Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Naluca si nepotica BEE

Recommended Posts

6 minutes ago, Dj_Dark said:

 

Sper sa nu am dreptate dar cine stie.

 

Fie-ti gura aurita de data asta, Dj'ule ! De parca ai fi baut apa din clopot, nu alta ... 😁

Share this post


Link to post

Nu, dar am avut destule accidente, la 2 din ele am fost in locul bmw-ului.

La unul din ele loganul care mi-a remodelat spatele parea ok la prima vedere, bara era aproape intacta, revenise la forma initiala dar dedesupt...

La celalalt, espero bej a fost declarat dauna totala si masina care m-a lovit a avut totul distrus pana la lonjeroane (inclusiv capetele de lonjeroane erau praf, noroc ca erau demontabile).

Share this post


Link to post

Intr-adevar, asa este. Cind te apuci si desfaci una alta constati si poti trage linie ca si daune.

Share this post


Link to post

Guys ... 

Lonjeroanele au cap-lonjeron, prindere cu suruburi. Au 2 zone predefinite de deformare, fiecare in parte. La niciunul nu s-a intamplat nimic ! Mai mult, numarul de inmatriculare este absolut intact ! Proiectoarele sunt intacte ... 

Revin cu o poza micsorata ...

Poc.thumb.jpg.9706f83388b60e58efe1d10ce477b0fa.jpg

Edited by Salex
  • Like 1
  • Sad 2

Share this post


Link to post

dpmdv, "cel mai urat" este ca au declansat airbagurile si au distrus plansa de bord, restul sunt plug and play, din pacate o sa mai gasesti destule plastice si mizilicuri care se vor aduna la total, dar cel mai rau mi se pare cu bordul, in rest arata chiar "usor" de reparat. 

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Nu știu cum e la voi, dar la mine pe asigurare se umfla rău devizele. 

Când aveam Hyundai o aripa înfundat 2200e pe asigurare, sau 450 fără, la același tinichigiu... 

Share this post


Link to post
14 hours ago, Rafi said:

dpmdv, "cel mai urat" este ca au declansat airbagurile si au distrus plansa de bord, restul sunt plug and play, din pacate o sa mai gasesti destule plastice si mizilicuri care se vor aduna la total, dar cel mai rau mi se pare cu bordul, in rest arata chiar "usor" de reparat. 

Asa este, acum singura solutie este o plansa din dezmembrari cu tot cu airbag-uri. Lejer 1000 euro dar manopera nu e teribil de complicata.

Share this post


Link to post

3800 lei, kit cu airbaguri, centuri pirotehnice, plansa de bord, calculator airbaguri. Garantie 1 an ... evident, din dezmembrari ...

  • Sad 2

Share this post


Link to post

e bine, e super ok, ar fi super daca l ai monta tu, ca in service.. imi este teama...

Share this post


Link to post

Sa vad intai cum reactioneaza asigurarile 🙂. La cum vad eu masina, ar fi absurd sa o bage in dauna totala ... Dupa aia tot asigrarile vin si justifica majorarea de tarife ...

Share this post


Link to post

Naluca a ajuns in service, s-a facut reconstatarea, acum mingea este la asigurator. Mi-am revizuit putin parerea enuntata mai sus ... pentru ca am vazut cum procedeaza service-urile. Concret, s-a mers doar pe piese "originale" la intocmirea devizului, nimic after-market. Chestia asta ma bucura, daaaaar sa nu ne grabim. Ca idee, farul stanga, distrus, a fost pus in deviz la cca. 2300 lei. Fix acelasi far se poate lua (l-am gasit la mai multi vanzatori on-line) intre 1100-1300 lei. Iar exemplele pot continua. De retinut ca discutam doar de piese la care se pune un adaos comerical considerabil din partea service-ului, manopera oricum este alta poveste.

In contextul asta se prea poate ca bugetul maxim (cf. politei de asigurare) sa fie depasit. Ca idee, discutam de cca. 9500 EUR, suma cu care poti cumpara lejer o masina SH decenta ...

As zice ca sunt apucaturi dambovitene insa daca ma iau dupa postul lui mr_ ... parca nu imi mai pare dracul chiar asa de negru.

In concluzie, varianta in care asiguratorul da "dauna totala" este destul de posibila. In contextul asta, reparatia in "regie proprie" elimina niste constrangeri, chiar si in conditiile in care se va face la acelasi service ... In fine, o sa se lamureasca lucrurile in viitorul apropiat. 

Astazi s-a mai petrecut un eveniment marginal legat de Naluca, insa inca nu pot sa va povestesc 😁

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pai si daca-ti face service-ul un deviz, iei banii in regie proprie, si o faci tu cu preturi "omenesti" dupa aia?

