Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Daewoo Espero visiniu

Recommended Posts

Sper ca ai schimbat si filtru uscator, costa doar 35 lei la radacini cod 06551939.Stii ca nu mai scoate umiditatea din circuit dupa 3 ani dar dupa 10 ani.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Offcourse not, din mai multe motive, primul ca o singura data am incercat sa desfac ala si a iesit cu tot cu filet, nu voi mai repeta.

Alt motiv ar fi ca ala de la radacini e pentru cielo defapt, gaurile sunt la 90 de grade, la espero sunt cam la 135.

In alta ordine de idei, pare ca a pierdut freonul, nu mai cupleaza compresorul si cu strap in mufa cupleaza, dar nu baga rece deloc.

Partea proasta e ca la prima vedere nu vad pe unde pierde, desi la cat de repede l-a pierdut ar fi trebuit sa se vada. Ramane de investigat, e clar de ce nu mai avea freon 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Scuze am crezut ca sunt identice cielo-espero.sunt pe net la 130-160 aftermarket pentru espero am verificat acum .

 

Tot Harisson V5 ai? Au problema la carcasa la jumatate sunt 2 oringuri mari si in timp pierde pe acolo,in partea de jos nu pe sus.

Sincer pacat dar tu  ai de cautat pe unde pierde bine de tot,vezi supapele de control,sunt doar 5 buc in tot sistemul. 4 sunt pe compresor,1 valva de control presiune,2 valva eliberare  presiune mare.3/4 cele doua valve albastru/rosu.

Sau poate e un oring,si ai de cauta cu lampa uv daca ai solutie de contrast.

 

Daca faci rebuild la compresor se gasesc cred si acum in Polonia  kit de rebuild produs de suntech,plus iti recomand  o trusa generala de oringuri hnbr.Te salveaza o cutie completa pentru tot sistemul.Iar daca nu gasesti conducte de a/c vezi ca se pot fabrica din furtun Parker sau goodyear la metru si cuple se gasesc oriunde si destul de ieftin.si iti trebuie doar o presa de 20-40$ din china,si vine la kit pentru mai multe dim de conducta si cuple.

 

PS good info despre  diferenta  la uscator cielo/espero.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Am descoperit pierderea, defapt sunt 2, una fix cum zici tu pe la burta compresorului, cealalta pe la ventilul "tulumbei" (linia de joasa presiune).

Ventil ar trebui sa mai am unul nou de cand am facut la bej ultima data, pentru kit de compresor am vorbit cu baiatul care m-a rezolvat si la verde cand am mantzocarit compresorul sa se potriveasca pe sfi, vedem ce face.

Daca mai ai link-ul ala din Polonia (stiu ca parca mi-ai mai dat odata demult, dar nu mai stiu unde e) da-mi si mie iar te rog.

Trusa de oring-uri am deja (d-alea verzi) am luat cand am facut la bmw-ul rosu, e foarte buna, gasesti toate prostiile prin ea 🙂

In rest masina merge insa nu imi place cu merge motorul, vara asta dupa ce termin cu restul de troace cred ca ii dau chiulasa jos sa vad cum sta si ii inlocui si 8 tacheti (doar atati am noi) si probabil o segmentare/simeringuri de supapa, cuzineti, etc sa stiu eu ca e totul nou.

Motorul nu consuma ulei dar pentru cei 48 mii km merge cam urat, trancane si parca nici nu trage cum stiu eu ca ar trebui sa traga un 1.5.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Asta e magazinul din Polonia.https://en.euro-klima.pl/ek2120-uszczelnienie-ek2205.html

Mai exista si in Ucraina https://bestpart.in.ua/products/?search=harrison v5

https://bestpart.in.ua/p/817598544-komplekt-prokladok-kompresora-gm-v5/

Chiar au tot ce vrei,si cred ca ajung usor la noi.

Valva albastra sau valva de control din lateral? https://supercool.ac/wp-content/uploads/2020/09/38846.jpg

 

Valve de genul din poza se gasesc usor,sunt universale pentru mai multe compresoare.diferenta e data doar de culoare/presiune de lucru.

