Jump to content
Sign in to follow this  
Horica00

Daewoo Cielo 1.5 Gle 1997 ,,furia Rosie''

Recommended Posts

Mai mare dragul a conduce trocarice din astea. Mie unu chiar imi face o mare placere, mai ales cind o simt batoasa si cu vlaga ce si pe mine ma surprinde si-mi zic in sinea mea : iote rabla ce bine se intinde ... la fel de bine o sa si opreasca ? 😀

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
21 hours ago, Viktor said:

Mai mare dragul a conduce trocarice din astea. Mie unu chiar imi face o mare placere, mai ales cind o simt batoasa si cu vlaga ce si pe mine ma surprinde si-mi zic in sinea mea : iote rabla ce bine se intinde ... la fel de bine o sa si opreasca ? 😀

Intr-adevar Viktor, senzatia e nepretuita, mai ales pentru mine care am copilarit langa 2 Cielo si care intorceam capul de fiecare data cand trecea cate unul pe strada.Imi amintesc mereu cum mi se spunea ,,Las', c-o sa vrei tu alta masina'' sau ,,O sa dispara toate pana iei tu permisul''.Numa bine ca n-am vrut alta masina (ba chiar e una din cele 2 ale familiei) si nici n-au disparut, din contra, inca sunt in numar mare, cel putin raportat la data fabricatiei si a opiniilor, in mare parte gresite, despre ele.Nu e zi sa nu vad macar 10 intr-un oras nu foarte mare. (din pacate putine in stare cat de cat buna).Daca reusesc sa o scot la capat cu nenorocitul ala de AC sunt baiat 🙂 !!!!

 

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Am o lista (ce n-o gasesc momentan) cu toate modelele conduse pina in prezent, undeva la ~ 30 exemplare din cite retin de la dacie pina mai noile cu miros de fabrica. Nu exista masini bune si rele, in opinia mea toate-s bune, din toate poate fi scos untul. Mai degraba e vorba moftul fiecaruia si de ce nu, poate fi luat in calcul tiparul "de a fi in rind cu lumea", invidia, gelozia (iote ce tragaci si-o tras vecinu', adica ce, io-s mai prost ...). Te simti bine in caleasca de o detii ? Aia-i "frate"! de restu' nu mai conteaza.

Share this post


Link to post

Majoritatea isi ridica in slavi masina, pana cand isi permit una mai noua, dupa care uita tot 🙂 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
1 minute ago, Dj_Dark said:

Majoritatea isi ridica in slavi masina, pana cand isi permit una mai noua, dupa care uita tot 🙂 

 

Cu alte cuvinte, nu-si mai vad virful nasului de parca ar impresiona pe cineva . Ori altfel spus, asa-i prostu' cind se-ajunge !

Share this post


Link to post
19 minutes ago, Dj_Dark said:

Majoritatea isi ridica in slavi masina, pana cand isi permit una mai noua, dupa care uita tot 🙂 

 

Eu tot la Cielo am ramas cu gandul... o avea Corsa consum mai mic, o fi mai bun Panzerul la offroad, dar tot asta ramane masina mea de suflet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
1 hour ago, Viktor said:

Cu alte cuvinte, nu-si mai vad virful nasului de parca ar impresiona pe cineva . Ori altfel spus, asa-i prostu' cind se-ajunge !

Eu as concluziona altfel...ipocrizie. Stiu multi "pasionati" de-astia. 

