Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Captiva White Pearl

Recommended Posts

Ai bujiile in fata motorului? La lacetti erau in spate, intre peretele de foc si motor, dupa ce demontai toate scuturile termice trebuia sa ai degete de pianist sa scoti mufele si bujia...

Share this post


Link to post

La Captiva bujiile sunt tot spre spate, dar in partea de sus, destul de la vedere. Daca se demonteaza rampa comuna, atunci e mult loc, se scot usor. Cu degente de pianist cred ca nu trebuie demontat nimic, scoti mufa, pui cheia pe bujie si aia e. Mie personal mi s-a parut o treaba de facut la service, degetele mele nu sunt de pianist si mi-a fost frica sa desfac rampa comuna. Probabil ala de la service a avut degete de pianist... 🙂 

Share this post


Link to post

Ieri am spalat masina impreuna cu fi-miu. A fost foarte incantat sa foloseasca jetul, iar eu am fost foarte grijuliu sa nu se apropie prea mult 😄 

Tratamentul facut acum 2 saptamani cu Sonax Polymer Net Shield inca se tine bine, desi masina a vazut niste noroaie saptamana trecuta 🙂 . Imi dau seama acum ca e prima poza facuta de mine cu masina de cand i-am facut topicul. Am imbatranit...

IMG-20181126-WA0010.thumb.jpg.06b93f7c6294388894b2a05485851143.jpgIMG-20181126-WA0009.thumb.jpg.12a4ff8428173c352f0fee7bb55eb34d.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ieri am patit-o cu Sparkul, am ramas cu el impotmolit pe un drum de pamant. Dupa mai bine de o ora de chinuiala timp in care am incercat sa o salt pe cric, sa ii pun niste scanduri sub roti si sa incerc sa ies asa, am luat-o pe jos pana acasa si am luat Captiva. In 2 minute era afara, cu tot cu timpul in care am legat sufa 🙂 .

Partea cea mai misto este ca nu am simtit ca o trageam, ma uitam in oglinda si vedeam ca masina se deplaseaza insa eu abia calcam acceleratia. Ma indoiesc ca a intrat 4x4, de regula cupleaza doar daca aluneca rotile din fata. Captiva rules 😛 

Share this post


Link to post

Sa-ti fac rost de un troliu pentru Spark? 😉

Share this post


Link to post

Ar cam trebui :D. M-am murdarit f rau incercand sa scot Sparkul, dar ar fi fost niste poze foarte faine pt un fail compilation de pe youtube.

Share this post


Link to post

Duminica asta Captiva a implinit 80000km si vreo 3000km de cand e la mine, poza e facuta de sotie in timp ce eu conduceam pe A3, scuze de calitate 🙂 . Asta e vestea buna.

1625923064_Captiva80000km-2019_01_27.thumb.jpg.a95f340b760023aed9da2141947fdd74.jpg

Vestea proasta este ca un ametit mi-a intrat in fund luni, pe 21 ianuarie.Parerea mea e ca ala era cu ochii in telefon, pentru ca pusesem semnal cu cel putin 30s in urma, am mers incet si apoi am oprit ca sa elibereze un loc de parcare. Deci nici vorba de frana brusca sau ceva de genul asta, eram pe loc de cateva secunde.

Din fericire eu am scapat "usor", trebuie

- schimbata bara + ornamentul argintiu, stopul de ceata, armatura bara, 1 senzor parcare + suportul lui, grija de aerisire din portbagaj si alte cateva plastice de dedesubt

- indreptata contraaripa, panoul spate si coltul de la podeaua portbagajului + mica indoitura de pe haion

- vopsita bara, haionul si pe dedesubt

Au scapat ca prin minune aripa spate (partea vizibila), stopul si traseul de evacuare. Am pus bara la loc in cleme (doar sub stop mai sta un pic cracanata) si acum arata mai bine ca in poze si pot sa merg cu ea fara frica ca sare.

