Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Daewoo Espero visiniu

Recommended Posts

La cata rugina este acolo ma mir ca mai aveai frane pe spate si nu sunt gripati cilindrii...

Share this post


Link to post

Pai cine a zis ca mai avea frane pe spate 😆

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
11 hours ago, ches said:

La cata rugina este acolo ma mir ca mai aveai frane pe spate si nu sunt gripati cilindrii...

Sincer, pe dreapta am desfacut aerisitorul de tot si nu a curs nimic, a trebuit sa apas pe frana sa se desfunde 🙂

Trebuia sa schimb si cilindrii dar na, nu m-am gandit. Vedem daca pierd lichid acum ca am miscat pistonasele.

Frana actioneaza acum, vedem in timp cum se prezinta, daca nu sunt multumit le schimb in viitor. Sa fac si fata ca aia e importanta si vedem, oricum trebuie sa redesfac sa verific jocul la rulmenti cum scrie la carte 🙂

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Gata si fata, cam asa arata lichidul vechi.

Discurile nu sunt noi dar nu cred ca au mers jumatate de placute la cum arata, s-au curatat si sunt ca noi 🙂 .Placutele sunt ferodo premier noi.

IMG_20210422_180524_compress1.thumb.jpg.fbb8d57ccb45d1d905da2c261dc0377b.jpgIMG_20210423_134812_compress24.thumb.jpg.845351c2ce8069a07ce69fc61b037d8d.jpgIMG_20210422_180545_compress86.thumb.jpg.442e736dbd3ab9cc0e743775cb7a4463.jpgIMG_20210423_131409_compress9.thumb.jpg.773c04814cdd14bf6672c0061d8df161.jpgIMG_20210422_180318_compress80.thumb.jpg.19cd6fc0feee95185aa869fb6924f3b4.jpg

Nu sunt impresionat la testele din curte, spatele nu tine mare lucru, frana de mana in schimb e decenta, o sa fac un drum sa se aseze si daca nici dupa nu exista imbunatatire se vor schimba cilindrii spate.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Poate Espero a fost facut cu piese de mai buna calitate, dar la Cielo meu din 2003, dupa vreo 40.000 km de la iesirea masinii din fabrica cilindrii deja erau ruginiti si aproape complet blocati (cand am demontat tamurii aproape ca era curat inauntru, deci e clar ca nu frana aproape deloc). Dupa ce i-am schimbat cu cilindri ATE (care se vede ca sunt cu totul altfel lucrati) si am pus supape limitatoare de 45 (de Vectra A) in loc de 30 deja s-a imbunatatit frana spate simtitor. Nu e comparabila cu punte cu discuri, dar e cam maxim ce se poate obtine din configuratia stock.

Edited by Andrei.ss
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si la espero e la fel, cel mai probabil sunt blocati. Merci de pont cu ATE, sa vad daca gasesc.

Limitatoarele nu le schimb momentan dar cred ca ar trebu isi alea defacute si curatate ca sigur sunt pline de rugina.

Share this post


Link to post

Daca te intereseaza, ai in poza codul (din ce stiu frana spate e la fel la Cielo si Espero). Diferenta dintre poduse e cum urmeaza:

- la cel original cand franezi impingi mizeria aia de garnitura ca sa impinga apoi pistonasul

- la ATE nu mai ai o garnitura ca piesa separata, etansarea se face cu oringuri parte integranta a pistonasului, deci forta de franare (si asa destul de mica) nu mai e absorbita si de garnitura

 

Cylinderek-hamulcowy-Opel-ATE-020057.thumb.jpg.24588b9eb62c21138590342330e960a1.jpg

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Io nu pricep, s-au terminat puntile cu discuri de opel sau cum ? 😉

Nu imi e cunoscut modelul asta de cilindru cu O-ring da' suna interesant si parca as vrea si io.

Altfel, cilindrii aia montati au si ei o limita si e firesc a da semne de oboseala ca nah, la urma toata nici eu ca OM nu mai sint la fel de fiabil la ale mele 22.5 (x2) primaveri precum la 18. Ar zice unu' ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu s-au terminat, dar asta vreau sa o tin complet stock, fara modificari. Pana si playerul e original 😄

@Andrei.ss Merci, am vazut ca au de unde iau eu piese de obicei, vre-o 34 RON bucata, alt cod din pacate, 24.3219-1767.3.

O poza cu cilindrul in sine si partea de prindere mi-ar fi de folos daca ai, am vazut ca sunt de 2 feluri in general, ulul care arata la fel ca la de pe masina si altul mai scump la care garniturile antipraf arata diferit, cred ca asta defapt e modelul de care zici tu, arata mai robust.

 

Share this post


Link to post

Incredibil ca am gasit singura poza de arhiva dinainte sa-i montez de acum 10 ani. Sper sa te ajute, din pacate nu am si cu el desfacut sa vezi oringul.

post-4414-0-56448000-1316635774.thumb.jpg.f4f8fb224d8b2debd2e62f4f82fa3ddc.jpg

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Da, deci e modelul mai ieftin cu 2 prinderi desi defapt are doar una.

