Jump to content
Sign in to follow this  
Horica00

Daewoo Cielo 1.5 Gle 1997 ,,furia Rosie''

Recommended Posts

5 hours ago, florinellll said:

Deci...

Deci.....… nu a fost facuta cu prea mult simt de raspundere, fapt de care isi poate da seama orice prost se uita mai atent la ea.Nu toata, dar sunt locuri in care nici macar nu I-a durut sufletul sa se uite, desi le-am zis ca nu vreau sa mai am gram de rugina in caroserie.Nu-i nimic,  repara pe cheltuiala lor, cel puitin manopera nu le mai platesc nici mort.Pana mea, daca fac rabat nu au decat sa munceasca in plus, eu am platit o lucrare buna.Asta e service-ul la noi, munca putina pe bani multi.Am hotorat ca de acum inainte ca ce pot voi repara singur, eventual cu putin ajutor din partea manualelor de reparatii.Nu mai vreau sa dau bani tuturor inaptilor care fac treaba doar ca sa fie facuta.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

In sfarsit te-ai lamurit cum e cu service-urile din Romania (si nu numai), meseriasii buni sunt aproape imposibil de gasit, mai bine inveti si faci singur.

Share this post


Link to post
57 minutes ago, ches said:

, meseriasii buni

Prezent !

Ma strigara cineva ?

Share this post


Link to post
9 hours ago, ches said:

In sfarsit te-ai lamurit cum e cu service-urile din Romania (si nu numai), meseriasii buni sunt aproape imposibil de gasit, mai bine inveti si faci singur.

Stiam dintotdeauna, acum doar mi s-a reconfirmat.Ca idee, cu acelasi ,,service'',  daca il pot numi asa, s-a ars si unchi-miu in urma cu mai multi ani, cand I-au dat ai mei Matizul, cumparat de nou tot de la astia, unde avea facute toate interventiile.Le-a dat atunci in jur de 4000 de lei sa rezolve din problemele masinii, urmand ca peste putin timp sa constate ce de fapt nu au facut mai nimic si ca masina era mai rau decat fusese.Pe atunci sef la mecanica era cel care este acum sef la tinichigerie (dovada clara ca nu stie de niciunele) si care s-a ocupat si de masina mea.Cu prima ocazie ii f#t un pumn in fata !!!!! (vorba lui unchi-miu).Facea si pe prostul cand m-am luat prima data de el (il rugasem sa dea jos emblemele ,,GLE'' de pe aripi, pe motiv ca din greseala sau intentionat fusese vopsite, si a spus cu nonsalanta cu daca le da jos trebuie sa vopseasca iar, de parca nu el le vopsise, alta dovada ca si-a gresit meseria).Ma rog, bataie de joc, abia astept sa ii injur de toti mortii !!!

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Boala veche cu "meseriașii" din Romania... Invata meserie dupa ureche si lucreaza prost. Peste tot am auzit numai nemulțumiți de lucrări de mântuială.

Am un prieten care m-a sfătuit sa repar si apoi sa foliez... E 800-1000 lei toata masina. 

Share this post


Link to post

Nu vopseaua e problema... ci pregatirea masinii. De dat cu pistolul dau si eu... munca multa si cea mai importanta e pregatitul, curatul ruginei si tratatul ei. Si la final tot ai sanse sa reapara.

Iar cum meseriasii nu isi dau interesul, chiar daca ei sunt buni poate, si nu le place munca, iese un rahat.

Share this post


Link to post
3 hours ago, Geo_ZGA said:

Nu vopseaua e problema... ci pregatirea masinii. De dat cu pistolul dau si eu... munca multa si cea mai importanta e pregatitul, curatul ruginei si tratatul ei. Si la final tot ai sanse sa reapara.

Iar cum meseriasii nu isi dau interesul, chiar daca ei sunt buni poate, si nu le place munca, iese un rahat.

Conteaza si daca s-a inlocuit ce era ruginit, tipul de sudura, etc, etc.Eu unul am prins idea, conteaza meseriasul si posibilitatile de lucru ale acestuia.Daca e reparata bine nu ar trebui sa reapara intr-un timp foarte scurt, nu apare nici asta chiar de capul ei.In alta ordine de idei, meseriasii lucreaza scump si prost cam peste tot in service-urile din Romania si nu prea avem ce le face, ca se gasesc mereu chichite care sa ii scape de orice raspundere (inclusiv reclamatia la OPC, care presupune multa bataie de cap, in final nerezolvand nimic ca ba nu ai factura, ba a trecut prea mult timp, ba ai facut tu nu stiu ce cu ea de s-a stricat, samd.).Am dat peste hartiuta de la ITP, poate reuseste cineva sa identifice posibile cauze (m-as duce sa ii fac din nou ITP-ul si sa o pun la punct astfel incat sa pot face naveta cu ea la facultate) ca n-as vrea deloc sa o las asa (mai e si riscul sa ma prinda nenoroicitii de la RAR si atunci chiar dau de dracu').Oricum ar fi, tind sa cred ca a fost rea-vointa si nici nu am stat  langa animal sa vad cum o tureaza, ca tare mi-e ca a turat-o de au luat-o dracii………..