29619196_20190121_175911(Medium).thumb.jpg.2d1ed5d92619bbee9c5f20ebbf93b54a.jpg

El nu a fost la fel de norocos, dar a scapat fara airbaguri bubuite. In rest masina nedeplasabila, i-a busit vasul de expansiune si bara si contraaripa frecau pe roata. Plus ce se vede in poza:

1154300627_20190121_175857(Medium).thumb.jpg.6d335bfb58e3dc78ddc01dc5ca3c7c63.jpg

 

Ca fapt divers asiguratorul (Allianz) mi-a facut o oferta de regie proprie de ~3400 lei, ceea ce e hilar, numai coaja de bara e 900lei, fara ornamentul argintiu si fara partea vopsita de sub stop. Am cerut asta pt ca haionul l-as fi facut smart repair, e doar o mica indoitura si o mica ciupitura pe el, nu as fi vrut sa-l vopsesc pe tot pt atata lucru. O sa merg cu ea la un tip care se ocupa cu asa ceva ca sa vad cat imi cere daca-l fac pe banii mei, as vrea sa raman cu vopseaua originala daca s-o putea.

Data find oferta de regie proprie nasoala am dus Captiva tot la aia unde am facut si Epica ultima data pt ca a iesit f bine. Am decontare directa, deci nu imi bat capul. Acum astept aprobarea pt reconstatare si sa vina piesele. Tipul de la service a zis ca va dura ceva, i-am zis ca stiu ca nu e o masina prea populara.

Share this post


Link to post

Vezi ce ai sub bara, la cum arata masina lu' ala posibil sa ai si tu "damage" destul de mare.

Share this post


Link to post

Pffff nasol. S-a infipt bine ametitul care, daca te observa tarziu, frana si intra sub tine. Asa nu cred ca a franat, pur si simplu a intrat in tine. Mai bine era un stalp acolo si probabil invata sa caste ochii la drum. Bafta cu reparatia.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am fost la asigurator si la service si dedesubt a mea nu e f rau, am scris lista mai sus. Chiar mi-au pus bara ceva mai bine la loc, acum nu mai e nevoie de scotch-ul pe care il pusesem initial 😄 . Astept acum sa vina piesele de la service si sa ma programez pt reparatie.

Ieri m-am intors dintr-o vacanta la schi la Paltinis, masina a mers ireprosabil (OK, poate ii pot reprosa consumult de 9%, desi am urcat si coborat Rasiari-Paltinis de 7 ori), e mult mai stabila ca Epica pe serpentine, pun asta pe seama amortizoarelor mai noi si suspensiei mai tari. Pe autostrada la 140km/h pe ceas (deci 133km/h real) am fix 2500rpm in a 6-a, deci fix ce ii lipsea Epicii ca sa fie economa la viteze mari, treapta 6. Pe autostrada e si ceva mai silentioasa ca Epica, probabil pentru ca insonorizarea e mai buna

Am testat si 4x4 pe zapada, e departe de a fi 4x4 adevarat, dar m-am cocotat de cateva ori pe un deal cu zapada de 20-30cm pt ca nu am gasit loc de parcare. Mult dute-vino si a urcat.

 

Share this post


Link to post

Am dus masina luni si sambata am luat-o de la service pt reparatia pe RCA. A iesit aproape perfect, zic aproape pt ca au pus mai mult perla in vopsea si se vede daca te uiti in soare o mica diferenta intre partea alba a barei si culoarea de pe aripa. Oricum, doar un cunoscator ar putea vedea. Haionul a fost si el vopsit, insa fiind flancat de stopuri si de ornamentele de plastic negru, nu se vede. In rest numai de bine, astia de la service nu m-au dezamagit, bara pica la fix pe celelalte elemente de caroserie, toate elementele sunt originale (m-am tavalit pe sub ea cand am luat-o ca sa ma uit dupa stickere 🙂 ).

O sa pun si poze, pana acum mi-a fost lene 🙂

Edit: Era sa uit - i-am luat discuri si placute Textar pt fata, dar cred o sa le pun in toamna, m-am uitat mai atent si discurile originale nu sunt atat de rele, plus ca placutele au multa carne, e pacat de ele.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Cu ce brand de frine fu echipata in original ?  

Share this post


Link to post

Cand fac schimbul, daca vad ceva pe cele vechi, postez aici numele. Nu m-ar mira sa fie o marca locala coreana,  gen Sangsin brake  🙂 

Edited by ches

Share this post


Link to post

Am verificat-o azi pe aplicatia RAR, vad ca totul e OK, km se potrivesc, probabil a fost masina de showroom de a luat-o cu 295km.

