Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Planetare Epica

Recommended Posts

Salutare,

Am inceput discutia aici, insa fiind un  topic de probleme tehnice, as vrea sa continui in sectiunea dedicata.

Povestea este simpla - dupa ce am schimbat un rulment galagios, pe fata dreapta am inceput sa aud un sunet tot ca de rulment (huruit-harsait), insa de intensitate mai mica. De cand am fost la service sa schimb rulmentul mi s-a spus ca jocul in planetara ar fi cam mare, dar nici nu au stiut sa imi spuna cat ar trebui sa fie la Epica. Am revenit dupa 2 zile ca sa dea jos planetara si sa vedem daca exista ceva probleme cu dintii si/sau se vad urme de uzura sau ca ar atinge pe undeva.

Asa arata capul axului intermediar si capul de planetara:

20180907_140529.thumb.jpg.09bfb28db68d5b16e6c541e9911ec74a.jpg

20180907_140116.thumb.jpg.29e345dd10c9c6202a8699fa093c5b15.jpg

 

In afara de rugina (care ulterior am observat ca se datoreaza lipsei unei garnituri, probabil de cand am schimbat burdufele la planetare), dintii nu prezentau urme de uzura sau vreo urma ca ar atinge pe undeva.

Orice informatie mi-ar fi de ajutor, nu vreau sa dau banii aiurea pe piese (minim 1500lei va fi distractia) fara sa stiu ca trebuie schimbat. Cei de la service nu mi s-a parut ca stiu prea multe despre cum trebuie sa fie jocul intre axul intermediar si capul de planetara, au venit doar cu o oferta de 1600lei pt capul de planetara si 1000 lei pt axul intermediar... 🤬

Multam!

Share this post


Link to post

Nu prea inteleg unde fu localizat jocul. In culisa planetarei pe caneluri ori cu totul din punctul de sprijin a celor doua planetare ca din cite observ in schema atasata pe celalalt topic, e prevazuta cu "pat" precum in cazul cardanelor ce de regula is pe rulment.

Share this post


Link to post

Jocul este odata in lungul axului, adica cum ai trage drept sa scoti planetara, intre capul de plnetara si axul intermediar. Asta ma duce cu gandul ca poate siguranta de pe axul intermediar aia nu intra pana la capat in capul de planetara...

Si mai este un joc sus-jos, adica daca pui mana pe capul de planetara dinspre axul intermediar si, cu masina ridicata de la sol, impingi spre sus sau tragi spre pamant.

Toate jocurile sunt de circa 1-2 cm.

Share this post


Link to post

Avind in vedere ca-i pe siguranta axa nu ar trebui sa culiseze pe lung. O abatere de maxim 1-2 mm se accepta ca joc mecanic si asta datorita sigurantei ce probabil (dupa cum aminteai) nu se fixeaza ori nu ramine blocata in locasul respectiv. Odata presata acolo ar trebui sa ramina, cum de altfel extragerea acestea opune rezistenta serioasa unde de regula se foloseste presa ori socuri serioase. Cu alte cuvinte, aia nu are voie se iasa din siguranta. Aia 1-2 cm nu ar trebui sa existe dat fiind piesa in cauza ii o piesa de legatura doar, fixa, si nu deserveste culisarii extinderii - destinderii planetarei exterioare.

De-altfel jocul pe orizontala de 1-2 cm personal il gasesc anormal. Un joc minim ii firesc sa apara in timp, insa ce e mult, e mult ... Totusi, nu cumva rulmentul in cauza ii cel de provoaca acel zgomot ?

Share this post


Link to post

Acolo la sustinerea intermediara de pe motor eu stiu si parca si vad ca este un rulment. Eu as verifica ala, as scoate protectia aia antipraf cu grija si as verifica sa vad urme de rugina, lipsa vaselina..etc.

BTW ala nu se gaseste separat?

PS La evanta e la fel sistemul, stiu ca am vrut sa imi adaptez pe espero planetara de genul asta si rulmentul ala e pacatos, la masina de unde vroiam sa o iau lipseau bile din el, drept urmare acum am planetara standard de cielo/espero fara punct intermediar de sustinere.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri!

O sa schimb mecanicul, merg la vechiul meu mecanic, Dl. Misu 🙂 . Rulmentul banuiesc ca se gaseste separat (pe original nu e piesa separata), insa trebuie sa curat cu o carpa ca sa vad ce scrie pe el. L-am gasit pe site-ul Febest, dar nu l-as comanda tocmai din Estonia 🙂 . La mana nu avea joc, dar galagie ar putea sa faca...

Share this post


Link to post

Exista magazine specializate de rulmeti. Daca nu au pe stoc, pot sa-l aduca. 

 

Share this post


Link to post

Am rezolvat-o cu un ax facut/ambalat de Febest, cod 1012-C100RH (cod OEM: GENERAL MOTORS 96624751; OPEL 4817345). Dupa Febest axul merge pe Captiva si pe Antara, dar se pare si pe Epica mea, desi ei nu dau codul asta pt Epica, eu l-am gasit dupa codul OEM 🙂.