Share this post


Link to post

@Dj_Dark asa e, dar din fericire eu nu fac parte din categoria asta.Am condus ocazional vreo 3 masini mai moderne, dintre care una a familiei si care va deveni a mea atunci cand ai mei isi vor lua una noua, adica in maxim un an.Chiar si asa, la Cielo nu renunt nici mort !!! Fie ce-o fi, imi interzic astia sa umblu cu el, il face unu dauna totala (Doamne fereste !!!), i se gripeaza motorul (din nou Doamne fereste) il iau si il bag in garaj si-l tin acolo pana am bani sa-l fac dar cu siguranta nu va fi cazul.Senzatia cand cobor din masinile moderne si am urc in Cielo este una nepretuita si greu de explicat in cuvinte.Si daca voiam sa renunt la el cu siguranta nu mai spargeam atatia bani , bani pe care nu-i regret !!! Nu stiu daca am mai spus dar daca gasesc un Cielo in stare decenta si am bani il cumpar pe loc, de preferat unul din '95 dar ar merge si unul mai tinerel 🙂.Imi amintesc cu nostalgie cum imi doream pe la 5-6 ani un Executive nou, albastru inchis.Nu am renuntat la vis, cu prima ocazie cu care prind unul cat de cat in apele lui il ,,arestez'' direct.Nu lipsa banilor m-a facut sa aleg Cielo (au tot vrut ai mei sa-mi cumpere inclusiv masina noua, ma rog, nimic mai mult decat un Logan) ci pasiunea 🙂 !!!

Sper ca s-a vazut asta, oricate probleme au aparut le-am rezolvat imediat ce am avut posibilitatea si cu piese de calitate (fie ele si SH).Curand o sa dau jos si putinele chinezarii de pe ea (stopurile si semnalele).

Edited by Horica00
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am ajuns si noi la 142.000 si vreo 2 km.Tinerei, ce sa mai :))).

94022016_2567672356819679_5433654170886340608_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa mai reinvii putin topicul. Am facut recent o achizitie, mai exact o tavita dedicata pentru portbagaj, dupa ce luni de zile am cautat asa ceva la un pret cat de cat decent, negasind nicaieri sub 180 de lei, dar de data asta am gasit la doar 110 lei, acelasi producator ca la celelalte magazine. Extrem de practica si estetica in acelasi timp. In rest, a murit lampa din portbagaj, nu stiu daca e becul sau altceva, cert e ca am tot stat cu el deschis in ultimul timp cam jumate de ora in continuu pe zi ( multe cumparaturi, inclusiv curatenie prin el de vreo cateva ori, nu intrebati 😄), cert e ca pana sa-si dea duhul s-a mai aprins odata lampa in timp ce era deschis ca dupa 😣.....

Totodata, am hotarat ca AC-ul va fi reparat cu simt de raspundere, baznadu-ma pe principiul ,,odata si bine''. Chiar mi-am si gasit loc de munca in vara asta pentru a-mi duce damblaua la capat dar ce nu fac eu pentru ,, My love''. Operatiunea va consta in inlocuirea compresorului cu unul nou, inlocuirea filtrului uscator, inlocuirea valvei de expansiune, inlocuirea tuturor o-ring-urilor + spalarea la sange a instalatiei, conditie esentiala de altfel pentru acordarea garantiei la compresor si a bunei lui functionari. Am socotit toata treaba undeva pe la 2000 de lei. Stiu, alti bani, alta distractie, dar pana acum n-am regretat absolut nimic, iar fara AC nu mai suport sa merg, te sufoci efectiv pe caldurile astea (ce vreti daca epoca DACIA a apus la mine in familie pana sa vad lumina zilei 🤣).

96760886_240056807273043_5594338488091672576_n.jpg

Share this post


Link to post

La lista materialelor pt instalaia AC sa adaugi ulei pt compresor tip PAG _ _ ,in functie de compresor (scrie pe el).

Ai verificat vaporizatorul (radiatorul sub plansa bord) ?

Share this post


Link to post
1 hour ago, cris06 said:

La lista materialelor pt instalaia AC sa adaugi ulei pt compresor tip PAG _ _ ,in functie de compresor (scrie pe el).

Ai verificat vaporizatorul (radiatorul sub plansa bord) ?

Daca nu gresesc, compresorul nou are deja in el cantitatea de ulei indicata. Vaporizatorul nu l-am verificat si sper sa nu fie cazul sa umblu la el. Tinand cont ca masina n-a suferit accidente si nici n-a mirosit inauntru la ultima incarcare, nici nu cred ca va fi cazul. Si oricum n-am prea auzit de pierderi la vaporizator in conditii de utilizare normala.

