Jump to content
Sign in to follow this  
Horica00

Daewoo Cielo 1.5 Gle 1997 ,,furia Rosie''

Recommended Posts

Compresorul pare de euro3 si nu se potriveste, ii lipsesc 2 mufe de pe spate, dar intreaba.

@pompiliu92,de espero nu gasesti piese noi? 🙂

Share this post


Link to post
La 16.08.2021 la 23:43, pompiliu92 a spus:

Vezi ca are tipul asta compresor nou original plus alte piese interesante:

https://www.olx.ro/d/oferta/piese-daewoo-cielo-noi-IDefaFJ.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=3

Wow asta da bazar si colectie de piese , ca si cum e cel cu piese de Damas de la Craiova de la care mi-am luat Carburator nou nout 😁 sigur o fi avut magazin sau era aprozionator de piese Daewoo sau a avut si el Cielo :)) 

Share this post


Link to post
La 16.08.2021 la 9:55, Horica00 a spus:

Da, am. Din cauza problemei cu pierderea de freon, l-am folosit doar de doua ori. Se simte cel putin la fel de bine ca la masinile noi. De aia si vreau sa-l fac 🙂.

Pot face comparatie cu celelalte masini din familie. E ceva mai eficient decat AC-ul de pe Citroen C3 sau Peugeot 301. Nu stiu sigur daca si decat cel de pe Tucson, dar ala are climatronic si mi-e mai greu sa-mi dau seama.

La cat am bagat in ea pana acum, e pacat sa n-am AC. Pana si tata a zis sa mi-l fac neaparat, ca nu mai vrea sa folosesc scuza cu ,,n-am AC in Cielo'' pentru a-l convinge sa mi-o dea pe a lui 😂.

De asta intrebam ca si eu as vrea sa imi pun Ac pe Damas ca au fost modele si m-ai sunt care au iesit din fabrica asa , deci AC-ul e ca si la Bmw Vw baga la frig si caldura 😁

Share this post


Link to post

Nu scapă șoselele mioritice de ea nici anul ăsta :))

243101232_405335821322091_6286943917141624357_n.jpg

245579262_4278217975608980_1248799401929606636_n.jpg

Edited by Horica00
  • Like 3

Share this post


Link to post

Azi, la 147.832, s-a efectuat revizia anuala. S-a inlocuit uleiul/filtrul, s-au verificat toate fluidele, completandu-se acolo unde a fost cazul. De asemenea, s-au mai tensionat cele 2 curele auxiliare, schimbate in urma cu 2 ani. Una dintre ele mai chitaia aleatoriu (doar) la rece. Uleiul,Texaco 10w40 si filtrul MAHLE. Operatiunea a fost consemnata in carnetul de service.

Constatari: rulmentul rotii stanga fata incepe sa-si dea duhul, iar pivotii necesita inlocuire intr-un viitor nu foarte indepartat. Am primit deja oferta de la service si prin februarie, dupa ce termin cu sesiunea si-mi redresez putin bugetul, o sa-i execut.

Cam atat si cu ultimul post pe anul asta.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

N-a fost chiar ultima postare: s-au comandat pivoții, urmând ca imediat după sărbători să-i execut 🙂.

Din oferta service-ului, TRW, respectiv DELPHI, am ales prima variantă. Ceva mai scumpi, dar am preferat să iau ceva calitativ.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Bravo , super , au comentat ceva sau te sti cu cel de la ITP ??? adica nu s-a minunat ca inca merge 😁

Share this post


Link to post
On 12/23/2021 at 4:22 PM, Mark-Damas 97' 98' said:

Bravo , super , au comentat ceva sau te sti cu cel de la ITP ??? adica nu s-a minunat ca inca merge 😁

Nu a comentat nimic. Mă știu cu el doar pentru că sunt client fidel al stației. Altfel, n-am avut nicio interacțiune. Nu e genul care să facă exces de zel, dar nu trece nici el chiar orice gioarsă. Un prieten s-a dus cu un burduf de planetară rupt și, fără nicio discuție, a primit revenire. Nu cred să mai existe prea multe stații care să-ți dea inspecția așa oricum. De pildă, mătușă-mea nu a mai găsit pe nimeni dispus să o treacă cu niște urme de rugină pe aripa din față, respectiv portiere la un Matiz. A fost nevoită să remedieze problema, ocazie cu care a revopsit toată mașina 🙂.