 

Masina are 24-25 de ani? si doar 48k km, eu zic sa verifici si injectoarele daca mai inchid bine si vezi diuzele daca mai pulverizeaza fin sau nu.Mers iregulat=aprindere/alimentare cu probleme,asta daca nu ai probleme la valve/scaune.

 

Se mai gasesc ceva piese la radacini(lichidare de stoc vechi) foarte ieftine,bine nu pot spune ce calitate au,doar sunt din china si coreea dupa ambalaj.

 

 

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Valve d-alea se gaseau la radacini, am luat acum 2-3 ani mai multe pentru oring-uri mai mult 🙂

Injectoarele, 2 sunt noi noute (de la radacini la reducere, doar atat aveau) 2 inca etanseaza bine. La testul de compresie a iesit bine. De mers merge bine, rotund, frumos, doar ca trancane tachetii cam tare si este ciudat ca bate avansul desi din delco e pus la minim.

E posibil sa fi gresit eu distributia, o sa verific cand ajung sa ma ocup serios de ea.

Merci pentru link-uri, daca nu imi iese combinatia curenta o sa apelez la ele 😉

Share this post


Link to post

Am comandat de la polonezi (din link-ul de mai sus) kitul de reparatie compresor (chiar 2 bucati, sa fie), ii multumersc lui @pompiliu92 pentru implicare 😉 .

Aparent au preluat comanda si se misca repede, vedem cand vine.

PS Combinatie nu a iesit, toti vor "easy money", cand aud de reparatie compresor fug ca dracu de tamaie 😄  Probabil se va face acasa, cu ajutorul lui @krvn

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Bine ca ai gasit kitul de care ai nevoie.

 

La mine a ajuns in 7-10 zile de la comanda direct acasa prin curier,a plecat din Polonia cu DHL si din Arad a fost preluat de catre Fan.E ok transportul.

 

Rad de mecanici,daca ar stii cat de e de usor sa repari un compresor de a/c.Si eu tot asa l-am facut acasa(si am folosit masina de maxim 20 ori vara cu a/c on 🤣,mai mult eram curios cum sa il repar.Am luat o trusa precum aceasta https://s1.cel.ro/images/mari/2021/02/25/presa-pentru-ambreaj-si-fulie-compresor-clima-bgs-8825.jpg

Daca tot te bagi la rebuild nu uita de tubul de orificiu,costa max 10-20 de lei dar sigur e din fabrica pe masina ,si find foarte fina sita orice se aduna in el si iti reduce debitul de freon in instalatie ,si implicit randamentul.Se afla sus langa filtru de aer pe conducta.

 

PS: Nu uita de ulei in compresor si in filtru uscator daca il schimbi.Masurat cat se afla in compresor si in filtru.Trebuie taiat filtru pentru asta.Pag 150 240 ml in tot sistemul.

 

 

Edited by ZDN
  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca e vorba de garniturile alea de la imbinarile compresorului ? Vai ce bine, imi comand si eu un set, ca tot ma duc sa-mi incarc si eu instalatia cand ajung acasa 🙂.

P.S: Nu-mi dau seama daca sunt dedicate sau universale. Sunt aceleasi si pentru Cielo si pentru Espero ? Scuze off topic.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

A venit kitul.

received_573775847112863.jpeg.b27b2acd7e66f33bcff6362ebf87bdce.jpeg

@Horica00, kitul nu e fi pentru compresorul de pe cielo/espero insa oring-urile mari se potrivesc. Judecand dupa cele mici, cred ca e pentru varianta de pe nubira.

Vezi ca nu e treaba usoara sa le schimbi, eu zic sa il lasi asa daca nu pierde, eu am pe cineva care mi le schimba, singur nu ma bag fiindca am vazut data trecuta ce implica, iti trebuie extractor de ambreiaj/fulie (am, dar tot nu ma bag) si dupa capacul are un fel de simering special in jurul axului pe care risti sa il strici.

Intre timp am scos si supapa expandor (parca asa ii zice) aia unde se intampla defapt magia si am curatat-o. Mai jos, cum arata si cum ar trebui sa arate.

