Jump to content
Sign in to follow this  
nt98adu

Chevrolet Evanda 2,0i GPL

Recommended Posts

Pe principiul nici piesele originale nu mai sunt ceea ce trebuie, ieri am predat pe garantie amortizoarele noi pe ulei si am montat altele pe gaz. Dupa nici 1000 km erau pompa de bicicleta.

Sa vedem cat tine Kyb.

20181026-125152.jpg

20181027-104806.jpg

Share this post


Link to post

Si iata ca o data cu sezonul rece mi-a aparut o problema ciudata cu care nu m-am mai confruntat. Ca sa ma scoata din sarite, e tot ceva electric.

Pe scurt, am spalat masina sambata, ca in fiecare saptamana numai ca de data asta cand introduc in marcharier se pliaza si oglinzile iar cand introduc iarasi in treapta 1 sau oricare alta, isi revin. Daca opresc motorul si inchid masina din telecomanda, se pliaza si oglinzile insa nu mai revin in pozitia normala cand deschid masina. Cum modulul de comanda a oglinzilor este situat in portiera dreapta, nu m-as mira sa fie mufa oxidata sau chiar modulul. Voi vedea cand imi fac timp sa o desfac...

Tot de cand a dat frigul si zapada a aparut o usoara intrerupere in acceleratie cand masina este pe GPL. Si asta doar de la ultima alimentare efectuata intr-o statie Lukoil din afara zonei de competenta. Astept sa se consume gazul sa vedem daca e din cauza lui sau e vreo problema la instalatie.

Share this post


Link to post

Verifica si zona de mufe de la baza stalpilor A, a mea accelera singura din cauza ca erau niste pini oxidati acolo. La mine cauza a fost din cauza WD40 (cand am tras firele de la butoanele de incalzire in scaune) sau a unei solutii de curatat mocheta.

Share this post


Link to post

Verifica modulul de oglinzi din usa 🙂 si la mine instalatia din usa masinii de la care am luat avea mufa oxidata si un fir rupt.. prost motajul in usa unde este umezeala mare..
Vezi daca in alta pozitie a butonului de oglinzi (gen neutru sau reglaj stanga) daca face. Stiu ca oglinda dreapta isi ia impuls de pe becul de marsarier pentru a se lasa.. sa nu ai scurt pe undeva sau in modul..

 

Share this post


Link to post

@ches merci de sfat. Maine voi verifica mufele respective.

@mirceajo pentru moment am deconectat mufa. Se observa urme de coroziune pe ea. Cativa pini sunt verzi bine.  La fosta Evanda nu am avut problemele astea. Bine, avea si km putini. 92000 cand am luato si 103000 cand am vanduto😀 Oricum si asa, e o masina fiabila. Uneori ma plictisesc ca nu am nimic de facut la ea comparativ cu alte marci.😉

Pana una-alta, am dat comanda de fise Tesla si bujii Beru. Sper sa ajunga maine cu Sameday, curierul vietii... 

Share this post


Link to post

Ia o pisicuta si o sa ai ceva de facut everyday 😛 

Garantat ca nu te mai plictisesti ever.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

😀 Ar fi o idee insa cu oricare alta marca. BMW nu mi-a adus decat nervi si gauri in buget.

Revenind la Evanda, am renuntat la comanda de la Autoeco din cauza curierului Sameday mai lent decat Posta Romana. Chiar daca am specificat Fan Courier sau Urgent, au ales panarama asta de firma care creeaza doar neplaceri din ce am citit pe net. M-am dus si la sediul lor din oras lamurindu-ma definitiv. Coletul urma sa ajunga saptamana viitoare pe sambata. Deci, pentru cei din provincie aveti grija cu ce curier va trimit firmele coletele. Si Emag lucreaza mai nou cu firma asta.

In fine, mi-am cumparat din oras bujii Bosch 4 la 87 lei toate, am schimbat furtunul mic de carter ce intra in clapeta de acceleratie, reglat putin cablul la acceleratie si functioneaza impecabil atat pe benzina cat si pe GPL.  De oglinzi nu m-am mai apucat ca era prea frig.

Share this post


Link to post

Ca nu ai luat fisele Tesla ... eu zic ca e de bine :). Vezi topicul MOSului ca sa iti dai seama ca nu ai pierdut nimic. Mai multi colegi de forum si amici confirma faptul ca fisele TESLA nu sunt cea mai fericita alegere.

Legat de bujiile Bosch ... iarasi vezi topicul MOSului, eu m-am lecuit pentru totdeauna. Daca nu depasesti 20.000km cu ele s-ar putea sa nu te supere. Electric isi fac treaba excelent insa  ceramica aia se dezlipeste prea usor.

 

Share this post


Link to post

Bosch,    tehnica  pentru o viata.....amara 😉

Share this post


Link to post

@Salex era un timp cand fișele Tesla erau foarte bune. La Cielo am pus acum mulți ani și erau ok însă cum pe zi ce trece contează cantitatea și nu calitatea, așa se întâmplă. Cu bujiile nu am avut probleme cu nici o marcă până acum fie ele Bosch, Beru, Ngk etc. Dacă țin 20000 km e perfect. 87 lei la 2 ani nu e o suma importanta.

Fișele de pe mașină le-am măsurat când am schimbat bujiile și nu depășește nici una 5 ohm. Zic că mai merg încă. Voiam un set să știu eu că-s noi, dar asta e.

Musai trebuie să rezolv cu rabatarea oglinzilor. Sper să am timp in weekend.

