Jump to content
Sign in to follow this  
nt98adu

Chevrolet Evanda 2,0i GPL

Recommended Posts

8 hours ago, Dj_Dark said:

Referitor la problema de clima, parca @mirceajo a avut probleme asemanatoare cu senzorul de temperatura exterioara, el stie mai bine unde si cum e legat, posibil sa fie separat de cel care indica in bord, ia legatura cu el.

Poti face urmatorul test. Cand nu mai baga cum trebuie vezi daca mai este rece la mana conducta care iese din vaporizator. Daca e, e problema de senzori, daca nu, ceva cu instalatia ( lipsa freon, compresor defect..etc)

Ms Dj, e problema de senzor de temperatura. De ex. in exterior sunt 29 grade si senzorul nu reactualizeaza instant temperatura daca in ziua precedenta au fost 18 grade exterior, masina fiind in stationare prelungita, astfel ca este normal sa nu bage rece cu clima pe 24 grade daca senzorul citeste exterior 18 grade. Din contra, baga caldura.

Probabil sunt eu prea mofturos, insa sistemul climatronic lasa de dorit.

 

Share this post


Link to post

Este prost gandit probabil, ar trebui sa ramana alimentat o parte (gen electronica) si in stationare, astfel sa fie "aware" de temperatura exterioara in permanenta.

La e46 (singura masina pe care am clima) nu am problema asta, presupun ca nici tu nu ai avut la ce ai avut pana acum 🙂

Share this post


Link to post

Nu am avut probleme de climatronic pe nici o masina pana acum. Asta este prima. Nu-mi ramane decat sa dau reset la climatronic cand vad ca senzorul indica aiurea astfel incat sa bage rece in masina.

Cum spunea si Mircea, chestia asta se intampla doar in anotimpul cald. Cand e frig afara, indica bine.

 

Share this post


Link to post

Are low si probabil ar baga rece fara probleme (nu am incercat),  dar de asta e climatronic, ca sa raceasca la temperatura presetata. Altfel e AC clasic. Pe undeva e mai bine. Am AC la Peugeotul 107 si la Honda din dotare si stiu ca apas fulgul si raceste cat duce instalatia.😀

In alta ordine de idei, am facut un pustiu de bine si i-am schimbat sonda lambda 1 pt ca dadea eroare din ce in ce mai des  la trecerea de pe benzina pe GPL. Fara sa exagerez, chiar se simte si la mers -accelereaza mai vioi- dar si la consum care a scazut cu aproximativ 1 litru urban. Sonda achizitionata de la Autoeco, dedicata pentru Chevrolet, cost 229 lei.

20180711_185627.jpg

20180711_182923.jpg

20180711_185638.jpg

Share this post


Link to post

Neata, poti da pe low si baga cat poate.. cat despre sonda si eu tot bosch am pus si ma gandesc serios sa schimb si sonda 2 ca odata la juam de an mai da o eroare..

Share this post


Link to post

Dupa 140000 km se recomanda schimbarea lor. Cel putin, asa am citit ca sunt garantate. Ideea e ca trebuie schimbate cand dau erori. Altfel creste consumul si scad performantele masinii. 

Le: decat o turbina, mai bine o sonda lambda!😁

                                                                                                                                             

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

In mod sigur voi fi nevoit sa mai schimb cate ceva pe la masina asta. Mai nou geamurile merg fara contact, releul e alimentat permanent. Daca scot siguranta, decupleaza releul. Nu-mi dau seama unde e problema. Probabil in modulul principal, releul pentru comanda geamurilor electrice si pentru reglajul oglinzilor,  a ramas blocat🙄

Nici cu clima nu am facut mare lucru.  Nici pe low nu raceste cum trebuie. Am fost iarasi la service-ul de ''aere", verificat instalatia, zero pierderi. Concluzia lor este ca nu-si face treaba compresorul cum trebuie. Cred ca-mi iau un compresor nou si termin cu balciul asta!

 

 

Share this post


Link to post

Cat ai presiune pe partea de inalta?

Share this post


Link to post

Habar nu am. M-am uitat eu pe ceasurile alea de pe aparat, unul cu albastru si altul cu rosu dar nu am inteles mare lucru. La instalatiile AC, nu ma pricep si nici nu-mi mai bat capul. Am dedus ca daca nu am pierderi pe instalatie si daca totusi raceste putin, singurul vinovat ar fi compresorul care nu face presiune. Fiind cumparat sh, cam asta e. Compresorul original al masinii nu baga deloc rece chiar daca nu avea pierderi. Din ce am citit pe net, problema poate fi de la uleiul introdus in el, altul decat prescriptiile fabricantului sau de la faptul ca a functionat fara ulei, majoritatea service-urilor, la reumplerea instalatiei,  nu pun cantitatea de ulei extrasa din instalatie ci doar 25-50 ml. 

Astept o oferta de la Autoeco pentru un compresor Teamec si ulei PAG 100. Ce e nou, e nou si nu mai umblu cu carpeli ca din experienta spun ca nu tin prea mult. 

Share this post


Link to post

Inainte de a te da batut si a arunca o caruta de bani pe un compresor nou, eu ti-as sugera sa verifici si supapa regulatoare. Nu e o reclama si nici o recomandare, asta am gasit acum ca exemplu :).