Revenind la oile noastre, pe 3 ianuarie avem programare la înlocuit pivoții. Având în vedere că nu costă cine știe ce, m-am hotărât să-i ,,atac" acum. Pentru cât costă, nu merită nici cel mai mic risc.

La cererea mea, de operațiune se va ocupa mecanicul care mi-a făcut și revizia, angajat acolo de pe vremea reprezentanței Daewoo 🙂.

  • Like 3

Share this post


Link to post

 

La 28.12.2021 la 21:36, Horica00 a spus:

Nu a comentat nimic. Mă știu cu el doar pentru că sunt client fidel al stației. Altfel, n-am avut nicio interacțiune. Nu e genul care să facă exces de zel, dar nu trece nici el chiar orice gioarsă. Un prieten s-a dus cu un burduf de planetară rupt și, fără nicio discuție, a primit revenire. Nu cred să mai existe prea multe stații care să-ți dea inspecția așa oricum. De pildă, mătușă-mea nu a mai găsit pe nimeni dispus să o treacă cu niște urme de rugină pe aripa din față, respectiv portiere la un Matiz. A fost nevoită să remedieze problema, ocazie cu care a revopsit toată mașina 🙂.

Revenind la oile noastre, pe 3 ianuarie avem programare la înlocuit pivoții. Având în vedere că nu costă cine știe ce, m-am hotărât să-i ,,atac" acum. Pentru cât costă, nu merită nici cel mai mic risc.

La cererea mea, de operațiune se va ocupa mecanicul care mi-a făcut și revizia, angajat acolo de pe vremea reprezentanței Daewoo 🙂.

Super , asa e bine si corect sa fie la toate statile , Damas-ul a trecut , rugina are si tre s-o remediez la fel si Matiz-ul da a trecut pe parte tehnica si mecanica sunt foarte bune , rugina ce e marea boala si acum micile inlocuiri de piese se fac daca nu e asa de urgent m-ai poate astepta dar na si siguranta conteaza , odata a fost taicameu la ITP cu Damas-ul si nu prindea frana de mana si de mult a fost problema asta si a zis cel de la ITP ca il trece , merge si asa si a trecut si dupa un timp , tatal meu folosind Damas-ul la naveta adica merge la munca si inapoi 1 kilometru si ceva . Intr-o zi mergea la munca si la o intersectie celebra din oras , aproape ajunge la ea ca sa iasa in drumul principal dintr-o data a ramas fara frane , a curs si lichidul de frana si tot si a zis ca , gata o face si uleterior acasa la ridicat pe elevator , a schimbat cablul de frana ca de aia nu prindea plus ca la frane nu e problema la saboti , ferodouri , arcurile alea mici care sunt de pe Damas-ul alb ca na avand m-ai putini kilometri si nu e asa uzat si acum merge . Nu e de joaca cu franele sau cu luminile , partea mecanica , caroserie na aia e munca si m-ai mare cu ea plus ca m-ai merge dar si la caroserie atunci e rau cand deja e gaura , ma rog bine ca m-ai suntem cativa care m-ai avem Daewoo sau masini rare care au fost odata regi soselelor ;)) ✌️👍 Apropo scuze ca ma bag in topic dar asa arata ale mele cu ITP pe anu viitor daca tot ai pus poza , ma laud si eu un pic 😁

 

 

 

 

DSCF5254.JPG

DSCF5253.JPG

DSCF5256.JPG

DSCF5251.JPG

Edited by Mark-Damas 97' 98'
  • Like 1

Share this post


Link to post
On 12/29/2021 at 8:06 PM, Mark-Damas 97' 98' said:

 

