Jump to content
Sign in to follow this  
Geo_ZGA

Mitsubishi Pinin - Restaurarea Exploratorului

Recommended Posts

Munca de vreo 6-7 ore... curatata admisia si anulat egr-ul, plus garnitura noua. La final, m-am jucat iar putin cu TPS-ul... iar a luat-o razna, cu check aprins. Iar reset, iar idle learn... turatia e tot joasa, pe la 600, nu reusesc deloc sa-i dau de cap. In rest, parca merge mai "rotund" la ralanti, sa vedem in timp cum se comporta. Daca nu imi place, scot tablita si repun in functiune egr-ul.

Maine schimbul de ulei, vad ca motul-ul nu ii place, o sa bag Liqui Moly cu mos2, 10w40.

41769767_1873908399311519_8331807194949353472_n.jpg

41781962_1873908865978139_8331676237101531136_n.jpg

41788403_1873908952644797_5368862093850181632_n.jpg

41790417_1873908689311490_3555910102756098048_n.jpg

41792172_1873907415978284_1217893789880811520_n.jpg

41799558_1873909355978090_7015721179847589888_n.jpg

41813792_1873908179311541_2145215565965295616_n.jpg

41816456_1873909582644734_1657455229878140928_n.jpg

41835171_1873909479311411_681465469965697024_n.jpg

41849346_1873908265978199_6763045586649219072_n.jpg

41854085_1873907632644929_4900828387934732288_n.jpg

41861676_1873909669311392_1931299398323535872_n.jpg

41868378_1873908059311553_6205970280905441280_n.jpg

41913603_1873909079311451_5377479473283203072_n.jpg

41922157_1873907859311573_6311450219519148032_n.jpg

41938997_1873908495978176_635462453215363072_n.jpg

Share this post


Link to post

Grozav ce depuneri ... Cu ce ai curatat ?

Share this post


Link to post

Ce se vedea si era mai gros, cu o surubelnita. Dupa care cu solutie de aragaz si o perie pt sticle, din aia lunga, in repetate randuri. Solutie, lasat sa se inmoaie, perie, jet de apa la furtun. Si tot asa de 2-3 ori. La final spray de frane pt clatire.

Ma gandeam ca azi sa incerc si o "decarbonizare" home-made, adica sa pulverizez niste apa cu alcool in admisie, poate mai curata nitel.

Share this post


Link to post

Nu am avut de a face cu tipul asta de motor insa legat de EGR, merita Off doar daca e mecanic. Incercasem pe Evanda acum multi ani dar fiind actionat electric, s-a aprins martorul motor. Am renuntat la idee. La Bmw aveam mecanic cu vacuum si era ok cu el anulat, mai ales ca il anulasem si din soft. Trageam mult mai bine insa diesel fiind, dadea fum negru in sarcina. 

Multi lauda Motul insa nu este bun la orice motor. In special la motoarele mai uzate unde acest ulei spala depunerile lasand in urma un motor galagios si un consum de ulei peste norma.

Share this post


Link to post

Momentan nu s-a aprins check-ul, totul e ok... daca apar probleme, il deblochez si aia e. E ceva de munca, ca e inghesuit pe sub admisie, dar se poate.

Referitor la Motul, am folosit la Cielo multi ani si am fost incantat. Se pare ca la Panzer nu merge... il si consuma, era si cam galagios cu el. Am pus Liqui Moly cu mos2 10w40 (austriacul tot 10w40 baga, dar "Mitsubishi"), dupa ce am folosit pt prima data un engine flush. De data asta a intrat ceva mai mult ulei, cam 3,5l (fata de 3,8 dat in manual) cu tot cu filtru. Si am facut si procedura din manual, pt incarcarea circuitului de ungere, acum e mult mai silentios motorul.

41943704_1874735892562103_4173317832014036992_n.jpg

41827840_1874735962562096_3627508152473223168_n.jpg

41836306_1874736015895424_4482275239299907584_n.jpg

Share this post


Link to post

Da, Liqui Moly este ce trebuie.

