Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Captiva White Pearl

Recommended Posts

In opinia mea de necunoscator as afirma totusi ca bucsele acelea sunt usor subdimensionate. Totusi,  chiar si in stadiul acesta,  cu fisuri,  ma indoiesc ca sunt cauzatoare de zgomote,  totusi cauciucul este tot acolo,  tot presat la sarcini. 

Ca experienta proprie,  la Spark,  am schimbat tamponul antibalans al motorului,   pozitionat sub masina,  care principial este asemanator:

 

cao_su_chan_may_so_8_spark_2009__9659128

 

La mine avea toate tendoanele de cauciuc rupte, dar nu simteam nimic special. L-am schimbat si nu am simtit nici o imbunatatire. Existau inainte niste zgomote la miscarea motorasului,  zgomote ce persista si acum.

 

Ce incerc sa zic este ca s-ar putea sa te trezesti ca trebuie sa tot schimbi periodic bucsele acestea din cauza de fisuri,  desi ar putea sa nu cauzeze neaparat probleme. Sunt curios cum se prezinta la Captiva mea,  desi la verificare service-ul nu mi-a zis ca ar fi probleme.

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, nu simt nimic in neregula, nu bate, nu trocane, vorba anuntului 🙂 . Totusi, daca am dat comanda, le voi monta pe astea noi si voi vedea daca se schimba ceva in mersul masinii.

@Viktor: Pe vremea asta mi-e tarsa sa stau sa umblu dupa unul si altul care sa imi umple bucsele. Mai ales ca trebuie sa faca priza cu cauciucul bucsei noi, deci ori sa o gaureasca, ori sa o smirgheluiasca si nici asa nu voi fi sigur ca va tine. Sper ca alea noi de la FAG sa tina macar cat alea originale, adica 80000km. Pentru experimente as putea sa le tin pe astea vechi de pe masina, de la Febi, sa incerc sa le umplu cu poliuretan, am vazut pe mai multi care si-au facut bucesele singuri cu chituri cumparate de pe net.

Share this post


Link to post

Updates, la aprox 94500km:

1. Pe 30 decembrie au ajuns si bucsele de bascula, din pacate nu a avut cine sa le monteze. Din cauza GDPR, nemtii de la care am comandat nu au dat si numarul meu de tel, deci curierul nu mi le-a livrat pana nu am reusit sa ii contactez si sa le dau toate datele. O tampenie enorma, deci aveti grija cu toate magazinele online nemtesti care livreaza in Romania. Din fericire bucsele sunt ce trebuie, cel putin din ce am vazut. Par si ceva mai pline fata de alea originale, o sa pun poze cand le schimb si cu cele de la febi si cu astea noi de la FAG.

2. Am observat ca mi-a disparut antigelul din vasul de expansiune, de fapt mai era juma de deget pe fund 😥 . Am completat cu 1.5 litri de antigel G12 (nu am avut sa iau Dexcool de sarbatori). Nu am reusit sa localizez sursa exacta a pierderii, dar e din zona pompei de apa (am distributie cu lant, pompa de apa este antrenata de cureaua de accesorii), probabil un furtun de apa de la pompa sau pompa insasi, desi ma indoiesc ca la 95000km a cedat. Din fericire piederea este mica, am verificat la un drum de 150km si nu se observa pierderea pe nivelul din borcan, deci sper sa tina pana la Sibiu si inapoi, pt ca nu am cand sa o rezolv si cu Sparkul nu cred ca e o idee buna sa ma aventurez pana acolo. Urmeaza sa merg la service in curand, cand ma intorc din vacanta. Intretimp m-am aprovizionat cu 10l de apa distilata si 3 litri de antigel, in caz ca fisura se mareste.

 

Share this post


Link to post

La cald, cind ai presiune in instalatie se depisteaza cel mai usor eventuale pierderi externe de antigel. Miscind de furtune, presiunea o sa ajute de o conexiune (in zona colierelor) e ceva mai slaba.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai dreptate, insa la Captiva zona cu pompa e acoperita in partea de sus de pompa de servo si turbina si de jos de compresorul de AC (vezi poza atasata). In principiu daca as avea elevator sau macar o groapa m-as prinde probabil pe unde curge. Eu am incercat sa ma strecor cu o camera endoscopica si asa am ajuns la concluzia in zona respectiva, insa e multa mizerie adunata si naclaita cu antigelul si nu imi pot da seama pe unde curge. Si cum nu am acces, nici nu pot spala pe acolo cu o perie ca sa vad ce si cum.