Super , asa e bine si corect sa fie la toate statile , Damas-ul a trecut , rugina are si tre s-o remediez la fel si Matiz-ul da a trecut pe parte tehnica si mecanica sunt foarte bune , rugina ce e marea boala si acum micile inlocuiri de piese se fac daca nu e asa de urgent m-ai poate astepta dar na si siguranta conteaza , odata a fost taicameu la ITP cu Damas-ul si nu prindea frana de mana si de mult a fost problema asta si a zis cel de la ITP ca il trece , merge si asa si a trecut si dupa un timp , tatal meu folosind Damas-ul la naveta adica merge la munca si inapoi 1 kilometru si ceva . Intr-o zi mergea la munca si la o intersectie celebra din oras , aproape ajunge la ea ca sa iasa in drumul principal dintr-o data a ramas fara frane , a curs si lichidul de frana si tot si a zis ca , gata o face si uleterior acasa la ridicat pe elevator , a schimbat cablul de frana ca de aia nu prindea plus ca la frane nu e problema la saboti , ferodouri , arcurile alea mici care sunt de pe Damas-ul alb ca na avand m-ai putini kilometri si nu e asa uzat si acum merge . Nu e de joaca cu franele sau cu luminile , partea mecanica , caroserie na aia e munca si m-ai mare cu ea plus ca m-ai merge dar si la caroserie atunci e rau cand deja e gaura , ma rog bine ca m-ai suntem cativa care m-ai avem Daewoo sau masini rare care au fost odata regi soselelor ;)) ✌️👍 Apropo scuze ca ma bag in topic dar asa arata ale mele cu ITP pe anu viitor daca tot ai pus poza , ma laud si eu un pic 😁

 

 

 

 

DSCF5254.JPG

DSCF5253.JPG

DSCF5256.JPG

DSCF5251.JPG

Nelipsita bulină. Când eram mic, o puneam pe maică-mea să le dezlipească. Nu conta că era o mașină oarecare sau una a unor cunoscuți. Trebuie să admit că acum nu știu dacă aș mai fi la fel de înțelegător dacă m-aș trezi fără ea 🙂.

În fine, la mulți ani tuturor și bine v-am găsit în noul an (poate ajung și eu la întâlniri, că m-am săturat  de când tot zic). Ieri s-au înlocuit pivoții și nu pot decât să mă felicit pentru că am ales să-i schimb acum. Cel din dreapta mai era cum era, dar cel din stânga era distrus și, cel mai probabil, era doar o chestiune de timp până ceda definitiv. Comportamentul mașinii s-a schimbat sesizabil: direcția e mult mai ușoară, iar senzația că se rupe mașina în două, pe care o aveam la aproape orice denivelare, a dispărut. Sunt curios dacă s-a întâmplat asta și cu scârțâitul asemănător unei canapele vechi. Se manifesta mereu pe vreme rece și doar pe partea stângă, atât la trecerea peste denivelări, cât și la unele rotiri ale volanului. Nu m-am panicat deoarece bănuiam vreo bucșă ceva. Cum pivotul avea burduful rupt, iar celelalte elemente sunt în stare bună, sunt 99,9 % sigur că el era vinovatul.

A mai rămas de schimbat rulmentul din stânga față, lucru de care am să mă ocup fie la revizia din iarnă, fie mai devreme. Tot anul ăsta mai vreau să schimb macaralele geamurilor față (le am, trebuiesc doar montate) și mecanismul ștergătoarelor. Cu AC-ul cred mă las păgubaș. Aparent, nu se bagă nimeni să înlocuiască garniturile alea nenorocite din compresor. Unul SH de aceeași vârstă e o mare loterie și nici nu prea îmi vine să dau 1500 de lei pe unul nou + montaj/încărcat cu freon si astea deloc neglijabile.

270265268_1659226391088444_4976775527914259519_n.jpg

270353669_346680656911233_7983647816365101427_n.jpg

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Hopa poze pe ascuns , dar ce nu ai facut langa el ceva poze sau nu e voie ?? da bulina e inportanta dar si daca nu o pui nu e nici o problema dar ma rog se dezlipeste oricum si la Damas sta sa pice nu tine mult lipiciul ala si multi o lipesc peste ce-a veche exemplu Matiz ;)) 😁

Share this post


Link to post

Revin, după o lungă absență. Sunt în viață, idem mașina 🙂.

