Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Captiva White Pearl

Recommended Posts

Asa cum am scris si pe alt topic prima problema adevarata (nu la consumabile) a aparut la Captiva: furtunul intre intercooler si galeria de admisie a crapat undeva pe drum spre Sinaia si masina suiera ca dracu cand incarca turbina. Din fericire nu am simtit decat o pierdere minora de putere, masina a mers normal si la dus si la intors.

Bineinteles ca am luat toate furtunele la verificat si fix ala care e mai greu de schimbat era cu buba.

1501350228_20190902_172447(Large).thumb.jpg.eb66fbc3e9b507bc3835012f2cbec6b0.jpg

Am demontat bateria, suportul de baterie, ECU-ul si alte maruntisuri  ca sa scot furtunul. Si pt ca dupa furtun am ajuns fata in fata cu aerisitorul de la circuitul de ambreiaj, i-am schimbat lichidul si anul acesta, de data asta prin metoda gravitatiei (la service a fost cu pedale) - am pus furtun din aerisitor pana sub masina intr-o sticla si am dat drumul la aerisitor, apoi pe masura ce iesea lichid din circuit, am completat pe sus. Foarte simplu si eficient. Acum pedala de ambreiaj tine mai sus asa ca nu mai am senzatia ca agata cand nu o apas pana la capat, asa cum aveam inainte. Posibil ca dupa aerisirea de la service sa fi ramas aer...

Am gasit si cateva cleme pt prinderea cablurilor scoase si lasate aiurea de berbecii de la service cand mi-au schimbat lichidul de ambreiaj anul trecut. Le-am pus la loc si le-am securizat, mai am un zip-tie de schimbat pt ca pe asta l-au rupt.

Furtun am luat aftermarket (pare sa fie un no-name) de pe ebay din UK, a venit intr-o saptamana - 80 lei, l-am montat ieri pe asta, nu mai aveam rabdare 😛 . Furtunul asta nou are peretii ceva mai subtiri (totusi are insertie), dar a intrat la fix si a venit cu propriile coliere. Mai am o comanda de furtun data tot pe ebay in Bulgaria, am impresia ca a venit azi, trebuie sa il ridic de la posta. Pe asta din urma am dat 140 lei, chiar sunt curios daca e mai de calitate). Il tin de rezerva, am facut ieri teste de toate felurile si masina merge si se aude bine.

In Romania toti imi ofereau doar furtunul original care costa, tineti-va bine, 1200 lei (cel mai mic pret pe care l-am primit). ☠️

Drumuri bune si fara evenimente!

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

La mine candva a sarit, cand a umblat un dorel a uitat sa puna  inapoi siguranta din sarma si a iesit partial din colier. Insa m-a tratat si cu cod de eroare - mixture too rich. 

Share this post


Link to post

Nu furtunul e problema, ci colierele daca e sa fie vre-o problema. 

Daca nu sunt calitative te trezesti ca sare din prindere la incarcare mare si ramai fara turbo. Pune o poza cu alea care au venit sa le vedem si noi.

Share this post


Link to post

Multumesc pt sfaturi, macar stiu unde sa ma uit in caz de probleme. Colierele sunt destul de late, dar f simple in comparatie cu cele vechi. Cele vechi aveau o brida suplimentara de metal care se ancora cumva in furtun (se vede in poza din postul meu anterior). Poate era bine sa le refolosesc colierele vechi, insa m-am temut ca vor taia furtunul nou care e mai subtire, de aceea am pus colierele noi.

Ieri am primit alta prostioara comandata pe ebay, o baterie li-po pt masinuta RC 😄 . Inca astept sa vina furtunul din Bulgaria si voi pune poze cu toate 3 - cel vechi, cel din UK (montat acum pe masina) si cel din Bulgaria.

Share this post


Link to post

Captiva nu e prevazuta cu banda izolatoare in trusa de scule pentru cirpeli (furtune vacum spre ex) temporare ? Ori de trusa de scule nici vorba ...