Asa ca ma paste o vizita la service. Oricum trebuie sa ii schimb bucsele de bascula si volanta bi-masica, deci la cati bani am de bagat, nici nu se mai simte un furtun sau o pompa de apa 😞 .

DPF_location - Copy.jpg

Edited by ches
  • Thanks 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Intr-adevar, daca tot mergi cu treburi prin service o rezolvi si pe asta. Plauzabil e faptul ca ai pompa (daca acolo ar fi buba) independenta sa-i zic asa gratie distributiei prin lanc. Intotdeauna mi-a placut modelul asta de pompa de apa, se intinlesc si pe motoare cu distributie prin curea. Foarte rezistente, in special alea cu rezervor gresor. 

Share this post


Link to post

Salut,

Sunt nou pe acest forum.

Am si eu un Chevrolet Captiva 2011. Ai gasit ceva hack pentru sistemul de navigatie?

PS: Super postul!

Share this post


Link to post

Salut si bine ai venit. Pe forumul din UK e un tip care cica ruleaza un program de navigatie aftermarket. Eu am hartile din 2013 si sunt relativ multumit, in sensul ca daca ma lasa telefonul, atunci ma descurc cu navigatia de pe masina. Altfel Waze este de baza, nu merita sa ma iau dupa sistemul de navi integrat, e destul de lent.

Cu sistemul de Navi am rezolvat mesajul cu "Checking date" cu ultimul update de soft, acum arata data corect.

Am incercat la un moment dat sa fac screen mirroring de pe telefon, insa nu a mers corect, rezolutia e foarte slaba si aveam tot timpul afisat mesajul de "check surroundings". Deci am renuntat la idee, era bataie mare de cap si in final se vedea ca dracu imaginea.

Gasesti mai jos linkul cu foprumul de unde poti sa iei update-ul de soft pt Navi ca sa arate data corect, precum si informatia referitoare la ce programe GPS merg (dar iti trebuie update-ul de soft din 2013, poti discuta cu userul roltd) :

https://www.chevroletownersclub.co.uk/forum/17-captiva/3345-date-change-11.html

Share this post


Link to post

Ieri am fost la dl. Misu, mecanicul care mi-a schimbat bucsele si prima data. Se vede din poze ca si astea de la Febi erau crapate ca dracu si efectiv vedeam cum vireaza masina din bucse cand luam maxim de volan stanga dreapta. Sper ca astea de la FAG sa fie mai bune, daca nu clar cumpar un lot de bucse Delphi si mi le schimb singur, m-am uitat cu atentie la mecanic ca sa vad ordinea exacta de desfacere:

1. Ridicat masina pe cris si data jos roata

2. bucsa spate - suruburile de pe caroserie si surubul care trece prin bucsa.

3. bucsa fata - scos surubul care trece prin bucsa

4. bagata o ranga mica si extrasa bucsa spate din caroserie

5. bascula se lasa in jos si se extrage bucsa spate

6. Pus totul la loc in ordine inversa.

7. Stranse bucsele cu bascula in pozitie de lucru (a ridicat fuzeta cu un cric).

1461846764_20200114_093116(Large).thumb.jpg.df96a9963ba9cc6fe15e7fb27b04ed80.jpg1982821654_20200114_093105(Large).thumb.jpg.35fac684643d8da90b067c82355f0656.jpg

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Bucsele alea pentru mine ar fi material de studiu. Sectionate pe din doua (pe lung) sa vada si ochiul meu cit la % a ramas nevatamata, daca a ramas.

Share this post


Link to post

704633119_20200114_093105(Large).thumb.jpg.ce1a85411c6a5aca4cc7c9e3cc8ddd7c.jpg

 

Doar materialul dintre dungi a ramas nesectionat, in rest era sectionata dintr-o parte in alta, se vedea cand luam viraj pe loc.

Share this post


Link to post

In cazul asta e limpede si intareste convingerea ca nu-i o desprindere artificiala peste care se poate trece cu vederea.

Share this post


Link to post

Salut, 

Imi poti spune la ce service mergi? Am si eu o captiva aproape identice numai ca e automată. Abia am reușit să schimb uleiul la cutie caci toți spun că e pe viață si as dori sa schimb si la cutie de transfer si la diferențial si nu gasesc un service decent.