In cutie am primit axul, rulmentul, siguranta si oringul antipraf. Rulmentul s-a potrivit bine cu prinderea de pe masina, n-au fost probleme.

In poza se vede si diferenta intre dintii tociti ai axului vechi si cei ai axului nou.

20180920_095358.thumb.jpg.a9260dc94a717e02238906c4cf839d97.jpg

Share this post


Link to post

Eu unu nu prea bag de seama marea diferenta a canelurilor, probabil pe viu se vede mai clara treaba. Un test la rece s-o facut pentru a fi determinat jocul intre cele doua piese ? Inclin a crede ca toate cele 3 componente la un loc au atins acel joc de 1-2 cm. Ar fi culmea ca doar din ax sa capete o asa bataie. 

Share this post


Link to post

Lasa asta, a disparut zgomotul suspect? Aia e important.

 

PS. Daca mai ai axul si planetara veche si nu-ti trebuie le-as vrea eu sa experimentez ceva 😄

Defapt doar axul si rulmentul fiindca planetara vad ca nu ai schimbat-o.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cauza si efect > cercetare si documentare. Da' io-s mai tont asa de fel si nu ma multumesc cu problema rezolvata fara a lua la cunostinta cit mai exact unde fu buba. Mda ...

Share this post


Link to post

Salutare, sa le zic in ordine:

- Diferenta intre dinti este maricica, mai ales daca te uiti spre varful axului, se vede ca axul vechi este mai rotunjit (vezi poza cu zoom). Se vede de asemenea si zona unde planetara iesea de pe ax, acei 1-2cm de la varful axului unde dintii incep sa fie tociti. In primele poze, cele facute in primul post, nu se vedea diferenta pentru ca era totul ruginit. Dupa ce a bagat vaselina rugina s-a curatat si acum s-a putut vedea problema.

- Jocul din ax a disparut pentru ca cu noul ax siguranta blocheaza bine si nu permite ca planetara sa iasa din ax. S-a verificat si diferenta de joc la rotire si cu noul ax este aproape inexistenta, deci se pare ca axul e dintr-un otel mai moale si el s-a tocit primul. Mecanicul mi-a spus inainte sa vada masina sa cumpar si capul de planetara, dar dupa ce a verificat jocule a zis ca e bine ca nu am dat banii pe el 🙂 (aprox 1600 lei costa capul de planetara).

- Zgomotul suspect se pare ca venea de la o culisa de etrier blocata, mecanicul a deblocat-o si acum totul e OK. Intr-adevar, observasem si eu o legatura intre aparitia zgomotului si prima franare mai sanatoasa dupa ce am pornit masina. Insa nu am reusit sa demonstrez nimic pentru ca prima franare o faceam de regula inainte sa ajung la o viteza suficient de mare incat sa se auda zgomotul acela.

Voi tine masina sub observatie, am de gand ca saptamana asta sa o salt pe cric ca sa ii vopsesc etrierii si sa ii schimb tablitele de culisare (acum ca am schimbat si garniturile de etrier) si cu ocazia asta sa verific si jocul cu noul ax dupa mai multi km (doar in weekend am facut vreo 200km).

Din pacate axul vechi si rulmentul au ramas la mecanic. Oricum rulmentul a fost scos de pe urechea aia de prindere cu ciocanul, a folosit presa doar la axul si rulmentul noi.

20180920_094820.jpg

Edited by ches
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Salut,

 

De unde ai cumparat Febest, cod 1012-C100RH (cod OEM: GENERAL MOTORS 96624751; OPEL 4817345) si la ce bani? Multumesc

Share this post


Link to post

Salut, eu l-am luat de pe olx, am avut noroc si il avea un tip, probabil luat cine stie prin ce combinatie. Insa daca nu gaseam la noi, eram pregatit sadau comanda direct de la febest, vin in circa 1 saptamana:

https://shop.febest.eu/right-shaft-27x527x27-1012-c100rh.html

Eu am facut doar vreo 2000km de cand l-am schimbat si totul e perfect, nu se aude nici un zgomot suspect.

Share this post


Link to post

Salut băieți sunt nou pe forum!!😁😁

Detin un chevrolet cruze j300 2009,

Si am o problema,se aude o bătaie doar când apas ambreiajul!!!!

Chitul de ambreiaj este schimbați,mecanicul mai spus k e axul de la cutia de viteze si coata undeva la 24pp lei.un sfat ceva??

 

Share this post


Link to post

Volanta a fost schimbata odata cu chitul de ambreiaj? Daca nu, poate fi de la ea, banuiesc ca ai motor diesel, nu ai scris nimic de motorizare. Sfatul meu sincer este sa te duci la alt mecanic ca sa ceri o a doua parere. Sau, mai sigur, mergi la un service serios pt o a doua parere (service serios NU inseamna sa mergi la reprezentanta 😉 ).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...