72392855_2433178023592092_6549933965166247936_n.jpg

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Astazi ,,rosioara'' a devenit eligibila sa polueze pentru inca un an 😀😀!!!

Inspectia a fost trecuta pe bune, chiar si la mult blamatele noxe.Inspectorul a zis ca cel care mi-a facut prima data inspectia a fost chitit sa ma pice si nu a incalzit-o bine.Asadar. nu a fost nevoie nici de spaga, nici de inclazirea sondei cu bricheta sau alte ,,trick-uri''.Mi-a recomandat in schimb sa ii schimb uleiul si filtrele, daca nu am facut asta deja, si bineninteles, trusa si extinctorul :))) 

Si cum tot raul spre bine, o voi programa la o revizie mai amanuntita.Astfel voi putea merge si eu cu ea fara teama de a ramane in drum.Va fi masina de naveta saptamanala (Bucuresti-Ploiesti)+concedii si trebuie sa ma pot baza pe ea.

Share this post


Link to post
Acum 6 ore, Horica00 a spus:

Va fi masina de naveta saptamanala (Bucuresti-Ploiesti)+concedii si trebuie sa ma pot baza pe ea.

Si oxigenul ?

Share this post


Link to post
1 hour ago, florinellll said:

Si oxigenul ?

Sincer, nu cred ca o sa ma afecteze.Eu vin in Bucuresti de regula duminica seara si plec undeva pe joi tot seara.Tinand cont ca ,,oxigenul'' nu este valabil in weekend si  in timpul saptamanii incepand cu orele 22 si nici nu sunt masochist sa folosesc masina in Bucuresti zi de zi, nu va trebui sa platesc nimic.Imi pare rau totusi de cei care stau permanent in Buc si detin masini de genul.Dar daca se face vreun protest ceva (ceea ce ma indoiesc) ma alatur cu mare drag.Insa imi mentin parerea ca existenta unei ,,zone verzi',' in care se limiteaza accesul masinilor, este o initiativa buna dar nefezabila pentru un oras ca Bucurestiul.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Va fi un protest pe 1 noiembrie dar nu stiu mai multe detalii. Desi nici eu nu sunt foarte afectat (cel putin pana in 2021) cred ca dau o fuga totusi din aceleasi motive. 

Vreau sa vad ce se va face cu banii mei sa respiram mai bine.  

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
8 hours ago, Dj_Dark said:

Va fi un protest pe 1 noiembrie dar nu stiu mai multe detalii. Desi nici eu nu sunt foarte afectat (cel putin pana in 2021) cred ca dau o fuga totusi din aceleasi motive. 

Vreau sa vad ce se va face cu banii mei sa respiram mai bine.  

Pe mine unu noua masura nu ma afecteaza absolut deloc, doar ca nu pot sta nepasator cind vad atita mirlanie si ceausistdoism fara margini asadar, rugamintea mea Dj'u, bate cu pumnu-n capota si dintr-un juma de plamin urla si pentru mine daca tot de dai prin zona.

Share this post


Link to post

Nu se va face nimic din pacate, vor fi doar alti bani bagati in mansarda Firei de la vila din Voluntari.

Reducerea poluarii in Bucuresti este ''mission impossible'' atata vreme cat nu exista spatii verzi, locuri de parcare, infrastructura, un transport in comun bine pus la punct si lista poate continua.Mai trebuie creat si perimetrul verde unde accesul masinilor sa fie limitat (cu exceptia proprietarilor care locuiesc in zona respective), dar nu cred ca tine figura fara infrastructura mai sus mentionata.Fara toate astea nu este nimic altceva decat frectie la picior de lemn.

