Jump to content
Sign in to follow this  
Horica00

Daewoo Cielo 1.5 Gle 1997 ,,furia Rosie''

Recommended Posts

II fac si distributia in cele din urma si tot ce mai trebuie.Au zis ai mei ca asta e cadoul meu de Craciun.Frumos cadou 😀😀!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Azi am comandat un nou ,,pachet'', probabil ca si ultimul pentru moment:

-conductele de combustibil (am reusit in final sa le gasesc pe toate, noi si originale)

-conductele de frana, cea lunga de pe dreapta si cea scurta de pe spate dreapta, restul fiind noi si din cupru (am primit oferta de conducte de cupru si pe dreapta dar asta insemna ori sa platesc transportul de doua ori ori ca restul pieselor sa fie niste no name-uri, multe nefiind nici pe stoc, asa ca am renuntat)

-furtun frana dreapta spate TRW

-capat de bara dreapta Lemforder

-kit distributie (corea Contitech, role INA, pompa apa HEPU)

-curea alternator conti

Urmeaza zilele astea sa cumapr si vasul de exapsniune, gasind la Radacini original.In rest, urmeaza sa vad care este problema geamurilor (motorasele sau macaralele) si sa le command si pe alea.Ramane AC, il verifica baietii cu UV desi au trecut 2 luni de la incarcare si de cand a pierdut.Daca nu descopera acum la primavara desi ii duc lipsa si iarna cu aburelile astea……………...Si baia de ulei ar trebui mesterita (picura din cand in cand ulei dar nu-l pierde) dar asta la urmatoarea revizie cand urmeaza si fisele si bujiile.

Mi se reconfirma parearea despre service-uri, m-au cam rupt la manopera dar totusi par seriosi.il injur sia cum pe Dorel cu ITP-ul lui.Am pierdut cu distractia aia 300 si ceva de lei (ITP la el 100 de lei, dupa transport platforma pana la alta statie ca nu ma riscam sa-mi f**a talonul 150 de lei si noul ITP, la care am trecut pe bune si domnul de acolo mi-a spus ca noxele ies foarte bine, 80 de lei...……...Ca idee, cei unde am facut ITP prima data si unde am picat sunt o reprezentanta Peugeot unde imi fac interventiile la celelalte masini , ITP-istul lui peste facandu-se ca nu ma cunoaste si explicandu-mi cat de mult a incercat sa ma ,,ajute'' sa imi scoata noxele iar in partea cealalta nu I-a facut absolut nimic.Tipic, abia astept sa imi scot masina si sa nu mai am treaba cu service-urile, pe viitor imi repar singur masinile.

Share this post


Link to post

Asta voiam sa iti zic,daca nu te ocupi singur de intretinere si reparatii mergi mai ieftin cu taxi-ul

Baga-ti mainile adanc in ea si vei vedea cum scad costurile "'vertiginos''

  • Like 2

Share this post


Link to post
13 hours ago, florinellll said:

Asta voiam sa iti zic,daca nu te ocupi singur de intretinere si reparatii mergi mai ieftin cu taxi-ul

Baga-ti mainile adanc in ea si vei vedea cum scad costurile "'vertiginos''

Stiu ca asa e.Din pacate nu am timpul si baza materiala necesara.Dar cred ca macar chestiile marunte o sa le fac eu, eventual ajutat de manualul de reparatii.

Un alt motiv pentru care sa ii injur pe ghiolbanii din primul service este ca mi-au favut disparute presurile originale, pe care le-am cautat din greu si mi le-am dorit enorm, trezindu-ma cu unele universale care mi-au mancat zilele, pe langa ca parca nu-s de aici, sunt urate ca naiba si intra si pe sub scaune....