Share this post


Link to post

Nu cred ca vreun producator auto de dupa 2005 mai pune scule in masina 🙂 nu incurajeaza nimeni carpeala sau reparatia in regie proprie..

Share this post


Link to post

Eu car o trusa de scule micuta cu mine tot timpul. Acum am si banda izolir, pana acum nu am avut :) . Oricum furtunul vechi nu era suficient de crapat incat sa ma faca sa desfac toate cele si sa il peticesc. Captiva a venit cu o cheie de 10 si cu o surubelnita cu capete cruce + dreapta din ce imi aduc aminte, deci aproape zero. 

In weekend am dat o tura pana la Busteni. Masina a mers bine, insa dupa ce am ajuns la pensiune am verificat furtunul nou si am observat ca se miscase din loc. Din fericire inca statea pe pozitie, nu rasufla. Cu putina chinuiala din cauza spatiului am strans colierele bine si la intoarecere in Bucuresti am verificat si furtunul era nemiscat. Sper sa fie OK, voi umbla cu coliere de rezerva in portbagaj, daca mai se misca le schimb cu alea de la furtunul vechi. Teoretic pot sa fac asta fara sa mai desfac tot.

Furtunul de la bulgari nu a ajuns inca, am o instiintare de colet, sper sa fie asta... pun poze cu toate cand ajunge.

Share this post


Link to post

Mi-a venit interfata de diagnoza, o clona Delphi DS150. Am facut niste teste, vede bine ECU, pot comanda regenerare DPF din program si are si cateva moduri de programare pt diverse chestii. Am resetat counterul la ulei pt ca uitasera in primavara. La ABS mi s-a parut ca e saracut meniul, nu are optiune de aerisire spre exp. Furtunul de la bulgari inca nu a venit, noroc cu ala din UK, vad ca sta bine dupa ce am strans colierele.

Ieri seara am spalat-o si i-am decontaminat vopseaua. Am frecat si cu buretelul si cu solutie de scos cadavrele de insecte, apoi solutie anti bitum pt ca era stropita pe usi, apoi am decontaminat vopseaua cu argila. Ma pregatesc de un polish in weekend si apoi sealant pt vopsea. Daca am timp o sa i rezolv si cateva ciupituri de pietre de pe capota si usi. Dupa aia o declar apta pt intrat in iarna 🙂 .

Share this post


Link to post
25 minutes ago, ches said:

Ieri seara am spalat-o si i-am decontaminat vopseaua. Am frecat si cu buretelul si cu solutie de scos cadavrele de insecte, apoi solutie anti bitum pt ca era stropita pe usi, apoi am decontaminat vopseaua cu argila. Ma pregatesc de un polish in weekend si apoi sealant pt vopsea. Daca am timp o sa i rezolv si cateva ciupituri de pietre de pe capota si usi. Dupa aia o declar apta pt intrat in iarna 🙂 .

ce om !! eu nici ghete de iarna nu mi-am luat si altii cocolosesc masina :) bafta :D 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai nici el dar pentru masina tot timpul se gasesc bani. Defapt astia erau banii de ghete 😛 

@ches de-ala am si eu, tot clona, si la mine are nsite optiuni pentru valvele de la abs, cred ca asta e defapt aerisirea.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

😄 Corect, ghetele mai pot sa astepte. Vroiam eu sa o cocolosesc de asta primavara, insa e greu cu timpul, am preferat sa ii schimb fluidele cand am avut nitel timp liber, asa ca am tot amanat lucrarile cosmetice.

Share this post


Link to post

In sfarsit a venit ieri furtunul de la "bulgari". In realitate a venit din Turcia, nu a avut nici o treaba cu bulgarii, drept pt care a stat in vama o saptamana si cateva zile. Calitatea este mult mai buna ca a celui comandat din UK, inprimul rand este din silicon vs cauciuc, are peretii mult mai grosi (similar cu cel original) si are mai mult material textil dispus in mai multe straturi. Momentan nu mai umblu, las furtunul din UK pe masina, vad ca nu s-a mai miscat si am facut vreo 400km de cand l-am strans ultima data. Il tin pe cel de la bulgari in masina, gata de instalare in caz ca am vreo problema pe drum.