Revenind la topic, am facut ieri si azi ceva kilometrii cu baba si se comporta excellent (nu se mai aprind martorii ,,baterie'' si ,,brake'').In schimb a cedat ( de mai de mult timp ce-i drept) geamul soferului.Nu-i nimic, le paste schimbarea pe toate, ca si celelalte merg cand si cum vor ele si trebuie sa le fac sa mearga cand vreau eu sau pasagerii.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Deci, acum ca am trecut cu bine (si pe bune) de ITP o sa urmeze, asa cum am mai spus, o revizie ,,mare'', ce va presupune:

-ulei (as merge pe GM 10w40, daca aveti alte recomandari sunt bine venite)

-filtru ulei (de preferat original GM)

-filtru aer

-filtru benzina

-burduf filtru de aer

-kit distributie (curea Contitech, role INA si pompa de apa HEPU)

-curea alternator

-verificat alternator (vad ca nu s-au mai aprins martorii aia nenorociti, desi am mers destul cu ea zilele trecute dar nu vreau sa merg la risc)

-inlocuit fise si bujii

-conducte benzina

-furtun carter

-reparat instalatie AC (sper sa si tina de data asta)

-inlocuit macarale+motorase geamuri fata)

-inlocuit fluide

-cuaratare IAC

-curatare injectoare

-pompa+cilindru ambreiaj 

-cablu kilometraj (cel putin soer sa fie doar ala) ca vitezometrul a inceput sa se cam balangane.

SI cam astea ar fi.Poate financiar nu merita, dar tinand cont ca tin masina si este si in stare excelenta pentru varsta ei privesc altfel lucrurile.

 

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Pana acum toate bune si frumoase.Am bagat la greu ieri si putin azi cu rosioara si nu sunt probleme deosebite, inafara de acul  de la vitezometru care vad ca a inceput sa se balangane in draci si de geamurile din fata care nu merg sau mai bine zis, merg cand si cum vor ele.M-am interest la Radacini de o parte din piesele de care voi avea nevoie in prima parte a reviziei si anume filtru de aer, filtru ulei  filtru benzina, furtun ventilatie si furtun filtru de aer, toate originale GM, urmand sa merg miercuri sa le ridic.Nu inteleg insa de unde faza cu tremuratul acului de la vitezometru, ca pana sa o bag in service nu facea asa, ba chair ma laudam ca din punctul asta de vedere nu face probleme.Sa fie cablul de la kilometraj………..

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Da, cablul de kilometraj. Ai putea sa-l pacalesti cu putin ulei de motor bagat cu o seringa in camasa, dupa ce demontezi tabloul de instrumente.

Share this post


Link to post

Eu as recomanda un ulei de mecanisme fine sau ceva cu teflon.

Share this post


Link to post

Eu recomand un cablu nou si game over. Cablul de nou trebuie gresat (de nu e) pentru a preveni uzura pe alocuri a teflonului. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Viktor are dreptate.Fireste ca atunci cand voi umbla acolo voi schimba cablul direct pentru ca, asa cum probabil m-ati cunoscut, nu sunt adeptul ,,carpelilor" sau al ,,solutiilor de moment".Am intrebat pentru ca am citit undeva ca unii au schimbat cablul dar problema nu a disparut pana nu au schimbat si vitezometrul cu totul.Nu m-ar deranja sa-l schimb dar original nu am mai vazut pe nicaieri.

Share this post


Link to post

De verificare a cablului poti merge pe ulei (cald) dupa cum mentionau colegii mai sus, iar de constati imbunatariri a kilometrajului ai depistat si cauza, cablul face fente.

Share this post


Link to post
On 11/3/2019 at 6:36 PM, Viktor said:

De verificare a cablului poti merge pe ulei (cald) dupa cum mentionau colegii mai sus, iar de constati imbunatariri a kilometrajului ai depistat si cauza, cablul face fente.

