are 14,5V ... Daca era mai putin, nu ma speriam, putea fi de la fire. Asa, pare clar, ECU da tensiune mai mare ... 

Nu am mai avut timp sa desfac cablajul mare, sa vad daca nu cumva vreunul din firele de comanda atinge vreun fir de +  sau de -. Posibil sa fi investigat chestia asta acu' 2 saptamani, dar chiar nu imi aduc aminte. O sa incerc varianta asta weekendul urmator, pana atunci sunt la cca 300km de capota Nalucii 😂.

Piulitza, pe de alta parte, a fost mult mai cooperant. Cablajul pentru hayon a venit mult mai repede decat era asteptat, l-am primit Luni. Cumva, avand in vedere ca e Made in Romania, nici nu stiu de ce mi-au dat termen de livrare 3 saptamani ... Poate ca trebuie sa plece din Ro, sa ajunga in De si sa intoarca aici ... Sau poate l-au facut "la comanda".

Fata de cablul original, totul a corespuns ca dimensiune, insa a existat o diferenta la aspect. Originalul scos din hayon era captusit cu burete, imposibil sa scoata vreun zgomot la vibratii ! Astalalt, cel nou, ambalat in punga GM, cu holograma si tot ce trebuie, nu avea buretele mentionat mai sus. Daca aveam la indemana niste burete gen Purfix, il rezolvam pe loc. Asa m-am bazat doar pe captusala din panza. Demontarea+montarea au durat maxim 30 minute, totul s-a potrivit la fix, de la dimensiuni pana la cleme si "braduti".

Deci, macar unul dintre cele doua agregate si-a revenit la normal :))

  • Like 4

Share this post


Link to post

Nu este nemaivazut sa pice un driver de bobina din ECU. Sunt baieti care se ocupa cu repararea lor. De regula recupereaza tranzistoare de putere bune din alte ECU si repara ECU defecte. O reparatie bine facuta ar trebui sa tina mult si bine. Cea mai mare grija trebuie avuta la hidroizolare, trebuie refacut masticul de pe marginea ECU. De multe ori apa care intra inauntru este si cea care duce la problema driverului, se corodeaza terminalele si in timp se intrerupe conexiunea de pe PCB.

la un search pe google, i-am gasit pe astia: https://www.ecutest.ro/reparatii/408/opel-ecu-electronic-control-unit-

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am apelat deja la un specialist in ECU,  astept rezultatul evaluarii. Inca nu m-am decis daca raman doar pe varianta repararii sau achizitionez si un ECU similar (evident, SH) si il scriu corespunzator. Cumva inclin serios spre ambele variante, macar sa am back-up. Pocnirea drivere-lor nu imi suna bine, mai ales ca, anterior, am mai avut parte de cateva bobine prajite. Daca problema nu se manifesta random inainte de "big failure", poate poate m-as fi consolat cu ideea ca am avut parte de un driver cu ghinion. In conditiile in care am avut bobine arse pe toate cele 4 drivere, deja ceva nu imi place. Sa il ia naiba, ar fi penibil sa descopar candva ca a fost o banala problema de software ...

Am incercat sa desfac si eu ECU-ul intr-o prima faza. Nu am avut chef sa brutalizez masticul ala smecher si nici sa supra-incalzesc circuitele din incapatanare ... cu un feon. Am sperat (si inca sper) ca exista o solutie chimica (sau solvent/alcool puternic ??) cunoscuta de cei care se ocupa de asa ceva. 

Inca un amanunt care ma face sa ma gandesc serios la un ECU "nou". Am cautat de mi-au sarit capacele, problema asta nu apare la masinile dotate cu acelasi ECU. Ma face sa ma gandesc la o problema izolata, motiv bun sa vizez inlocuirea unitatii ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cum zici si tu, reparatia este buna macar ca sa te asiguri ca asta este problema si sa il tii de rezerva. chestia cu bobinele arse se intampla si la alte marci si de multe ori este data de probleme de proiectare la bobine.

Share this post


Link to post

Update ...

In urma analizei (riguroase, as zice) nu a fost gasit nimic "impuscat" in ECU 😪. Nasol, pentru ca demoralizeaza putin. Singurul suspect, in acest moment, ar fi microcontrollerul, in ideea ca s-a dezlipit de pe placa de baza. Intrucat calculatorul inca "merge" ... oarecum ... nu am vrut sa merg mai departe cu o investigatie mai dura, in ideea ca inca mai pot clona soft-ul. 

In momentul asta am plasat deja doua comenzi de ECU in State, acolo chiar abunda, regasindu-se pe zeci de modele. Ma bucurasem cand am gasit pe Amazon un anunt de ECU nou la 280$ plus vreo 70-80$ trasnport si TVA ... Daaaar, mama masii, nu mai era pe stock.