Nicio schimbare importantă. A cedat bateria, după 3 luni de zile de mers doar 3 kilometri și ăia la două săptămâni. Ultimele drumuri mai sănătoase fusese naveta București-Ploiești în aprilie, mai. Odată cu venirea căldurii, nu mi-a mai ars să merg cu ea. S-a înlocuit cu o Exide Premium. Am tras în seara asta o plimbărică pe DN1 (ce dor îmi era 🙂).

În rest, în viitorul apropiat este plănuită reparația de mult stricatelor geamuri electrice. Pe față îmi trebuie macaralele și motorașul geamului din stânga. Macaralele le am luate încă de acum vreo 3 ani de la Rădăcini, iar motorașul urmează să vină. Nou, original, adus de la mama lui din Korea. La ușa din dreapta pare-se că nu merge nici butonul. Adică îl acționez și nu face nimic. Oi vedea dacă o trebui și ăla schimbat sau e vreun contact ceva. Ledul verde se aprinde, deci curent are.

Am mai luat un set de preșuri originale, noi. Fără stemă din păcate, dar în rest identice. Urmează și niște alte chițibușuri rămase cu anii prin depozite la Rădăcini.

Nu în ultimul rând, a reintrat pe agendă reparația AC-ului. Aștept să găsesc compresor nou sau pe cineva să-l repare pe al meu. 

 

Share this post


Link to post

Aș zice că se cuvine un refresh...

Mașina a trecut cu bine de ITP și anul ăsta. A venit motorașul pentru geamul față stânga, nou și original, 2 buc bucșe bară stabilizatoare, tot originale, o monogramă GLE, vreo 5 buc cleme conducte, 2 buc Lucas dreptunghiular, de asemenea originale. Plus ce a venit de la Rădăcini, ansamblul ștergătoare , 2 buc arcuri față, 2 buc bucșe brațe, un comutator pentru capac alimentare + portbagaj și cam atât...

N-am apucat să desfac ce a venit de la Rădăcini.

Și, bomboana de pe colivă, ceva ce-mi doream de mult prea multă vreme, compresor AC, nou nouț, original, cu sigilii și tot ce trebuie. Când am văzut că este exact ce am eu pe mașină, l-am luat fără să stau pe gânduri, chit că m-a rupt la bani. Dacă nici ăsta nu dublează valoarea mașinii...  

Pe termen scurt, urmează să montez mecanismul ștergătoarelor. După cum am mai zis pe aici, al meu are joc măricel. Ar fi fost de făcut și geamurile, dar ghiciți ce: s-a stricat comanda centrală (o chinezărie ordinară). Bine, nu toată, doar butonul de la geamul stânga spate. Oricum, nu mă aștept să mai țină mult.

Originală nu se mai găsește, iar chinezării recomandate ca fiind ,,coreene" (am observat că se practică des în cazul pieselor Daewoo de proveniență dubioasă) nu mai pun. Îmi trebuie și două comutatoare pentru geamul din dreapta, respectiv pentru unul din spate. Aceeași belea, nu se găsesc decât  ,,coreene". O să mai caut și le fac cu proxima ocazie. Fix când mă gândeam dacă e ok să păstrez comanda actuală și să iau două butoane coreene, având în vedere că nu fac abuz de geamuri 😀.

Și până la reparat AC mai e cale lungă: nici urmă de uscător (butelie) și de conducta de înaltă presiune. Ar fi o butelie la Rădăcini, dar e de R12 și nu merge la mine, nu din informațiile pe care le-am cules. Vreau să fac totul ca la carte, mai ales la cât am dat la compresor, deci mai aștept.

 

Screenshot_20221111-044159_OneDrive.jpg

314019054_1169036893704037_7951737942076026963_n.jpg

Edited by Horica00
  • Like 6

Share this post


Link to post

O comanda de geamuri electrice cea generala , care vine in mijlocul masinii , langa frana de mana te pot ajuta eu ... Am una recuperata de pe o masina ce sa dus la fier vechi si e cu tot cu mufa 

Share this post


Link to post
On 11/11/2022 at 5:00 AM, Horica00 said:

Aș zice că se cuvine un refresh...

