Jump to content
Sign in to follow this  
Wav3

Probleme planetara stanga Cielo Exe

Recommended Posts

Buna seara,


Cred ca am citit jumatate din internet si tot n-am gasit raspunsul la problema mea. Ca un mic sidenote, 90% din reparatiile la masina mi le-am facut cu ajutorul acestui forum si tin sa va multumesc 😄

Am un Cielo Executive, 1.5 16v, din 2002 si acum 3 zile i-a iesit planetara stanga din cutie. Ma intorceam acasa si, fara vreun simptom, m-am trezit ca accelerez dar nu se mai misca masina. Am tras pe dreapta si am chemat pe cineva sa ma traga catre casa.

A doua zi am inspectat pe sub capota, in umila masura in care ma pricep, si am observat ca planetara stanga are joc (flamba). Am ridicat masina pe cric, am dat roata jos si am vazut ca pot baga si scoate planetara din cutie fara prea mare efort.

Aveti idee care este problema? Am inteles ca ar fi sarit nu stiu ce siguranta care ar fi trebuit sa tina planetara inauntrul cutiei.


Am pus si un mic video cu problema: https://youtu.be/Ge1L-0Q4wPg

*stiu, nu este cea mai intretinuta masina, dar o pun la punct in zilele ce urmeaza.

 

Multumesc!

Edited by Wav3

Share this post


Link to post

Da-o afara si pe capatul ei are un sant unde ar trebui sa fie o "sarma". Aia e siguranta. Daca nu mai e, desfa capacul cutiei (jos la diferential) si da-o afara, altfel o sa ti-o prinda prin ea si o faci praf.

Daca tot este, da-o jos si mai largeste-o un pic sa tina mai bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Merci frumos de raspuns!

Deci operatia se face doar pe jos si tot pe acolo trebuie prinsa si siguranta dupa ce bag planetara in diferential. Asta inseamna ca nu e ceva ce pot face fara sa merg la un canal, sau e suficient pe cric?

Cred ca cel mai bine incerc sa fac rost de siguranta si merg la service.

Siguranta banuiesc ca trebuie sa arate ca in poza de mai jos si din cate vad nu se gaseste de cumparat separat ci doar la kit burduf+vaselina+coliere+siguranta.

15289_cwyfvzhy.jpg

 

sau asa?

 

inel-siguranta-articulatie-planetara-cie

Edited by Wav3

Share this post


Link to post

Siguranta nu se baga dupa introducere in diferential, este pe capul planetarei (o sarma otelita) si "clipseaza" intr-un sant din diferential, o sa iti dai seama exact despre ce vorbesc dupa ce desfaci.

In primul rand scoate planetara de tot si vezi daca mai e inainte sa te apuci de cumparaturi, aia nu prea cade de-acolo si daca e prea "stransa" o mai "largesti" putin, nu e nevoie sa cumperi alta.

Inca ceva, vezi ca trebuie soc destul de puternic sa clipseze, poate nu ai bagat-o cum trebuie si de-aia tot iese.

Pentru desfacere merge pe cric, desfaci piulita de la ea, pivotul din brat din cele 3 suruburi (sau daca ai nituri nasol, depresezi pivotul din jamba) si iese.

 

PS nu incerca sa o bagi in cutie nedesfacuta din jamba, adica sa impingi cu tot cu jamba si fuzeta, ea raspunde bine la soc, nu la forta, si nu o sa poti sa ii dai soc cum trebuie montata pe fuzeta.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Acum am inteles. Si daca tot o dau jos din fuzeta abia o si inspectez vizual cum trebuie, pe la burdufe si sa vad cum sta cu "vasilica".

Din nefericire abia sambata pot opera la ea, din cauza serviciului.

 

Merci frumos! Abia astept sa vad ce iese.

Share this post


Link to post

Si m-am apucat de treaba.

Pana acum am reusit sa desfac piulita, am dat etrierul jos si discul, si m-am apucat de cele 3 suruburi de la rasarit; unul s-a desfacut bine (doar piulita, surubul inca e pe pozitie, se tine tare), al doilea s-a rupt si l-am scos de acolo, iar al treilea l-am slabit iar acum se invarte piulita cu tot cu surub. I-am pus contra dar inca face pe nebunu'.

Am batut si usor in capul planetarei (cu un lemn) si am impins-o in interior, dar inca nu o pot scoate din cauza celor 3 suruburi.

@Dj_Dark Te invoc, poate ma mai poti ajuta.

 

Update: Am rupt si celalalt surub, cel care se invartea cu tot cu piulita. Cel desfacut am reusit sa-l scot intreg; abia am cu ce sa ma duc la magazin ca sa-mi cumpar la fel.

Am scos si planetara si imi pare ca arata destul de in regula. Burdufurile in stare buna, fara scurgeri. Dintii si ei par ok.