Share this post


Link to post

Rosioara mai sta pe dreapta si saptana viitoare inclusiv...………….Una dintre conductele de combustibil (turul) nu se potrivea din cauza prinderii.Nu-i nimic, suna-l pe om, care dealtfel ma intrebase ce fel de prindere au dar nu am stiut ce sa-i zic, si spune-i sa iti trimita conducta potrivita.Uemeaza maine sa o duc la curier pentru a o primi pe cea buna in schimb.Imi trebuie una cu piulita la filtru si cu clipsare la capatul catre motor.Sincer sunt in ceata total, mama lor de coreeni ca au facut o mie si una de chestii , care mai de care mai inutile....……...

S-a descoperit ca si arcurile pe spate sunt duse.Nu-i nimic, le schimbam si pe alea.Cand am dus masina vinerea trecuta pareau in regula iar azi am vazut ca sta inclinata de spate catre dreapta.Arcuri schimbate acum 5 ani dar nu mai conteaza.Tot azi s-a facut si schimbul distributiei si curelei de la alternator, dar mai aveam nevoie de cureaua de la compressor, pe care subsemnatul nu a luat-o in calcul.Cea de la distributie era cat de cat OK dar celelalte doua erau pline de crapaturi.

Tot astazi s-au verificat discurile si placutele pe fata.Mai duc mult si bine, discurile fiind aproape noi.

Incet incet constat ca cei de la Bacau au facut o treaba ok.Conductele de frana inlocuite de ei sunt din cupru iar tinichigeria arata ok.Au inlocuit partile ruginite si le-au prins in popnituri, bagand mai apoi ulei in praguri si portiere.Ceva rugina a ramas pe dedesupt in zona lonjeroanelor, dar e doar de suprafata, si ceva la oala din spate.Acolo ar mai trebui pusa o bucata de tabla.Nimic grav, masina pentru anii ei se tine mai mult decat foarte bine si tinand cont ca nu a fost nici ,,gadilata'' chiar e ok zic eu.

Luni dau comanda de conducta tur, arcuri pe spate, cleme conducte, curea compressor, macarale si motorase geamuri fata, fise si bujii si eventual suruburi si prinderi de la rezervorul de benzina, mecanicul zicand ca s-ar putea sa cedeze din ele.Sper sa nu fi uitat sa imi monteze vasul de expansiune si simeringul de la axul cu came...….

Mai ma bate gandul sa schimb si panarama de vitezometru, sa nu mai joace ca e groaznic de enervant.Nou e cam scump iar SH iese din calcul deoarece nu corespunde cu km reali ai masinii.

 

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic cu alea prinse in pop nit-uri, in functie de zona or sa se miste si va crapa chitul, de ce nu le-or fi sudat?

Share this post


Link to post
11 hours ago, Dj_Dark said:

Nu stiu ce sa zic cu alea prinse in pop nit-uri, in functie de zona or sa se miste si va crapa chitul, de ce nu le-or fi sudat?

Sunt si sudate din ce pare.Popniturile sunt doar pe la buza pragului.Vedem in timp ce si cum, momentan sa gasesc amaraciunea aia de conucta tur din cauza careia tin masina in service, ca cica pentru GLE se gaseste foarte greu si doar in afara tarii…………...

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Vitezometrul nu e mecanic? Sa-l iei SH si sa-i schimbi numarul de km cu al masinii tale.

Share this post


Link to post
15 hours ago, Dj_Dark said:

Nu stiu ce sa zic cu alea prinse in pop nit-uri, in functie de zona or sa se miste si va crapa chitul, de ce nu le-or fi sudat?

Reparatia facuta in 2009 la aripile din spate ale MOSului a fost facuta cu pop-nit-uri. E drept, au fost ceva mai acatarii decat ce poti luat din magazinele de bricolaj, ceva Cu si Inox. Au tinut super bine, chitul nu a crapat deloc, se poate vedea inca :).

La momentul respectiv am cerut fix asa ceva pentru a nu pune sudura pe tabla ...

Share this post


Link to post
43 minutes ago, vrazvanc said:

Vitezometrul nu e mecanic? Sa-l iei SH si sa-i schimbi numarul de km cu al masinii tale.