Share this post


Link to post

Se intampla lucruri marete...Din pacate am ajuns unde ma asteptam eu, desi incercam sa ma prefac ca totul este ok, adica la a reface lucrarea de tinichigerie 😠. Cu alte cuvinte, cei de la Mihoc Onesti (le repet numele, sa stie lumea sa se fereasca  de ei) au dat chix si cu tinichigeria, desi speram ca macar pe asta sa o fi facut, avand in vedere ca in rest i-a durut direct in p@#a 😡. Pe scurt, pragul drept aproape dizolvat, umplut cu chit, fibra de sticla si o tabla prinsa cu pop nituri unde era mancat (cel de pe stanga nu era mancat nici inainte). Aceeasi miscare si la aripile spate, chit peste rugina si o tabla prinsa in pop nituri intr-o portiune unde tabla se mancase de tot. Aripa interioara erau si ea cariata, dar nu foarte tare (nici macar nu s-au deranjat sa o chituiasca, se gandeau ca n-o sa ma uit in portbagaj dar, spre nesansa lor, s-au inselat). Probleme tot vor ramane si anume lacul care sare in zonele in care pregatirea de vopsire s-a facut superficial sau nu s-a facut deloc, zone precum imprejurul parbrizului (inginerul a zis ca au gresit vopsind cu parbrizul pe masina, parbriz care oricum a fost schimbat, deci trebuia dat jos anyway), zona de pe aripile fata unde se afla monogramele GLE (imi amintesc ca ma plangeam la inceputul topicului ca le-au vopsit si pe alea, din nou, era prea mult de munca sa le dea jos, au strambat din nas cand i-am pus sa o faca, le-au dat pana la urma, au pus altele dar acum va trebui sa revopsesc candva aripa si implicit, sa procurez noi embleme, noroc cu promotiile de la Radacini), imprejurul manerelor de la usi si cam atat, cel putin deocamdata. Toata asta + ca nu au schimbat absolut nimic la partea mecanica (uleiul era vechi de 6 ani, filtrele imbacsite, bujiile vechi, 3 fise belite, asta fiind si motivul noxelor mari din cauza carora am picat ITP-ul) + ca au zis ca merge AC-ul si ca l-au facut, desi cand am primit masina nu mergea si nici la ora asta nu stiu care e problema lui + furtul covoraselor originale (dupa care am salivat pana am gasit altele), al trusei medicale, al extinctorului si al altor cateva maruntisuri + ca nu au dat factura si garantie la lucrare (e practica comuna la ei, a patit-o inclusiv matusa-mea cand a fost cu Matizul sa-i schimbe alternatorul si alte cateva cunsotinte) = niste cioflingari de carton pe care va recomand cu caldura sa-i ocoliti.

Sa trecem la partea frumoasa a lucrurilor si anume la refacerea lucrarii. Cum am vazut antifonul exfoliindu-se si stiind ca pragurile n-au fost inlocuite, am banuit ca sub ele se afla rugina si am avut dreptate. Asa ca tusti la Proleasing Motors Ploiesti (fost Automar, dealer Daewoo), la care am facut toate interventiile pana acum (inclusiv taica-miu ducea masina la ei, cand se afla pe mana lui), pentru o estimare de pret. Desi nu ma asteptam, au acceptat imediat lucrarea si estimarea a sosit o zi mai tarziu. Asa ca, cu estimarea in mana, le-am cerut alora de la Mihoc banii inapoi. Au inceput sa strambe din nas, dar in cele din urma i-au dat. Nu mai spun nimic ca ma apuca toti dracii. Asadar, s-a purces la achizitionarea pieselor, a pragurilor si a pasajelor aripilor spate, si luni dimineata direct la Automar pentru demararea operatiunilor de neutralizare, de data asta definitiva, a ruginii. Piesele au fost tratate cu zinc pe interior, urmand ca la final sa infingem o cantitate sanatoasa de ceara, tratament ce-l voi aplica anual. De asemenea, se sudeaza electric, reaparitia ruginii fiind exclusa. Seful de la tinichigerie se cam indoieste de calitatea noilor table, fiind de provenienta Aftermarket (Klokkerholm mai precis), dar, atata timp cat factorii care cauzeaza rugina sunt tinuti, pe cat posibil, la o parte, nu vor fi probleme. Tinichigiul, un veteran al reparararii WOO-urilor ruginite, este optimist. In plus, masina nu va mai circula pe drumuri inzapezite (adica date cu sare) si voi avea grija sa o curat mereu de mizerie.