Share this post


Link to post

Ca tot ziceam ca ma plictisesc😀 Au apucato iarasi damblalele. Tura asta face o chestie destul de ciudata, adica, la ralanti merge ce merge perfect si dintr-o data are o scadere brusca de turatie fractiune de secunda dupa care isi revine, comportament atat pe benzina cat si pe GPL. Nu stiu cum sa o traduc. Ca si cum ar sughita. Pur si simplu, alta comparatie nu am pentru moment. Pe benzina, in turatie, functioneaza impecabil insa pe GPL are momente intre 1500 si 2000 de turatii cand nu se alimenteaza corect. Ca si cum ar fi gaz insuficient, nu are putere sau ar merge in 3 pistoane. Daca o accelerez sau daca merg in 2500 ture nu mai prezinta sincope.

Am schimbat filtrele GPL si cam degeaba. Maine pun diagnoza GPL Tomasetto sa vedem daca apar ceva erori. Preventiv, am sa cumpar si niste fise sa vedem daca e vreo schimbare. La testarea cu Delphi nu apare nici o eroare pe check engine, deci nu-mi ramane decat sa tot schimb piese pana dispare problema. Cam aiurea.🙄

Share this post


Link to post

Verifica conductele de vacum sa fie etanse. Deasemenea, legaturile electrice ale sistemului GPL, la baterie.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Pe vacuum am pus coliere pe dimensiuni tocmai ca să înlătur eventualitatea că ar scăpa pe acolo. Am să mă uit pe partea de instalație electrică a GPL-ului. Am pus diagnoza AC Stag pe ea și aveam o eroare pe injectorul 1. După ștergere, nu a mai apărut. I-am dat si recalibrare instalație și tot degeaba.

Am montat fișe noi Magnetti-Marelli și nici o schimbare. Luni îmi ajung niște bujii strict pentru GPL. Încerc și cu alea. Voi schimba si senzorul de la vilbrochen după care nu mai am idei.

Share this post


Link to post

Problema rezolvată:

https://www.ebay.com/itm/BRISK-Silver-DR17YS-1351-Zundkerzen-Benzin-LPG-CNG-Autogas-4-Stuck-by-Z-E/231540907992?epid=6017012646&hash=item35e8e9dfd8:g:t20AAOSwTghb6o4M

Share this post


Link to post

Deci schimbat bujiile cu unele pentru GPL 16kv in loc de 14kv cat au cele pe benzina, fisele au ramas cele originale (Magnetti-Marelli aveau peste parametri celor de pe masina), schimbat garnitura de la capac supape cu Victor Reintz si mapa GPL modificata de pe standard pe turbo pentru ca se alimenteaza mai bine motorul in acest mod. Dupa verificare cam 40 km rulati, nu mai smunceste, nu mai trepideaza, nu mai balbaie.🙂

20181209-105036.jpg

20181209-105154.jpg

20181209-104906.jpg

20181209-104719.jpg

20181209-104928.jpg

20181209-104959.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Winter mode😀

20181216-103622.jpg

Share this post


Link to post

Si astazi, Evanda, a primit navigatie 2 DIN. Nu una dedicata pentru ca nu exista asa ceva pentru modelul asta ci una universala. Am mers pe ceva mai clasic cu unitate optica CD-DVD. Are USB, slot card, harta Europei inclusa, sistem rulare IGO. Se misca destul de bine pentru ce am eu nevoie. Are equalizer, sistem loud, tot felul de reglaje insa am un feeling ca nu va avea aceaasi claritate ca si 2 DIN-ul de Epica montat. Mai mult ca sigur trebuie sa modific si rama dar asta nu e o problema. 

Vedem.😄

20181219-204044.jpg

 

 

Edited by nt98adu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Dezumflat dupa montaj. De fapt, chiar nu stiu la ce ma asteptam de la o chinezarie. Ma enerveaza ca nu recunoaste comenzile de pe volan (probabil trebuie vreun modul suplimentar), touchscreen-ul merge cam greu, vocea navigatiei nu poate fi setata in limba romana si iluminarea butoanelor este doar in albastru.

Ca si plusuri, sunetul se aude foarte bine, are sistem de reglaj surround, equalizer, loud, grafica este foarte buna, citeste orice Cd-DVD, stick, raspunde foarte bine la comenzi.

Pana rezolv cu setarea comenzilor de pe volan, ramane radiocd-ul de pe Epica.🙄

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Iti trebuie ca la volkswaggen modul CAN ca sa iti citeasca comenzile de pe volan

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din ce stiu la Epica/Evanda comenzile de pe volan nu sunt cu CAN, ci cu rezistente. Acum trebuie sa stii ce se asteapta chinezaria sa primeasca... Daca afli, ce vrea chinezaria, sigur se gaseste si un adaptor, ceva.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Da @ches, nu am nevoie de CAN. Trebuia sa functioneze dupa legarea firelor, insa unitatea este defecta si am dat-o retur. Astept dupa sarbatori sa primesc alta functionala.

Share this post


Link to post

Nu am mai montat nici un fel de navigație. Am dat-o retur și mi-am primit banii.

Astăzi fiind ceva mai bine afară și pentru că se apropie ITP-ul, am verificato puțin pe suspensie-direcție din cauza gropilor pe care le-am luat de-a lungul iernii mai ales în perioada în care nu a fost zăpadă să le mai acopere. Se ține bine încă. Schimbat filtrul de polen și un bec ars la număr. E de bine 😁

Share this post


Link to post

Să mai ștergem praful pe aici🙂

Mare lucru nu i-am mai făcut. Doar ceva modificări la faruri, U.S. style la buton, ornamente fețe portiere negre în loc de gri. În rest doar km.

20190407-113204.jpg

20190407-113249.jpg

 

Share this post


Link to post

Hmmm, ce e cu e39 ala din spate? 😄 

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...