Jump to content
Sign in to follow this  
Horica00

Daewoo Cielo 1.5 Gle 1997 ,,furia Rosie''

Recommended Posts

@pompiliu92 o da, chiar ăla. Mai are unele chițibușuri care nu cred că se mai găsesc prin altă parte.

@vrazvanc bine zis rarități. Nu mă gândeam că aș mai putea găsi vreodată stopuri noi, originale. Voiam de ceva timp să schimb urâțeniile de pe mașină. Căutăm prin dezmembrări și nu găseam în stare bună. Până le-am văzut pe astea la un preț imbatabil. Am luat și un furtunaș de apă, pare-mi-se că ăla care face legătura cu caloriferul.

Am rezolvat într-un final și cu geamurile electrice. Pe stânga față am pus motoraș + macara+comanda centrală. Macaraua și motorașul au fost noi. Comanda este SH, însă în stare de funcționare, originalăScreenshot_20230127_005426_Gallery.thumb.jpg.e2d67c8cbc612481ed374dfe7a089d8a.jpg și cu garanție. Mi-a plăcut că mi s-a dat cu tot cu ramă, a mea fiind ruptă de cei de la Onești atunci când au înlocuit comanda de fabrică. Iarăși, nu-mi amintesc de ce am schimbat-o. Și cu o chinezărie de doi lei...  Parcă avea totuși un buton rupt.

Pe dreapta față eram pregătit să schimb macaraua, doar că era un easy fix și nu s-a impus decât gresarea culiselor. Geamul sărea spre înainte și trebuia mereu ajutat cu mâna. S-a dat cu niște degripant și cam aia a fost. Tot mai sare o țâră spre înainte, dar se închide singur. S-a schimbat și butonașul.

Pe spate doar s-a înlocuit unul din butoane și s-au uns culisele. Merg foarte bine. Într-o parte însă mai pleacă cu o bucată din chederul ăla mic vertical.

Cred că toate dotările sunt acum funcționale. Toate mai puțin AC, pentru care aștept ultimele piese din Coreea (butelie uscător, conductă de înaltă presiune și conductă dublă). Prin primăvară s-ar putea să devină și ăla funcțional.

 

 

 

Screenshot_20230127_005426_Gallery.jpg

Edited by Horica00
  • Like 2

Share this post


Link to post

Na și o belea, una mare.....

Totul a început ieri dimineață. Am avut treabă prin Bucales și am zis să plec cu bolidul, lucru pe care l-am și făcut. Nu înțelegeam de ce nu mi se dezghețase parbrizul, deși stătusem vreo 15-20 de minute cu motorul pornit. Apa urcase, pe treapta 1 de la aerotermă aveam căldură, deci am cam exclus din capul locului termostatul. Am verificat personal furtunele și din nou, aveam toate motivele să cred că nu termostatul e vinovat. Am zis să merg și la service pentru o a doua părere. Repet, pe treptele 3/4 bagă o căldură palidă.

Mi s-a confirmat cea mai mare temere: calorifer parțial înfundat. Asta-i una din belele. A doua e că service-ul a refuzat lucrarea. Motivul, electricianul a făcut gât că el nu-și bate capul să demonteze bordul. Au mai invocat și temerea ca nu cumva să se rupă plasticăraia pe parcursul operațiunii. Pe cât de mulțumit am fost de colaborarea cu ei, pe atât de tare m-au dezamăgit acum.

Dacă e cineva dispus să mă ajute să-l rezolv, să nu ezite să-mi spună. 

Share this post


Link to post

Eu in prima faza as incerca sa scot turul si returul de la calorifer si sa bag apa cu presiune pe retur cu un furtun de gradina prins acolo cu un colier. Daca asta nu rezolva, poti infunda returul, apoi bagi pe tur solutie de curatat radiatoare si lasi acolo cateva minute bune, poate chiar si peste o ora, avand in vedere ca solutia nu este circulata prin radiator. Apoi faci operatiunea 1 - furtun conectat pe retur si apa cu presiune. La Cielo cred ca ai acces relativ usor la stuturile de la calorifer.

Daca esti mai pus pe treaba, poti imprumuta o pompa de recirculare pt instalatii si sa circuli solutia de curatat radiatoare. Daca ai un prieten instalator cred ca gasesti sa iti dea cu imprumut o pompa pt o zi.

Cu variantele de mai sus ar trebui sa scapi de inlocuirea caloriferului. Nu strica sa inspectezi si stutul de pe blocul motor unde vine furtunul de retur din calorifer, probabil si acolo ai depuneri...