Furtunul cu colierul de pe masina, spre galeria de admisie (atat cat se poate vedea de sus):

207237073_20190924_164410(Large).thumb.jpg.f31e10371858075c1fea09185725e6bc.jpg

Furtunul de la "bulgari", a venit fara coliere, le-am transferat pe cele de la furtunul vechi:

457680803_20190924_171748(Large).thumb.jpg.2cedbf6de03ac47b13ff7641e6cadc70.jpg1919097491_20190924_171754(Large).thumb.jpg.cd6855fe1a06ff6a06f75582bcc535ef.jpg

Furtunul original:

615402435_20190924_171832(Large).thumb.jpg.721eca553d75ce8a8fce5b3039f4f364.jpg

La final cateva poze dupa ce i-am facut un polish (decontaminare cu argila si un polish fin ca sa scot mizeria din vopsea) si apoi am aplicat un paint sealant:

225605454_20190920_114528(Large).thumb.jpg.209836b5cc444a32652d02168be6af30.jpg118159789_20190920_114550(Large).thumb.jpg.73697f7ddc9211924331431144770ccd.jpg732249108_20190920_114507(Large).thumb.jpg.c8063f3b76f077e61a3cdb0d3ce24b7d.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

ce marca este furtunul de la "Turci" caut si eu pentru a mea sa schimb toate imbinarile unde are furtun pe partea turbo "just in case" 

Share this post


Link to post

Colierul de pe masina e cel mai prost tip posibil, eu zic sa il schimbi urgent sa nu ai surprize.

Cel care a fost e mult mai bun, insa se poate si mai bine.

Share this post


Link to post

@Rafi Furtunul e made in Turkey, sincer cred ca la Superb gasesti unul original la pret decent sau apelezi la unii ca racingnick.ro si ti-l fac custom la pret asemanator cu cat am dat pe al meu. Eu am luat de la astia: https://www.ebay.com/usr/carex_bg?_trksid=p2047675.l2559

@Dj_Dark Ai mare dreptate, colierul ala e o mizerie, trebuie doar sa imi fac curaj sa imi strecor mainile prin matocaraia aia de acolo ca sa-l schimb 😄 

 

Share this post


Link to post

Exact, colierul ala imi sari in ochi si mie. Mergi pe coliere gen ca-s valabile ori coliere din alea expres pentru furtune combistibil.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare,

Un mic update legat de Captiva, masina are acum aproximativ 93500km: am fost vineri la service pentru ca troncanea la denivelari scurte si s-au constatat urmatoarele probleme: bieleta antiruliu pe stanga, capul bara pe stanga si/dau bieleta de directie stanga, bucsile de bascule spate (desi le-am schimbat anul trecut/ 15000km) si volanta.

Am schimbat bieleta antiruliu de pe stanga, o aveam la mine, mi-a fost data de fostul proprietar, el o schimbase pe aia de pe dreapta si de la service i-au zis ca aia de pe stanga e OK. A mai tinut 1 an... Pretul manoperei a fost 60 lei.

Intrucat la service-ul unde au fost imi cereau 150 lei pe capul de bara si eu gasisem pe magazinele online la aprox 50 lei, am dat comanda si ma voi duce la serviceul magazinului online sa schimb bielete + capete de bara pe ambele parti ca sa nu am surprize in viitorul apropiat. Am mers pe Lemforder, sper sa fie originale, oricum 1 an si jumatate teoretic am garantie. Bieletele si capetele de bara au costat toate 150 lei, cica black friday 🙂 . Sunt curios cat imi iau manopera.

