Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Sfat achizitie Chevrolet Captiva

Recommended Posts

I-a reusit, vezi ca are topic pe "masina mea".

@ches

Vezi ca Subaru are preturi f mari la piese (nu filtre sau intretinere de baza), Chevrolet s-ar putea sa tina mai mult cu casa.

Share this post


Link to post

Salut Geo_ZGA. Multumesc pentru sfat.(oricum inima mea trage spre Chevrolet Captiva!!).Sper doar sa prind una care sa nu aiba probleme.(deja odata am avut noroc la masina actuala!!!)

Grup pe facebook este facut de/pentru cei cu Chevrolet-uri?!

Share this post


Link to post

Salut Xander,

Am Captiva de aproape 9 luni si 13000km, am ajuns la 90000km. Masina e inchegata, nu am simtit slabiciuni legate de sistemul 4x4 sau de robustetea sasiului in offroad usor. Consumul este totusi pe masura celor 2 tone pe care le are masina, deci undeva pe la 7.5-9.5l/100km in afara in functie de stilul de condus si cam 12l/100km in oras (Bucuresti).

Din ce am inteles la faceliftul din 2013 s-au rezolvat din problemele legate de cablajul de la motor unde unele fire se sectionau de la vibratii (EGR, injectoare), deci iti recomand sa iei una cu facelift inmatriculata la sfarsit de 2013 - inceput de 2014.

Injectoarele Delphi par sa fie o problema comuna, mai ales daca mergi cu motorina proasta. Eu pun de la Mol si de la Socar si desi aveam un tremurat la relanti cand am luat masina, acesta a disparut dupa ce am inceput sa exploatez masina cu motrina mai sus amintita si in principal in afara localitatii.

Totodata am auzit ca cele cu cutie automata nu sunt f reusite, neschimbarea uleiului la timp ducand la probleme grave la cutie. La fel si cutiile de transfer, neschimbarea uleiului duce la distrugerea lor. Recomandarea este ca uleiul la diferentialul spate si cutia de transfer sa se schimbe la fiecare 50000km.

Daca te hotarasti la Captiva uita-te la sfaturile de la achizitie pe care le-am scris pe pagina 1 a acestui thread.

Gasesi multe probleme comune si rezolvari pe forumul Captiva din UK, adica aici: https://www.chevroletownersclub.co.uk/forum/17-captiva/

Ca sfaturi dupa achizitie: schimba uleiul de la motor, lichidul de frana, lichidul de abreiaj, uleiul de la cutia de transfer si de la diferentialul spate. Plus filtrele de ulei, aer, polen si motorina.

Preturile la piesele consumabile sunt absolut decente, am dat 720lei pe discuri spate + saboti frana mana + placute frana si aprox 700 lei pe discurile si placutele fata. Operatiune pe care o voi mai face peste 7 ani probabil. O revizie obisnuita anuala (filtre+ulei) cu manopera si piese e undeva pe la 600 lei.

 

Subaru Forester modelul anterior e OK, insa sa verifici in amanunt starea motorului, am auzit ca garniturile de chiulasa se ciupesc din cauza motorului prea compact (pistoanele sunt cate 2 cap in cap). In principiu se poate vedea usor daca sunt probleme sau nu.

Mazda CX-7 este un model vechi, as merge mai repede pe CX-5, acum depinde si ce buget ai...

 

Share this post


Link to post

Salut Ches,

      Iti multumesc mult pentru raspunsul de mai sus.

Si eu as alimenta tot del a Mol(motorina premium desigur,aceea o folosesc si acuma la masina actuala).

Desigur,daca/cand am sa cumpar masina,am sa-i schimb toate"lichidele"(uleiurile),pentru a evita vreo problema pe viitor.(mai bine previi decat sa o patesti).

Ma bucur ca ai ales o Captiva in cele din urma(si eu fluctuez undeva intre: Captiva-Forester-MX-7(pica oricum;nu-mi placea ideea de a folosi SI ad-blue),Pathfinder,X-Trail.

Dar inima imi trage tot spre o Captiva(imi place foarte tare cum aratal;din pacate inca nu am avut ocazia de a sta in vreuna,dar am vazut indeaproape in parcarea unui supermarket una).

Bugetul.....da,bugetul.

Pai bugetul ar fi undeva pe la 8000/9000 euro.