Da, e mecanic.Cu SH parca nu m-as complica din simplul motiv ca nu cred ca gasesc unul bun (am vazut ca e problema destul de intalnita la Cielo).Si inca n-am idee de unde provine faza, ca am inteles pe deoparte ca voi avea probleme chiar daca schimb cablul (va mai juca nitel acul la viteze mici) si pe de alta parte ca daca schimb cablul problemele vor disparea.Noi si originale am vazut undeva pe la 150-300 de lei.Nu prea inteleg diferentele astea de pret intre magazine...……...Deocamdata nu e o urgenta, desi vad ca se tot agraveaza fara a face insa vreun zgomot (am auzit si de situatii in care joaca si produc si un zgomot, ca un fel de ticait).

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, Salex said:

Reparatia facuta in 2009 la aripile din spate ale MOSului a fost facuta cu pop-nit-uri. E drept, au fost ceva mai acatarii decat ce poti luat din magazinele de bricolaj, ceva Cu si Inox. Au tinut super bine, chitul nu a crapat deloc, se poate vedea inca :).

La momentul respectiv am cerut fix asa ceva pentru a nu pune sudura pe tabla …

Pai depinde si de mana meseriasului, daca nu da cu tona de chit nu crapa.Am tot vazut masini (inclusiv Cielo) lucrate cu pop-nit-uri si nu au avut probleme ulterioare.Oricum, sunt mandru ca in partea din fata (lonjeroane, trager, contraripi) nu am gram de rugina si asta ma surprinde avand in vedere ca am vazut Cielo mult mai noi care efectiv se dezintegreaza.Pana prin februarie administratorul blocului unde stau sa mai bine zis stateam pana sa ma mut in Bucale venea cu un Cielo Executive din 2005.Bai frate, era praf pe dedesupt, in fata lonjeroane coapte, trager la fel, de celelate elemente nu mai zic.Ca idee, ii picase juma' din portiera fata dreapta (da, chiar s-a desprins jumatatea de la bandou in jos de ruginita ce era).Masina cu 8 ani mai tanara ca a mea, dar ma rog, in general am vazut ca cele facute dupa 2000 au imbatranit foarte urat si mult mai repede decat celelate.Eu cel putin primele urme de rugina le-am observat dupa iarna lui 2009 si asta in zonele pe unde mai fusese atinsa iar celalat Cielo (cel al ,,batranului'' meu), care a fost pe toate conditiile de drumuri posibile si imposibile, ca si rosioara de altfel, si a facut si multi km, la vanzarea din 2010 nu avea rugina decat la un prag (unde fusese atins) si ceva pe la aripi, masina din '96, iar astea mai noi, cel putin unele, la 10 ani vechime deja sunt coapte bine de tot.Pacat ca sunt masini bune si ieftine la intretinere………...

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Nu e niciun miracol la mijloc ...

De fapt este ... miracolul integrarii in industria orizontala de la noi. De indata ce Cielo a inceput sa aiba repere produse in Romania, am constatat probleme pe care le stiam de la Dacia (concret: rugina, discurile de frana, pompa de frana etc.)

  • Like 2

Share this post


Link to post
On 11/17/2019 at 11:59 PM, Salex said:

Nu e niciun miracol la mijloc ...

De fapt este ... miracolul integrarii in industria orizontala de la noi. De indata ce Cielo a inceput sa aiba repere produse in Romania, am constatat probleme pe care le stiam de la Dacia (concret: rugina, discurile de frana, pompa de frana etc.)

Mda, mi se pareau si mai zgomotoase de unde rezulta o antifonare mult mai proasta.Ce nu mi-a mai placut la ele faptul ca s-au facut schimbari la interior gen fetele alea de usi patratoase, comanda geamurile montata intre scaune samd.Dar au si avantaje fata de astea vechi cel mai important zic eu fiind sistemul de franare, ceva mai ferm si bineinteles grila cromata de la radiator (ma bate si pe mine gandul).