Edited by ches

Share this post


Link to post

Nu trebuie demontat bordul, in principiu se poate lucra cu demontare partiala pe sub bord... e incomod, dar se poate. Poti incerca la Tudor, are la bursa anunt cu service pt Matizuri, dar cred ca se baga si la Cielo, ca nu e rocket science.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Just now, Geo_ZGA said:

Nu trebuie demontat bordul

Corect ! Mi-ai luat vorba din taste T

Eu i-as inmana electricianului in cauza o scrisoare insotit de un rinjet la inminarea acesteia in care as sublinia foarte pe scurt : esti cu vaca, inlocuirea caloriferului la cielo nu necesita demontarea bordului. Ti-o spun in scris si subtil, fara asistenta dragilor tai colegi, ca mi-s un gentlman ! Insa tu ... multumesc lui Dumnezeu ca nu sintem toti la fel !

 

Share this post


Link to post

Electricianul în cauză e un bun profesionist. Are experiență, are know-how, știe multe chichițe (fără el nu s-ar fi putut monta alternatorul de euro 3, chiar și atunci fiind unele discuții cu el). Chef și voință nu prea are. Mai mereu când trec pe acolo sunt ,,ciocniri" între el, recepționeri și uneori, clienți. Nici pe șeful de atelier nu ezită să-l contrazică. Sunt convins că știe de faptul că nu este necesară demontarea bordului, dar...  I-am explicat și eu că nu este obligatorie demontarea completă a bordului, răspunsul lui fiind ,,nu mă înveți tu pe mine". Cum ar fi acum să le spunem toți șefilor că nu vrem să facem aia, aia. Mi-au lăsat un gust amar de data asta, după atâtea experiențe bune cu ei. Chiar îmi plăcea faptul că nu refuză nimic.

Am sunat și la cealaltă fostă reprezentanță DW. N-au stat la discuții cu mine când au auzit despre ce mașină este vorba. Bine, de la ăia n-aveam oricum așteptări. Deși înțeleg raționamentul din spatele acestor abordări, nu mi se par profi.

Rămâne varianta cu Tudor (mulțumesc @Geo_ZGA). Am văzut ceva că schimbă în mod curent calorifere pentru Spark/Matiz. Sper să accepte și Cielo. Sau dacă nu, să-i bat pe ăștia la cap până se satură și-mi acceptă lucrarea 😂.

Share this post


Link to post
Acum 14 minute, Horica00 a spus:

,,nu mă înveți tu pe mine"

Astea-s arogante/aere=ba$/n/ imputite.

N-am primit un astfel de raspuns pana acum, dar ceva mai elegant, insa nu am mai revenit la ei si le-am facut si reclama negativa, in cuvinte scarboase.

Astia, cu tot cu "cunostintele" lor, ar trebui lasati sa moara de foame si reamintit, totodata, ca noi le dam lor sa manance.

In locul tau as incerca, prima data, varianta lui @ches.

Mai verifica si sistemul care regleaza caldura. Spre exemplu, la mine e un cablu, care deschide o clapeta. Nu stiu tu ce sistem ai (robinet, clapeta etc). Verifica si asta, mai ales daca spui ca s-a intamplat dintr-o data.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
1 hour ago, vrazvanc said:

Astea-s arogante/aere=ba$/n/ imputite.

N-am primit un astfel de raspuns pana acum, dar ceva mai elegant, insa nu am mai revenit la ei si le-am facut si reclama negativa, in cuvinte scarboase.

Astia, cu tot cu "cunostintele" lor, ar trebui lasati sa moara de foame si reamintit, totodata, ca noi le dam lor sa manance.

In locul tau as incerca, prima data, varianta lui @ches.

Mai verifica si sistemul care regleaza caldura. Spre exemplu, la mine e un cablu, care deschide o clapeta. Nu stiu tu ce sistem ai (robinet, clapeta etc). Verifica si asta, mai ales daca spui ca s-a intamplat dintr-o data.

Cunoștințele nu i le contest. Până acum, m-a rezolvat de fiecare dată. Bine, cu înjurături printre dinți, borboroseli, oftări, chemări din cinci în cinci minute la mașină ca să-mi spună că, dacă desface aia, se rupe ailaltă (nu s-a rupt niciodată nimic), dar m-a rezolvat. Plus de asta, e școlit pe la Craiova în epoca Daewoo  Atitudinea da, lasă grav de dorit. Nu uit nici acum cum o porcăia pe o doamnă cu un Matiz. Femeia venise lângă el să-l ,,ungă", l-a auzit, nu i-a zis nimic, ba chiar zâmbea, iar el nu și-a dat seama. S-a făcut mielușel când s-a trezit cu ea în spatele lui. Mă rog, e în prag de pensie și probabil vrea să-și termine cariera schimbând doar becuri.