Si da, fostul a fost prins de politie fara ITP si i-au luat talonul in 2018. Nu stiu daca si primul ITP, cel din 2016 a fost intarziat sau nu., dar cert e ca prima data nu a fost prins.

image.png.87cf7a7cdacd2a36080e6db389edaf08.png

In cazul in care va intrebati cate lambriuri se pot cara cu Captiva si sa mai ramana loc de 2 persoane: 13 pachete a cate 10buc de 2m lungime, 9.6cm latime 🙂 

20190316_140000 (Medium).jpg

20190316_134220 (Medium).jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post

Primele poze "oficiale" cu masina dupa accident si dupa o spalare mai amanuntita si un dressing la plasticele din exterior si la cauciucuri.

Jantele cu cauciucurile de vara de 19 inch ii vin foarte bine zic eu 🙂 .

Am schimbat 2 anvelope de vara, cele cu care a venit masina au 5 ani si cele de pe fata erau cam duse. Am mers pe Nexen NFera SU1, au reviewuri bune si pretul OK (la 19 inch te cam rup cauciucurile 😄 ). Masina mi se pare mai zgomotoasa cu cauciucurile de vara decat cu cele de iarna (care-s noi, sunt pe 16 inch si sunt Hankook), probabil Nexen nu sunt f silentioase, iar cele de pe spate sunt in stare buna (tot Hankook), dar totusi batrane.

1986957883_20190412_184148(Large).thumb.jpg.e2f9c8efe2bd2d6724c6b134c1042617.jpg440740721_20190412_184139(Large).thumb.jpg.08210b5e09b78c6220113d6630e4814b.jpg1289268964_20190412_184100(Large).thumb.jpg.3ab0d4160adfd913c63b1fec95259507.jpg604031765_20190412_184050(Large).thumb.jpg.0cf8dd19e975f4837408ef0da973148d.jpg197681718_20190412_184208(Large).thumb.jpg.8fb71f01aef30082b5908508fe5d36da.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

A trecut ceva vreme de cand nu am postat, am ajuns la aproape 85000km. Am mai facut cate ceva la masina in timpul asta:

1. Pe 2-5 mai am facut o revizie mai amanuntita:

 - La service: schimb ulei si filtru, curea accesorii, intinzator si role accesorii. Am trecut de la GM 5W30 la Castrol Edge 5W30, ii place mai mult asta nou, toarce ca o pisicuta.

- Acasa: Filtru aer motor si ulei diferential spate - Castrol SYNTRAX UP 75W90, au intrat 0.6l, se schimba usor, in principiu nu e nevoie nici de cric.

2. Am schimbat manerele interioare de deschidere a usilor, precum si ornamente niste argintii, toate sunt din plastic vopsit, deci in timp se duce vopseaua. La Captiva se pare ca se duce f repede (cele vechi avea 5 ani si aratau destul de prost). Noile piese au alte coduri, sper ca le-au facut update ca sa fie mai rezistente 😄 .

Mai am de schimbat uleiul la cutia de transfer si filtrul de polen (filtrul de polen Mahle LA42/1nu merge de nici o culoare pe masina asta, chiar daca toti il dau compatibil).

20190502_152007 (Large).jpg

20190502_154820 (Large).jpg

20190502_154850 (Large).jpg

20190514_134530 (Large).jpg

20190514_134541 (Large).jpg

Share this post


Link to post

Masina a ajuns la 85000km, din pacate nu am prins fix momentul, eram pe DN1 si eram atent la trafic. Poza e facuta cand am intrat pe A3.

1126081136_Captiva85000km-2019_05_25(Large).thumb.jpg.7e37b6a9fbf478249a3bbc0f0196c26f.jpg

Ieri am schimbat filtrul de polen si placutele de frana pe fata + uns culisele etrierilor si curatat etrierul. Deci revizia de anul asta e completa, numai bine pt ca merg la Murighiol in weekend.

Am cumparat discuri fata-spate, dar pe fata era pacat sa le dau jos, inca mai au multa carne si buza este in limite absolut rezonabile, mai tin inca 2 ani lejer. Posibil ca au mai fost schimbate odata... Asa ca am schimbat doar placutele pe fata, am mers pe Textar (ca si discurile). Scartaitul care aparea dupa franare a disparut, din ce am vazut tablitele de la etrieri erau incarcate cu praf de la placute si placutele nu mai culisau usor. Culisele in schimb mergeau brici, din ce vad au schimbat designul culiselor radical fata de Epica, sunt diferite pt partea de sus si cea de jos. Nu am facut poze pt ca eram plin de praf de ferodo pe maini.

La schimbare am gasit si ceva neasteptat - am cate 2 pistonase la etrierii de pe fata, probabili absolut necesare pentru a opri bestia de 2 tone 😄.