Mașina a trecut cu bine de ITP și anul ăsta. A venit motorașul pentru geamul față stânga, nou și original, 2 buc bucșe bară stabilizatoare, tot originale, o monogramă GLE, vreo 5 buc cleme conducte, 2 buc Lucas dreptunghiular, de asemenea originale. Plus ce a venit de la Rădăcini, ansamblul ștergătoare , 2 buc arcuri față, 2 buc bucșe brațe, un comutator pentru capac alimentare + portbagaj și cam atât...

N-am apucat să desfac ce a venit de la Rădăcini.

Și, bomboana de pe colivă, ceva ce-mi doream de mult prea multă vreme, compresor AC, nou nouț, original, cu sigilii și tot ce trebuie. Când am văzut că este exact ce am eu pe mașină, l-am luat fără să stau pe gânduri, chit că m-a rupt la bani. Dacă nici ăsta nu dublează valoarea mașinii...  

Pe termen scurt, urmează să montez mecanismul ștergătoarelor. După cum am mai zis pe aici, al meu are joc măricel. Ar fi fost de făcut și geamurile, dar ghiciți ce: s-a stricat comanda centrală (o chinezărie ordinară). Bine, nu toată, doar butonul de la geamul stânga spate. Oricum, nu mă aștept să mai țină mult.

Originală nu se mai găsește, iar chinezării recomandate ca fiind ,,coreene" (am observat că se practică des în cazul pieselor Daewoo de proveniență dubioasă) nu mai pun. Îmi trebuie și două comutatoare pentru geamul din dreapta, respectiv pentru unul din spate. Aceeași belea, nu se găsesc decât  ,,coreene". O să mai caut și le fac cu proxima ocazie. Fix când mă gândeam dacă e ok să păstrez comanda actuală și să iau două butoane coreene, având în vedere că nu fac abuz de geamuri 😀.

Și până la reparat AC mai e cale lungă: nici urmă de uscător (butelie) și de conducta de înaltă presiune. Ar fi o butelie la Rădăcini, dar e de R12 și nu merge la mine, nu din informațiile pe care le-am cules. Vreau să fac totul ca la carte, mai ales la cât am dat la compresor, deci mai aștept.

 

Screenshot_20221111-044159_OneDrive.jpg

314019054_1169036893704037_7951737942076026963_n.jpg

Comenzile de geamuri si alte maruntisuri sunt facute de Donyang Electronics.

Share this post


Link to post

Avind in vedere ca cele 4 anotimpuri au ramas cu numele doar, ac-ul a devenit o necesitate la ce temperaturi de vara rasfatate ne bintuie.

Share this post


Link to post

A trecut o bucată de timp de când n-am postat, fiind prins cu niște evenimente total nedorite în familie, însă am mai mișcat câte ceva la mașină.

Prima chestie, s-a montat mecanismul ștergătoarelor luat de la Rădăcini, fapt ce a eliminat orice problemă legată de funcționarea defectuoasă a acestora, inclusiv poziția brațelor pe parbriz fiind una firească.

A doua chestie, s-a înlocuit rulmentul de la roata stânga față care huruia de ceva timp. S-a mers pe FAG. Tot aici includ bieletele antiruliu. La cele vechi burdufurile erau crăpate și mult sigur  nu mai aveau. În rest, lichid de frână, ulei și ce se mai face la o revizie anuală. Era să uit, am înlocuit (din nou) garnitura băii de ulei și garnitura de la diferențial, ocazie cu care s-a înlocuit și uleiul din cutie. Tot mai curge ceva în zona aia (între motor-cutie), nu mult, dar mai picură. Suspectez simeringul de la palier.

A treia chestie și cea mai neplăcută, a cedat clapeta de accelerație. Nu ea în sine, ci unul din ștuțurile în care vin furtunele de la apă. Această întâmplare a stricat planurile de a merge cu Cielo la mare de revelion.  Sunt mulțumit că s-a stricat aproape de casă, că de s-ar fi stricat a doua zi pe autostradă beleam măciuca. Și la propriu și la figurat 😄.

