Jump to content

ches

Chevrolet Captiva White Pearl

Recommended Posts

Salutare din nou,

Acum pot spune clar ca am avut in familie toata familia Chevrolet: Spark (clasa mini), Aveo-ul cumnata-mii (clasa mica), Lacetti-ul sora-mii (clasa compacta), Epica (clasa medie) si ultima achizitie -> Captiva (SUV clasa medie). Mai lipseste Trax daca e sa fiu carcotas, insa asta e putin probabil sa o cumpar 🙂 .

De ce Chevrolet?: Dupa ce m-am uitat mai multe luni si dupa masini similare si chiar mai mici, cum ar fi Mazda CX-5, Opel Grandland X, BMW X1, Mitsubishi Outlander etc, am hotarat ca numerita sa dau intre 3000 si 5000E pentru o masina mai mica si mai prost dotata. Unele le-am si condus si mi-au lasat o impresie proasta, asa ca m-am intors la vechea dragoste, Chevrolet.

Istoria masinii: am cumparat-o din Suceava de la un mic intreprinzator de acolo. La momentul cumpararii avea 76300km si 4 ani si jumatate de la prima inmatriculare. Masina a fost initial pe firma de leasing, apoi pe numele lui din toamna anulului trecut. Mi-a placut ca era cumparata de noua din Romania cu istoric complet, omul mi-a dat pana si facturile plata la leasing si la CASCO. Nu a schimbat nimic la ea cu exceptia consumabilelor, a unei bielete antiruliu fata si a contactului de la "cheie". In realitate masina are keyless entry, keyless go, deci a schimbat o bobina sau nu stiu ce chestie pe la contact. Masina este printre ultimile vandute in Europa, asa numita Caprtiva C140 mk2.

Am fost cu ea la Adria Bosch service in Suceava, unde am putut verifica pana si km (la Captiva 2013-2014, poate si cele din 2011-2012 in ECU se memoreraza valoarea km la care a fost schimbat/pus DPF-ul, aviz celor care vor sa cumpere una si sa verifice km). Au fost identificate si 3 probleme: bucsele bascula fata (cele dinspre spate) crapate, injectorul de la cilindrul 3 cu timp de injectie mai mare decat normalul, ceea ce dadea un tremurat la relanti si cauciucurile de pe fata uzate excesiv pe exterior, cel mai probabil datorita bucselor de bascula.

Motor si transmisie: 2231 cmc, 184 cp, 400Nm, 4x4 automat, cutie manuala 6 trepte

Dotari de fabrica:

- Scaune cu tapiterie de piele perforata cu incalzire fata-spate, 7 locuri, ultimile 2 in portbagaj

- Navigatie (sistem operare WinCE, sper sa pot sa il hackuiesc si sa rulez Igo pe el), camera marsarier, senzori de parcare fata-spate

- Sistem audio cu 9 boxe, mp3, USB si bluetooth, comenzi pe volan

- Sistem climatizare automat cu 2 zone, asa numita clima bizona 😄 

- Keyless entry si keyless go, cruise control

- Lumini in pragurile fata si la picioare in fata si in spate

- Lumini automate, lumini de zi cu LED, spalator de faruri. Lumini spare cu LED pt pozitie, frana si ceata. Doar semnalizarea si marsarierul sunt cu bec normal.

- Jante aliaj 19" cu cauciucuri 235/50 R19

Ce i-am cumparat si pus eu:

- Instalatie cu xenon, becuri 4300k

- roti de iarna pe 16" cu jante Rial Campo SH si anvelope 215/70 R16 Hankook i*cept evo2 SUV noi

Primele impresii: este foarte stabila la viteze mari, suspensia mai tare ca la Epica, pozitia la volan foarte placuta/ confortabila, te obisnuiesti usor cu senzatia de SUV. Navigatia isi face treaba, dar e cam lenta si cu harti cam vechi, insa combinatia bluetooth + Waze pe telefon si muzica de pe telefon este f buna pe ce am nevoie. Consumul este cam cu 2 litri in plus fata de Epica, adica de la Suceva pana acasa 8.4l/100km, in trafic prin Bucuresti - 12l/100km. Am scos-o si pe drumuri mai proaste in zona Bran si a urcat si coborat fara probleme peste tot. La plecare "cu scart" de pe loc, precum si la acceleratii mai puternice se simte ca trag si rotile spate.

