Jump to content
Sign in to follow this  
Geo_ZGA

Mitsubishi Pinin - Restaurarea Exploratorului

Recommended Posts

Ieri m-a dus fara probleme si pe nitel offroad, si pe sosea... a plecat sotia cu ea dupa 30 min, cand s-a intors checkul aprins. Am pornit-o, checkul clipeste, se tureaza singura la 2000 ture si iar cade la ralanti, si tot asa... de parca s-ar juca cineva cu acceleratia. I-am dat un reset, a mers ok 200m... iar a inceput. In mers calc pedala degeaba, nu se accelereaza. Pe liber se tureaza doar pana la 3000 ture...

Am desfacut pe fuga o bujie... fisa e verde pe interior (oxid parca), clapeta e super jegoasa (pe grupul dedicat lumea zice ca aia ar fi problema). Azi dau o fuga la un magazin sa iau niste sprayuri de curatare si ma apuc sa demontez. Sper sa rezolv asa, pt ca tester in Navodari nu prea cred...

Share this post


Link to post

Curatat clapeta de acceleratie... un jeg de nu se poate, va trebui sa desfac si galeria si sa curat si supapele. Traiasca degresantul de aragaz.

Curatate si fisele, bujiile. Pornit masina... nu se mai aprinde check engine, dar la atingerea acceleratiei se tureaza singura scurt, repetat. Cum facem noi de obicei, abia acum am deschis manualul... urmeaza sa-i fac procedura de idle learn, dupa un nou reset.

35835942_1742450909123936_7476766531590815744_n.jpg

35883004_1742496812452679_5666045479654260736_n.jpg

35892318_1742552689113758_4654371628208095232_n.jpg

35812643_1742552985780395_3971517243128283136_n.jpg

Share this post


Link to post

Intr-un final, am gasit buba... magnet desprins de pe axul clapetei. Acum sa vad ce adeziv gasesc maine (azi am gasit doar Poxipol - 120 grade sau Bison - 100 grade), care sa reziste la aprox 150 grade

35882191_1743021305733563_2083731644539207680_n.jpg

35850763_1743021502400210_2871330635471912960_n.jpg

Share this post


Link to post

Ce e cu monstrul acela de bobina? Se foloseste cumva pentru comanda clapetei la relanti? Acceleratia e drive by wire sau e cu cablu?

Oricum ai facut treaba f buna la ce jeg era acolo...

Edited by ches

Share this post


Link to post

Clapeta e complet electronica, nu exista cablu... ceea ce o face mai greu de mesterit si reparat, dar nu imposibil. Se pare ca problema cu magnetii e f des intalnita.

Ma duc acum sa caut adeziv, o placere sa merg pe jos pe caldura asta.

Share this post


Link to post

Am luat poxipol pana la urma, altceva mai bun nu am gasit... lipit, montat, resetat... check engine, mers intrerupt rau, nu se accelera deloc. Mers la tester, cod p1221, pozitie clapeta bla,bla. Demontat iar clapeta, magnetii erau in regula, montat la loc cu pozitia senzorului usor modificata, iar reset si idle learn. Momentan e in proces de invatare, 10 min cu ac pornit, iar oprita, iar pornita cu ac... pana acum e ok, checkul nu s-a mai aprins, duamneajuta, amin, partikip

35881821_1744173028951724_8469193818539819008_n.jpg

35842368_1744173085618385_2309390184048754688_n.jpg

35844462_1744240888944938_5351904970260086784_n.jpg

35884859_1744241375611556_527536539316518912_n.jpg

35971184_1744288245606869_8932439572223098880_n.jpg

35973309_1744288575606836_8257978227549536256_n.jpg

Share this post


Link to post

Dupa idle learn pare sa fie ok. Checkul nu se mai aprinde, se accelereaza frumos, ralantiul e ok (cam jos, dar merge)... uneori se mai ridica ralantiul pe la 1500 ture, dar la accelerare revine la normal. Per total, multumit

Share this post


Link to post

Ia un ax nou iar asta reconditionat il tii de zile negre.

Share this post


Link to post

Nu exista ax nou... exista senzor nou, pe la 5-600 lei. Si exista corp clapeta nou, pe la 4-5000 lei (da, mii de lei).

Share this post


Link to post

Haoleu ... Ramine lipiciu in torpedou. Treaba e ca magnetii is pacatosi si sa nu crape naibii la vreo interventie. Atentie sporita la faza asta.

Share this post


Link to post

Atata timp cat functioneaza, nu mai desfac axul. Sistemul e mai complicat si mai greu de diagnosticat/reparat ca la Cielo... il las in pace momentan, sper sa isi revina si ralantiul. Chiar si procedura de idle learn e mai complicata.

Share this post


Link to post

Iar m-a lasat... a mers bine vreo ora, am intrat pe coclauri, am iesit urcand o rampa nasoala, totul ok. Pe sosea, in accelerare, a inceput iar sa clipeasca checkul si nu se mai tura. Am oprit-o, am pornit-o iar, checkul a ramas aprins dar se tureaza normal acum.