Să le fac reclamă negativă nu m-aș grăbi. Tot ce au făcut au făcut impecabil, inclusiv partea de tinichigerie. M-am și mirat când au acceptat lucrarea fără ezitare. Sunați pe la service-uri la întâmplare, spuneți-le că vreți să vă schimbe praguri la Cielo și vedeți dacă acceptă măcar unul. Și cu asta poate m-ar fi rezolvat, dar recepționerul a zis sec ,,n-am cum să i-o dau decât lui" (e singurul electrician). Practic, dacă ăsta face pe nebunul, nu putem să vă ajutăm. S-a subînțeles.

Revenind, o să încerc și ce mi-a propus @ches, deși mi-e cam teamă de urmările pe care o curățare le-ar putea produce asupra caloriferului, cauzând eventuale scurgeri și fără garanția că se va desfunda, ajungându-se tot la înlocuire. Nu-mi fac iluzii că ăla chiar mai e în mințile lui după 25 de ani. 

Caloriferele pe la Daewoo se cam duc naibii oricum. Mătușa mea are aceeași belea la Matiz și n-a găsit pe nimeni să-i accepte lucrarea.

Share this post


Link to post
Acum 38 minute, Horica00 a spus:

Mătușa mea are aceeași belea la Matiz și n-a găsit pe nimeni să-i accepte lucrarea.

Asta zic... Cu totii au uitat ca s-au indestulat cu astflel de masini, "dacii", Daewoo-uri etc. Acum sunt smecheri toti, repara numai mertane si benvaie. Tu poate nu stii asta, eu stiu, ca-s mai "batran". M-am dus, intr-un service, la mine, in "cartier nou rezidential", unde vin si vedete, cu o dacie pe care urma s-o duc la Remat, dar aveam nevoie atunci de vulcanizare si "baetii" stateau la tigare, fara sa se deranjeze, iar cand m-am adresat cu cerinta, m-au luat la misto ca "ei aveau impresia ca s-a mutat Remat-ul la ei". Chiar imputiti si mizerabili... Acum imi amintesc si eu de unii, care m-au refuzat cu A/C-ul, telefoic (auzind de Matiz). M-au trimis la plimbare, in alta parte.

In fine.

Orice calorifer se duce naibi, nu numai de Daewoo.

Daca bagi apa, in sens invers, in calorifer, n-are cum sa se sparga. Doar nu bagi apa la 10 bar. Merita incercat.

Share this post


Link to post

A fi OM ii lucru mare ! Meserias ... este oricare !

E grele cu mosu bag seama si ma indoiesc ca la el acasa lucrurile stau altfel. Sigur, nu tine de mine curtea nimanui, da' un bombanos din asta mofturos cu injurii si alte cele similare in ADN iti scoate peri albi inaite de vreme. O fi bun in domeniu sau da' ii ca fasolea, te vorbeste pe la spate ! Dupa cum a procedat cu doamna in cauza, la fel o sa procedeze si cu mine, si cu tine ... Si da, trebuie lasat in mirlania lui acolo pena ce sefia realizeaza ca individu' ( ce se crede de neinlocuit ) ii trage spinu_n poarta . Ioc clienti, ioc lovele, ioc salariu badie ! De mers inapoi la ei zici Horica ? In cazul asta o cauti cu luminarea si nu prea ai motive sa te plingi cit timp inclini a da apa la moara unor indivizi gen. Suta-n mie gasesti service cu grad de normalitate sporit si de ce nu, cu mult mai buni in domeniu. Acuma, daca insisti la meseriasu', o ta-ti faca bordul franjuri ! Cunosc un caz similar a unui ingimfat din asta (foarte bun in  domeniu, nimeni nu am auzit sa-i conteste profesionalismul) doar ca, stilul asta de ne-OM a facut sa-i creasca aripi, a zburat din service. Ca s-o fi umplut paharu' si l-au dat afara, ca o fi plecat de unu singur ... habar nam, da' cert e ca nu mai defileaza pe acolo.