Bucsele de bascula le-am schimbat anul trecut, am pus febi si sincer m-as mira sa fie duse asa de repede, voi cere un second opinion la service-ul unde montez bieletele si capetele de bara.

Volanta o simteam si eu cateodata la debreiere, eu le-am zis sa verifice si din pacate e pe bune. Oferta a fost de 4626 lei kitul complet original GM + manopera vreo 500 lei, deci in total 5100 lei, cam acelasi pret ca la Epica unde au facut treaba f buna. Am cautat pe epiesa si costul pieselor la ei e chiar usor mai mare, kitul complete ambreiaj + volanta. Mai caut si pe la altii, eventual Luk. Pe deoparte stiu ca la Epica am mers cu volanta cu ceva zgomot aproape 100000km, pe de alta parte la Captiva face cam mult zgomot si o simt si in pedala de ambreiaj daca apas usor. Nu prea merita sa risc sa raman cu masina pe cine stie unde sau sa rup carcasa la cutie, asa ca probabil voi rezolva problema pana la sfarsitul anului.

Articulatiile se pare ca nu sunt foarte grozave pe Captiva, desi dau vina si pe mine, am scos-o la un offroad prea serios anul asta pentru un SUV. Volanta a tinut cam putin 100000km, insa nu stiu ce a facut fostul proprietar (cateodata debreia cu zgomot). In plus stiu sigur ca am chinuit-o anul asta in ianuarie cand m-am cocotat-o pe niste nameti. La fel, trebuie probabil sa ma temperez nitel si sa o iau mai usor, pana la urma nu e 4x4, e o masina de strada cu care poti sa mergi linistit pe drumuri mai proaste.

 

Share this post


Link to post

M-ai facut curios la partea cu simtitul  in pedala, si eu simt daca ating pedala cu motorul pornit ca o bataie ritmica, dar cei cu care am mai discutat mi-au spus ca asa e la diesel, si cum nu ma pricep, fiind primul diesel pe care il detin, nu comentez (cu pedala apasata efectiv nu se simte nimic). Altceva, gen zgomot bataie motor nu sesizez sau nu imi dau seama.

Zgomot articulatii am si eu , inca nu suparator, si am vazut acum cand am schimbat anvelopele, pe spate, niste bucsi mai mici ce pareau fisurate (iar, nu stiu care sunt acelea, trebuie sa ma interesez). Si mie imi pare ca fiind o masina cu glezne finute ca sa zic asa, dar ca si cruiser la drum lung pentru familie, e foarte buna.

LE: bileta antiruliu spate are cauciucul fisurat vazut de mine :).

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Alea antiruliu sunt consumabile la orice masina cu bielete lungi. Banuiesc ca fiind mai lungi se forteaza mai tare in articulatia bieletei becat la cele scurte (la Epica care are scurte le-am schimbat o singura data cand troncanea degeaba, era capul de bara).

Interesant ca ai si tu bataia ritmica. Cand debreiezi se aude din cand in cand un "clanc-clanc"?

Share this post


Link to post

Nu,  nici un zgomot anormal dinspre ambreiaj, fara smucituri, ambreiajul prinde la jumatatea cursei pedalei,  totul merge ok. Doar ritmicitatea cand ating usor pedala ambreiajului.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Aseara am schimbat capetele de bara si bieletele de directie, ambele cu Lemforder, din fericire s-au potrivit si bieletele desi cei de la serviceul de pe Morarilor ziceau ca pe VIN-ul meu nu se gasesc. De data asta am fost la serviceul celor de la Autohut unde am fost placut surprins, cel putin de mecanicul care a lucrat la masina mea - a pus pasta blocatoare pe filetul de la bielete, vaselina ceramica in zone cu filet ca sa nu rugineasca si a lucrat curat si corect in general.

Mi-a confirmat si ca bucsele de bascula sunt duse, nu i-am crezut pe cei de pe Morarilor cand mi-au spus ca sunt duse dupa 1 an de la schimbare. Deci bucse Febi never again 😞 . Totusi incursiunea de off-road in forta r putea avea ceva de aface cu asta.