Ce mai am de facut: ultima revizie am verificat la service si omul chiar a facut-o in august, insa uleiul este peste limita maxima si desi i-am scos eu pe la joja o buna parte din el, tot e la maxim, deci o voi face un schimb de ulei. Apoi schimb de lichid frana, lichid racire, lichid ambreiaj, filtru motorina si bucsele de bascula ca sa nu tocesc aiurea si rotile de iarna. O copie dupa ceheie ar fi utila intrucat masina a venit cu o singura cheie. O sa merg la service ca sa ii memorez cheia noua si sa o sterg pe cea veche in caz ca a exisdtat vreuna.

Pozele sunt cele din anuntul de vanzare, vor veni si poze noi dupa ceruirea de toamna 🙂 

IMG-20181012-WA0028.thumb.jpg.f0ff204403aa708e82394e830986cdaa.jpgIMG-20181012-WA0027.thumb.jpg.1e0329420e2c7c42734f3e5a1b64ff69.jpgIMG-20181012-WA0026.thumb.jpg.1604d52eede9bde642c09f146e20d425.jpgIMG-20181012-WA0022.thumb.jpg.d90548f64b3fa945178d73b2d6241076.jpgIMG-20181012-WA0021.thumb.jpg.1b1b7a68f882cdb6211ef5e6b92fd098.jpgIMG-20181012-WA0020.thumb.jpg.1d7947b78c46d6d64539f86819245bdf.jpgIMG-20181012-WA0029.thumb.jpg.098990928548e648c538c919654aaf57.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos. Fa-i schimburile, ca te prinde iarna cu ea asa... 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos!

P.S. Sper ca ai eliminat odorizantul ala din gura de ventilatie... La primavara cred ca merge si un tratament/curatare a interiorului, scaune/banchete si toate celelalte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti ... pe bune !! Suntem pe un forum auto 😋

@ches: sa o FOLOSESTI sanatos si cu placere. Stiu ca o sa fie bine ingrijita asa ca sper sa returneze "tratamentul"

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de urari! 🙂

Schimburile le voi face cel mai probabil sapt viitoare, maine vreau sa scap cu filtrul de motorina si bucsele.

Am scapat de odorizantul ala care din pacate a vazut ulterior ca a zgariat nitel vopseaua de pe plasticul ala argintiu. Asa ca pe viitor tot cu porcarie de genul ala voi sta, cel putin pana gasesc una noua din dezmembrari 🙂 .

Mai sunt cateva chestii pe lista aia lunga cu chestii de facut: curatat si tratat pielea pt ca fostul mi se pare ca a cam neglijat-o (aia de pe Epica e super misto fata de asta de pe Captiva), curatat temeinic mocheta cu Sonax, mutat oil catch can-ul de pe Epica pe Captiva, curatat motorul si apoi dressing pe plastice si cam atat...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, multumesc 🙂

Azi am rezolvat-o si cu bucsele si cu inmatricularea. Din pacate filtrele de motorina sunt ceva mai scurte, deci nu le-am schimbat, era riscant. Partea buna e ca filtrul de pe masina era f curat, deci 100% fostul proprietar le-a schimbat la revizia din august. Am timp pana la vara sa aflu daca ale mele sunt bune sau nu 🙂 

Numarul Captivei va fi B901LMT, adica +1 fata de numarul de pe Epica :). Cand am trecut de la Nubira la Epica a fost x10.🤣

Cateva poze cu bucsele vechi, cu numai 77000km. Rusininca GM! Dar macar sunt ieftine.

20181102_092559.thumb.jpg.cde4da199c9646d12f42e5b9a54bc2d0.jpg20181102_090445.thumb.jpg.30e1320b542d4d747adab8a252d9493e.jpg20181102_090418.thumb.jpg.62d397d5356bdec8150168de4e89e0b5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru noua achizitie, drumuri bune si fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc naghis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri am fost pentru schimb de lichide la service-ul unde merg de obicei (bucsele le-am facut la mecanicul la care apelez de regula pt frane si bucsi cand nu gasesc liber la astia).

km: 77800

Am schimbat:

- lichid frana - Bosch DOT4

- lichid  ambreiaj (la asta e bidon separat) - Bosch DOT 4

- ulei si filtru - GM amandoua, la anul trec pe ulei Castrol Magnatec sau Liqwui Moly, ma mai interesez. Culmea Captiva asta are capacitate de ulei de 5.4l vs 6.2 litri in Epica.