O sa comand un senzor nou, ca sa nu ma arunc din prima la clapeta sh...

Share this post


Link to post

Cind ti-am zis sa-ti iei IMS-u ... tu ca nu si nu ! ca badman - badman ... ca n-are senzori, ca nu-stiu-ce ... 😆

 

Amu, lasind prostiile la o parte, ca nu cumva bobina aia sa fie cauza. Nu poate fi masurata in vreun mod ? Ori intreg corpul clapeta.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu stiu cum, nu am gasit nici o modalitate in manual de a o verifica... singura e pt senzor. L-am masurat ieri, a iesit bine, l-am reglat conform manual... iar reset si idle learn. Ieri seara si azi a fost bine, nu au mai aparut probleme.  Prea electronica masina asta...

Maine oricum comand un senzor nou, sa-l am acolo. Clapeta nu am gasit deloc prin dezmembrari, doar de 1.8 sunt. Ramane de vazut ce si cum.

36137123_1747487188620308_947000435766460416_n.jpg

Share this post


Link to post

Eu sincer nu imi voi lua japoneza ever, cel putin cat traiesc si locuiesc in romania.

Prea putini (spre deloc)  producatori de piese aftermarket. Ceea ce citesc pe aici si 2 oameni pe care ii cunosc (unul cu honda, celalalt cu nissan) m-au convins definitiv.

Nu se strica my ass, tot fier e, orice masina veche se strica. Efectiv eu pana acum nu am vazut beneficiile acestor masini fata de altele ca sa justifice preturile enorme de piese originale. Si la fel, nu am vazut beneficiile care sa justifice pretul de achizitie de noua. Singura mai accesibila si la un pret decent mi se pare mazda, restul...

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu am luat-o pt 4x4, pt diferential blocant, pt dimensiuni mai mici dar totusi cu spatiu interior, pt motor decent... si cu speranta ca japonezii au facut ceva bun. Speranta irosita :))

Pana la urma, daca tot face figuri, ii dau eu cumva de cap... cu bani, evident. Cand merge bine, mi-e drag de ea, stie sa intre si sa iasa prin toti coclaurii...

Share this post


Link to post

O spalare si putina mestereala, am montat protectia conductei de alimentare.

p.s: sambata seara si ieri am mai bagat vreo 250 km, cu ceva offroad, totul bine cu acceleratia

36239652_1750238191678541_2652902651930345472_n.jpg

36306514_1750238238345203_4819630278857195520_n.jpg

36200003_1750238301678530_9101032053796765696_n.jpg

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Se cam vede kitul nefinisat pe buza aripii spate 😞 In rest ma bucur ca pe asta o speli sau e la inceput 🙂

Share this post


Link to post

Eh, e partea de jos, merge.

Share this post


Link to post

Nici macar chit nu e... e tabla taiata stramb. Si la busonul rezervorului au lucrat urat, cand l-am deschis prima data am avut un moment de crispare :)) Macar unde se vede au lucrat bine...

Mai are o gramada de defecte estetice, zgarieturi in lac (de la crengi), multe punctulete negre pe o laterala-sus, jantele fata sunt patate rau de gudron si inca ceva (am incercat cu un fas de spray de contacte, se curata daca insisti). Nu stau de ele acum, mai important e sa o pun la punct mecanic.

p.s: o spal pt ca noroiul adunat prin aripi tine umezeala si incepe iar rugina daca o las asa.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

5 zile, vreo 370 km si coafura rezista... merge bine acceleratia. Consum facut azi la pompa, 9,2%, majoritar extraurban, mers legal (100 in afara, 55-60 in localitati).

Troncaneala spate continua, urmeaza inlocuire bielete antiruliu si verificare bucse bara antiruliu. Nu prea imi dau seama ce altceva ar putea fi... amortizoarele fiind noi, arcurile stau bine pe pozitie...

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

S-a pleostit coafura mai devreme... s-a dezlipit magnetul in mod sigur, clapeta e iar blocata. Am comandat una sh acum, luni trebuie sa ajunga... 500 lei, cam cat un motor complet de Cielo :))

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Ce tot faci comparatii de astea .....ai avut Cielo cumva? 🙄

Share this post


Link to post

Inca am :)) Si in stilul in care vor sa ma despagubeasca astia de la Allianz, il voi mai avea ceva timp...

Share this post


Link to post

Ciudata dracovenie clapeta aia de acceleratie. Practic e un motoras electric facut cu bobina aia + magnetii. Banuiesc ca poxipolul nu a tinut din cauza lipiciului care nu a facut aderenta plus mediul cu vibratii si temperatura mare. Poti incerca sa sirgheluiesti un pic magnetii si zona de prindere si sa pui un lipici bicomponent pe baza de rasina epoxidica care isi pastreaza elasticitatea. Eu am folosit la masina un bicomponent de la Bison, a tinut bine vara, insa iarna s-a dezlipit, deci nu e bun la rece, e pt uz interior. Poti cauta prin fisele tehnice un lipici epoxidic cu gama de temperatura mare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...