Mai sunt modelul asta de la mai multi producatori.

https://www.autoeco.ro/cilindru-receptor-frana-daewoo-espero+klej-2.0-bosch-0-986-475-143/4568/a11084040/

O sa iau ate cel mai probabil sa evit potentiale probleme de montaj. Desi as merge pe trw mai degraba fiindca ATE m-a cam dezamagit in ultimul timp, nu mai e ce era odata.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am comandat cilindri insa din pacate nu am apucat sa ii ridic de la magazin.

Planul era sa fac geometria si sa incarc instalatia de freon sa vad daca tine si pe unde curge daca e cazul, insa fiindca geometria a durat foarte mult, nu am mai apucat sa fac nici freonul nici sa ridic piesele de la magazin.

Geometria a durat mult fiindca reglajele erau blocate si oricat s-a incercat nu am reusit sa o scot in parametri. E in zona verde, dar unghiul e putin cam inchis si ar trebui sa fie putin deschis.

In proces a reusit baiatul sa strice si un filet de la unul din suruburile de la bieleta (pe raspunderea mea) drept urmare se vor comanda 2 bielete de directie noi. Pana atunci masina nu mai iese din garaj.

Share this post


Link to post

S-au ridicat piesele comandate inainte de paste. urmeaza bileletele de directie si ce o mai fi insa momentan ma concentrez pe cealata.

IMG_20210508_194535_compress51.thumb.jpg.0bc06ba40b87adbf9d03d2557e13f4ad.jpg

Doar boxele am apucat sa le montez ca era simplu, din pacate nu am fost atent, playerul original TANK aparent merge pe 8 ohmi si astea au 4, sper sa nu arda finalii, o sa ma feresc sa dau tare si oricum nu prea am ce sa ascult decat radio 🙂 

Ah si o diferenta intre boxele care au venit pe espero verde de Germania si ce s-a pus pe cel visiniu de Romania 🙂

IMG_20210509_164325_compress32.thumb.jpg.c3521ddd3f1dc5e90c16618f75c737fe.jpgIMG_20210509_164344_compress3.thumb.jpg.b2ee6ffc4d2f74f5b6f1f84744515fb5.jpg

Share this post


Link to post

Onkyo pe cel de Romania? Brandul a fost foarte bun in materie de audio iar motivele pentru care s-a distrus membrana cred ca au fost mai multe (soare, volum audio).

Cielo de fabrica are ceva de la Electromures, mie mereu mi-a placut cum se aud, si sunt si foarte rezistente.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Espero nu s-a facut in Romania, veneau direct echipate din Coreea, dar diferit in functie de piata.

Difuzoarele fata la Cielo (ca pe spate nu am avut din fabrica) erau sub orice critica...

Share this post


Link to post
1 hour ago, Corneda said:

Onkyo pe cel de Romania?

Nu, pentru Germania. Pentru RO era celalalt no-name.

Vroiam sa subliniez ca masinile facute pentru DE erau diferite mult decat pentru RO.

Share this post


Link to post

Sa mai stergem praful.

Am comandat bielete de directie delphi si un set de discuri noi ferodo fiindca alelalte desi pareau bune bateau ca toti dracii.

Azi am reusit sa fac partea stanga (bieleta si disc) m-a chinuit ca pe sclavi sa scot reglajul din bieleta, poze graitoare mai jos.

Ah da, surubul care blocheaza reglajul era rupt de la jumate, a cazut cand am dat cu pistolul in reglaj sa iasa din bieleta.

Evident ca poze cu montajul final nu am, eram prea murdar, prea rupt in gura si prea nervos. Facem cand facem dreapta 🙂

IMG_20210531_162316_compress42.thumb.jpg.3a401255e641b1ecceddd3b40c21d656.jpgIMG_20210531_162755_compress6.thumb.jpg.82ed8f2d27b706dc87fcbf4e7a82a27b.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 5/10/2021 at 1:54 PM, Dj_Dark said:

Vroiam sa subliniez ca masinile facute pentru DE erau diferite mult decat pentru RO.

Din pacate ... Chiar daca au fost discutii serioase pe tema diferentelor "de piata" (si nu doar pentru auto !), se pastreaza apucaturile astea.

Legat de auto, daca intrati pe diverse platforme de vanzari de profil, veti constata ca exista mentiunea "German Edition" nu doar pentru masinile teutone, ci si pentru asiatice. In spatele acestei mentiuni poti gasi multe surprize ... de la repere de calitati diferite si pana la dotari suplimentare. Culmea este ca nu se reflecta in costuri de vanzare mai scazute pentru piata SE Europeana.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tag-ul lor de german edition e pur marketing si a aparut din cauza ca si piata lor a devenit invadata de masini din diferite tari europene, cumparate bineinteles la licitatie si pregatite de vanzare.