Share this post


Link to post

Greu, extrem de greu am reusit sa dau de conducta de tur cu prinderile potrivite, gasita in Ungaria, din cate am inteles singura care a ramas disponibila.Sper sa o primesc saptamana asta si sa imi scot masina din ,,spital" ca deja devin paranoic (cine stie ce pocinoage mai fac ,,bajetii" pe la ea fara stirea mea).Sper ca e doar paranoia mea 😂😂....

Recomand magazinul, gasiti cam orice piesa pentru babute, in majoritatea timpului originale si la preturi mai mult ok.De asemenea, omul care se ocupa de magazin este foarte saritor si nu se lasa pana nu va gaseste ceea ce aveti nevoie, chiar daca asta inseamna sa intrebe in juma' de continent, cum a fost si cazul meu, ceea ce nu prea am intalnit la magazinele arhicunoscute nu prea am intalnit, ba chiar ma mir ca nu mi s-a inchis telefonul in nas, nu mai zic ca atunci cand imi ,,permiteam" sa-i intreb ceva se comportau de parca ii jignisem.Bineinteles ca sunt si exceptii (de pilda Radacini Gara de Nord, doamnele de acolo fiind extrem de amabile si pricepute), dar in rest cam lasa mult de dorit.

Mai e si faptul ca anumite repere nu se mai gasesc deloc, nici macar aftermarket, asta desi sunt cruciale pentru siguranta masinii.Cel mai concrete exemplu, conductele astea nenorocite...

Sa-mi lasati PM cei care vreti detaliile magazinului.Va spun sincer, nu veti regreta !!!

Edited by Horica00
  • Like 1

Share this post


Link to post

Acum am realizat ca, pe langa noi, sunt afectate si alte persoane... Ce vor face doamnele de la Radacini din moment ce in maxim 2-3 ani nu vom mai vedea daewoo prin București...

La fel si ceilalti: magazinul de pe Crizantemelor, cel de la IOR, politehnica, ETC...

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
On 11/21/2019 at 2:50 PM, catapkz said:

Acum am realizat ca, pe langa noi, sunt afectate si alte persoane... Ce vor face doamnele de la Radacini din moment ce in maxim 2-3 ani nu vom mai vedea daewoo prin București...

La fel si ceilalti: magazinul de pe Crizantemelor, cel de la IOR, politehnica, ETC...

Ce magazine sunt la Crizantemelor, IOR, Politehnica? Intreb ca le-as face o vizita pentru o sesiune de "rafting". De asemenea, ca idee, mai gasiti piese originale pe Ebay. De acolo am luat eu compresor AC nou, intinzator curea accesorii, etrier de Leganza si fise bujii. 🙂

@Horica00 lasa si tu un link la magazinul ala de la Unguri sau mai multe detalii. 🙂

Edited by pompiliu92

Share this post


Link to post

Omul a zis mai sus  ca va toate informatiile pe PM ... 

Share this post


Link to post

Da, fair enough, dar sa le posteze si aici public sa fie mai la indemana, nu? 🙂

Share this post


Link to post

Pai colegul nostru a decis sa nu incalce Regulamentul prin a face recalama intr-o sectiune non Bursa ...

Share this post


Link to post

Nu e reclama atata timp cat nu o faci cu intentie. :))

Edited by pompiliu92

Share this post


Link to post

Nu-i ,,problema de razboi'', am raspuns tuturor la PM-uri, daca mai vrea cineva detalii ii stau la dispozitie 🙂 !!! 