Share this post


Link to post

Problema la regie proprie e ca iti da bani mai putini fiindca ei nu pun in calcul TVA-ul pieselor pe care le vei cumpara si nici manopera. 🙂

Share this post


Link to post

Manopera este platita la ''regie proprie'' daaar la o valoare mai mica

Share this post


Link to post

Spilul este altul. Polita mea acopera suma de 45.000 RON. Daca devizul depaseste suma asta, asigurarile vor da "dauna totala, ca doar nu or fi nebune sa plateasca o valoare de reparatie mai mare decat valoarea politei. Daca asiguratorul merge pe valoarea maxima asigurata, de aici intra in vigoare "regia proprie" (utilizare "personala" a termenului, nu are legatura cu asigurarile 🙂 ). Estimez ca suma este suficienta pentru a merge pe piese de origine, dar la preturi "normale", nu dublate de service. Daca e cazul, nu am probleme sa merg pe piese SH la anumite repere (armatura bara, de pilda, e 350 lei in stare impecabila. Aluminiu, deci nu sunt probleme de rugina etc ...). Chiar si farul ar merge SH, pentru a avea un grad de imbatranire similar celui din dreapta. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ma bucur ca sunteti sanatosi! Imi pare rau pt masina, pareai foarte incantat de ea 😐

Share this post


Link to post

Se repara, important e ca si-a facut datoria la momentul potrivit 🙂

 

Share this post


Link to post

Ieri am primit un "inside tip" de la service. Asiguratorul a decis ca e "dauna totala", acum ramane sa vedem si abordarea oficiala. Mi-e clar ca acum va incepe circul 🙂

Share this post


Link to post

Si acum va incepe valsul, e bine sa ai si o lista de piese cu preturile oficiale, nu cele de service, plus costul vopsirii si a altor maruntele. Sa ne tii la curent.

Share this post


Link to post

Masina va fi facuta pentru noi, nu pentru vanzare. Daca as avea cel mai mic dubiu legat de siguranta, as proceda cum am procedat cu MOSul. Nu pun fiarele mai presus de oameni ☺️. Legat de viitoarele asigurari, sa ajungem acolo ... 

Cu piesele nu imi fac probleme, se gasesc in Polonia, parca imi inspira incredere.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Si circul a fost chiar mai lejer decat ma asteptam ... Ieri am primit acasa un plic cu o groaza de documente de la asigurare, din care doar cateva merita atentie. Pe scurt, in baza unei "analize" serioase, masina a fost evaluata la cca. 41.000 lei (in starea dinaintea accidentului !) Pana mea, daca te apuci sa cauti pe unde iti trece prin cap, sub 15.000 EUR nu o gasesti, dar probabil ca stiu ei mai bine. A doua chestie a fost "valoarea" epavei. Pentru asta a oferit o suma de 21.000+ lei. In concluzie, am primit din partea asigurarilor echivalentul a cca. 3980 EUR in conditiile in care pastrez masina. Evident, o sa merg pe varianta asta. Nu e cazul sa mai intru in detalii, problema e sucita pe toate partile. Clar nu ajung banii pentru reparatie totala, insa e cea mai buna varianta pentru mine. De acum, sa vedem cum merge reparatia. 

In urma cu cateva zile va ziceam ca s-a intamplat ceva care are ceva legatura cu Naluca, dar inca nu pot povesti. Ei bine, Naluca a devenit ... bunica 😅. Soata si-a schimbat locul de munca si urmeaza sa ramana fara masina de serviciu, adica Polo-ul lesinat.

Bun ... cerinte clare: sa aiba oglinzi electrice si incalzite, sa fie cam de aceeasi marime cu Polo, sa aiba un motor care sa nu moara cand pornesti AC la semafor, sa nu fie neagra, sa aiba vizibilitate buna si sa aiba cutie manuala. 

Ai zice ca nu e greu de gasit asa ceva insa a durat cateva luni pana cand am rezolvat problema. Ma rog, aproape "rezolvat", va zic mai incolo de ce.

Dupa indelungi cautari si negocieri, a fost sa fie Corsa E. 

5.thumb.jpeg.aa1d6a84d6d0e464649c3ab01016ae3d.jpeg

Gasita intr-o noapte la un dealer din periferia Berlinului, negociat putin, platit online si ... gata. Gata pentru ca masina se afla acum la un prieten de acolo, COVIDul sufletului ne impiedica sa mergem sa o aducem pe roti. Clar nu am chef nici sa ma expun aiurea si nici sa stau prin izolare/carantina. Probabil ca voi apela la un trailer pentru transport, inca nu m-am ocupat de aspectul asta.

