Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Captiva White Pearl

Recommended Posts

De ce sa fie simplu, cand poate sa fie complicat nu? 🙂

Inteleg principiul, au facut circuitul "scurt" aproape inexistent sa se incalzeasca motorul mult mai repede ca noxe, ca baga mai repede caldura, dar...macar functioneaza? Chiar simti ca se incalzeste mai repede? Si daca da, de 10 ori mai repede cam cat costa pompa aia fata de una standard?

Nu sunt eu inginerul lu peste de MIT dar instinctul meu de inginer de balta imi zice ca e mai mare taraua decat ocaua 😄

Na ca o iau si eu pe urma lu @Viktor

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

vai, si eu credeam ca la mine e scumpa si ciudata pompa 😄

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Adevaru' e ca-i faina pompa aia, face toti banii ! 😉

Share this post


Link to post
On 11/23/2020 at 7:20 PM, Dj_Dark said:

Inteleg principiul, au facut circuitul "scurt" aproape inexistent sa se incalzeasca motorul mult mai repede ca noxe, ca baga mai repede caldura, dar...macar functioneaza? Chiar simti ca se incalzeste mai repede? Si daca da, de 10 ori mai repede cam cat costa pompa aia fata de una standard?

In interior se incalzeste mai repede ca Epica, asta e clar, acum daca o fi din cauza incalzirii electrice (si Epica avea rezistenta, dar nu stiu daca de aceeasi putere) sau din cauza faptului ca e pompa oprita...nu am indicator pt temperatura in bord si nici nu am fost atat de curios incat sa merg cu interfata si laptopul ca sa vad cand se incalzeste 🙂 . Habitaclul se incalzeste poate de 2 ori mai repede. Poate!

On 11/23/2020 at 7:20 PM, Dj_Dark said:

instinctul meu de inginer de balta imi zice ca e mai mare taraua decat ocaua

La fel imi zice si mie, au complicat un sistem simplu si fiabil. In plus nu stiu cat de bine ii este motorului sa existe un risc ca hot spot-uri sa se formeze din cauza ca apa nu circula... Momentan masina are aprox 110000km si inca are garnitura de chiulasa orginala 😄

14 hours ago, Viktor said:

Adevaru' e ca-i faina pompa aia, face toti banii !

Pe aia veche o curat si o fac bibelou :)))  

Edited by ches
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Update dupa schimbarea de pompa si aproximativ 300km cu cea noua, nu prea am mai iesit de cand a venit frigul si la tara am sistat lucrarile pe timp de iarna.

Pana acum totul e uscat sub masina, de regula aveam pata vizibila de antigel la aproximativ o zi dupa un drum mai lung (cel mai probabil antigelul se acumuleaza in scut si se scurge cand parchez pt ca este un pic de panta).

Dupa schimbare am completat o data cu antigel, semn ca s-a aerisit, acum vad ca este din nou cu un deget sub minim cu motorul rece, deci trebuie sa mai completez nitel. Totodata o sa tin bidonul cu antigel in masina ca sa il am in caz de nevoie.

Share this post


Link to post

Ca la dacie, urmeaza uleiul 😛

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Sambata pe 30 ianuarie a ajuns la 110000 km facuti in aproximativ 7 ani 🥳. Cu bune, cu rele, sunt multumit de masina prin prisma spatiului, confortului, modularitatii si ergonomiei interiorului, dar si al pretului (multa masina pentru bani putini). Daca ar fi sa aleg din nou acum o masina SH, nu as avea prea multe optiuni si Captiva inca ar fi in top 5 (vezi discutia de pe forumul de achizitii auto).

PS: poza este facuta de sotie pe autostrada A2, ne intorceam de la tara, iar viteza reala era de ~135km/h in cazul in care se intreaba cineva de ce faceam poze mergand cu viteza mai mare decat cea legala 🙂 .

411199488_Captiva110000km-2021_01_30(Large).thumb.jpg.a6148127f46db66a2ac652fa78cb3df5.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post

Mie unu mi-ar cade fatza, as considera ireal si in badjocora sa vad o poza cu kilometraj ce indica cu minus un km SUB limita admisa. 😉

Apropo, cine isi pune astfel de intrebari legat de viteza indicata de vitezometru, cel mai probabil nu a inteles inca fenomenul.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Cu rotile de vara vitezometrul arata fix viteza de pe GPS, deci este foarte bine calibrat (iti iei teapa daca zici ca mergi cu 140 si ca nu te ia radarul :) ), cu rotile de iarna difereta este de aprox 5km/h pe toata gama (rotile au diametru mai mic).

Ca fapt divers, cea mai mare abatere am vazut-o la un Seat Leon inchiriat in Germania unde la 202km/h pe GPS arata 215km/h in bord :)). Iti dai seama ce se umfla in pene iubitorii VAG cand zic ca au mers cu 220km/h 😆 ...  cand de fapt cel mai probabil aveau 200 😛 

Edited by ches

Share this post


Link to post

Si in aproape 1 luna am facut 1111km, deci pe 03.03.2021 asa arata bordul Captivei 🙂 :

433226833_Captiva111111km-2021_03_03(Large).thumb.jpg.e9e0a07ebcfd988482a8120b16bb8506.jpg

Am reinceput munca la casa de la tara, deci masina va face drumuri cel putin saptamanale pana la tara si inapoi (150km). 