Am mers pe eBay, pe SH, la preturi derizorii, costa mai mult transportul 😆. Unul a fost 18$, celalalt 35 ... Ambii vanzatori au recenzii super bune si pretind ca au testat piesele. Om vedea ... Oricum, va fi necesara o softare ... apropos de ECU-ul actual pe care vreau sa il menajez. Pentru moment !

Intre timp mi-a mai venit o idee, mi-e ciuda ca nu am avut-o mai devreme. Testez si relatez.

In ceea ce-l priveste pe BEE, puncteaza si asta la capitolul motoare "fitoase". Ma rog, confirma faptul ca motoarele impinse exagerat de mult sunt f sensibile si nu iarta nimic in materie de mentenanta. Aparent fara motiv, consumul a crescut iarasi de la 4,... la 5,... Cum stiam ca bujiile sunt noi, m-am dus direct la filtrul de aer. Nu i-am mai facut poze insa chiar nu arata rau. Usor de tot mai inchis la culoare decat un fitru nou, identic. L-am schimbat doar pentru ca am consultat istoricul si avea cam 25.000km. In plus, aveam deja filtrul cumparat. Daca ar fi sa ma iau dupa aspect si dupa intervalul de service (cf. manualului) era "in grafic". Totusi, dupa schimb consumul a redevenit "normal", adica  4,2-4,3 in conditii de mers pe DN ... voiniceste. In general nu depasesc 15.000km la filtrul de aer cu mers preponderent extra-urban, insa ... "s-a intamplat" :D. Imediat a sarit piticul sa faca scandal ...

In materie de ulei, ultimul schimb l-am facut cu GM/Opel Dexos1 Gen2. Dupa schimbarea normelor Dexos, am tinut cont de asta atat la BEE cat si la Naluca. Am fost OK cu Ravenol, dar nici uleiul GM nu este deloc rau. La peste 8.000km parcursi de la schimb, pe bord arata ca "viata uleiului" e la 60%, iar aspectul e bun si consumul insesizabil. BEE mai are putin si face 100.000km, inca nu sunt dumirit in legatura cu fiabilitatea motorasului (de drujba 😈). Poate ca sunt eu prea "old school", de fapt sper sa fie asa 

 

Share this post


Link to post

M-a mancat undeva ... Am venit, un fel de-a spune ... cu Naluca de la SB la Bucuresti. Motorul a mers ca dracu', nu am sarit de 90-100 pe Valea Oltului, iar Dealul Negru a fost de-a dreptul chinuitor. Spre Pitesti am inceput sa "vad voci" ... am auzit niste zgomote dincolo de trepidatiile mersului "in 3". Nu am fost destul de inspirat sa opresc, dar si asa, nu as fi avut prea multe de facut ... Am oprit pe Centura Pitestiului, in parcarea de dinaintea autostrazii vechi. Ce sa vezi soc si groaza ... lipsa severea de ULEI !!! Masina asta nu a consumat niciodata ulei... iar acum pareau sa lipseasca cel putin 2 litiri ! Noroc cu soata, care m-a secondat eroic cu Piulita al ei. Am lasat Naluca in parcare si am mers la Carrefour de unde am luat 2 litri de Mobil XE, 5-30. Odata reveniti la Naluca am constatat ca nu era suficient ... asa ca am mers cu agregat cu tot pana la Carrefour si am mai luat un litru.

Buuuun ... Pe A1 am zis sa merg constant la 3000-3500, acolo erau trepidatiile motorului oarecum decente. Doar ca, pe la km. 65 ma suna Buflache (aka nevasta) ... vezi ca miroase rau rau de tot a ulei ars in urma ta (aici ar trebui sa spun ca sunt mandru, am mai format un/o motorhead) ...  Oprit, verificat joja ... inca 2 litri de ulei volatilizati ! La benzinaria respectiva nu mai aveau Mobil 5-30 asa ca am luat 2 litri de Castrol 5-40, tot Dexos. Am venit spre casa in cautarea unui service Radacini (Opel), unde sper sa am o "recomandare solida". Ocolit prin Bolintin, Darvari, Domnesti, Bragadiru ... doar doar scap de blocaje ... Pentru ca deja motorul e in pioneze rau de tot ... Are momente in care moare la ralanti ... A fost o experienta dura, sa franezi cu piciorul stang in vreme ce te lupti cu dreptul sa nu iti moara motorul, din acceleratie. Masa mare, nu mai sunt din flmul asta...

Pe CB, o groaza de surprize ... La Domnesti a fost decent, la Berceni, insa, a fost CRIMA ... si tot asa pana cand am intrat pe Splai. Overall, am ajuns in Bucuresti. Cumva :D. Deja m-am uitat dupa motor de schimb sau, cu parere de rau, dupa masina. 

Edited by Salex
  • Sad 2

Share this post


Link to post

Imi pare foarte rau sa aud ca o masina cu rulaj mic este pusa pe butuci . ba accident, ba probleme tehnice, pur si simplu unele masini sunt ghine.

Sfatul meu este sa privesti spre alte orizonturi, din proprie experienta , pe termen lung este mai economic.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...