Sincer,nici nu mai stiu unde sa ma uit dupa masini(deja le stiu aproape pe toate pe dinafara de pe mobile.de).O alta optiune ar mai fi autovit.ro.

Ma doare sufletul ca trebuie sa ma despart de balena mea(chiar am prins-o bine!!),dar un Captiva e mai pe"masura" mea,sincer.

+ ca am vazut video-uri pe youtube....(ok,nu este un off-road,dar totusi,te poti duce linistit pe un drum neasfaltat,nefiind nevoie sa fii tot timpul drumului ingrijorat ca freci ceva cu masina pe jos!....."been there,done that!!!).

Iti doresc cat mai multi km fara evenimente!!!

 

P.S.:(daca pot sa te intreb,pe ce site ai gasit-o pe a ta?!)
 

Share this post


Link to post

Salut, la 8000-9000 cred ca prinzi una din 2012 cu piele si cu km putini sau una din 2013 mai putin dotata, vorbesc de anunturile de la noi din tara. Eu pe a mea am gasit-o pe olx, dar am cautat si pe lajumate, si pe mobile. Iti recomand varianta full piele, e mai usor de intretinut fata de varianta piele + textil. De navigatie poti sa te lipsesti, e slabuta, si pt cele fara navigatie se gasesc navigatii ieftine aftermarket cu Android.

In Germania probabil le gasesti mult mai ieftin pt ca e Euro 5, deci poti sa iti aduci una cu km putini din 2013. Tu fiind in Oradea iesi repede din tara, deci poti gasi una misto in Austria sau Germania. Eu fiind din Bucuresti am incercat sa gasesc una inmatriculata de noua in Romania, cu instoric usor verificabil undeva in zona. Pana la urma am mers pana la Suceava, dar au fost doar 7 ore de condus pana acolo, m-am dus si m-am intors in aceeasi zi.

Pathfinder si Xtrail sunt OK, doar ca arata mai prost si sunt foarte plasticoase, plus ca inca au butoane ca in anii 90... Dar ca fiabilitate probabil sunt peste Captiva. Avanatajul Captivei este pretul, gasesti una mult mai putin rulata, mai noua ca an de fabricatie si estetic mult mai buna.

Eu pun doar motorina normala, ieftina, nu o alint cu d-aia scumpa, ideea e sa fie curata, de aceea am mers pe Mol si Socar. Epica am avut-o aproape 9 ani si a mers doar cu motorina normala si nu am avut nici o problema la sistemul de injectie (Bosch). Singurul aditiv pe care l-am folosit din cand in cand (in special iarna) a fost ulei pt motoare in 2 timpi de la Mol pt a ajuta lubrifierea pompei de inalta presiune. Asta pun si in Captiva.

Share this post


Link to post
On 8/28/2019 at 6:30 PM, Xander said:

In primul rand vreau sa salut pe toata lumea de pe forum. Bine v-am gasit.

Am intrat pe acest forum deoarece in curand am sa ma mut cu sotia la casa,si as dori sa-mi achizitionez o masina putin mai mare decat cea actuala.(Momentan sunt fericitul posesor al unui Ford Mondeo mk4 facelift,diesel,2.0l combi).

Mi s-a pus pata pe modelele Chevrolet Captiva fabricate din 2012 incoace,cu facelift(grilaj dublu in fata). Imi place foarte tare cum arata(atat in exterior,cat si in interior).

Al doilea motiv pentru care mi-as schimba Ford-ul este ca Captiva-ul are totusi garda la sol mai mare.(al meu are si ceva spoiler pe deasupra-este modelul Champions Edition;cu unele imbunatatiri vizuale-insa strada unde se construieste casa inca nu este asfaltata(iar la cum merg lucrurile la noi in tara,nici nu-mi fac sperante ca se va asfalta in curand).

Din video-urile de pe youtube(pe cele pe care le-am gasit cu motorizarea de 2,2 l 4x4,nu s-au spus lucruri rele),insa acele reportaje s-au facut la masini noi,nu second-hand.

Masinile pe care le am pe lista sunt : Chevrolet Captiva, Mazda CX-7, Subaru Forester.

Ma uit doar la cele cu tractiune 4x4,cutie manuala.(in rest,doar dotarile interioare sunt cele pe care le urmaresc).

As dori sa aud si o parere din partea voastra.