- Lichid de racire dexcool

-----------------------------------------------

Cost total piese + manopera: 596 lei + 50 lei la mecanic (a facut o inspectie vizuala la tot ce inseamna motor, articulatii etc)

- Bateria: asta am schimbat-o singur, am mers pe varta Silver Dynamic AGM, 95Ah - 685 lei

Mecanicul s-a chinuit nitel sa schimbe/aeriseasca ambreiajul, insa schimbarea a fost o idee buna, acum pedala necesita forta mai mica de apasare.

Tot la service am pus diagnoza Gm Tech 2 pe ea si s-a confirmat ceea ce stiam deja - bujia incandescenta de la cilindrul 3 pare ca e moarta, o sa o verific totusi cu multimetrul ca sa vad daca nu cumva problema era din cauza bateriei vechi..

Cost total: 1331 lei

20181107_091826.jpg

20181107_091839.jpg

20181107_092021.jpg

20181107_092033.jpg

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa schimbi toate 4 bujiile sa nu moara cand ti-e lumea mai draga, mai ales ca vine iarna. Nu sunt o avere, sunt consumabile si recomand BERU.

Plus ca se recomanda umblatul acolo mai des, au fost cazuri cand s-au rupt in chiulasa fiindca nu au fost schimbate niciodata in sute de mii de km.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de recomandare, le-am verificat in weekend si intr-adevar una este dusa (rezistenta de vreo 300kOhm). Din pacate nici vorba sa ma apuc sa le schimb eu, trebuie data jos rampa comuna de injectie, scoate toate tevile care duc la injectoare, deci bataie mare de cap. Prefer sa-i las pe cei de la service sa faca treaba asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ches said:

... le-am verificat in weekend si intr-adevar una este dusa ...

Cum se verifica ca si eu am o banuiala ca o bujie nu prea isi mai face treaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procedura este relativ simpla:

1. Deconectezi borna +. Pasul asta e optional, dar recomandat.

2. Gasesti unde sunt bujiile, la Captiva sunt spre spatele motorului, la Epica parca sunt spre fata.

3. Scoti conectorul fiecarei bujii sau, in cazul Captivei pt ca e mai simplu, urmaresti firele pana la mufa unde intra toate si scoti conectorul de la modulul de bujii incandescente.

4. Cu volmetrul pe 200 Ohmi masori rezistenta fiecarei bujii fata de masa, eu am masurat fata de borna minus a bateriei.

 

Ieri am facut testul din videoclipul de mai jos ca sa vad daca ce mi-au zis cei de la service-ul din Suceava referitor la injectorul nr. 3 (timp de injectie mai mare = injector infundat) este adevareat si problema trebuie adresata imediat sau e o chestie care are sanse de scapare. Rezultatul se poate vedea in poza de mai jos, practic dupa 5 min de mers nu s-a putut observa nici o diferenta notabila intre cele 4 injectoare. Parca e o idee mai putin lichid in sticla de la injectorul 3, dar diferenta e minora. O sa incerc metoda cu aditiv de curatat injectoarele de la Liqui Moly si forja, metoda testata cu succes pe Suceava - Bucuresti (ameliorarea trepidatiilor la relanti).

 

Testul mi se pare f concludent pt ca spune si cand un injector e infundat si cand este blocat pe deschis:

 

20181112_132041.thumb.jpg.9dea31bc09f05c98c651be579f1604e5.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele astea bujiile incandescente au circuit separat, individual. Te poti baza pe diagnoza din scanner fara probleme. De schimbat, schimba-le toate, ca e manopera multa. Mie la fosta la vreo 160 k s-a ars una, apoi la 170 a doua. Cand s-a ars a doua, deja le-am schimbat si pe cele ramase.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot testerul iti zice si timpii de injectie la injectoare, lasa metodele empirice cu sticle 🙂  aia se face la logan dci.

Daca nu ai corectie mai mare de +1 pe niciunul stai linistit.