 

Mersi

Share this post


Link to post

@OvidiuStroe: Eu cu operatii mai ca lumea merg la www.revizieautoservice.ro, insa schimbul de ulei la diferential si cutie de transfer l-am facut acasa, este f f simplu, trebuie doar sa desfaci doua busoane de umplere si 2 de golire. F important este uleiul pe care trebuie sa il pui inauntru, nu accepta orice iti ofera serviceul, achizitioneaza tu Castrol SYNTRAX Universal Plus 75W90 sau CASTROL SYNTRAX LONG LIFE 75W90. Poti cauta si alta marca, insa intereseaza-te la producator ce e compatibil cu masina. Ai nevoie de 0.6+0.8 litri in total.

Update legat de ambreiaj, joi, 23.01.2020, la aprox 95500km l-am schimbat cu totul - voltanta, disc + placa presiune, rulment, ulei cutie viteze, ulei cutie de transfer:

- volanta originala GM, cod 96899520 - fabricata de Valeo. Cea de pe masina era tot Valeo.

- kit disc + placa presiune, original GM, cod 25191310 - fabricate tot de Valeo. Cele de pe masina tot Valeo erau.

- rulment ambreiaj FTE (asta a fost luat aftermarket, nu au gasit pe original), cod ZA34036A1 - FTE este tot in grupul Valeo. Cel de pe masina era tot FTE, singura diferenta era stanta GM, vezi pozele.

- Ulei de cutie viteze: Liqui Moly GL 75W-90 - API GL4+ (4434) - 2 litri, asta e cel mai apropiat dpdv al specificatiilor de cel original GM care nu se gaseste pe nicaieri

- Ulei de cutie de transfer CASTROL SYNTRAX 75W90 normal, nu aveau long life in service. Pana in mai, la revizie eu zic ca duce fara probleme. Cel vechi a iesit din nou cu span, deci se pare ca se cam mananca rotile dintate.

Am luat originale din singurul motiv ca astia de la service doar cu originale lucreaza (desi la rulmentul de presiune vad ca nu a fost o problema sa comande pe aftermarket).... Cost total 5700 lei cu tot cu manopera. O carca de bani, dar macar ma pot bucura de ambreiajul asta mai multa vreme, nu ca la Epica unde l-am folosit doar 1 an si jumatate 🙂 . Manopera a durat  vreo 8 ore in total, foarte multe de demonatat si de pus inapoi la loc.

Cateva poze cu piesele vechi si cele noi, precum si cu cei 6 care au venit ca sa puna cutia, in realitate doar 5 au pus mana 🙂 . Discul de ambreiaj vechi avea carne insa era foarte albastrit, sincer nu cred ca a fost atat de incins incat sa albastreasca metalul si asta e culoarea de fabrica. Sau cine stie... Atat voltanta cat si placa de pesiune aveau urme de hot spots, deci clar au fost incinse.

Impresii dupa schimbare - am facut aproximativ 300km de la schimbare (pe autostrada A2 50km imediat dupa ce am luat-o si inca 250km pana la Azuga si inapoi), deci i-am facut rodajul. Am mers potolit, fara accelerari brutale si plecari de pe loc in forta. masina trage la fel de bine ca inainte, dar zgomotul la debreiere a disparut, la fel si bataia la relanti care se auzea langa roata stanga fata. Deci pana acum toate bune.

1049976582_20200122_144525(Large).thumb.jpg.4c24cc4676e76cef274af98c1dd00857.jpg  420906558_20200122_144532(Large).thumb.jpg.6e32662bf52af26717735b137b86a152.jpg

108432357_20200122_144757(Large).thumb.jpg.26893f753fba4832d2c4c94c0ceaed36.jpg 1949702359_20200122_144742(Large).thumb.jpg.3a59fe4afbaad1999f4831c3897d8739.jpg

2014141783_20200122_144547(Large).thumb.jpg.03326331b4c931cef45d64f64de0224c.jpg1399534766_20200122_171316(Large).thumb.jpg.552f50fc00bfd5ba9a69e9a698fa4194.jpg

Update legat de pierderea de antigel: la service mi-au spus scurt ca trebuie schimbata pompa de apa, eu nu sunt atat de sigur, banuiesc ca e un furtun care supureaza pe la colier. Asa ca o mai las pana la primavara cand ma bag pe sub ea o curat bine bine acolo si vad exact care e problema. Oricum completez cu max 1l la 1500km, deci nu e tragic, antigelul e ieftin. Apropo de ieftin, pretul oferit de service pt pompa pe original a fost de 1600lei + 600lei manopera = 2200lei. Ca idee, cea mai scumpa pompa aftermarket gasit de mine a fost 800 lei Hepu, iar cea mai ieftina era 470 lei.