Interesanta caseta de directie cu locas pentru senzor de servocity🙂

Share this post


Link to post

Nu am nici cea mai vaga idee ce zici de servocity...

Share this post


Link to post

Servocity = servodirectie electrica ce se adapteaza in functie de viteza cu care mergi. Foarte interesanta functia, totul e sa nu se buleasca calculatorul 🙄

Share this post


Link to post

Am inteles... posibil sa fie aceeasi caseta si pe alte modele, de acolo si "optiunile" in plus. Dar banuiesc ca nu ma ajuta cu nimic...

Share this post


Link to post

Poti face retrofit daca gasesti senzor separat, modulul servo si cateva fire.🙂 Tot pe ulei hidraulic ATF va functiona, doar ca va fi mult mai manevrabila la viteze mici. 

Share this post


Link to post

Cred ca ma complic degeaba... merge destul de usor volanul si asa (cam mare totusi covrigul, pe ala l-as schimba).

Azi am deblocat blocajul egr-ului, nu imi placea comportamentul. Consum mare, putere parca mai mica si nu scadea cum trebuie la ralanti. Statea nitel pe la 1100, dupa aia la 800 si abia dupa 2-3 secunde la 600. Munca dracu, de ginecolog, sa desfaci egr-ul fara sa dai galeria de admisie jos... evident, am pierdut o piulita (inlocuita cu alta) :))

Am dat mai mic tps-ul, ochiometric, iar reset si idle learn, acum sa vedem cum se comporta.

41991084_1877386465630379_5724923116140888064_n.jpg

42160645_1877386542297038_4948737223408222208_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa nu zic ca nu am mai facut nimic... leduri la numar, leduri la consola de climatizare (becurile originale erau chioare rau de tot).

42645893_1888435691192123_7744425139676119040_n.jpg

42714031_1888435897858769_2988243515034566656_n.jpg

42763965_1888435841192108_5232935140665065472_n.jpg

Share this post


Link to post

Azi m-am ocupat de interior putin... bricheta nu era iluminata, nu am gasit deloc fir pt ea, e ceva ciudat. Am pus banda cu leduri pana la urma, o sa le alimentez de la iluminarea scrumierei. Am montat si priza dubla usb, ocazie cu care am dat o gaura gresita, in spatele stickerului cammo (pe care l-am scos ulterior, arata aiurea). Cu ocazia asta am testat si o teorie de pe net, ca se reface plasticul zgariat/delocorat cu pistol cu aer cald (feon industrial). Si chiar functioneaza, au iesit cam 90% din zgarieturi.

Maine montajul pe masina.

42713289_1890776720958020_5330517931501551616_n.jpg

42790998_1890851144283911_425256432942710784_n.jpg

42795965_1890776807624678_4590390496831995904_n.jpg

42810715_1890851047617254_6438988667783479296_n.jpg

42908331_1890851197617239_6841510107956641792_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Am montat totul la loc, toate firele cositorite.

Si un mic proiect pt viitor, inlocuire maneta schimbator... e de munca si acolo.

42780493_1891712677531091_7380144254355505152_n.jpg

42840297_1891655534203472_2301567120162422784_n.jpg

42869990_1891655727536786_3909389626363609088_n.jpg

42908331_1890851197617239_6841510107956641792_n.jpg

42939531_1891655637536795_7447433653010825216_n.jpg

Share this post


Link to post

Nasoala gaura gresita, trebuie sa pui ceva acolo, chit ca e de forma 🙂

La pistolul cu aer cald depinde de plastic, la Spark din pacate nu merge 😞 , dar la celelalte masini a mers f bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post

O sa iau niste batoane de plastic negru, sa umplu complet si sa incerc sa finisez... da, am dat-o aiurea, arata ca naiba. Dupa ce am taiat mi-am dat seama ca pe spate am cleme/prinderi si nu va intra priza usb.