  • Like 4

Share this post


Link to post

la mai multi fara incidente 🚘

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Update la 113230km (15000km de la revizia de anul trecut si ~5200km de la schimbul de ulei din toamna) :

- Dupa o tura scurta prin Transilvania: Viscri -> Sighisoara -> Sambata de Sus si imprejurimi facuta saptamana trecuta a venit si vremea reviziei. Becul de change oil soon s-a aprins in bord semn ca Mobilul pus in toamna fara schimb de filtru s-a contaminat (sau ca a expirat resetarea de la revizia trecuta din aprilie 😄 ). S-a dovedit ulterior ca varianta corecta era a doua pentru ca dupa resetarea intervalului de service nu sa mai aprins desi am mai facut vreo 250km. Oricum chestia asta mi s-a intamplat cand eram in drum spre Sighisoara si m-a speriat putin, asa ca am oprit la prima benzinarie si am luat ulei ca sa il schimb in caz de nevoie. Am luat 5 litri de Lukoil 5W40 aprobat Dexos 2 si ACEA C3, deci potrivit pt masina la aprox 200 lei (scumput).

- Am schimbat si filtrul de ulei, am mers pe UFI 25.088.00

- Filtru de aer l-am luat Hertz+Buss J1320920, nu am vazut nici o diferenta fata de cel Mann si oricum il schimb la 15000km in loc de 60000km cat scrie-n carte (la 60000km in Romania cred ca ar fi infundat rau). Motivul principal a fost ca la Mann preturile au crescut multicel, cel putin in februarie cand am cumparat piesele.

- Filtru de polen Sofima S 4224 CA cu carbon activ, am si un Mann normal ramas, dar am inteles ca astea cu carbon activ sunt mai bune.

- Filtrele de motorina sunt garantate 60000km, asa ca le voi schimba la 2 ani/30000km. 

image.png.e6b51d6c510067cad298b0fcd93d65de.png

Cateva poze din timpul operatiunii, de data asta am schimbat in conditii foarte bune, intr-o parcare supraetajata cu vopsea pe jos, deci am putut sa fac curat luna. Urmeaza lichidul de frana, aveam nevoie de un partener sa apese pedala si revizia de mai sus am facut-o singur. 

1931007789_20210410_132926(Large).thumb.jpg.4e338b360d41a79795caad209690cfb9.jpg1204087163_20210410_115928(Large).thumb.jpg.905693c9f6c7818a268ffec3f26e3733.jpg830560853_20210410_115914(Large).thumb.jpg.51b8984c1f6a3f2828aa80ce2039cc32.jpg831073058_20210410_133633(Large).thumb.jpg.54939d646170e6601eed60ed7282250d.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Alea cu carbon activ cica retin mai bine niste chestii, nu am studiat problema, tot de-alea am pus si eu unde s-a putut.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vezi si uleiul Champion, tot cu norma C3. Eu pe ala l-am pus, asta punea si Emil inainte... suna ok motorul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Astea cu carbon cica sunt bune pt mirosuri/ bacterii si cica nu se mai impute atat de usor evaporatorul, a testat baiatul asta filtre de toate neamurile:

https://www.youtube.com/watch?v=JHa8hJUTeL0

@Geo_ZGA Merci de pont, din ce vad e surprinzator de ieftin, o sa ma uit cand am timp pe specificatii si o sa il compar cu altele. Suprinzator si asta de la Lukoil nu e rau deloc, motorul toarce fericit. O sa vad cum se comporta in timp, cu ulei nou toate-s fericite 😄 

 

Share this post


Link to post

Vedeti si ce lasa prin motor la schimb 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
15 minutes ago, Dj_Dark said:

Vedeti si ce lasa prin motor la schimb 😉

N-am vazut nimic suspect la el. SIngura chestie ca e negru rau, dar... ie dizel :))

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta i-am facut si schimbul de lichid de frana impreuna cu sotia 🙂 . Cateva ponturi pe care le-am observat la revizia asta:

1. Martorul change oil soon este calculat pe baza stilului de mers, numarului de regenerari etc. Dupa ce am schimbat uleiul s-a aprins din nou la prima regenerare de DPF. Sambata am pus diagnoza pe ea si am resetat intervalul de schimb. Dupa 2 drumuri care au totalizat ~300km nu s-a mai aprins.

2. Lichidul de frana se poate schimba prin pompat pedala doar cu motorul pornit. Cu motorul oprit dupa 3-4 pedale se intareste frana si nu mai pompeaza nimic. Prima data cand l-am schimbat in noiembrie 2018, la service, aia nu s-a prins si dupa ce au injurat in fel si chip am facut schimbul prin cadere libera, ceea ce le-a luat o gramada. Am mers pe ATE SL DOT4, mi-a "mancat" 700ml cu totul.