Jucaria are putin sub 62.000km, a fost intretinuta exclusiv la reprezentanta Opel si arata foarte bine atat la interior cat si la exterior. Fara accidente, nefumator, fara nicio zgarietura la vopsea.

7.thumb.jpeg.98bb3011bf307d013e7bd857503be12e.jpeg

Ca si dotari, sta chiar mai bine decat Naluca ... Volan incalzit, scaune incalzite, navigatie, blind spot assist, parcare automata, senzori parcare fata-spate, navigatie, camera parcare spate si inca multe altele. 

11.thumb.jpeg.bb574924df5c17f2ec60487d5f47d481.jpeg

La partea motrica bifeaza un motor pe benzina cu 3 cilindri, turbo, 85kw/115CP cuplat la o cutie cu 6 viteze. Presupun ca nu sunt foarte lungi, insa a fost o chestie la care am tinut mult. Exista si o varianta de 1,4l turbo, 150CP insa ... parca era cam mult pentru amazoana ... stiu eu de ce .

10.thumb.jpeg.bfc2d5af7ed27a944340fb13af6bd2e7.jpeg

Din spusele prietenului care a luat masina de la dealer, motorul e potent, ceea ce nu e o mare surpriza pentru un raport greutate/putere de cca. 9.50. E cam in zona in care se afla MOS-ul, deci e clar super suficient !

Suspensiile cica ar fi foarte misto, comode dar ne-ezitante. Nu au fost reperati "greierasi", masina e inchegata bine. 

In rest, asteptam cu interes sa o vedem "live". Probabil ca nu va avea parte de un topic personal insa, pe fondul posibilei disparitii a Nalucii din decor (acum stiu sigur ca nu se va intampla asta !) am zis sa nu las topicul asta fara macar un Opel 🤣

Edited by Salex
  • Like 5
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Felicitări pentru ambele chestii!

Motorul de pe CORSA este origine GM sau PSA?

Share this post


Link to post

Sa o stapaniti sanatosi!

Share this post


Link to post

1. sa o stapanesti sanatos!! 

2. eu zic sa mai tragi de ei, mi se pare prea putin, este tactica standard, vino cu argumente solide, masina aia nu se gaseste la 41000 lei, eu zic sa refuzi oferta si sa mai tragi de ei, e pacat!  cunosc caz cu dauna totala la propriu, masina veche si a primit la al 3 lea refuz bani reali cu care masina se vinde pe piata. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
11 hours ago, Rafi said:

2. eu zic sa mai tragi de ei, mi se pare prea putin, este tactica standard, vino cu argumente solide, masina aia nu se gaseste la 41000 lei, eu zic sa refuzi oferta si sa mai tragi de ei, e pacat!  cunosc caz cu dauna totala la propriu, masina veche si a primit la al 3 lea refuz bani reali cu care masina se vinde pe piata. 

Am zis de la inceputul povestii ca asigurarea pe care am facut-o era mai "speciala". A fost un fel de cadou pentru zeci de ani si sute de mii de km fara incidente ... Polita era plafonata din start la 45.000 lei. Deci, chiar daca masina ar fi fost 30.000 EUR ... tot maxim 45.000 RON puteam lua. In contextul asta, diferenta devine de fix 4000 RON ... Daca as mai trage de ei putin, poate am ajunge acolo, insa sunt sigur ca vor umbla la alti parametri si s-ar putea sa ies chiar mai rau ! Dupa cum ziceam, e intoarsa pe toate partile, mai mult de atat nu pot obtine. Hai, poate mai pluseaza cu 1000 lei ... dar tot nu ma aranjeaza sa pierd luni de zile pentru asta. Toate celelalte argumente de bun simt (valoare de piata, dotari etc. ) nu mai conteaza, deci o sa merg pe varianta cea mai rapida :).

 

13 hours ago, Akon said:

Motorul de pe CORSA este origine GM sau PSA?

Modelul este "inainte" de era Pejo, deci ramanem GM-isti :)). Din ce am inteles este un SIDI actualizat. Pare un motor interesant, 85KW si 170Nm pe o plaja larga de turatii (1800 ->), cuplat la o cu sase viteze super robusta. Companion bun nu doar in oras si deplasari scurte, ci si la drumuri lungi pe autostrada. Si, un punct fff important: distributie pe lant !

Multumim pentru urari, asteptam sa "ne cunoastem" mai indeaproape si mai revenim cu impresii ... nu se stie cand.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...