LE: Macar O-ringurile le vei gasi terminate ...

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Multumesc de sugestie😊 Am incercat sa desfac ieri acest angrenaj de pe compresorul vechi dar nu am reusit. Pot fi mai multe, de la segmenti distrusi in compresor pana la separatoare de ulei si alte supape de prin compresor. Am banuit ventilul de aeraj, dar l-am verificat si nu are nimic rupt, distrus. Ramane doar compresorul de schimbat/reparat. Chiar m-am gandit sa le duc la un atelier sa faca din doua unul bun. Vedem. In ultima instanta voi lua si compresor daca nu reusesc sa fac nimic.

Share this post


Link to post

Ieri am scos tot freonul si uleiul din instalatie.

Mai jos, poza cu ceasurile privind presiunea in instalatie cu specificatia ca aparatul scosese deja 140 g freon.

20180716_124017.jpg

Share this post


Link to post

Nu e relevant asa, instalatia nu era in functiune. Se vede ca ambele ceasuri indica fix aceeasi presiune, anume 5 bari. Cel rosu e de inalta, cel albastru e de joasa.

Cel rosu in functiune ar trebui sa fie in jur de 15-18 bari. Daca e mai mult, atunci supapa de care zice salex e obturata, de-asta intrebam de presiune. Daca e prea joasa, atunci compresorul are ceva.

Share this post


Link to post

Data viitoare atunci. Momentan am gasit fisurata cupla care vine pe teava ce duce in radiatorul de clima si cand am dat piulita jos, am ramas cu bucatile in mana. Astept teava completa pentru inlocuire. Cupla aia are rolul de a tine fixate tevile in compresor. Posibil am strans eu prea tare sau a fost fisura anterior. Eu zic dupa cum arata in sectiune ca fisura este anterioara, acum fiindu-i sfarsitul.

20180717_190016.jpg

Share this post


Link to post

Uite, ca idee tocmai am reincarcat eu feonul azi, presiunea pe inalta la mine cu 750g freon era 16 la relanti si 19 turata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

A venit si conducta, am luat compresorul de la reparat, umplut compresor cu 225ml ulei, montat pe masina, pus freon. Rezultatul rece ca gheata cu pierderi zero verificate cu lampa UV.

Sper sa fi scapat de cosmarul AC-climatronic pentru ca era singura problema a masinii🙂

Cu prostia asta de AC am uitat si de noul logo chevrolet de pe capacele jantelor.😊

20180719_135520.jpg

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Ac-ul fiind rezolvat, am trecut la timonerie. Short-shifterul de rigoare. Alta viata.🙂

 

20180724_084836.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Revin dupa ceva timp cu finalul povestii privind pornirea.

In prima instanta, am duso pe platforma la un service auto unde timp de 2 saptamani nu i-a facut nimic, mai bine zis, nu au stiut ce sa-i faca.

Am luato de acolo si am aduso in parcare cu gandul ca o voi face eu in timpul liber. Drept urmare in aceste zile libere am demontat tot gasind intr-un final defectul:  in trecutul ei, a avut un scurt-circuit pe cablaj iar un mare electrician a carpit firele cu banda textil si le-a lasat asa. Bineinteles ca in timp, au oxidat si s-au rupt. Mare ti-e gradina! 

Acum e perfect functionala si gata de drum.🙂

Ca si costuri, am cumparat ceva piese pentru ca nu stiam ce are, drept urmare m-am pricopsit cu un kit complet de pornire (ECU, ISU, IMMO cu o cheie) = 500 lei, cablaj de la o instalatie veche de Cielo si tub termocontractibil = free, un spray vopsea negru pentru suprafetele de sub bord ce erau cam ruginite si multa banda izoler Tesa = 60 lei

20180730_202959.jpg

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

20180817_114457.jpg

20180817_114448.jpg

Share this post


Link to post

Intreaga.😀

20180818_135204.jpg

20180818_135141.jpg

 

Share this post


Link to post

Ce avea la pornire ca nu mai stiu.

Share this post


Link to post

La început pornea când voia iar într-o zi, nu a mai vrut deloc. Nu se conecta diagnoza cu ECU, pur si simplu nu știam de unde să încep.

Am crezut că este ECM dus sau cheia sau modulul general. Am luato la desfăcut în momentul in care de la pinul calculatorului, la mufa de diagnoză firul nu avea continuitate. Nu comunicau ceasurile de bord si modulul general cu ECM, drept urmare ECM nu deschidea injectoarele pentru că nu primea semnal de la modulul general. Simplu dar complicat.

Iar marele manual de service nu arata trecerea instalatiei electrice pe sub aripă ci doar conexiunea cu pompa de benzină care este pe partea opusă. Și așa poți orbecăi la nesfârșit.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Masina intra la vanzare. Mai pun peste pretul ei 4000 euro, pentru ceva mai nou.😉

Daca nu o dau, mai investesc in ea vreo 1000 euro😀

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Schimbare de planuri🙂  Masina ramane, banii ii voi investi in casa proaspat achizitionata.

Astept arcurile sport H&R si amortizoarele pe gaz Japan parts. Daca tot ramane, macar sa fie cum trebuie.😀

20180819_154021.jpg20180819_154054.jpg

Edited by nt98adu
  • Like 2

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...