Astazi se finalizeaza partea dreapta, de altfel cea mai afectata. Contrapragul este intact si a fost si el tratat corespunzator. Pe stanga, unde rugina nu era asa pronuntata, lucrurile n-au cum sa stea mult mai rau. 

Poze din timpul vizitei la service + ce a ramas din vechiul prag 🤣😂 

 

109570111_1633126903529008_2221718996903404684_n.jpg

107808421_1633126970195668_9161771381397364221_n.jpg

109449530_1633127036862328_7527413446726053656_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cam asa au lucrat si ai mei la mine la espero cand l-am facut 🙂  

E greu sa gasesti un tinichigiu bun in ziua de azi. Cand zic bun nu ma refer sa stie meserie neaparat ci sa aiba chef de munca, nu mantuiala.

  • Like 1

Share this post


Link to post
25 minutes ago, Dj_Dark said:

Cam asa au lucrat si ai mei la mine la espero cand l-am facut 🙂  

E greu sa gasesti un tinichigiu bun in ziua de azi. Cand zic bun nu ma refer sa stie meserie neaparat ci sa aiba chef de munca, nu mantuiala.

Cel care imi lucreaza acum este pensionar. Am inteles ca mai vine uneori la service atunci cand volumul de munca e mare sau e mult de lucru la o masina (cum e la mea) si sa nu piarda timp ceilalti tinichigii, motiv pentru care nici nu se baga toate service-urile la lucrari de genul.

Ce ma socheaza pe mine la aia de mi-au ,,reparat-o' e ca sunt service autorizat, cu scule si echipamente pe masura, teoretic si cu pregatire, mai ales ca au fost pe timpuri cei mai tari pe Daewoo (mentionez din nou ca masina a fost cumaprata noua de la ei). Unii sunt nepregatiti, dar cu chef de munca, altii pregatiti dar fara chef de munca si in final, unii nepregatiti si fara chef de munca. Pe astia nu stiu unde i-as putea incadra, probabil in ultima categorie, avand in vedere ca au mai plecat din vechii meseriasi, dar si in categoria ,,nesimtiti din cale afara'' 🙂

Sa faci asemenea ,,lucrare'', dar totusi sa iei atatia bani...Nu sunt singura victima, uitati-va prin recenziile lor, de curiozitate macar, si va veti convinge :)).

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Daca nu le faci reclamatie la anpc si la rar, degeaba... vor face in continuare. Macar sa-i arda cu amenzi.

Vorba lui Dj, problema nu e ca nu stiu meserie, ci ca nu au chef de munca. Si fac "romanisme".

  • Like 1

Share this post


Link to post
15 hours ago, Geo_ZGA said:

Daca nu le faci reclamatie la anpc si la rar, degeaba... vor face in continuare. Macar sa-i arda cu amenzi.

Vorba lui Dj, problema nu e ca nu stiu meserie, ci ca nu au chef de munca. Si fac "romanisme".

Ce reclamatie sa le faci unora care nu ofera absolut niciun document sau ceva la mana, care sa demonstreze ca ai fost la ei ??? Sau unora care repara masinile RAR-ului si pe cele ale Politiei (de fiecare data cand am trecut pe la ei aveau la reparat parliturile Politiei municipale, ca alea masini nu se pot numi). O sa le trimit si lor poze cu ,,opera de arta'', sa vada si ei in ce hal si-au putut bate joc, dar o eventuala reclamatie ar insemna pierdere de timp, cel putin la cum merg lucrurile in tara asta. Bine totusi ca au dat banii inapoi, macar o parte din ei.