 

PS Nu mai cauta probleme inexistente, ia de bucura-te de ea 😉  Si daca vrei diagnoza corecta de la un om corect, vino pe la intalniri joia si ia legatura cu Tudor CTS.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mircea O sa-ti urmez sfatul.

@Dj_Dark Asta merge cu GM Tech 2 din fericire, deci pot sa o pun scanner de Opel. Pe Tudor il stiu de multa vreme, de cand am luat Matizul. Din pacate SCAN-100 al lui nu a mers cu Epica mea, desi i-am facut personal update-urile de soft. La reprezentanta cand i-am facut diagnoza Epicai, mi-au spus ca +2 e maxim admisibil, tot ce e sub e OK.

Pe GM Tech 2 e alta scala si pe cilindrul 3 am +24, pe cilindrul 2 am -25 sau ceva pe acolo. Pe cilindrul 1 si 4 am +/-5 maxim. Diferenta de +24 este suficient de mica cat sa poata fi compensata de ECU si nu trigereaza eroare. Inainte sa iau masina, cei de la service-ul Bosch Suceava mi-au zis ca timpul maxim de injectie trebuie sa fie sub 9ms, iar pe cilindrul 3 aveam 10ms si imi recomanda ca prima interventie un aditiv de curatat injectoare de la Liqui Moly. In Suceava, cand am facut testul, masina tremura cam tare la relanti, mersul nu era rotund. Mi-am asumat la cumparare ca trebuie sa reconditionez un injector si am mai tras nitel de pret in jos. Dupa plin motorina, aditivul Liqui Moly si drumul pana in Bucuresti, tremuratul era aproape insesizabil, dar prezent. Si asa a ramas si acum, dar aveam deja piticul pe creier 🙂 . Dupa testul cu sticlele chiar m-am linistit. Am luat preventiv codurile de pe toate injectoarele ca sa verific ca sunt cele stocate in memoria masinii la urmatoarea revizie.

Oricum, pe Captiva injectoarele sunt Delphi si se stie ca sunt proaste/ sensibile la motorina. Din ce am vazut, cel putin la Captiva mea, mersul cel mai rotund il am cu motorina de la Socar. Cea de la Mol nu ii place asa de mult, la relanti parca simt mai tare un pic tremuratul de care scriam mai sus.

Offtopic: Dupa ce mi-am luat SUV, conducandu-le pe toate 3 Chevy-urile pe aceleasi drumuri am ajuns la concluzia ca SUV-urile sunt pt tarani, la propriu 🙂 . Epica este muuult mai confortabila pe asfalt cariat si denivelari scurte. Pana si suspensia de la Spark este mai iertatoare. La Captiva suspensia e tare, probabil pentru a avea o tinuta mai buna pe curbe si in offroad/pe camp (ca tot vorbeam de tarani) avand in vedere ca centrul de greutate este sus. Deci fiecare sina de tramvai trebuie abordata cu o viteza mai mica daca nu vreau sa simt zguduiala in toata caroseria. De asemenea ruloul de la portbagaj izoleaza zero fonic si cateodata scartaie, deci aud toate cele de prin portbagaj plimbandu-se si zanganind, trebuie sa vad daca cu plasa de bagaje pusa e ceva mai bine. La Epica izolarea fonica catre portbagaj este clar mai buna, fiind compartimente diferite, iar la Spark e mai bine pt ca e portbagajul mic, deci obiectele n-au timp sa prinda viteza.

Cam astea sunt sacrificiile pe care trebuie sa le fac pentru garda mai mare la sol, 4x4, portbagaj mare si 7 locuri. Nu imi pare rau pentru alegerea facuta, am vrut o masina mai practica si asta am luat. Iar Captiva este mai practica fata de majoritatea SUV-urilor de pe piata. In schimb intre un hatchback si un SUV compact, clar hatchback-ul ar castiga daca garda la sol nu primeaza.