Am dus mașina pe platformă la service pentru a evita alte belele și am scăpat ieftin aș zice. Clapeta din dezmembrări, cu ștuțurile aproape țiplă și perfect funcțională, inclusiv IAC-ul. Am primit factură și garanție 30 de zile. Am luat-o cu ajutorul omului care îmi aduce piese deobicei și pe care cred că l-am mai recomandat pe aici.

Ultima ,,făcută", stopuri, lucasuri și semnalul dreapta față, toate noi și originale. Stopurile le-am prins la o lichidare de stoc la un magazin din Craiova, lucasurile le aveam de prin toamnă, iar semnalul l-am luat odată cu compresorul de AC. Din păcate, cel de pe stânga nu era disponibil. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Screenshot_20230120_131624_Gallery.jpg

Screenshot_20230120_161513_Gallery.jpg

Screenshot_20230120_161624_Gallery.jpg

Screenshot_20230120_161745_Gallery.jpg

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Ca idee generala, pt viitor... stutul ala nu e vital pt functionarea masinii, tot ce face e sa circule antigel prin clapeta ca sa o incalzeasca mai rapid. Blocate furtunele cu ceva (surub, dop cu coliere) sau imbinate intre ele si aia e, poti merge linistit cu masina. Totul e sa nu se scurga antigelul, ca ramai cu motorul "pe uscat", se incinge si se caleaza.

Share this post


Link to post

Ai vazut coane Horica ? Daca ai fi intrebat, pe roti te-ai fi deplasat !

Share this post


Link to post
On 1/20/2023 at 4:13 PM, Horica00 said:

A trecut o bucată de timp de când n-am postat, fiind prins cu niște evenimente total nedorite în familie, însă am mai mișcat câte ceva la mașină.

Prima chestie, s-a montat mecanismul ștergătoarelor luat de la Rădăcini, fapt ce a eliminat orice problemă legată de funcționarea defectuoasă a acestora, inclusiv poziția brațelor pe parbriz fiind una firească.

A doua chestie, s-a înlocuit rulmentul de la roata stânga față care huruia de ceva timp. S-a mers pe FAG. Tot aici includ bieletele antiruliu. La cele vechi burdufurile erau crăpate și mult sigur  nu mai aveau. În rest, lichid de frână, ulei și ce se mai face la o revizie anuală. Era să uit, am înlocuit (din nou) garnitura băii de ulei și garnitura de la diferențial, ocazie cu care s-a înlocuit și uleiul din cutie. Tot mai curge ceva în zona aia (între motor-cutie), nu mult, dar mai picură. Suspectez simeringul de la palier.

A treia chestie și cea mai neplăcută, a cedat clapeta de accelerație. Nu ea în sine, ci unul din ștuțurile în care vin furtunele de la apă. Această întâmplare a stricat planurile de a merge cu Cielo la mare de revelion.  Sunt mulțumit că s-a stricat aproape de casă, că de s-ar fi stricat a doua zi pe autostradă beleam măciuca. Și la propriu și la figurat 😄.

Am dus mașina pe platformă la service pentru a evita alte belele și am scăpat ieftin aș zice. Clapeta din dezmembrări, cu ștuțurile aproape țiplă și perfect funcțională, inclusiv IAC-ul. Am primit factură și garanție 30 de zile. Am luat-o cu ajutorul omului care îmi aduce piese deobicei și pe care cred că l-am mai recomandat pe aici.

Ultima ,,făcută", stopuri, lucasuri și semnalul dreapta față, toate noi și originale. Stopurile le-am prins la o lichidare de stoc la un magazin din Craiova, lucasurile le aveam de prin toamnă, iar semnalul l-am luat odată cu compresorul de AC. Din păcate, cel de pe stânga nu era disponibil. 

Magazinul din Craiova mai are piese? :))

Share this post


Link to post
19 hours ago, pompiliu92 said:

Magazinul din Craiova mai are piese? :))

Mai are câte ceva. Nu cred că nu știi de care e vorba, imposibil să nu fi interacționat cu el :)).

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Zici cumva de Promotif al lui Marian Ciobanu?

Share this post


Link to post

Am luat si eu, raritati, de la Promotif. 😃

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...