Edited by ches
  • Like 2

Share this post


Link to post

Problematica treaba cu uleiul cutiei de transfer. Si eu trebuie sa il schimb si sunt puțin strestat până fac schimbul, mai ales că unei cunoștințe cu Antara 2.2 i-a bubuit cutia de transfer pe autostrada (si cum el nu se pricepe,  s-a dus la o reprezentanta Opel si a primit deviz 14k lei) . Gasisem, cel puțin pentru C100, desi cred ca se aplică și la a ta, specificație pentru ulei cutie transfer 75w90 full sintetic HYPOID. Pusesem ochii pe un liqui moly cu specificația asta.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Ambreiajul ala arata aproape nou, mai avea viata o gramada. Din pacate presupun ca rulmentul era praf.

Si mai observ inca ceva. Placa aia nu a calcat bine pe disc (o fi fost tot de la rulment) e arsa pe exterior si discul la fel, se vede ca a atins doar pe jumatate.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Dj_Dark: Volanta bimasica era muci (avea joc mare), de aici posibil si problema cu calcatul pe jumatate ... rulmentul nu facea zgomot, avea doar putin rugina in locul unde calca, dar nimic de speriat.

@Corneda : Ti-am raspuns aici, ca sa nu transform topicul asta in zona de discutii tehnice, desi cam asta a fost de la inceput 😛 

http://www.gmclub.ro/forum/topic/41508-revizii-captiva-22-awd/

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
On 1/27/2020 at 10:42 AM, ches said:

Am luat originale din singurul motiv ca astia de la service doar cu originale lucreaza (desi la rulmentul de presiune vad ca nu a fost o problema sa comande pe aftermarket)....

De respectat politica service-ului, insa tot de respectat ar fi si dorinta clientului. Chiar si in service-urile mono-marca sau "de brand" nu cred ca e OK dpdv legal sa nu accepte piese alese (sau chiar aduse) de client. In al doilea caz, clar ca nu au cum sa iti ofere garantie, insa asta o poti obtine de la furnizor (nu imi pun porblema de autorizare a service-ului). Asa cum ai mentionat ... daca e nevoie, se poate rezolva si cu piese "mai putin" originale.

Nu intru in discutii legate de preturi, dar sunt ferm convins ca mereu exista mai multe variante de oferte. Personal nu sunt cred ca Valeo ar fi o prima optiune in materie de sisteme de ambreiaj, prin urmare as prefera sa am posibilitatea de a alege.

  • Like 1

Share this post


Link to post

S-ar cade un gram de garantie daca eu ca service tin mortis a lucra cu piesele mele. Cind vine clientul cu marfa sa, il priveste, dar altfel ...

Share this post


Link to post

Da, pai asta e singurul motiv pentru care am facut la ei, am incredere ca daca se intampla ceva, atunci am garantie. E 1 an sau 18 luni, trebuie sa ma uit in factura.

De altfel mecanicul unde am schimbat bucsele de bascula zicea ca imi face ambreiajul, insa la el de fiecare data cand m-am intors am platit manopera din nou, chiar daca era sau nu era vina lui, ceea ce nu e OK.

Share this post


Link to post

Am cumparat si pompa de apa Hepu P381, am luat-o din Germania, am prins oferta cu transport gratuit. Cost: 583 lei. Gasisem si la 300 si la 400 lei, insa am mers pe o firma consacrata, nu vreau sa o schimb dupa 2 ani...

Acum astept sa treaca treaba cu covidul ca sa merg sa o montez. Aia veche pisa pe undeva, m-am uitat si vad clar ca se formeaza picatura pe ea, dar nu stiu vad exact de unde, de aceea m-am hotarat sa o cumpar. Initial credeam ca e carcasa termostatului, insa aia e uscata, am curatat-o bine si nu vad umezeala fromandu-se pe ea.

Am dat comanda si de 2 anvelope de vara. Am luat tot Nexen NFera RU1, cele vechi le trec pe spate. Prima data am luat Nexen pt ca erau la oferta, insa am fost foarte multumit de performanta atat pe uscat, cat si pe ud, asa ca am zis sa le pun pe toate 4 de acelasi fel.

Edited by ches

Share this post


Link to post
5 hours ago, ches said:

asa ca am zis sa le pun pe toate 4 de acelasi fel.

Si asa se tot recomanda si sa ai aceleasi anvelope fata spate, desi personal nu prea cred ca are importanta cat timp au aceeasi dimensiune si hai, uzura aproximativ aceeasi. Cum e cu noua cutie, ceva diferent la rulare?