In schimb, asa cum am mai spus, insonorizarea este mult mai buna la Captiva si motorul se tureaza f usor, la drum lung aproape zic ca sunt cu o benzinara.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spunea si Dj_Dark, testul cu sticlele nu este relevant. Orice injector care depaseste valoarea nominala de functionare, necesita inlocuire. Verifica pe GM Tech 2 care este valoarea de fabrica pe care un injector ar trebui sa o aiba. La Epica si la alte marci auto, este valabila valoarea de +/- 2 cu urmatoarele observatii:

- un injector cu valoarea de +/- 1 sa zicem, tot va cauza trepidatii la ralanti pana se incalzeste motorul;

- daca un injector este iesit din paramentri cu +/-, un alt injector va compensa si va avea o valoare de +/-

Tocmai de aceea se impune verificarea separata a lor pe banc ca sa stii pe care-l schimbi sau reconditionezi. Este bine ca ai doar 4 injectoare😀

Masina e ce trebuie si o prinde tare bine culoarea. Sa o folosesti cat mai multi km fara probleme.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valoarea de fabrica sigur nu o mai are nici unul 🙂 . Daca valoarea prea mare/prea mica nu mai poate fi compensata de ECU se genereaza cod de eroare si se aprinde check engine. Ori la Captiva nu se aprinde momentan nimic si nici cod de eroare nu da.

Sunt de acord ca doar testarea pe bank poate spune care din injectoare e cu probleme si ce problema are. Dar asta inseamna ca le si curat si reconditionez, deci in jur de 1500 lei... De asta nu ma grabesc sa schimb injectorul. In plus, asa cum scriam si pe topicul Epicai, am avut in trecut valoare de 1.42 pe SCAN-100 pe un injector si dupa cateva luni era 1.00. Tot ce am facut a fost sa  o conduc un pic mai turat.

Oricum prioritatea numarul 1 sunt bujiile incandescente. Le schimb si cu ocazia asta ma uit si la diferentele intre ele ca sa vad daca cea de pe cilindrul 3 (care intamplator este si arsa) arata diferit dpdv al depunerilor.

Multumesc inca o data pt sfaturile utile si urari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depuneri sigur vei avea pe bujia respectiva. Daca nu a lucrat, e normal. Le poti schimba tu, simplu si fara mare stres. Motorul cu admisia data jos, incalzit la 90 grade, pulverizat WD40 in locasul bujiei, lasat 5-10 min sa-si faca treaba (daca se evapora, pulverizezi din nou) si cu simt, le desfaci usor pe toate.😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tudor are si delphi, daca merge la bmw-ul meu trebuie sa mearga si la tine fara probleme 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi ma duc sa schimb bujia la service. Am discutat cu Ctalin, seful de acolo si mi-a spus ca nu e comun sa se arda bujiile incandescente asa repede la motorul asta, asa ca mi-a recomandat sa o schimb doar pe cea arsa.

@nt98adu Teoria o stiu si eu si chiar vroiam sa o schimb singur, insa la masina asta e mult de desfacut (rampa comuna, tevile de presiune inalta etc) si parca mi-e un pic frica, nici nu o cunosc prea bine. O sa stau azi pe langa mecanici si poate capat nitel curaj 🙂

@Dj_Dark Da, uitasem, e bine de stiut 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/16/2018 at 10:49 AM, ches said:

Valoarea de fabrica sigur nu o mai are nici unul 🙂 . Daca valoarea prea mare/prea mica nu mai poate fi compensata de ECU se genereaza cod de eroare si se aprinde check engine. Ori la Captiva nu se aprinde momentan nimic si nici cod de eroare nu da.

Oricum prioritatea numarul 1 sunt bujiile incandescente. Le schimb si cu ocazia asta ma uit si la diferentele intre ele ca sa vad daca cea de pe cilindrul 3 (care intamplator este si arsa) arata diferit dpdv al depunerilor.

 

Vezi ca motoarele astea aprind bujiile si in mers, este posibil ca bujia aia arsa sa-ti afecteze si alti parametrii in mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ai dreptate Mircea, si la Epica e la fel. Am schimbat ieri bujia cu probleme, se pare ca masurasem eu gresit, bujia de la cilindrul nr. 2 era cea arsa. Cost: 130lei cu tot cu atentia la mecanic. Mi-au pus bujie Febi, sper sa tina. Dar la cat a costat si cat de usor s-a schimbat, sincer nici nu imi fac griji daca se arde din nou peste cativa ani.

Bujia veche a iesit usor inegrita, dar fara depuneri nasoale.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×