Eu nu cred in diferente de calitate la masini in prezent, dotari diferite da dar nu calitate diferita la acelasi model, produs in acelasi an si in aceeasi fabrica. Se poate intampla clar ca o masina din 2020 sa aiba un subansablu produs de firma X iar una din 2021 de firma Y. La fel si cu gumele, lucreaza poate cu 5 furnizori si livreaza cu ce se nimereste.

Share this post


Link to post

Ca nu crezi e una, ca e asa... e alta :)) Toate produsele sunt diferite in functie de piata, nu vorbim doar de auto. Detergenti, bauturi, dulciuri, haine etc.

Acum ceva ani aveam un amic, ceva directoras la Peugeot. Masina lui, Peugeot desigur, avea 3 feluri de suruburi doar la bara fata. Lufturi aiurea, plastic de slaba calitate si alte maruntisuri... si era "extra full", a comandat-o special cu tot ce se putea, era constient ca sunt diferente la cele pt Europa de Est.

Hai ca l-am umplut de offtopic pe Dj.

Share this post


Link to post

I am dat praful de pe topic deci se accepta off 🙂

Am prieteni care fac audituri in fabricile de asamblare din Europa, nu are nimeni linii de producție separată, produc majoritatea mii de mașini pe zi, crezi că stă cineva să facă separat o mana de mașini cat e nevoie pt Romania , Bulgaria etc?

Ca apare cate una mai prost asamblata e din cauza exigențelor de calitate ale producatorului sau pur și simplu niște angajați nu și-au făcut treaba.

Si mai pune'ti încă o întrebare, de ce atunci când apare Recall la un model , e specificat doar un interval de producție , gen mai 2020-mai 2021 și e la nivel de continent daca piesele sunt diferite în funcție de țară?

Deci nimic adevărat!

Industria alimentară este cu totul altceva dacă vorbim de dublu standard!

Share this post


Link to post
16 hours ago, Akon said:

Tag-ul lor de german edition e pur marketing si a aparut din cauza ca si piata lor a devenit invadata de masini din diferite tari europene, cumparate bineinteles la licitatie si pregatite de vanzare.

Eu nu cred in diferente de calitate la masini in prezent, dotari diferite da dar nu calitate diferita la acelasi model, produs in acelasi an si in aceeasi fabrica. Se poate intampla clar ca o masina din 2020 sa aiba un subansablu produs de firma X iar una din 2021 de firma Y. La fel si cu gumele, lucreaza poate cu 5 furnizori si livreaza cu ce se nimereste.

Corect, dotari diferite, asta cu boxele intra la dotari diferite, la fel si interiorul de piele si motorul de 2 litri,pentru Romania nu a existat asa ceva 😉

Si asta se reflecta si in calitate, bordul de exemplu nu s-a "maronit" de la soare cum se intampla de obicei.

In rest da, e aceeasi carcasa si acelasi stil de montaj, doar subansamblele folosite par mai de calitate.

Share this post


Link to post

La aproape o luna dupa, gata si dreapta, aici a fost mai usor, capul de bara era nou si reglajul a iesit usor si din bieleta veche.

IMG_20210618_195151_hdr_compress24.thumb.jpg.00467f5f2de99ad0f909a7a4ed16f6bd.jpgIMG_20210618_195141_hdr_compress76.thumb.jpg.7e76df2ac748b9d561a2e2daa479143d.jpg

S-a facut si geometrie la sfoara ca sa mearga drept cat de cat.

Urmeaza cilindrii spate, probabil maine, o sa fie cu rugaciuni la conducta.

PS Cu aia verde inca sunt certat, poate imi trece pana duminica si fac stergatoarele alea 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Gata si spatele.

 

Pe stanga nu s-a desfacut conducta din cilindru neam, dar s-a desfacut din partea cealalta, drept urmare am dat jos cilindrul cu totul. Din fericire mai aveam prin garaj 2 conducte de genul ramase de la diversele proiecte din trecut cu discuri spate, am folosit una din ele.

Pe dreapta nu au fost surprize, totul a mers ca la carte.

 

IMG_20210620_121455_hdr_compress86.thumb.jpg.78b0565a871d6df3ca1c8f4f22405d24.jpg

IMG_20210620_121503_compress21.thumb.jpg.6354f3b6d532927672f20c5787742239.jpg

IMG_20210620_121513_compress21.thumb.jpg.3d03fa29604ff0fc2a68f1eaeede979b.jpg

IMG_20210620_141439_hdr_compress74.thumb.jpg.348c6c86f3a64ab685cb356187d5d888.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Azi s-a incarcat si AC-ul cu 700 grame de freon si baga rece.

Judecand dupa presiune ar mai trebui niste gaz, dar vedem daca pierde intai, instalatia nu cred ca a mai fost incarcata si folosita de vre-o 10 ani cel putin.

IMG_20210622_152800_hdr_compress65.thumb.jpg.8137eb1528e1d4939dc4a04c297aa99f.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...