Jump to content
Sign in to follow this  
Geo_ZGA

Mitsubishi Pinin - Restaurarea Exploratorului

Recommended Posts

Da, fix asta e... bobina si 2 magneti, plus un senzor, nimic mai mult. Nimic complicat si totusi greu de reparat.

S-a dezlipit de pe magnet, nu am avut cu ce sa-l matuiesc calumea, doar l-am degresat bine. Tutorialul de la care m-am inspirat zicea ca trebuie ceva pe la 150 grade, mai bun... n-am avut altceva, am folosit Poxipol. Azi trebuie sa ajunga o clapeta noua-veche (dezmembrari), pe a mea o sa incerc sa o lipsesc bine acasa. Am vazut ceva de la Loctite si altcineva mi-a recomandat Hosch Kleber, cica e f bun. Plus trasat niste mici santuri cu dremmelul pe spatele magnetului, ca sa faca priza buna. Ma mai gandeam si sa incerc o gaurire si sa-l prind cu 2 surubele... dar mi-e ca il sparg.

Share this post


Link to post

E f riscant sa incerci sa il gauresti, cateva zgarieturi pe spate cred ca sunt de ajuns ca sa faca priza. Si da, pt compartimentul motor e musai sa folosesti ceva care rezista minim la 150 grade, daca gasesti si de temperatura mai mare e si mai bine. Eventual cauta ceva rezistent la vibratii, daca o exista asa ceva.

Edit: Uite ce am gasit pe net, vezi daca se gaseste si in Romania: https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=6152

Edit2: Cica asta de la Bison ar fi rezistent la vibratii si temperatura, ei il recomanda inclusiv pt reparatii la motoare si reparat mici gauri in radiator: https://www.bison.net/en/product.2267

Totusi spun ca temperatura maxima este 100C, deci e cam la limita. Avantajul este ca l-am vazut prin magazinele de la noi, inclusiv supermarket.

 

Edited by ches

Share this post


Link to post

Magnetul se perforeaza cu alezoare cu un minim presiune si turatii joase. Defapt se macina cu alezorul si asta pe o masina de gaurit cu coloana. De burghie nu poate fi vorba. Apoi, tarod pentru filet/e, suruburi cap inecat, solutie blocare filete ... Migaloasa treaba da' magnetul ala in veci nu mai cade. 

Share this post


Link to post

Tarod am, solutie de blocat am, suruburi cu cap inecat se gasesc... masina de gaurit are un amic. Singura problema e frica mea de a nu sparge magnetul.

Ches, Bison ala l-am studiat si in magazine, cand cautam saptamana trecuta. E slabut, temperatura e sub a Poxipol, de aia nu l-am ales.

Gen asa http://www.e-adezivi.ro/loctite-9492--50-ml/121.htm

Sau asa http://hoschkleber.ro/product/1-set-70-lei-lipici-industrial-10g-si-granule-10g-15ml-degresant-cadou/

 

In alta ordine de idei a venit azi clapeta sh, senzorul rupt (a tras ca dementul de mufa, are o siguranta din sarma, pana a rupt), mufa de la bobina sparta, indoita... un idiot. Si pe langa asta, mi-a mai pus inca 28 lei peste ce ne intelesesem. Am mutat senzorul si mufa de pe clapeta mea, montat, resetat, idle learn... e vie, am ajuns la Bucuresti cu bine.

Share this post


Link to post

Daca reusesti sa il gauresti fara sa il spargi e simplu, nu iti trebuie surub sau altceva, dai 2-3 gauri si cand pui bicomponentul, acesta va trece prin gaura si va avea super priza.

Legat de lipici, hosch ala este gen superglue, nu stiu cat va tine, Loctite-ul e mai de incredere.

Bine ca ai rezolvat-o pana la urma cu clapeta SH. Astia de la dezmembrari sunt idioti in general, nu stiu de ce un au un minim de bun simt cand desfac piesele.

Share this post


Link to post

Aia e... sa nu-l sparg. Ca magneti nu gasesc, sa inlocuiesc, in caz ca stric...

Azi mi-am facut de lucru, refacut lipiturile de la display (facea figuri, evident) si inlocuit becurile cu leduri. Daca aveam un butonel, ii faceam si combinatia pt a schimba info de pe display (original il are pe casetofon, care a fost inlocuit).

Am scos si suportii de rulou portbagaj, ocupau spatiu inutil. Si am reglat usa de la sofer, sa se inchida la linie.

36823158_1766869243348769_5428449890294300672_n.jpg

36738184_1766869286682098_3510629211742142464_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post

Curatat butoane geamuri si iluminat mai bine. Pacat ca nu au si celelalte butoane fanta pt iluminare...

ELM-ul functioneaza si pe masina asta, dar nu vede ABS-ul, din pacate... fix ce ma interesa acum, sa vad ce eroare e acolo.

36875927_1766942193341474_6686677357274595328_n.jpg

36825319_1766942246674802_8359946012491513856_n.jpg

36728157_1766942306674796_8203414477689847808_n.jpg

Share this post


Link to post

Te-ai apucat de chestii de finete, e bine, inseamna ca merge bine in rest 🙂 

Share this post


Link to post

Nu chiar... m-am bagat sub ea sa desfac senzorii abs si sa-i curat (am becul aprins in bord). Cum primul surub nu s-a urnit de nici o culoare, a venit si torentiala... am renuntat si m-am mutat in casa la fineturi :) Saptamana viitoare o sa verific pe tester, sa vad ce are

Share this post


Link to post

Mersi mike, nu stiu daca sa mai iau spray-uri... pana acum am fost dezamagit de ele. Mai bine dau cu lichid de frana, ala stiu sigur ca rupe rugina. Am mai vazut si unele de inghetare, soc termic... nu stiu cat sunt de bune, dar ideea in sine e buna.