IMG_20210711_170612_compress73.thumb.jpg.a734e49f49f4b0fa18e884df9d159746.jpgIMG_20210711_172224_hdr_compress69.thumb.jpg.0cdb250d6b18fff41e74ee7e41cf3785.jpg

Totodata am schimbat si ventilul de la cupla de joasa presiune (aia de pe tulumba) fiindca cea mai mare pierdere pe-acolo era si am inlocuit-o cu cea de pe bej, care fusese inlocuita la ultima incarcare a bej-ului.

Daca gasesc nou pun nou, daca nu, va ramane asta.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si, azi am atacat compresorul.

IMG_20210714_125943_compress62.thumb.jpg.c8be5ddab61f3b4d48b3452c55e37b75.jpg

Si cu ocazia asta, presa mea a zis gata, 3 compresoare ajung 🙂

IMG_20210714_130255_hdr_compress8.thumb.jpg.06947f676f16d452cdb2a9e142c9bada.jpg

S-a facut bucati, curatat bine, schimbat oring-urile mari si asamblat la loc. Acum sa vedem daca si merge 🙂

IMG_20210714_140326_compress31.thumb.jpg.110cdb4f89bf7fb726bae39c7372166f.jpgIMG_20210714_140330_hdr_compress55.thumb.jpg.4cad458706b0316786c5cb70ac63eecf.jpgIMG_20210714_143107_hdr_compress37.thumb.jpg.fb7ea71403ee26b8ef89cd4de72b0914.jpgIMG_20210714_155350_compress54.thumb.jpg.499bd17c5538e629fd5285da859a1ed5.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu mai aveai si tu un tub de brake cleaner sa il cureti frumos pe afara? :))

Share this post


Link to post

Nu 😛

Si, chiar merge, si inca bine, ieri am incarcat freon, nu mai pierde pe la ventil si aparent, nici prin alte parti, compresorul e curat pana acum si faptul ca a tinut de pe o zi pe alta freonul e deja o imbunatatire 🙂

  • Like 2

Share this post


Link to post

Back, dupa o lunga absenta (concediu). Inca baga rece, minune 🙂

Share this post


Link to post

Ieri am mai scos-o si pe ea la plimbare, un drum pana la Pitesti si retur.

Nimic spectaculos, doar ca s-a marit gaura din evacuare, finala a fost schimbata la un moment dat si pare ok, in schimb intermediara (probabil originala) e ruginita toata.

Revenim cu detalii

 

IMG_20210809_112651_hdr_compress51.thumb.jpg.b3e63cc26745c5b7947b61fc09a70683.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

Detalii 🙂

IMG_20210812_150223_compress53.thumb.jpg.08ecb9fb104c51a7ef4a352f28637d62.jpgIMG_20210812_150230_compress0.thumb.jpg.28ac0a3dfa01363b835f2760733ec77e.jpgIMG_20210812_150235_compress24.thumb.jpg.ba95693d8f8012d027ea91937e819032.jpg

Finala nu a vrut sa iasa din intermediara, evident, drept urmare flex.

Desi initial am zis ca pastrez finala si schimb doar intermediara, pana la urma am comandat ambele noi (bosal) sa nu ma mai chinui sa scor restul de teava din finala si cred ca merita si ea o evacure noua. Pret vre-o 550 ron, astept sa vina.

Totodata flansele amortizoare trebuiau schimbate fiindca se umflasera cam rau si daca tot fac asta schimb si jambele cu cele originale ale masinii pe care le pusesem pe bej, deja s-au demontat si asteapta cuminti. Pe bej am pus unele vechi de prin garaj (un fost proiect de jambe de iarna cu suspensie stock abandonat la momentul respectiv) ca sa stea pe roti.

IMG_20210813_183801_compress46.thumb.jpg.0c72209e9f42e2c6f556a77c60c9c73d.jpgIMG_20210813_183603_compress28.thumb.jpg.c0764d4e5df8da4d40d4e8d970df047c.jpg

Jambele care sunt acum pe ea erau de pe cea verde si le voi pune inapoi, motivul va fi dezvoltat in topicul celei verde cand voi face operatiunea.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

S-au montat jambele, din pacate unul dintre amortizoare stock de la verde are niste zgarieturi pe tija, cine l-a montat data trecuta a fost lenes, a tinut cu cleste/patent direct de ea fara nici un fel de carpa si a dat cu impact sa il stranga cel mai probabil.

