Jump to content
Sign in to follow this  
kikosro

Parere problema cu pompa de apa + IAT

Recommended Posts

Buna seara . De anul trecut ma confrunt cu o problema inelgatura cu caldura in masina care este insuficienta ... si prin asta ma refer ca la gurile de ventilatie vine aer cald dar nu fierbinte . Anul asta am spus sa incerc sa mai fac o clatire la instalatie + o spalare mai apriga asupra caloriferului . Am spalat in prima faza doar caloriferul cu solutie liqui moli .. a iesit apa curata ca lacrima , pe urma am pus dertatrant si lasat la inmuiat .. la fel , si la urma otetul care sa dovedit aceeasi treaba , apa iesea imaculata din calorifer. Intre timp ce am lasat caloriferul la inumuiat cu solutiile de mai sus m-am ocupat si de instalatia de apa a masinii ... dat fiecare furtun jos curatat , verificat de dopuri sau depuneri , toate sunt imaculate , inclusiv apa scursa din radiator care era lacrima ... Asamblez totul la loc si fac o proba , parca parca caldura este umpic mai fierbinte dar tot insuficienta si cum toata treaba asta sa intamplat impreuna cu un prieten mecanic ia venit o idee , sa turam umpic masina la o turatie constanta 3-4000rpm cateva secunde , in jur de 10 . Imediat a inceput o fierbinteala sa iasa pe gurile de ventilatie , nu puteai tine decat cateva secunde mana ca te frigea .. si am ajuns la urmatoarea concluzie cu el : Pompa de apa nu furnizeaza suficienta presiune de apa .

Voi ce parere aveti de pompa ? A mai intampinat cineva asemanator si sa dovedit pompa ? Sincer sa va spun cea originala a fost schimbata la 61km odata cu distributia si banui ca nu sa pus ceva calitativ ...

Si inca ceva , de cateva luni bune masina la cald merge cu un zvac la accelerari , mai intai se simte cu te decelereaza si pe urma pleaca dar nu cu acceasi forta . Pus o diagnoza pe ea (delphi) si am urmatorul cod de eroare :  P1111  (tensiune ridicata senzor IAT) . Ma apuc sa fac niste teste supliemntare si sa masor valoarea senzorului care dupa numarul de ohm rezultati imi arata ca senzorul vede ca masina ar avea 80 de grade , dar  pe diagnoza imi spune ca vede 23 de grade (temperatura asemanatoare cu cea din locatie) diferenta fiind de maxim 5 grade , si daca scot mufa se duce pe 20 de grade , valoarea standard luata de ECU automat banuiesc . Daca scot mufa si circul asa cu masina parca merge mai rau la o prima proba .

Ceva sugestii sau pareri va rog ? Inlegatura cu pompa , incaz ca ea e problema ,. ma apropii de schimbul de distributie si nu stiu sincer la cielo pe ce firma sa merg .

Edited by kikosro

Share this post


Link to post

Mai degraba e vorba de termostat. Ori volet semi-deschis, ori calorifer nu tocmai "transparent" la exterior.

Pe tema.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

"Nu tocmai transparent la exterior" nu inteleg ce ai vrut sa spui cu asta ..

Share this post


Link to post

A nu fi obturat, infundat la exterior. 

Share this post


Link to post

Stai asa... e normal sa ai temperatura putin mai mica in ture mici decat in ture mari. Chiar daca temperatura motorului e constanta, pompa de apa se misca la turatia motorului. Cresti turatia motorului, cresti si turatia pompei de apa. Stand pe loc, intotdeauna o sa ai caldura mai putina decat in mers, e normal.

Share this post


Link to post

Pare o problema de pompa intr-adevar sau vre-o obturatie pe circuit.

Pompele din ziua de azi nu mai sunt ce au fost. Cati km are masina acum?

 

PS, Eu am mai auzit de pompe de apa cu paletele "barbierite" de la impuritati, corodate de la apa de robinet in circuit, am auzit si de palet efectiv desprins de pe ax.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Interesant. Eu am observat, la drum lung, in rampa pe o portiune mai mare, se face foarte cald in masina; dupa ce drumul devine plat, revine la normal. Din cauza ca motorul este mai fortat, oare sa fie?

Astept sa vad daca exista schimbari dupa schimbarea pompei originale (cu Hepu) daca e mai bine iarna, pentru ca mi se parea ca nu mai scoate asa mare caldura aeroterma, fata de acum ceva ani. M-am gandit ca radiatorul poate fi partial colmatat; am vazut ca traseul este subtire si au si niste arcuri in ele.

Share this post


Link to post

Nu uita de force ram la aeroterma.Iti intra mai mult aer rece de afara la viteza mai mare.

O alta problema se trage si de la antigel ieftin,ce lasa depuneri in tot sistemul.

 

PS:Nu folositi pompe de apa ieftine,wtf un hepu sau skf nu e foarte scump.

Share this post


Link to post

Acuma cand am schimbat antigelul am pus Hepu iar anul trecut cand l-am scchimbat am folosit total elf ..+ apa demineralizata de fiecare data . Momentam am 112k km reali , masina fiind de noua in posesia familiei si de la 60k km doar a mea 😄 . Cred ca o sa fac distributia mai rapid dar inca nu sunt sigur , depinde de bugetu de stat ..

Nenea geo stiu ce spui dar pana acuma 3 ani avea fierbinteala aia si la relantiu , se facea sauna in masina si brusc dupa distributie sa cam dus .. Eu cam dupa distributie am luat masina in primire .

Share this post


Link to post

Atunci e posibil sa fie pompa de vina. Poate sa nu fie mancate palele, dar sa aiba alta constructie si sa nu miste apa asa bine. O pompa de calitate ar trebui sa faca o diferenta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...