Share this post


Link to post

Reclamatiile se pot face online, fara probleme, si nu pierzi mult timp. Intr-adevar, daca nu ai dovezi, nu rezolvi nimic...

Nu conteaza ce repara ei acolo, sunt obligati sa verifice.

Share this post


Link to post
La 05.02.2018 la 18:52, florinellll a spus:

Horica ai 17-18 ani,multi inainte

Peste 10 ani iti vei da seama cum este in lumea reala.

Rugina va fi acolo permanent,insa tu o vei vedea dupa maxx 1 an in nici un caz dupa 2,,,3.

 

Un sfat de la unu mai batran,nu baga bani multi in ea ,o sa iti para rau

 

 

 

 

Share this post


Link to post
12 minutes ago, florinellll said:

 

Acum e facuta cum trebuie. As vrea si eu sa stiu pe ce isi fundamenteaza unii argumentele, acelea ca reapare rugina. Cate masini ruginite au reparat ei si au rugint iar dupa putin timp ??? Eu cred ca niciuna, doar isi dau cu parerea ca sa se afle in treaba. Eu in schimb am vazut masini (Cielo inclusiv) reparate cum trebuie, adica fara autogen si fara tona de chit peste rugina, si care tin si acum (reparate cu 10 ani in urma, daca nu si mai mult) iar altele au ajuns la remat cu tabla buna. Iar rugina este un proces chimic, nu apare de capul ei. Apare doar in prezenta oxigenului si a umezelii, factori a caror actiune va fi diminuata semnificativ. Totul tine de meserias si de modul in care acesta lucreaza. Ca nu mai are aceeasi calitate ca din fabrica este alta mancare de peste. Dar, in conditiile in care o masina rugineste in asemenea hal, clar nici fabrica nu si-a facut pe deplin treaba. Cui ii reapare inseamna ca nu a facut treaba bine. Si nu-mi pare deloc rau de banii bagati in ea. As mai face-o din nou daca as mai avea ocazia 🙂.

 

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
1 oră în urmă, Horica00 a spus:

Acum e facuta cum trebuie. As vrea si eu sa stiu pe ce isi fundamenteaza unii argumentele, acelea ca reapare rugina. Cate masini ruginite au reparat ei si au rugint iar dupa putin timp ??? Eu cred ca niciuna, doar isi dau cu parerea ca sa se afle in treaba. Eu in schimb am vazut masini (Cielo inclusiv) reparate cum trebuie, adica fara autogen si fara tona de chit peste rugina, si care tin si acum (reparate cu 10 ani in urma, daca nu si mai mult) iar altele au ajuns la remat cu tabla buna. Iar rugina este un proces chimic, nu apare de capul ei. Apare doar in prezenta oxigenului si a umezelii, factori a caror actiune va fi diminuata semnificativ. Totul tine de meserias si de modul in care acesta lucreaza. Ca nu mai are aceeasi calitate ca din fabrica este alta mancare de peste. Dar, in conditiile in care o masina rugineste in asemenea hal, clar nici fabrica nu si-a facut pe deplin treaba. Cui ii reapare inseamna ca nu a facut treaba bine. Si nu-mi pare deloc rau de banii bagati in ea. As mai face-o din nou daca as mai avea ocazia 🙂.

 

 

Share this post


Link to post
1 hour ago, Horica00 said:

Cate masini ruginite au reparat ei si au rugint iar dupa putin timp ??? 

 

Toate. Nu exista sa nu reapara rugina, din momentul in care a fost deja prezenta... ca apare la imbinarea (in caz de sudura) noii piese cu restul caroseriei, ca apare chiar pe noua piesa (pt ca majoritatea sunt de calitate slaba), tot reapare. Ca sa faci treaba buna ar trebui bagata toata caroseria in baie de acizi si zincata (proces chimic, nu fassss la spray sau pensula). Ce se lucreaza la noi doar intarzie aparitia ruginei. O luna, un an, 2-3-5 ani... in functie de cat de bine s-a lucrat si cat de buna a fost piesa.