Azi mi-au venit 2 pachete.Intr-unul se afla conducta tur (sper sa fie cea buna, zicea omul ca au fost doar 2 variante, cu clipsare rapida si cu filet), 2 arcuri pe spate KYB si cureaua de la compresor.In ceea ce priveste arcurile am optat si de aceasta data pentru Heavy Duty.Nu sunt fan al spatelui cocotat, nemaivorbind ca se pierde nitel si din stabilitate, dar mi se par extrem de utile in momentele in care am portbagajul full si 4 sau 5 personae in masina, ceea ce la mine s-ar putea intampla destul de des, tinand cont ca atunci cand merg in ,,escapade'' cu prietenii nu merge fiecare singur in masina lui :))).Mai urmeaza sa merg joi la Radacini sa ridic macaralele stanga+dreapta fata si un set de bujii.Voi merge pe NGK, am auzit ca sunt bune.

Ce m-ar putea impiedica sa-mi ridica ,,utilajul'' saptamana asta sunt nenorocitele de clipsuri care prind conductele fir-ar ele sa fie !!!! Le gaseam la omul asta numai ca nu I-am spus din timp de ele si ar mai dura oricum 5-6 zile+plata transportului.Aia de la service zic ca s-ar putea rupe in timpul manevrarii.Daca are cineva vreo idee sa nu ezite sa-mi spuna 🙂 !!!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, se pot rupe in timpul manevrarii dar cu grija rupi doar 1-2 maxim, sta foarte bine in restul ramase. Plus ca poti sa o prinzi cu soricei de cea de frana oricand pana vin clipsurile 😛 

Eu m-as duce si as incerca eu sa o dau jos, macar sa le rup eu gen 😉 

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 11/26/2019 at 7:51 PM, Dj_Dark said:

Da, se pot rupe in timpul manevrarii dar cu grija rupi doar 1-2 maxim, sta foarte bine in restul ramase. Plus ca poti sa o prinzi cu soricei de cea de frana oricand pana vin clipsurile 😛 

Eu m-as duce si as incerca eu sa o dau jos, macar sa le rup eu gen 😉 

Ia te uita cine stie, exact 2 s-au rupt 😀😀

Astazi am adus rosioara la adevar.Am inlocuit si fisele ca erau praf si pulbere, cel putin cea centrala era...………….In final s-au inlocuit:

-uleiul (Texaco 10w40)

-filtrul de ulei 

-filtrul de aer

-filtrul de benzina, nu inainte de conductele tur si retur, care erau vai de mama lor.Am gasit cu greu conducta de care aveam nevoie, cea cu clipsare rapida la rampa de injectoare.Cea de la rezervor la filtru mai ramane, nu e asa de ruginita.Cel putin 2-3 schimburi de filtru o las in pace.O am pe cea noua in portbagaj.

-cilindru de ambreiaj

-pompa de ambreiaj

-arcuri pe spate, vad ca nu e cocotata, chit ca arcurile sunt heavy duty.

-capat de bara pe dreapta (a fost necesara si reglarea geomtriei)

-fise

-bujii

-2 suruburi la cutia de viteze.Din cauza asta smucea ca toti dracii, si eu care dadeam vina pe tampoane.

-conducta frana dreapta lunga+cea mica din spate dreapta si evident furtunasul.Restul sunt noi si din cupru, schimbate de cei de la Bacau.

-tubulatura admisie

-furtun ventilatie

-vas expansiune

-curea accesorii

-curea compresor

-lichid frana

-antigel

-lichid servo

-ulei cutie

-curatat IAC si clapeta acceleratie

Ar urma macaralele de la geamuri (le am cumparate) si sabotii si cilindri frana pe spate si evident, AC-ul.Tremuratul vitezometrului a devenit aproape inexistent ( sa fi fost de la suruburile cutiei  🤔 ??).Dar trebuia sa mi se duca bucuria pe apa sambetii……….Nenorocitul de martor de la baterie s-a reaprins si vad ca nu se mai stinge nici daca o opresc si o las mai mult timp.Alternatorul a iesit ok la test deci nu are cum sa fie el.Daca o accelerez sau o turez dispare.

 

 

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Masoara cand e becul aprins cu un aparat la bornele bateriei si zici aici cat ai.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...