(Apropo,@Ches,pana la urma s-a reusit achizitia de Chevrolet Captiva?!,sau ce alt model ai ales la final?!)

 

Eu zic sa nu iti iei Chevrolet Captiva deoarece Chevrolet s-a retras in 2013 si nu gasesti piese de schimb.Iti recomand o varianta asemanatoare acesteia putin mai scumpa sau daca ai noroc sa gasesti la acelasi pret Opel Mokka 2012-2013.Ramane alegerea ta , acum tu decizi.

Edited by Jumper.

Share this post


Link to post
6 hours ago, Jumper. said:

Eu zic sa nu iti iei Chevrolet Captiva deoarece Chevrolet s-a retras in 2013 si nu gasesti piese de schimb.Iti recomand o varianta asemanatoare acesteia putin mai scumpa sau daca ai noroc sa gasesti la acelasi pret Opel Mokka 2012-2013.Ramane alegerea ta , acum tu decizi.

asta o sti pt ca ai cautat piese si nu ai gasit? sau... povesti auzite la ochiul 3 de la aragaz?

Chevrolet nu s-a "retras", este marca a grupului GM, inca exista bine mersi. S-o fi retras de pe anumite piete, sau cu anumite modele, dar atat.

Share this post


Link to post
On 8/30/2019 at 11:27 PM, Geo_ZGA said:

asta o sti pt ca ai cautat piese si nu ai gasit? sau... povesti auzite la ochiul 3 de la aragaz?

Chevrolet nu s-a "retras", este marca a grupului GM, inca exista bine mersi. S-o fi retras de pe anumite piete, sau cu anumite modele, dar atat.

Salutare!In primul rand ,sunt posesor al Chevrolet din 2005 ,si dupa cum stii ,in 2013 Chevrolet s-a retras din Europa , a oprit vanzarile.Astfel,din 2013 nu au mai fost aduse vehicule Chevrolet in Europa (cu mici exceptii - Chevrolet Camaro care inca se mai aduce in Germania de Vest) . Piesele se gasesc foarte greu ,comanda dureaza 3 saptamani si sunt incredibil de scumpe.

 

LE: Mesaj modificat de moderator. Rog pastrarea decentei si respectului care au caracterizat intotdeauna acest forum !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

@Jumper. In primul rand pe forum nu sunt permise atacurile la persoana, sper ca un moderator sa intervina. In al doilea rand Geo_ZGA inainte de a avea un Mitsubishi (anul trecut sau acum 2 ani si l-a luat) a avut Daewoo, deci daca este dupa tine, ar fi trebuit sa nu mai gaseasca nici macar un surub pentru masina aia pt ca Daewoo a vandut ultimile masini de pe stoc in 2008. In plus, ai fi putut sa vezi ca Geo_ZGA are 1333 de postari la momentul in care scriu, deci probabil omul e pe forumul asta de mai multa vreme decat tine (tu ai numai 9 postari/ esti membru in rodaj) deci are mai multa experienta.

In treilea rand, orice fabricant auto se obliga sa asigure piese de schimb minim 10 ani de la iesirea de pe piata a unui model. Cum Captiva a iesit de pe piata din Europa in 2014 (nu 2013, in 2013 si chiar si inceput de 2014 a vandut stocurile de masini), inseamna ca, cel putin teoretic vei gasi piese pana in 2024. In realitate probabil mai trebuie sa adaugi inca 10 ani la 2024 avand in vedere ca modelul s-a vandut bine si are multe piese comune cu Captiva seria 1 care s-a vandut si mai bine. In plus Captiva este dpdv al motorului, suspensiei, transmisiei etc identic cu Opel Antara. Opel din cate stiu nu s-a retras de pe piata din Europa, deci pe partea de piese la Captiva nu vor exista probleme.

Deci, dupa cum vezi, tu esti cel neinformat si faptul ca ai stat dupa o piesa 3 saptamani si ai dat mult pe ea nu inseamna absolut nimic, depinde de piesa, magazinul de unde ai cumparat-o etc. La fel poti sta si dupa piese de masini japoneze sau masini europene mai rare (sunt curios cat de usor vei gasi piese pt Citroen C5 din 2004 spre exemplu). Daca vrei sa gasesti piese usor, ia-ti un Logan, la ala sigur nu vei avea probleme.