Pe spate am luat discuri si placute TRW (Textar erau sensibil mai scumpe, nu se justifica diferenta), urmeaza sa dau jos tot pe acolo, sa curat si sa evaluez daca trebuie schimbate discurile sau nu. Ca si la Epica, pe spate am saboti separati pt frana de mana, chiar daca e actionata electric. Mie imi place redundanta, asa ca apreciez acest design, plus ca stiu sa il servisez de la Epica, sper sa fie similar. Si sper ca sabotii de la frana de mana sa fie OK, nu stiu cat de usor se gasesc...

Pana una alta, discurile de pe fata vor sta pe raft in debara 🙂 .

Share this post


Link to post
On 5/30/2019 at 9:03 AM, ches said:

La schimbare am gasit si ceva neasteptat - am cate 2 pistonase la etrierii de pe fata, probabili absolut necesare pentru a opri bestia de 2 tone 😄.

Hmm.. zic sa studiem acum :))

Share this post


Link to post

Update-uri la aproape 89000km:

Am fost in concediu in Bulgaria, in Obzor, consumul pe 846km a fost 9.46l/100km, mers la limita vitezei legale pe autostrazi si usor peste (nu zic cu cat 😄) in localitati/drumuri nationale. AC non-stop, 3 oameni in masina si bagaje cat sa umple portbagajul. Ma declar multumit, cu Epica as fi scos probabil 7.5-8.0, deci se confirma ca magaoaia ia cu aprox 2l/100km in plus. Confortul la drum ar fi fost peste Epica daca nu scartaiau franele, scriu mai jos ce prostie am facut 🙂 .

Inainte de asta am mai operat urmatoarele schimbari:

- Filtrul de polen, am luat Sofima, cel original Gm vad ca e facut de Filtron, insa nu am gasit, asa ca am luat unul la pret mediu care sa aibe carbon activ:

782441834_20190529_142616(Large).thumb.jpg.8eefe4de183d5325e17d258d5ab70e43.jpg

- La schimbarea placutelor de frana pe fata am pus Textarurile asa cum au venit, fara tablitele antizgomot, asa ca dupa cateva zile au inceput sa scartaie foarte enervant, inclusiv la viteze mari se aude un zgomot ascutit, ca un tiuit. Bineinteles ca am aruncat placutele vechi, deci nu mai am tablitele 😞 . Am comandat un set de TRW, am vazut ca astea vin cu tablitele incluse. O sa montez tablitele si pastrez placutele pt urmatorul schimb. Cand am timp si chef ma apuc si de franele spate, am comandat si saboti pt frana de mana, acolo voi avea grija sa schimb tot (saboti, placute, discuri, vaselina culise) ca sa nu mai umblu cativa ani.

- I-am pus LED-uri pe DRL-uri/pozitii. Am procedat in stilul obisnuit - am luat LED-uri chinezesti si le-am facut "downgrade" marind rezistenta serie. Am scazut curentul astfel de la 140mA la 100mA si in urma testelor am vazut ca nu se mai incing deloc. Totodata am schimbat si o parte din LED-urile de pe PCB cu unele mai de calitate (LiteON pt cei care isi mai aduc aminte de CD-ROM-urile facute de ei) si cu o temperatura de culoare de 4000K. Practic acum am 8 LED-uri LiteON de 4000K si 4 LED-uri chinezesti de ~6500K, astfel incat sa obtin o culoare apropiata de LED-urile de fabrica de pe masinile care vin cu ele si de cea a xenonului (4300K) - vezi pozele. In  poza nu se vede, dar lumina este concentrata in difuzorul din fata LED-ului, deci vazuta din fata (afara, pe soare) se vad 2 puncte stralucitoare fara reflexiile din oglinda, adica exact efectul pe care il doream,

673392454_20190708_125745(Large).thumb.jpg.28219edb8f3bfbce6aeda76b8cd58e2d.jpg

 

133472333_20190708_125731(Large).thumb.jpg.c7cb4c6b3547b2f426f9e77a14e1e056.jpg

435701377_20190708_125638(Large).thumb.jpg.10893f8ae54fe758abd40de9a9745db8.jpg

 