Ma gandesc ca ar trebui sa se vada la demontare daca are probleme (rupt sau sarit de la locul lui).In fine, sa fie cea mai mica problema, ca nu face chiar asa de rau cum am vazut la altele, urmand sa o rezolv cand voi avea timp si ,,cascaval".Vineri avem programare la nea' doctoru' unde vom face o mica revizie:ulei (m-am hotarat in final pe Motul, nu numai pentru ca pe asta l-am folosit in majoritatea timpului ci si pentru ca am auzit ca ar fi cel mai bun spre deosebire de GM), filtre (toate GM), furtun Carter si furtun filtru aer pentru ca sunt vai de ele, lichid servo si frana (as umbla si la cel de la cutie, pentru ca nu s-a umblat vreodata la el si dupa 20 ani nu stiu in ce stare poate fi.Mai e si faptul ca rapoartele vor functiona mai fin si mai usor), curatat IAC si clapeta acceleratie, inlocuit pompa ambreiaj (VALEO) si cilindru (TRW).Asta pentru ca desi kitul este relativ nou (sub 30k km) si exploatat corespunzator, smuceste ca naiba in treptele inferioare si daca tin piciorul pe ambreiaj mai mult timp sunt nevoit sa il bag si sa il scot din viteza pana se hotaraste sa plecam de pe loc.Tot acum as vrea sa schimb si bujiile si fisele, dar nu stiu daca sa trec pe NGK sau sa raman pe Bosch...In rest, Mai am de verificat incarcarea la alternator pentru ca inca sunt nelamurit de ce mi se aprindeau martorii aia nenoriciti (nu s-au mai aprins in ultimul timp, desi am facut destui KM prin oras, dar nu vreau sa imi asum vreun risc) si starea conductelor de frana, urmand sa vad daca le schimb sau le mai las si anul asta..Sa nu uitam de instalatia de AC, care imi scoate peri albi si in prag de iarna (mi se aburesc geamurile in draci si e o placere sa nu ai nimic la indemana... ).O sa iau la schimbat fiecare garnitura si conducta in speranta ca scap de belele once and for all !!!! 

Screenshot_2019-11-04-21-17-01.jpg

Screenshot_2019-11-04-21-55-36.jpg

Screenshot_2019-11-04-21-56-13.jpg

Screenshot_2019-11-04-21-56-49.jpg

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

In legatura cu schimbatul uleiului de cutie, poti vedea postarea mea de aici. Am folosit GM sintetic indicat acolo (se poate vedea si codul in imagine), care si-a dovedit superioritatea absoluta fata de uleiul de cutie mineral SAE80 din fabrica, mai ales la temperaturi scazute.

Am ras cand am citit de Mihoc, de acolo am luat si eu masina in 2003, dar dupa ce la prima revizie de 5.000 km mi-au turnat in motor 4 litri de ulei in loc de 3,75 n-am mai dat pe acolo.

Vazand ca esti pasionat, daca vrei imi poti scrie in privat (nu vreau sa se considere reclama) sa iti recomand un service cu magazin in Bacau ceva mai spalat, unde lucreaza in consultanta si un prieten de-al meu foarte bine pregatit (de la care am invatat cam tot ce stiu despre masini) si care are si el Cielo din 1995 in stare tehnica perfecta. Nu fac aia acolo minuni, dar macar nu te trezesti ca platesti o revizie si descoperi apoi ca de fapt nu ti-au schimbat tot ce e in factura.

Oricum, felicitari pt pasiune.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Chiar daca manualul recomanda doar completarea, e indicat sa-l schimbi si pe cel din cutie. Acum ceva ani am pus Motul 75w90, f bun uleiul. Inainte de asta folosisem pt cutii automate, excelent, schimbatorul era fulg... marele dezavantaj e ca trebuie schimbat periodic. Deci mergi pe o marca cunoscuta, ulei sintetic.

Share this post


Link to post
2 hours ago, Andrei.ss said:

In legatura cu schimbatul uleiului de cutie, poti vedea postarea mea de aici. Am folosit GM sintetic indicat acolo (se poate vedea si codul in imagine), care si-a dovedit superioritatea absoluta fata de uleiul de cutie mineral SAE80 din fabrica, mai ales la temperaturi scazute.

Am ras cand am citit de Mihoc, de acolo am luat si eu masina in 2003, dar dupa ce la prima revizie de 5.000 km mi-au turnat in motor 4 litri de ulei in loc de 3,75 n-am mai dat pe acolo.

Vazand ca esti pasionat, daca vrei imi poti scrie in privat (nu vreau sa se considere reclama) sa iti recomand un service cu magazin in Bacau ceva mai spalat, unde lucreaza in consultanta si un prieten de-al meu foarte bine pregatit (de la care am invatat cam tot ce stiu despre masini) si care are si el Cielo din 1995 in stare tehnica perfecta. Nu fac aia acolo minuni, dar macar nu te trezesti ca platesti o revizie si descoperi apoi ca de fapt nu ti-au schimbat tot ce e in factura.

Oricum, felicitari pt pasiune.