3. Pe interfata de diagnoza clona Delphi DS-150E daca selectez ca am Opel Antara 2014 in loc de Chevy Captiva (pe interfata ultima versiune este 2012) brusc am muuuult mai multe optiuni de learning, adaptari si alte nebunii. In plus pot sa vad in parametrii live si cat de plin este DPF-ul si alti parametri care lipsesc cand selectez Captiva.Foarte misto a fost ca am putut sa vad cati mm cubi de motorina baga fiecare injector si cu ocazia asta am vazut ca unul e usor infundat - pe cilindrul 1, compensand cu cilindrul 4 care sta mai mult deschis. Voi cumpara aditiv de curatare injectoare de care am pus si cand am luat masina si sa vedem daca se schimba ceva.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta pe 11 iunie, dupa 2 ani detinut discurile la boxa, am ajuns in sfarsit la mecanic (am fost prea ocupat ca sa imi rapesc cateva ore si sa o fac singur) si am schimbat discurile de frana originale de pe fata. Avand in vedere ca masina are 116000km si ca masina are 2 tone consider ca si-au facut treaba foarte bine.

Am mers pe discuri Textar (cod 92165400) si placute TRW (nu am notat codul). Am ales pe placute TRW pentru ca vin cu tablitele anti-zgomot. Dupa procedura de pasuire franeaza excelent, chiar o idee mai bine decat cu discurile originale (uzate).

1761260989_20210611_152744(Large).thumb.jpg.841d3518d18b08e88bfaea3164635aa4.jpg917662513_20210611_152748(Large).thumb.jpg.da6147e5cfb8f7666e37af6b1b79282b.jpg

Edited by ches
  • Like 2

Share this post


Link to post

Ai schimbat pana acum glisierele? 

Share this post


Link to post

Nu a fost nevoie pana acum, le-am desfacut si curatat la fiecare 1-2 ani. Ar fi cazul sa fac pana la toamna din nou gresarea pe fata pentru ca mecanicul nu a prestat operatiunea (sincer nici nu ma asteptam de la el sa faca asta, m-a lasat sa plec cu vasul de lichid de frana plin ochi 🙂  ).

Edited by ches

Share this post


Link to post

Salutare, pe 31 iulie am ajuns la 120000 km. De atunci si pana azi am mai facut inca aproximativ 500km, drumuri la tara si scurtul concediu de la munte (Busteni). Masina s-a comportat exemplar, imi place foarte mult functia de hill hold combinata cu plecare directa cu 4x4 cand e in rampa. Si toate astea le face singura, direct din senzorul de inclinatie, nu trebuie sa apas nimic in plus, doar sa apas tare pe frana.

Drumuri bune si fara incidente tuturor!

 

285716647_Captiva_12000km-2021_07_31.thumb.jpg.62a17dabf3db093c89bc8d277e171f67.jpg

Edited by ches
  • Like 3

Share this post


Link to post

Ramasesem dator Captivei cu niste bujii incandescente de iarna trecuta, cele de pe cilindrii 1 si 2 au murit la aprox 2 ani dupa moartea celei de pe cilidrul 1. Am fost la service pe Morarilor pt schimbare, m-am uitat pe niste filmulete pe youtube si se schimba relativ usor, dar mi-a fost frica sa nu le rup.

Am mers pe bujii originale, cod 25181860, le-am schimbat pe toate 4, inclusiv cea schimbata acum 2 ani ca sa fiu linistit o vreme.

Cost: 150 lei/ bujie + 160 lei manopera + 30 lei la mecanic, in total 790 lei. O suma maricica, insa sper ca cele noi sa tina cel putin cat astea vechi.

Intre timp masina a facut si un numar foarte interesant de km: 123456, asa ca m-am gandit sa il imortalizez 🙂 .

1106474925_20211019_192848(Large).thumb.jpg.d44c852cddc20cad40a0768aeb076c8c.jpg

In final cateva poze cu bujiile vechi - cum au iesit din motor si apoi o poza dupa ce le-am curatat. Aparent una din cele 2 decedate si-a revenit dupa ce am testat-o pe sursa de alimentare. Bineinteles ca nu o consider de incredere, dar o voi mai putea folosi la proiectele mele de electronica.

1430878290_20211026_111521(Large).thumb.jpg.17aa4aae15fa7d23b791b815933cd11b.jpg1146440193_20211026_111515(Large).thumb.jpg.11af17cb0da806177773633ba6222ef3.jpg602446638_IMG-20211026-WA0010(Large).thumb.jpeg.4034de4c5fd55650398b8c2464fb2f77.jpeg

 

  • Like 5

Share this post


Link to post

Asa am auzit si eu mituri ca se rup, ca nu se desfac, la fel si la injectoare, am schimbat de 2 ori la bmw si odata la corsa, a mers vajaind 🙂 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Urmatorul rand il schimb eu 🙂 .  Acum mi-a fost frica pt ca masina are aproape 9 ani si 3 bujii erau originale... 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...