Vor veni cu o oferta azi-maine si ma duc sa schimb si bucsele de bascula si abia dupa merg la geometrie. Momentan volanul sta cam stramb, nu a numarat f bine turele la bieleta din stanga. Din ce am vazut a pus una in plus, poate gresesc eu. Oricum masina sta acasa, nu am nevoie de ea momentan.

Pana acum am dat 520 lei: 2 x 114 lei capetele de bara (cica alea selectate de mine de 47 lei nu se potrivesc pe VIN-ul meu), 2 x 34 lei bieletele si 225 lei manopera. Per total nu mi se pare mult, piesele cel putin au fost ieftine, manopera putea fi mai ieftina dar macar a lucrat bine.

Sa vedem cat ma duc bucsele de bascula, o sa incerc sa pun unele mai de calitate.

Am pus si poze cu piesele si part number-urile, poate e de ajutor cuiva.

6712449_20191203_164646(Large).thumb.jpg.4bdc60adc74903a01b7cfa16bb5c714f.jpg575265386_20191203_164748(Large).thumb.jpg.7cbc02f0de22531d6a57d51ffbc58c36.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Update: oferta celor de la Autohotz a fost de 575 lei bucsele bascula "semipline" Meyle, din care 250 manopera. Daca cu pretul bucselor sa zicem ca eram de acord, desi le gasisem cu 50 lei mai ieftin in alta parte, fix aceleasi, cu 250 lei manopera nu puteam fi de acord avand in vedere ca e treaba de maxim 30 minute cu totul, nu e nevoie sa dai bascula jos, sa depresezi etc.

Asa ca am dat comanda de bucse FAG de la unii din Germania, 334 lei cu tot cu transport (50 lei cu livrare prin curier in Romania) si le montez la mecanicul care le-a pus si data trecuta, deci o sa imi ia probabil in jur de 100 lei pt montaj.

Pe viitor, daca si astea noi cedeaza dupa 1-2 ani, atunci voi cumpara ieftinaciuni (Delphi sunt 80 lei) si am de gand sa mi le montez singur, procedura este simpla asa cum o ilustreaza mexicanul de mai jos (fix asa a facut si mecanicul meu, doar ca le-a strans la cuplu cu masina pe sol) :

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Sa nu fie vorba de piesa nu tocmai reusita motiv caruia sa cadeze atit de prematur. De s-ar adeveri ca-i un punct slab, eu unu as intari pe ambele parti scobiturile din bucsa un plus rezistenta asa zis socurilor. E un soi de granule, un soi de guma/siloplast ceva similar (nu-mi vine in minte exact cum se numesc) ce prin topire pot fi turnate in forme ori unde e cazul. Am folosit in trecut asa ceva.

 

bucsa2.jpg

Share this post


Link to post
On 11/2/2018 at 4:15 PM, ches said:

 

20181102_090445.thumb.jpg.30e1320b542d4d747adab8a252d9493e.jpg

A mea e varianta "noua", vezi poza de mai sus, adica nu are bucatile alea de cauciuc. Dar mi se pare cam goala bucsa, puteau pune mai mult cauciuc...

Cand le scot pe astea de la Febi le fac o poza langa cele noi de la FAG. Daca si astea noi tin putin, atunci voi incerca sa gasesc unele de poliuretan. Designul bucsei sigur are ceva de-a face cu fiabilitatea proasta, am vazut pe internet mai multe masini de la GM cu bucse asemanatoare care erau varza dupa relativ putin timp (<5 ani). Totusi 1 an pentru bucsele Febi mi se pare exagerat de putin, probabil au fost niste chinezarii in pungi de Febi.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Din ce se vede la bucsele astea, aprox. 60% eficienta din intreg, lungimea bucsei, restul e sa dea bine ochiului. Din start le-as umple pe cele noi inainte de a fi montate, oricum cu minus nu poate da.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...