Si ca o paranteza, Opelul Mokka (identic tehnic cu Chevrolet Trax) pe care il aminteai mai sus a fost produs in uzinele Daewoo din Korea, la fel cum Antara era produsa tot in Korea, tot pana in 2015. Acum Mokka X (noul model) este produs in Spania. Deci dupa cum vezi dracu nu e asa de negru si nici Opelul nu este intotdeauna nemtesc. Valabil si pt ceilalti producatori mondiali (unele modele de Kia si VW se fabrica in Slovacia, Audi in Ungaria).

Share this post


Link to post

Ca tot s-a repus in miscare acest topic, si am devenit si eu captivat de cateva zile, @ches, stii cumva daca faptul ca ramane butonul de la avarii luminat mai mult timp dupa incuiere , este bug sau feature :)? Din ce am vazut pe net ar fi feature, dar am zis sa confirm si cu un alt posesor. Mersi mult.

 

Share this post


Link to post

Sincer nu am observat asta la a mea, dar e normal sa fie diferite, la partea electronica sunt destul de diferite din ce am citit pe forumurile din afara.

Share this post


Link to post

Am avut ocazia sa conduc pe o distanta scurta si un Forester, ca tot era bagat in discutie de Xander, modelul cu motor boxer. Putin mai nervoasa, si din cauza caroseriei mai usoare. Calitatea materialelor interioare putin mai buna, nu scartaie ca la Captiva, suspensia poate putin mai permisiva, dar nu cu mult. Fata de Captiva este inferioara in ce priveste spatiul interior, iar motorul mi s-a parut foarte zgomotos si zdruncinat la pornire / oprire. Proprietarul a avut multe belele cu ea, si masina a fost de multe ori acum ceva vreme in service, inclusiv pentru reparare motor pe recall (cu cantec povestea bineinteles, motorul ajunsese sa se auda ca o cutie zgaltaita plina cu piulite), si apoi reintoarsa de vreo doua ori pentru scurgeri de ulei aparute de  la montarea / demontarea motorului de pe caroserie.

In acest moment proprietarul declara ca nu are incredere sa iasa din tara cu ea in concedii, masina are @160k km.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Da, in SUA se pare ca sunt multi cu probleme la motor, cel putin la ala pe benzina. De motorina nu stiu. Am un fost coleg cu Subaru (luat de nou in 2010) si se plangea de reprezentanta din Bucuresti, se ducea cu ea parca la Brasov pt revizii. Nici el nu a fost ferit de belele, dar nimic foarte grav. Oricum eu as lasa Subaru deoparte, daca cineva se plange de raritatea pieselor la Captiva, sa vezi cum e la Forester care este si mai rara.

La Xtrail cred ca piesele se gasesc ceva mai usor ca la Chevrolet. Si ca sa ii dau putina dreptate lui Jumper am gasit duminica trecuta fisurat un furtun (cel dintre intercooler si galeria de admisie), masina inca mergea normal, dar suiera puternic cand turbina baga presiune. In tara n-am gasit piesa decat pe original la 1200 lei 😲, cele aftermarket cica nu le aveau in stoc si nici nu le aduc. Asa ca am comandat pe ebay la bulgari ieri un furtun aftermarket la 140 lei, cu acelasi cod ca cel pt masina mea. Sunt curios in cat timp vine, eu sper ca va ajunge in o saptamana, am platit transport economic (era 18 lire (+ 10 lire fata de cel economic) curierul rapid si nu ma grabesc).

Edited by ches

Share this post


Link to post

Ma gandesc ca pentru 2.2d sunt anumite piese mai rar de gasit din cauza ca si motorul e ceva mai exotic pe la noi in tara, nu stiu daca sa fi echipat si alte modele (in afara de Antara)

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
On 9/5/2019 at 9:36 AM, ches said:

Si ca sa ii dau putina dreptate lui Jumper am gasit duminica trecuta fisurat un furtun (cel dintre intercooler si galeria de admisie), masina inca mergea normal, dar suiera puternic cand turbina baga presiune. In tara n-am gasit piesa decat pe original la 1200 lei 😲, cele aftermarket cica nu le aveau in stoc si nici nu le aduc. Asa ca am comandat pe ebay la bulgari ieri un furtun aftermarket la 140 lei, cu acelasi cod ca cel pt masina mea. Sunt curios in cat timp vine, eu sper ca va ajunge in o saptamana, am platit transport economic (era 18 lire (+ 10 lire fata de cel economic) curierul rapid si nu ma grabesc).