Clestele a scapat si a zgariat tija. E o chestiune de timp pana iese tot uleiul din el, bine macar ca e in partea de jos unde nu prea ajunge in mod normal. Vom vedea cum se comporta in timp.

Pacat de el, nu era mare firma dar era aproape nou.

S-a montat si evacuarea, acum se aude cum sufla putin prin fata (galerie, saxofon, racord flexibil ) 🙂

IMG_20210816_160324_hdr_compress31.thumb.jpg.52a665f70868a450c9dca894d0313aba.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am implinit 50 mii 🙂

IMG_20210820_155408_compress91.thumb.jpg.b381ffb724a25fe4214a570ffe786191.jpg

Totodata am investigat un harjait care aparuse pe dreapta spate, s-a dovedit a fi greseala de montaj din partea mea, cand am schimbat sabotii am "uitat" sa trag cablul franei de mana prin locasul lui din interioru tamburului, drept urmare butucul atingea de arcul cablului. Rezolvat in 5 minute.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Sa mai scriem si pe-aici, nimic nou, doar ca la ture mari masina scoate putin fum de ulei, cel mai probabil simeringurile de supape sunt "lemn" de la timp, vara viitoare ii desfac motorul si asteia 🙂 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ma pregatesc pentru la vara 🙂

IMG_20220112_114332_hdr_compress43.thumb.jpg.7a48095794e8ed4215f6b6bfabb6d5e2.jpg

Alea 2 cutii lemforder si febi sunt pentru aia verde, faceti abstractie 🙂 . La fel si punga aia, sunt culise geamuri pentru e36.

Deci avem 4 seturi de segmenti kolbensmith (preferatii mei si ai lui @Salex ) cuzineti de palier aceeasi firma (astia sunt mai mult sa fie acolo fiindca ca cel mai probabil nu sunt de schimbat, voi verifica) si glyco de biela.

Completam cu o curea de distributie ca na, trebuie schimbata de fiecare data cand o dai jos, asa zice manualul 😄 , si o garnitura de baie, aia veche pierde putin, cel mai probabil silicon insuficient, o sa am grija de data asta sa pun sa nu mai poata fi data jos data viitoare 🙂.

Pnetru partea de sus am un kit complet de la "mando" din care am mai descompletat chestii in timp, insa chestiile esentiale inca sunt (garnitura chiulasa, simeringuri supape, etc, etc)

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Pentru mine si cuzinetii "Kolbenschmidt" ruleaza rau de tot, tot pe lista de preferinte se afla !!! Nu stiu ce naiba ti-a venti cu Glyco .. nu le cunosc istoricul 😞

Share this post


Link to post

Doar aia am gasit 🙂

Am folosit si glyco in trecut, sunt ok. Cred ca si la sfi am pus.

Share this post


Link to post

M-am uitat pe site-ul lor, par OK. Teoretic, Made in UK, ar trebui sa nu fie petarde ...

Ti-as ura sa tina "macar" 100.000 km si ar fi perfect 😁

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am mai dezmortit-o si pe ea in weekend 🙂

IMG_20220212_121727_compress25.thumb.jpg.94ea4c31c722d50cbf64689cc29f9a91.jpgIMG_20220212_133816_hdr_compress98.thumb.jpg.3b0c7657f5691c043df94201234de467.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post

Am gasit la radacini tampon cutie viteze automata, drept urmare s-a inlocuit. Se vede diferenta 🙂

IMG_20220226_125221_hdr_compress63.thumb.jpg.5918ff94c4ba022ef79608497136bdc7.jpg

IMG_20220226_125232_hdr_compress73.thumb.jpg.87e78401ed4c6a8f93ede27154b8fa94.jpg

Nu e original, e NPN, dar decat ala vechi mai bine asta, si asa nu prea se mai gasesc, am avut noroc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...