Siguranta este la locul ei si pare destul de larga, nu stiu care ar putea fi cauza de iese. Singurul lucru mai anormal pe care l-am facut in momentul cand a iesit (defapt cu vreo 5 minute inainte) a fost sa pun o frana mai brusca si sa trag si de volan in acelasi timp (foarte putin stanga). Parca sa zic ca s-a auzit un trosc, dar dupaia am mai mers vreo 500m fara probleme.

Oare sa mai largesc siguranta? Ma gandesc ca daca o mai largesc ca sa stea in canalul din diferential, nu iese dupaia planetara din siguranta si ramane siguranta inauntru?

Am cumparat si sigurante noi daca e nevoie.

 

 

 

photo_2018-12-01_12-41-24.jpg

photo_2018-12-01_12-41-27.jpg

photo_2018-12-01_12-41-41.jpg

Edited by Wav3

Share this post


Link to post

Am rezolvat-o pana la urma. Am schimbat siguranta cu una noua si am montat totul in ordine inversa. Intradevar, a trebuit un soc pentru a prinde in diferential, insa nu stiu cat de bine o sa tina; pare fixata bine, tho.

Acum am o problema mai stupida: nu gasesc bunosul de nivel pentru uleiul din cutie. Ala pentru umplere l-am identificat, dar celalalt nu-l gasesc. M-am uitat in manual dar parca nu este acolo unde este in manual exemplificat.

Din cate inteleg din imagine, ar trebui sa fie chiar langa "gaura" unde intra planetara.

 

2018-12-01_1608.png

Share this post


Link to post

Da, asa ar trebui, numai ca e pe partea dreapta, e gresit in malual. E exact asa numai ca la planetara din dreapta 🙂 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mda, nu m-a dus capul sa ma uit si dincolo. Voi rezolva sambata.

1.

Am cumparat si garnitura de la capacul de langa planetara din stanga (cel din imaginea de mai sus, cu multe suruburi). Credeti ca are rost sa o schimb? Eu defapt am vrut sa o schimb pe cea de la capacul de sus, langa busonul de umplere (unde intra priza(?) de la cutie) pentru ca am cumparat si simering-ul de acolo sa-l schimb, dar se pare ca am cumparat gresit garnitura..

 

2.

Pentru curatarea uleiului de pe diverse componente (bloc motor, cutie, furtune, etc) imi puteti recomanda o solutie, ceva, va rog? E tot o varza peste tot si as vrea sa curat inainte de a pune uleiul in cutie si de a schimba garnitura la capac la supape (o am si pe aia cumparata si trebuie sa o schimb) ca sa identific pe unde musteste de a ajuns in halul in care e acum.

 

3.

Si inca o chestie, am incercat sa schimb filtrul de benzina care nu cred ca a fost schimbat vreodata si, cum era de asteptat, s-a rupt conducta care pleaca de la filtru catre motor (turul, nu?).

Imi puteti spune va rog care dintre ele trebuie cumparata? Mentionez ca masina este un Daewoo Cielo din 2002, 1.5, DOHC.

http://www.rotstar.ro/piese_auto/piese-auto-daewoo-cielo/7576-ci-conducta-alimentare-benzina-96350098.html

http://autodaewoo.ro/piese-cielo/456-conducta-alimentare-benzina-gm.html

http://www.pieseautoradacini.ro/Part/COND-ALIMENTARE-CI-CHEVROLET-G2096350098/eG2096350098

Sper sa nu se considera reclama, nu asta-mi este intentia.

 

Multumesc mult de tot!

Edited by Wav3

Share this post


Link to post

1. Schimba garnitura si uleiul in cv. Pune un 75W-90, API Gl 4. 

2. Foloseste cu succes solutie de curatare bloc motor. Se gasesc la magazine de piese auto. Sunt la spray sau puf. Spala la spalatorie (motorul cat mai rece!) cu spuma si jet de apa.

3. Conducta de benzina (tur) are codul 96350028 sau 96181654. Sunt aceleasi utilizate la DOCH si la E3. La inlocuire sa pui putina vaselina pe filete. Data viitoare n-ai vrea s-o schimbi iar!

Edited by cris06
  • Like 1

Share this post


Link to post

1. Nu schimba daca nu curge. Risti sa deranjezi altceva, tine-o de rezerva.

2. Spary de frane si/sau benzina cu pensula.

3. Nu stiu exact codul, este cea lunga, dintr-o bucata pana la motor.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lasa-l sa schimbe uleiul. I-a venit si lui randul! 😀

  • Like 1

Share this post


Link to post

Uleiul il schimb oricum. Chiar e mult spus "schimb", pentru ca nu stiu daca mai e cine stie ce in cutie. As vrea sa elimin tot uleiul din ea, de-aia ma gandeam sa desfac acel capac lateral.

Am luat deja 75w-90 Liqui Moly, dar se pare ca este Gl4/Gl5; cand am dat comanda, pe site scria doar Gl4+, dar pe bidon scrie Gl4/Gl5. Probabil aia insemna acel +. Am dat si 30 lei in plus/litru doar ca sa fie numai Gl4..

Operatiunea de schimbare conducta benzina s-o putea face doar cu cricul, fara canal? Sambata cand am eu timp liber e inchis la toate service-urile.