Sper totusi sa-mi fac timp sa ajung la tine si sa fie totul ok cu scaunele, o sa montez buton pt incalzire acolo, ca sa nu se mai vada asa urat.

Share this post


Link to post

Scaunele te asteapta linistite, le-am dus la boxa. Cu siguranta m-as bucura sa scap cat mai repede de ele, ocupa ceva spatiu. Poate te conving cu o reducere 🙂

Share this post


Link to post

A iesit brici plasticul! Cu gaurile, de asta m-am potolit si eu cand am vrut sa-mi montez ceas original in bord. Am rezolvat cu un player care are ceas, iar pentru telefoane, la bricheta (oricum nu fumez).

Vezi sa nu explodeze maneta aia... 😋

Sunt impresionat de tine, de Dj si de alti cativa colegi, de cata rabdare aveti cu utilajele.

Share this post


Link to post

Azi am vrut sa montez (inca) un set de inaltatoare, pt ca e putin lasata pe spate... nu se poate. Am masurat si arcul, e mai scurt decat ar trebui... 300mm fata de 316mm. Plus cat se mai lasa si la greutate, clar sunt "inmuiate". In concluzie, vrand nevrand urmeaza in set de arcuri noi pe spate.

43134130_1896703220365370_6762495409928536064_n.jpg

43198566_1896703307032028_5093870288668459008_n.jpg

Share this post


Link to post

Si azi a venit si randul arcurilor noi.

Masurata pe acelasi loc (si bataita sa se aseze), sunt cam 4-4,5cm diferenta in garda la sol. Vizibil sta mult mai bine pe spate acum si nici nu pare sa mai troncane la denivalari... vom vedea si cu 2-3 oameni in spate cum e.

43878880_1908496039186088_4462948006726991872_n.jpg

43880356_1908496225852736_4254064479899222016_n.jpg

43950883_1908496345852724_5116379507892158464_n.jpg

44047490_279579486227644_4676471704552210432_n.jpg

Share this post


Link to post

Cand iti pui ambitia sa repari un plastic... se rupsese bucatica unde intra arcul. Dupa 3-4 lipituri cu diverse solutii si in diferite pozitii, am nimerit-o.

44143611_325853674890973_2785439218061541376_n.jpg

44169195_275287019770968_2949355004235874304_n.jpg

44245471_2206251723031173_2360376754431852544_n.jpg

44254016_482047205539201_6203619263052251136_n.jpg

Share this post


Link to post

Ieri a primit si un set de proiectoare. Buton avea deja, pus de mine mai de mult, cablajul era tras... dar soclul la releu e gol. Asa ca astept sa gasesc un releu, pana sa fie functionale.

44282953_1913394842029541_3587980687979839488_n.jpg

Share this post


Link to post

Achizitii noi, multumesc ches 🙂

44581836_1917210344981324_8909507466224467968_n.jpg

Share this post


Link to post

Cu mare placere, sa le folosesti sanatos! 🙂 

Share this post


Link to post

De pe White Pearl pe Panzer, am terminat si cu montajul scaunelor. Mai ramane doar sa cablez incalzirea, astept sa vina butoanele de la tovarasul chinez. Sunt cam fix pe fix, au intrat milimetric ca latime, la sofer chiar atinge putin in plastic in stalpul dintre usi.

Poze sunt mai multe, dar am pus doar cateva. Pe scurt, scos partea de jos a sinei de la Pinin (prinsa in suruburi) si sudata (dupa ceva masuratori) pe talpa celor de Epica. La airbaguri am taiat mufele si le-am mutat de pe una pe alta, rezistenta a fost la fel pe ambele seturi de scaune (7 ohmi parca).

44924709_1925981234104235_7956271588347740160_n.jpg

44948691_1925981344104224_272333860375625728_n.jpg

44951197_1925981437437548_4777332581932728320_n.jpg

44959709_1925981520770873_5122093008396746752_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...