Masinile extrem de scumpe si rare (care oricum nu vad umezeala) au parte de tratamentele de mai sus, care costa f mult.

Edited by Geo_ZGA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, Geo_ZGA said:

Toate. Nu exista sa nu reapara rugina, din momentul in care a fost deja prezenta... ca apare la imbinarea (in caz de sudura) noii piese cu restul caroseriei, ca apare chiar pe noua piesa (pt ca majoritatea sunt de calitate slaba), tot reapare. Ca sa faci treaba buna ar trebui bagata toata caroseria in baie de acizi si zincata (proces chimic, nu fassss la spray sau pensula). Ce se lucreaza la noi doar intarzie aparitia ruginei. O luna, un an, 2-3-5 ani... in functie de cat de bine s-a lucrat si cat de buna a fost piesa.

Masinile extrem de scumpe si rare (care oricum nu vad umezeala) au parte de tratamentele de mai sus, care costa f mult.

Nu stiu ce sa-ti spun, eu am vazut masini reparate prin aceeasi procedura si aceeasi marca de piese si nu a reaparaut nici dupa 10 ani. Si repet,  niciodata nu apare de capul ei. Eu o sa-i bag tona de ceara anual + curatarea mizeriei din imbinari si sansele sa reapara vor tinde spre 0. Mai stiu si un Golf 5 care a fost busit destul de bine si, ca sa fie reparat, s-a impus si inlocuirea pragului. Piesa a fost de provenienta aftermarket (tot klokkerholm pare-mi-se) ca proprietarul nu era dispus sa cumpere prag original, care era destul de scump.E reparata de 7 ani si n-are nici pe dracu. Iar rugina pe la suduri apare doar in cazul autogenului, de aceea atelierele serioase nu-l mai folosesc la prinderea elementelor de caroserie. Nu vorbesc din auzite si nici din ce am citit in stanga si in dreapta, ci din ce am vazut cu ochii mei. Din acest motiv nu voi porni dsicutii contradictorii dar voi intreba cate masini reparate (cum trebuie) ati vazut si a reaparut ??? Eu niciuna si cunosc vreo 10 astfel de masini. Daca imi aduc aminte bine, aveam un coleg pe grup cu un Cielo Hatchback si a dus masina la remat cu tablaraia buna. Doar la usi reincepusera, dar alea nu fusese schimbate. Avea 5 ani lucrarea si inca tinea.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Daca te referi la cel gri, al lui Alin, aparuse iar rugina... ca nu vezi tu rugina la exterior, asta nu inseamna ca nu e acolo. Nu tin sa ma contrazic, iti spun din experienta... oriunde s-a umblat, reapare rugina. Cum am zis si mai sus, in cat timp, depinde de calitatea lucrarii si a piesei.

Vorbim peste 1-2-3 ani.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
4 minutes ago, Geo_ZGA said:

Daca te referi la cel gri, al lui Alin, aparuse iar rugina... ca nu vezi tu rugina la exterior, asta nu inseamna ca nu e acolo. Nu tin sa ma contrazic, iti spun din experienta... oriunde s-a umblat, reapare rugina. Cum am zis si mai sus, in cat timp, depinde de calitatea lucrarii si a piesei.

Vorbim peste 1-2-3 ani.

Eu luasem de la el covorasele (cele furate in service) si imi amintesc ca l-am intrebat special de treaba asta. A zis ca ii aparuse doar pe la usi, pe care nu le schimbase. In continuare, stiu masini reparate cu 5-10 ani in urma si n-au nici pe dracu. Daca era acolo aparea de mult. Si nu are cum sa tina doar  doar 1 an-2, ce naiba, mai mult a tinut spoiala facuta de astia. Si probabil mai tinea daca nu aveam ,,inspiratia" sa scorojesc antifonul. Eu zic sa nu exageram, ca nu e dracul asa de negru. Traim in secolul 21 si tehnologia nu sta pe loc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...