 

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Pentru a elimina uleiul complet se desface capacul de la diferential (de jos). La remontare foloseste gasket. Nu are buson de golire.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai dreptate. Am confundat garniturile. Cea achizitionata de Wav nu trebuie schimbata. Garnitura capac diferential: 96179241.

  • Like 1

Share this post


Link to post
31 minutes ago, Wav3 said:

Operatiunea de schimbare conducta benzina s-o putea face doar cu cricul, fara canal? Sambata cand am eu timp liber e inchis la toate service-urile.

 

 

Multumesc!

Da, se poate face, ai grija la clipsuri ca nu prea mai gasesti si in fata va trebui sa te tavalesti putin sa desfaci furtunul din ea. Sistemul este acelasi ca la filtru, holender. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bun. Notat.

Sper sa tina vremea cu mine.

Multumesc pentru sfaturi si codurile pieselor, faceti viata mai usoara! 😄

Share this post


Link to post

Asadar, povestea continua.

Am procedat la schimbarea conductei vechi de benzina. Cum era de asteptat, pumnii mei minte nu are a rupt toate clipsurile de care Dj_Dark mi-a zis sa am grija sa nu le rup. Fiind destul de ger iar clipsurile foarte vechi (plus nervii mei ca inghetam si nu reuseam sa le desfac), au fost foarte casante si au pleznit cand am incercat doar sa le cracanez un pic cat sa scot gumele alea de tin tevile. "Norocul" meu ca teava care ma interesa era spre exterior, deci am deranjat-o si pe cealalta ca sa o pot scoate..

M-am chinuit o gramada sa scot filtrul deoarece colierul ala are surubul intepenit si s-a deformat practic si colierul si filtrul incercand sa-l desfac, dar intr-un sfarsit am razbatut; am dat jos filtrul vechi si am pus noua teava (inca nu le-am conectat, evident).

Acum problema este ce metoda gasesc sa prind tevile de masina. Cea mai simpla ar fi sa prind niste coliere si cu holsurub de masina, dar parca n-as prea da gauri in podeaua masinii. In imediata vecinatate este totul plat si nu am de ce sa prind nici soricei nici nimic.

Vreo sugestie?

 

Confirm ca conducta de benzina tur la Cielo Executive DOHC (2002) este cea cu prindere rapida spre motor, nu cu filet. Am luat ce trebuia. Merci cris06!

 

 

Update: Mda, am reusit sa prind cumva, cu soricei, tevile de bucata de plastic care a ramas in holsurubul clipsului. Acum nu pot sa dau jos cacatu' ala de colier de la filtru. Nu pot sa bag filtrul nou in el si nici sa-l dau jos de tot. Sunt super ruginite atat surubul colierului cat si ala de la tija care e prinsa de masina. Pur si simplu nu il pot da jos ca sa pun filtrul. Cedez psihic si el tot nu cedeaza. Am incercat WD-40, cheie, patent, ciocan, dalta, bomfaier, nu vrea. Mai incerc putin si bag flexu.

Au fost si super destepti inginerii aia si au pus piulita cu cap patrat, nu cumva sa pui cheia pe ea.

 

photo_2018-12-08_14-45-45.jpg

Edited by Wav3

Share this post


Link to post

Din pacate, "zeama" de flex trebuie sa dai... Prinde-le cu coliere de plastic si ai sa le rezolvi la primavara cand o veni caldura. Pune vaselina -putina pe filet si mai multa pe holendere.

Imi pare mie sau in poza, langa holender, conducta noua are puncte de rugina? Unge cu vaselina.

Share this post


Link to post

Flex ii dau. Mi-am incarcat bateriile (stomacul) si acum cobor la ea.

Nu este rugina, este mizerie de pe manusile mele sau rugina picurata de sus de cand i-am dat cu WD40. Conducta cea noua este curata si fara urme de rugina sau de folosire, n-am ce reprosa.

Voi da cu "alifie" peste tot (mai putin inauntru).

Share this post


Link to post

Am reusit pana la urma.

Am taiat colierul cu flexul si am conectat filtrul. I-am dat cheie si merge ok. Nu musteste benzina, nici nu miroase macar.

Dupa ce s-a incalzit motorul i-am dat cateva accelerari pe loc de 4000+ ture si a cam scos abur mult si a facut fleasca sub toba. Se si auzea apa sarind din toba. Am verificat si nu pare altceva decat apa.

 

In rest altceva n-am mai avut timp sa fac. Continua povestea saptamana viitoare..

 

Aa, suruburile de pivot pe care le-am comandat (pt ca am rupt 2 cand am dat pivotul jos sambata trecuta) au venit fara piulita..Nu ma asteptam, trebuia sa fi intrebat cand am dat comanda.

 

47577714_288130521730551_8115742083370713088_n.jpg

Share this post


Link to post

De ce nu-i faci tu topic la "masina mea". Acolo poti sa te desfasori in voie, aici devine offtopic, topicul era despre planetara. 😉 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...