Multumesc mult !!!! Sunt din Onesti, trec destul de rar pe acolo, dar cand ajung nu ar stirca sa stiu si eu la cine sa ma duc.Mihoc are si in Onesti reprezentanta (acum nu stiu daca mai vand masini acolo, din ce am vazut eu e mai mult service multimarca.De fapt mi se pare ca nici nu au vandut, atunci cand le-am luat noi fiind aduse pe trailer de la depozitul zonal care era undeva prin Iasi.Cel putin Matizul maica-mii stiu sigur ca a fost comandat si adus de la Iasi.Am vazut ca ai masina luata de la ei, suportul de la numar din primele poze de pe topic facandu-le reclama.Frumoasa masina si de asemenea respectele mele pentru pasiune, stiu cum e, te prinde si nu te mai lasa.Poti sa-mi lasi PM cu numele service-ului.Cat despre MIhoc, 3 masini luate de la ei, reparate la ei, cel putin pana ne-am mutat definitiv din Onesti.Au fost mereu ok, mai ales ca ne stiam si cu patronul dar nu mai conteaza, nu cred sa mai calc pe la ei………….Parerea mea despre service-urile de la noi este proasta in general, atat din experientele mele (vezi si faza cu ITP-ul, picat pe nedrept la noxe, ceea ce a dus la cheltuieli, timp pierdut si nervi nu mai zic, iar ala chiar credeam ca e un service ok) cat si din experientele altora, multi fiind prostiti pe fata fara sa-si dea seama.Ce e mai nasol ca serviciile sunt extrem de proaste, de multe ori plecand cu problema nerezolvata sau chiar cu altele noi, dar extrem de scumpe…………………..La Poliserv Ploiesti ( sa le fac si astora reclama) mi-au cerut 500 de lei sa imi bage Freon si sa imi verifice vizual conductele de frana, ea tastand intentionat ,,verificare system de franare'', desi eu nu am cerut asa ceva.Sa nu mai zic ca aveau si o atitudune de jemanfis pe langa faptul ca erau nepriceputi (despre Cielo nu stiau mai nimic in ciuda faptului ca in trecut au fost dealer Daewoo).

Am luat ieri materialul de revizie:filtru de aer, filtru benzina si filtru ulei, furtun galleria de admisie, furtunul de ventilatie, pompa si cilindrul de ambreiaj (le-am carat in troler ca tot studentul roman 😂🤣).Am incercat sa iau piese cat mai scumpe si unde s-a putut, de origine.La Radacini, daca stii pe cine sa intrebi, au pe stoc majoritatea pieselor, multe fiind chiar originale la niste preturi mai mult decat ok si doamnele de acolo foarte amabile.Din pacate duc o lipsa groaznica de buget si nu ma pot ocupa de masina asa cum as vrea, cel putin deocamdata………..prea multe nu mai sunt de facut oricum, doar distributia, AC-ul, macaralale de la geamuri, curatat urmele de rugina ramase, pus boxe noi (cele din spate mi se pare ca nu mai merg iar cele din fata cam caraie, nu stiu daca sunt stricate sau doar le-a intrat mizerie ceva pe la membrana, dar se aud inca ok), conductele de frana si in cel mai rau caz, alternatorul, desi am mari indoieli ca el este de vina pentru aparitia martorilor alora, care vad ca nu au mai aparut deloc, iar masina incarca foarte bine.Cu un minim de investitii o pun cum trebuie pe picioare si o sa am o masina pe care stiu ca ma pot baza.

 

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Astazi am dus masina la revizie.Toate bune si frumoase pana cand ajunge la filtrul de benzina:nu poate sa il scoata deoarece conductele sunt extrem de ruginite, asa ca se va purcede la inlocuirea lor.La fel si in cazul conductelor de frana de pe dreapta (nu sunt exagerat de ruginite dar tot e mai bine sa le schimb), cele de pe stanga fiind aparent noi.Furtunasele nu sunt crapate si nici nu au alte probleme.Pana acum am inlocuit uleiul (am pus Texaco 10w40, nu stiu daca am facut o alegere buna, dar oricum il schimb la anul), filtrul de ulei si filtrul de aer, furtunul de la admisie si furtunul de ventilatie, pompa si cilindrul de ambreiaj.Totodata au fost curtatate IAC-ul si clapeta de acceleratie.Urmeaza conductele de benzina si filtrul, cele doua conducte de frana si furtunasul, nu pentru ca are probleme ci pentru ca nu il mai poate scoate, capul de bara de pe dreapta pentru ca are un joc, mic deocamdata dar se poate accentua, vasul de expansiune si toate fluidele.In urma testului de incarcare a reiesit ca alternatorul este ok, incarcand foarte bine.Inginerul banuieste ca aprinderea martorului se datoreaza vreunui carbune.Masina este trasa pe dreapta deoarece nu au pe stoc piesele necesare si trebuiesc comandate, urmand sa o ridic vinerea viitoare.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...