Ca idee, eu cand am avut aceeasi problema la dizel am fost la o firma de tuning si l-am facut pe comanda. A fost 180 RON si a durat jumatate de ora.

Ca idee piesa originala era 800 RON 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Poti sa imi dai un link sau un nume? Mi-ar fi util, vad ca astia din Bulgaria au trimis de fapt din Turcia, deci ma astept sa stea prin vama...

Share this post


Link to post

Suna la racing nick, gasesti pe internet.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Am primit ieri furtunul din UK comandat odata cu cel din Bulgaria. O sa tin minte de racing nick, am impresia ca dadusem de ei cand cautam furtune :) .

Share this post


Link to post

Salut! 

Detin un Chevrolet Captiva din 2011,motor de 2.2 il am cam de 3 ani si nu am avut probleme grave cu el doar cu compresorul de la clima, acum am observat ca pierde ulei, oare ce ar putea sa fie? Cand ar fi recomandat sa ii schimb lantul de distributive? 

Share this post


Link to post

Se pare ca topicul asta ajunge sa fie mai mult unul de probleme tehnice si aici este si vina mea. Toni, te rog sa postezi in zona de probleme tehnice Captiva. Cu compresorul nu stiu sa iti raspund, despre lantul de distributie scrie in manualul de Captiva 2011 asa: 23 Înlocuiti lantul de distribuĠie La fiecare 240.000 km / o dată la 10 ani.

sursa: https://www.chevrolet.ro/content/dam/Chevrolet/cwd/romania/nscwebsite/ro/owners/manuals/documents/my11/Captiva_C140_MY11_2011_RO.pdf

pag 288

 

Share this post


Link to post

@ches + ceilalti. Buna! Inca nu sunt posesor al unui Captiva dar sunt in prag de achizitie a unui astfel de model. Am pus in balanta toate “+” si “-“ si il gasesc practic pentru nevoile mele. Tot din aceleasi motive as prefera unul cu transmisie automata, in special pt a-l conduce si  sotia mea care nu poate nicidecum pe manuala. Spuneai ca nu sunt asa reusite cutiile automate pe acest model si as dori daca imi poti da mai multe sfaturi daca merita sau nu sa achizitionez unul cu o transmisie de acest fel si daca e intretinuta bine ce riscuri sunt sa ma lase in drum. Pun si link cu ce am gasit in Germania. 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=313082766&utm_campaign=DynamicLinkApp&utm_medium=android&utm_source=sharedAd

E o decizie pe care trebuie sa o iau in cateva zile si nu mai am mult timp sa ma informez. Am gasit pe cateva forumuri din Europa ca apar des probleme cu aceasta transmisie. Apelez la informatiile pe care le aveti voi deja. 
Multumesc!

Share this post


Link to post

Salut Benjamin! Practic sunt 2 calcaie ale lui Ahile la acest model - cutia de transfer si cutia automata. Cutia de transfer e nasoala pe toate modelele, indiferent daca sunt manuale sau automate. Cutia automata am vazut ca se plang multi de ea si se pare ca problemele apar de la faptul ca nu este schimbat uleiul la timp (maxim 60000km, recomandat la 50000km pt siguranta). Daca gasesti una ieftina automata cu putini km sau cu km mai multi dar cu istoric de service complet cu uleiul schimbat la timp, atunci merita riscul, altfel nu ti-as recomanda.

Ca idee o cutie de transfer costa 1500-2000E noua in UK (nu merita sa iei SH, risti sa se strice repede) si o cutie automata am vazut ca se vorbea de 3000-5000E, tot in UK. Daca stai sa aduni banii de cutie automata si de cutie de transfer probabil ca iti da ca este mai bine sa iei alta masina in loc de Captiva.

Share this post


Link to post

@Benjamin: Masina pe care mi-ai trimis-o arata bine si are pret bun, dar la km respectivi (220000km) la orice diesel cu DPF poti sa te gandesti ca in curand DPFul s-ar putea sa necesite schimbare. Cat despre celelalte lucruri amintite mai sus, ar trebui verificate si schimbate toate lichidele, inclusiv cutie de transfer, diferential spate, cutie automata, antigel, lichid fran, lichid ambreiaj samd. 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...