Caloriferul. Dupa atita amar de vreme n-are cum sa arate prea bine la exterior, a primit umezeala, praf, frunze, gindaci sau mai stiu eu ce, toate aste imprimate intre fagurile caloriferului, e o piedica in fata suflantei, fluxul de aer prin calorifer obstuctionat in veci n-o sa atinga performante pe masura acestuia. Pe termen scurt ( si mediu chiar) situatia probabil sa fie imbunatatita prin curatire la interior si aici chiar nu ai de ce te teme a-l curata ca oricum ii pe ultima suta de metri iar in caz ca ar ceda, conectezi turu si returu in compartimentul motor eliminind caloriferul si mergi mai departe, te dai pe ulita fara nici o problema, maxim in suba, manusi si 2casiula di astrahan" . De se ia in calcul rezolvarea problemei pe termen lung, atunci din start schimbat caloriferul cu unul nou, din cupru daca se poate !

Share this post


Link to post
On 12/6/2019 at 10:48 PM, Geo_ZGA said:

Desfaci aeroterma, scoti tonele de frunze si mizerii adunate, pui o plasa peste gura de admisie... aia e.

Pana reusesti sa inlocuiesti/desfunzi radiatorul, ai mai apucat sa faci operatiunea asta?

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Până la urmă, am decis înlocuirea caloriferului. După cum știți, nu prea mă leg la cap cu soluții pe termen scurt. Nu de alta, dar tot la înlocuire se ajungea. N-am găsit original, cu atât mai mult de cupru, așa că am luat Nissens. Cel mai bun compromis zic: chinezării, gen ASAM, picau din start, iar unul SH de aceeași etate risca să fie la fel. Recunosc că am fost (și sunt) puțin în dubii, căldură încă am, încă pe treptele 1/2 mor de cald. Dar e ceva ce nu e în parametri și asta nu-mi dă pace. O să-l păstrez oricum și pe cel original.

L-am sunat pe Tudor, a zis că la Cielo n-a mai schimbat și nu s-ar băga, dar m-a îndrumat către un adevărat  maestru de aici de pe grup. O să vă las să ghiciți, sunt convins că e limpede la cine mă refer. Mâine sau luni îmi vine piesa, rămâne numai să stabilim întrevederea.

@Andrei.ss da, acum vreo 2 veri, doar că n-am pus plasă. Iese o mizerie de acolo....

Mi-e teamă și pentru vaporizator, mai ales că nu există filtru de polen. Deși n-am auzit în viața mea de vreunul spart. Aici pe grup cel puțin nu. 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Decizie sanatoasa !

Nu mi-s adeptul schimbatului pieselor de dragul de a le schimba. Insa, intr-o situatie gen schimbul cu o piesa noua are prioritate . Nici teoretic nu mi-ar da cu plus de iau in calcul munca multa de migala si incomoda, curata-l, monteaza-l la loc, rezultate mai mult sau mai putin pe astaptari, din portret nu lipseste intrebarea cit o mai tine, imi mai face si "bucuria" sa-mi inunde interiorul ... Nu se merita ! Unul nou si la revedere, mai ales de ne facem calcule pe termen lung. Foarte valabile si retetele de curatare la interior cind exista indicii ca acolo ar fi problema .

La unele marci cum ar fi skoda felicia, vw caddy pickup , fiat duna ... babute mai de-o virsta cu cielo in caza , acolo da, merita demontat si curatat caloriferul anual la cit de usor e accesul la acesta. In vreo doua ceasuri ii montat deja la loc, cu pauza de cafea si tutun inclusa.

Share this post


Link to post
10 hours ago, Horica00 said:

L-am sunat pe Tudor, a zis că la Cielo n-a mai schimbat și nu s-ar băga, dar m-a îndrumat către un adevărat  maestru de aici de pe grup. O să vă las să ghiciți, sunt convins că e limpede la cine mă refer. Mâine sau luni îmi vine piesa, rămâne numai să stabilim întrevederea.

Mi-e teamă și pentru vaporizator, mai ales că nu există filtru de polen. Deși n-am auzit în viața mea de vreunul spart. Aici pe grup cel puțin nu.

Mi-a zis persoana respectiva ieri de lucrare, daca se intampla maine dimineata trec si eu pe-acolo putin sa facem cunostinta 🙂

In ceea ce priveste vaporizatorul, se poate desface tulumba aia usoar la 8v (ai loc) si cureti tot ce s-a strans acolo, inclusiv furtunul de drenaj, la mine asa arata acu ceva ani (pagina 36 daca nu te duce direct):

 

 

Share this post


Link to post

Horica, sper sa nu uiti a ne bucura ochii cu poze promise referitor la calorifer . Eu mi-s curios cum arata dupa atitia ani si in comparatie cu al nou. Cu siguranta noua achizitie o sa dea cu plus da' totusi, poezia "in cabina in maieu" mai pe la vara asa as zice ...