Share this post


Link to post

Dap, alea de iarna le am pe toate la fel cu aceeasi uzura. Cele de vara erau 2 Nexen si 2 Hankook originale care mai au carne multa, dar au 6 ani. Asa ca am zis sa trec Nexen-urile vechi pe spate (sunt SH, DOT 2017 si din pacate nu sunt uzate chiar la fel, exista 1-2mm diferenta, probabil vechiul proprietar a vandut una de pe fata, una de pe spate, cine stie ce incident o fi avut).

Din ce am citit important este pentru masinile cu AWD permanent sa aibe acelasi profil, aceeasi marca, aceeasi uzura, altfel cutia de transfer si dfiferentialul spate se uzeaza excesiv. La Subaru care sunt cele mai pretentioase din ce am citit se accepta o diferenta de maxim 1.6mm intre profilele anvelopelor. Am citit si manualul de la Captiva si nu se specifica concret ca ar aparea o problema la sistemul de transmisie al masinii, dar recomanda ca toate cele 4 ar trebui sa fie la fel:

"Avertisment: Nu utilizaţi mărimi şi tipuri diferite de anvelope şi jante decât cele montate iniţial pe autovehicul. Aceasta poate afecta siguranţa şi performanţele autovehiculului. Poate de asemenea afecta manevrabilitatea autovehiculului, cauzând răsturnarea acestuia urmată de vătămări corporale grave. Când înlocuiţi anvelopele, asiguraţi-vă că toate cele patru anvelope şi jante au aceeaşi mărime, tip, profil, marcă şi aceeaşi capacitate de încărcare. Utilizarea oricărei alte mărimi sau tip de anvelope pot afecta serios rularea, manipularea, garda la sol, distanţa de oprire şi corectitudinea indicaţiilor vitezometrului."

Cei de pe site-urile de specialitate spuneau ca marcile de anvelope pot fi diferite atat timp cat circumferinta rotii e aceeasi si profilul (vara/iarna/MT/AT etc) e acelasi. La Captiva tractiunea fata merge tot timpul si spatele e cuplat numai cand fata pierde aderenta (deci la mers normal <1% din timp) si asta doar la viteze mici, deci nu cred sa fie atat de important ca anvelopele sa fie perfect identice.

Masina merge acum foarte bine, s-au rodat si cutia si ambreiajul, la inceput nu eram obisnuit cu ambreiajul nou si simteam ca vibreza cateodata cand cupleaza. La viteze de autostrada e f mult zgomot de rulare cu anvelopele de iarna, in principal pe primii km de pe A2 pe care ii fac mai des 🙂 . Abia astept sa trec la cele de vara, dar cu covidul au zis ca abia pe 10 aprilie mi le livreaza.

Azi i-am facut si ITP-ul, a trecut fara probleme, l-am intrebat pe inspector daca totul e in regula si a zis ca totul merge f bine (nu a vazut scurgerea de antigel pt ca am curatat-o ieri 😛 ). Cand o accelera pe stand mi s-a parut ca waste-gate-ul se aude tare (acel suierat cand iei piciorul de pe acceleratie). Nu stiu daca i-a facut fostul propietar vreo schimbare, daca asa face toate sau daca e vreo problema cu waste-gate-ul/ turbina. Daca ati ascultat un 2.2 diesel si tot asa face sau nu face, as fi curios. 🙂 

Share this post


Link to post

ma indoiesc ca ai wastegate cu descarcare externa ca sa auzi si sa vezi flacari :D , asa ca ramane doar "blow offul" sau cum se numeste la masina ta..ca i-au pus 100 de nume dar face acelas lucru la fiecare masina, asta este posibil sa fie mai zgomotos in exterior, si sa nu fi realizat pana acum.

iar legat de anvelope ma indoiesc ca este atat de sensibil un diferential incat sa aiba probleme la diferente de 1 2mm intre anvelope cu marimi identice dar producatori diferiti, sa fim seriosi! paragrafele astea dmpdv sunt facute pentru persoanele cu probleme mintale grave care au idei stralucite, merg cu anvelope cu latimi, talon, diferite sau chiar  roti mai mici, si ca sa fie producatorul sigur a scris acolo ca moare ca face ..ca se defecteaza !! :D 

  • Like 2

Share this post


Link to post
10 hours ago, ches said:

..., dar au 6 ani.

 

Off topic Ehe, eu cand am luat-o pe a mea anul trecut, avea pe spate originalele Kumho din 2006 si pe fata niste Yokohame din 2010. Si toate aratau noi ca profil. Cele din 2006 cand le-am dat jos, le-am presat cu mana si s-au facut svaiter. Accident waiting to happen, abia asteptam sa le arunc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...