-Si ultima chestie pe care am mesterit-o a fost sa desfac partea de podea de la portbagaj pentru inspectia modului in care cei de la service au reparat podeaua in urma accidentului si totodata pentru a baga niste ceara pentru cavitati "as preventive measure". Am ramas placut suprins de reparatie, nu vad nici un fel de diferenta intre partea din stanga (cea reparata, prima poza) si cea din dreapta (zona care nu a fost reparata). Iar reparatia a fost sigur facuta pentru ca buzunarul de plastic de pe stanga are o ureche rupta in urma impactului, se vede clema ramasa blocata. Am folosit spray cu ceara de la Lidl aplicat din belsug in toate gaurile pe care le-am gasit in partea din spate a portbagajului si pe stanga, si pe dreapta si la mijloc. N-o fi el cel mai bun, insa il aveam cumparat de ceva vreme si era pacat sa il arunc. Cand s-a uscat a lasat o pelicula maroniu-ruginie (nu e cea mai fericita culoare), se vede culoarea si in poze.

1999887347_20190609_170538(Large).thumb.jpg.77192516191be6061433a2f7d016662b.jpg

849864089_20190609_171256(Large).thumb.jpg.fba7b8259f15521374121e6c4692819d.jpg

367206986_20190609_171307(Large).thumb.jpg.29d05e1beb1aceee4c84479ef521d8b4.jpg

Share this post


Link to post

Sambata am schimbat si uleiul in cutia de transfer, uleiul vechi era negru si cu particule de span fine. Am inteles ca este normal pt ca s-a facut rodajul cu el. De asemenea am inteles dintr-un clip youtube facut de Amsoil ca este bine ca uleiul si in cutia de transfer si in diferential sa fie schimbat la max 50000km, in special la primul schimb. Dupa GM uleiul nu se schimba, dar vedeti si voi cum arata la 89300km... 

1094120047_20190727_161040(Large).thumb.jpg.e834117c8f6eca7fb597437803a08184.jpg

 

1197183554_20190727_161207(Large).thumb.jpg.ef41d6c33baf35053e8c877f91325220.jpg

 

 

Edited by ches

Share this post


Link to post

Asta cu (nu se schimba) /lifetime...etc e o mare porcarie. 

Chiar ma uitam mai deunazi la o filmare pe tema asta apropo de "lifetime".

Lifetime pentru producatori inseamna vre-o 5 ani sau 100.000 km, daca gasesc filmuletul il postez.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu la asta m-am uitat si pare sa stie ce zice:

https://www.youtube.com/watch?v=59O43aeqt2c

Mi-a placut si trucul cu scosul busonului de golire intai si apoi a celui de umplere, astfel incat uleiul sa nu dea navala afara. Eu de fapt intai l-am slabit bine pe cel de umplere ca sa fiu sigur ca nu ma trezesc cu busonul intepenit si fara ulei 🙂 . 

Share this post


Link to post

Duminica Captiva a implinit 90000km si aprox 13000km de cand o am (octombrie 2018). Anul asta se pare ca m-am plimbat nitel mai mult, de regula fac cam 13000km/an 🙂

828031825_Captiva90000km-2019_08_11(Large).thumb.jpg.be4a5a88544c6bf5d788e45feb91d1a6.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,ai idee unde se afla kitul reparatie roata la modelul cu 5 locuri

Share this post


Link to post

Salut, eu am 7 locuri, ti-am raspuns pe topicul de probleme tehnice cu locul unde e la mine,  adica atasat de compresorul de aer, in compartimentul de sub podea.

Ca update, am schimbat sabotii de la frana de mana, discurile si placutele de pe spate. Cu ocazia asta am rezolvat si scartaitul pentru care dadeam vina pe placutele noi de pe fata. In realitate placutele de pe spate ramasesera semi-blocate de la praful si pietricelele adunate de la cele 2 incursiuni in offroad si nu mai culisau liber. Acum este liniste in masina si am observat si o scadere cu 1.8l/100km a consumului afisat pe bord 😄 . Acum nu stiu daca chiar papa atat de mult, la pompa observasem o crestere a consumului in ultimile 6 luni, dar trecusem la anvelopele de vara care-s mai late. O sa vad la pompa daca lucrurile stau asa de bine cum zice CB-ul.

Am mers pe TRW pentru toate piesele de schimb, mi se par bune calitativ, cel putin pe partea de saboti si placute. Costul pentru placute, discuri si saboti a fost 720 lei.

Totusi, discurile TRW pe care le-am pus pe Epica mi s-au parut cam moi (se uzeaza mai repede in comparatie cu cele originale), iar placutele lasa mult praf. Dar din pacate asta se intampla cam la toate marcile aftermarket.

Am facut un tutorial cu toti pasii de urmat:

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...