Un aspect de luat in calcul (acu, probabil o sa ma ocarasca mesereasu' - ce mah, ma inveti tu pe mine ...) ar fi etansarile voletilor, in special al celui cald/rece , pentru a se evita un aer mixt.

Share this post


Link to post
Acum 21 ore, Horica00 a spus:

chinezării, gen ASAM

Astia-s producatori romani, din Iasi. Dar fac/eau produse naspa, chiar daca au ditamai fabrica si tehnologie noua; nu imi explic.

Share this post


Link to post
24 minutes ago, vrazvanc said:

Astia-s producatori romani, din Iasi. Dar fac/eau produse naspa, chiar daca au ditamai fabrica si tehnologie noua; nu imi explic.

Cel mai simplu si bun antidot e a nu le face vinzare . Ori cum trebuie ori ii paste falimentul ! Simplu . Chiar si in service dai tonu' : accept piese de la producatorul x, y ,z-t nimic altceva ! Ceilalti neseriosi, dupa cum isi astern astfel sa doarma !

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Iată că a venit și piesa de rezistență. După cum spuneam, marca Nissens. Din nou, era cam singura variantă optimă. OEM n-am găsit. Mi-aș fi dorit unul, mai ales de cupru. Nu mă aștept să dea același randament ca cel vechi. Însă, așa cum spunea și @Viktor, lucrul nou este lucru nou. Pare binișor făcut.

@Dj_Dark sper să poți veni săptămâna aceasta. Mi-ar face plăcere, că de vreo 3 ani tot promit că vin la întâlnire...

@vrazvanc fostul/actualul Conex, dacă nu mă înșel. Era specializat pe componente de caroserie. În rest, importa masiv piese de calitate cel puțin dubioasă, în principal din China. Controlul calității se făcea la mișto sau era inexistent. 

@Viktor la vară sper să stau în mașină cu cojoc 😅

Screenshot_20230206_105122_Gallery.jpg

Edited by Horica00
  • Like 3

Share this post


Link to post

Nu-s rele nissens-urile. O clasa de mijloc calitativ si merg destul de bine pe piata . Am avut radiator sub sigla asta, am si in prezent, iar deca ar fi cazul unuia nou, tot pe din asta as merge. Au doua tipuri (sau poate mai multe si nu stiu eu) de radiatoare in ce priveste fagurile, alea "V" ce eu le gasesc chiar foarte bune la racire, si drepte (lamele) care ... pe mine unu nu m-au convins .

Share this post


Link to post

Depinde pentru ce masina vorbim. La bmwuri tot ce am luat nissens s-a potrivit la fix, la daewoo nu prea.

De exemplu fix acelasi calorifer am luat la espero verde si era un pic mai mic, a trebuit facuta o romaneasca sa il pot prinde corect, iar una din tevi a trebuit rearanjata putin fiindca nu intra in carcasa 🙂

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

@Dj_Dark un motiv în plus să fii de față 😁

M-aș fi mirat să nu fie anumite nepotriviri. De Nissens au zis și ăștia din service că nu s-ar potrivi mereu la fix. 

 

Share this post


Link to post

Lasa bre ca se monteaza . Acuma, ca se cere gidilit de vreun bomfaier si levier , in caz contrar asigurat in pene din lemn ... cald sa bage !

Share this post


Link to post

Ei bine, astăzi s-au întâmplat lucruri mărețe: cu ajutorul lui @mirceajo s-a montat în sfârșit noul calorifer. Mă felicit pentru decizia de a-l schimba. Lăsând deoparte că nu mai dădea căldură cum trebuie, nu m-am mirat să văd că și curgea. Bănuiam de mult timp că e fisurat. Nu aburea parbrizul, dar eram nevoit să completez antigelul după câteva mii de kilometri. Nu se vedeau pierderi prin altă parte, așadar era principalul suspect. Deși debitul de aer nu mai e chiar ca la cel vechi, fierbințeala e foarte aproape de adevăr. Pe treptele superioare ale aerotermei ar merge un grătar 😅.

Alături ne-a fost și @Dj_Dark.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Sa te incalzesti sanatos.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Coane Horica ! Amu, intre noi fie vorba, nenea Dj'u a rezistat (cu greu) ca si asistent al operatiei doar ori si-o suflecat minecele si-o dat la cheie ? Eu ma stiu pe mine, de nu-ti inminez cel putin o cheie de zece ... e ca si cum n-as fi bijuterit nimic toata ziua .

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...