Share this post


Link to post

Vezi ca lichidul de frana face mai multa rugina dupa. Nu-i chiar cea mai buna idee. Amesteca acetona cu atf 1:1 daca vrei degripant ieftin, merge mai bine decat unele de pe piata

Share this post


Link to post

Greu sa gasesti acetona pura si mizeria de curatat unghiile nu cred ca face mare lucru... dar pot incerca totusi.

Nu ma deranjeaza ce face dupa, pt ca spal locul bine si pun suruburi noi, cu vaselina pe filet.

Share this post


Link to post

Eu folosesc pentru degripare diluant nitro de calitate cu ulei de motor 1la1

Share this post


Link to post

O sa incerc acetona cu un ulei mai gros. Am mai cautat pe net si vad ca multi folosesc asa ceva (cu ulei atf, dar nu am acasa). Sa vad ce acetona are nevasta pe acasa si fac un mix 50-50.

Incalzitul nu e o optiune, topesc senzorul.

Ieri am umblat nitel la TPS, sa-i cresc ralantiul, ca sta cam jos... pe la 5-600 ture. A crescut pe moment bine, a stat pe la 850-900 vreo 5-10 min... dupa care a luat-o razna. La repornire a scazut usor, usor iar la 5-600. Reset, idle learn... nimic, tot jos ajunge. Il scade ECU imediat, nu reusesc deloc sa il cresc.

Share this post


Link to post
17 hours ago, Geo_ZGA said:

Mersi mike, nu stiu daca sa mai iau spray-uri... pana acum am fost dezamagit de ele. Mai bine dau cu lichid de frana, ala stiu sigur ca rupe rugina. Am mai vazut si unele de inghetare, soc termic... nu stiu cat sunt de bune, dar ideea in sine e buna.

Am discutat cu un tip care are atelier auto si e pasionat de ceea ce face si cica alea cu inghetare ar fi bune dar inca nu am incercat asa ceva. 

Am trecut prin celebrul WD40 si alte "penetrating oil" si m-am oprit la asta. Weekendul trecut mi-a deblocat surubul de aerisire de la un cilindru la Nubira spre exemplu 😄 

 

Debimetrul e ok? curatat? sigur transmite date corecte catre injectie? Poate el iti da peste cap relantiul.

Share this post


Link to post

Nu stiu exact ce transmite, ca ELM-ul nu citeste decat temperatura de pe admisie... eroare nu da, e totul ok din punctul asta de vedere. Poate saptamana viitoare vede mai bine Tudor pe testerul lui.

Altii se plang de ralanti la 2-300 ture... deci se poate si mai rau.

O sa dau cu amestec acteona-ulei, am rugat sotia sa cumpere niste acetona mai buna. Vreo cateva zile sa dau cate o seringa pe suruburi, poate, poate le deblocheaza.

Share this post


Link to post

Pura se gaseste greu, e precursor de stupefiante si nu e chiar asa usor accesibila. Am vazut cutii de tabla de 1L de acetona pe undeva, dar nu mai stiu pe unde. Poti incerca la astia care fac vopsea, cred ca doar asa ai sanse

Share this post


Link to post

Pune bre mina pe ranga, fir-ar senzoru' sa fie ... Baga un ochi si p-aici poate culegi cite ceva.

Share this post


Link to post

Am marcat-o si pe asta, "micul Panzer"... 7th Panzer Division, Ghost Division

37357315_1782532511782442_1286131117883129856_n.jpg

37296562_1782532605115766_9182017317180014592_n.jpg

Share this post


Link to post

Daca tot esti fan al faptelor de arme ale lui Rommel in Franta, eu zic sa-l faci decapotabil si sa-l redenumesti Kubelwagen 😉

Oricum, felicitari pt rabdarea de care ai dat dovada in ce priveste restaurarea.

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Leduri, ledulete... de plictiseala la intalnire.

37810570_1797247736977586_6933965274777387008_n.jpg

37861363_1797247910310902_5932387422565302272_n.jpg

37883070_1797247820310911_4594469770870390784_n.jpg

Share this post


Link to post

Am luat un degripant Mafra, si-a facut treaba, surubul de la senzorul dreapta fata s-a desfacut bine (am bagat-o pe tester la Tiriac Auto, ca sa-mi zica exact care e). Dar nu a vrut sa iasa senzorul... cel putin nu intreg. Dupa 3 ore de munca, dalta si ciocan mai mult, am reusit sa-l scot pe bucati. Azi am comandat un senzor nou, 47 lei, garantie 2 ani cica (unul original e ~1000 lei).

Urmeaza sa schimb si spira airbag de la volan, ca face figuri, inca un schimb de ulei (10w40 de data asta, pe 5w vad ca-l cam mananca) si placute spate daca e cazul (le am acasa).

38855418_1822849111084115_2177406418863259648_n.jpg

38864786_1822778134424546_4780561800338866176_n.jpg

38864887_1822743764427983_6058453667709714432_n.jpg

38885488_1822749391094087_8342507139599695872_n.jpg

Share this post


Link to post

Bujii noi, filtre de polen noi

39227306_1831752793527080_2278467145367027712_n.jpg

39301843_1831752706860422_5056515901533192192_n.jpg

39389199_1831752950193731_4416373712081649664_n.jpg

39394543_1831752873527072_823515362887729152_n.jpg

Share this post


Link to post

Vineri am mai mesterit ceva, am montat buton pt proiectoare (inca nu am, dar urmeaza) si i-am facut si iluminarea cu leduri de 3mm pe rosu

39408932_1833582006677492_3439995158844669952_n.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...