Jump to content

Sign in to follow this  
Geo_ZGA

Alegere 4X4, Sa Tina Cu Casa

Recommended Posts

N-am stiut unde sa postez, asa ca am zis sa trantesc aici topicul... va cer si voua parerea, inclusiv tie Vaxxi, care stiu ca ai/aveai Jimny-ul :)

Pt ca Cielo nu mai corespunde nevoilor, la primavara vreau sa iau un 4x4. Pana aici, totul simplu, piata e mare. Dar...

 

Buget 2500-3000 euro, cel putin momentan... poate pana la primavara mai creste, desi ma indoiesc

4x4 cu optiune sa-l decuplez, cu usor/greu

motor de maxim 2000cmc, de preferat pe benzina, e mai putin pretentios decat un diesel. si cu un consum cat de cat decent

caroserie medie, sa nu fie nici tanc, da' nici minuscul

5 usi, cand plecam in concediu zici ca ne mutam. plus caine, uneori familion etc

garda la sol de minim 190-200mm, la care sa mai am optiunea sa o cresc cu un kit inca 4-5cm, plus din anvelope 1-2cm...

aer conditionat (sau clima), geamuri electrice, servo... comoditati din astea uzuale

fabricata in secolul asta

ceva care sa nu fie recunoscut pt defecte, cum e Freelander-ul de ex

fara rugina, are Cielo destula (unele modele sunt predispuse la ruginire, gen Vitara gen. mai noi)

cu volan pe partea corecta, nu vreau pe dreapta

sa fie ok si pe asfalt, sa pot sa merg cu 130-140 km/h fara stres, dar sa ma duca si pe munte, pe drumuri mai nasoale, poate chiar si de taf

daca imi mai aduc aminte de alte "pretentii", mai adaug...

 

Initial am vrut un Pajero Sport, dar m-a dat pe spate motorul de 2500cmc si doar vreo 106cp, cu un impozit de 900 lei pe an si consum ridicat. In rest, e o masina misto. La fel si Pajero clasic, plus ca acolo nu prea ma mai incadrez cu banii.

Acum m-am orientat catre Pajero Pinin, motorizari de 1.8, 1.9 sau 2.0. Astea au ac sau clima, abs, airbag, garda la sol decenta (parca 200mm), kit de ridicare 4cm e vreo 400-500 lei, la bani ma incadrez la una de prin 2000-2003, poate si mai sus ca an.

Jimny, in primul rand, nu se incadreaza in bugetul meu... si in al 2lea rand, e cam mic pt necesitatile mele.

Daihatsu Terios are o problema la gasitul pieselor. Si la aspect, e absolut hidos, dar nu e cel mai important lucru.

 

In rest... poate imi mai recomandati si voi ceva, sa prospectez pe timpul iernii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul ar trebui sa fie de minimum 1.6 (desi un 1.8-2.0 ar fi ok), iar la un benzinar sa nu te astepti la consumuri prea mici. Era o idee cu Honda HR-V parca, aveau motoare de 1.6, e in 2 usi dar din ce stiu sunt cam pretentioase la gpl in privinta chiulasei. De consumat, consuma, n-ai ce face, caroseria e grea pt un benzinar, mai ales in treptele mici (de aia la baga uneori atat de scurte, vezi Duster). Poate un Suzuki SX, dar e cam mic la interior, am mers cu unul pe gpl si era ok, avea suficienta forta. Grea tema!

Edited by alexinno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa o alerg din semafor in semafor... Pinin-ul are 110-10cp la ~1400kg. Probabil e un fel de Cielo ca putere, e acceptabil :) Consumul, atata timp cat se incadreaza la maxim 8 in afara (exceptand offroad, normal), e ok. Nu sunt adeptul GPL, nu cred ca fac mai mult de 10-12.000 km pe an si nu mi se pare ca renteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca am Jimny si inca merg cu el, da :) Pe scurt, nu prea e nimic sa se-ncadreze la cerintele tale (pe de-o parte din cauza bugetului, pe de-o parte din cauza ca nu exista fizic).

 

Ori iei un utilaj pentru mers pe coclauri cu detectorul ca a 2-a masina (care sa nu te deranjeze cand se strica), ori mai pui bani si iei o masina cu scop dublu (si concedii si coclauri).

 

Pajero Pinin si HR-V le-am eliminat pentru ca s-au fabricat putin si sunt destul de rare (HR-Vul ala era chiar misto, pacat de el).

 

Rugina au toate, depinde insa unde o au :)

 

Esti sigur ca stii ce inseamna garda la sol de 25 cm ? :) si sa mearga si cu 140 km/h ? :) asta inseamna ditai tancul pentru stabilitate (cu rotile de rigoare care costa mult pe masura ce urci in dimensiune), asta inseamna motor mare, asta inseamna si consum si impozit.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt f sigur, de asta intreb :) ) Care ar fi masina cu scop dublu? Sa zicem ca mai pun ceva la buget si ma duc pe la 4000 euro.

140 km/h in linie dreapta, maxim, pe autostrada. In rest, mers legal... 50-60-90-100 km/h. Dar sa mai pot face si o depasire de la 100 km/h. Nu vreau sa trag de el nici pe curbe, mi-a mai trecut nebunia cu suspensiile sport si alergatul.

Am vazut ca o anvelopa mixta pt Pinin e 400-500 lei... scump, dar nu le pot avea pe toate.

M-am orientat la Pinin pt ca la motor de 1.8-2.0 impozitul e mic si nici consumul exagerat. Insa nu stiu cat de capabil e pe offroad. Nu sunt asa rare, sunt o gramada la vanzare si la dezmembrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce-am citit e destul de capabil, dar e mic. La 4k ... poate Patrol, Pajero, Vitara, dar putin probabil sa gasesti in stare buna-buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai era hoover, ssang yong diverse dar nu stiu daca se incadreaza la motorizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate astea au motoare de peste 2000cmc, cred ca minim 2500cmc. Vitara sunt majoritar in 3 usi, vechi si scumpe. Si nu cred ca sunt cu ceva mai bune decat Pinin, exceptand faima si legendele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul de 8% cu cauciucuri de mud si mers la >=100km/h nu stiu daca gasesti. Sper ca Pinin-ul ala nu e un fel de Passat care "ia 4% la mers cu 130" :)

In principiu un all-rouder capabil pt offroad nu prea poti sa ai. Pe deoparte e pacat sa mergi cu anvelope de mud pe asfalt mult timp, pe de alta parte cu cauciucuri de strada nu poti face off-road adevarat. Uitandu-ma la coclaurile pe care ai mers pana acum cred ca si un Duster 4x4 s-ar incadra, probabil ca nu si la pret :) .

Ca o paranteza, astia de la O&M (mentenanta) de la Orange aveau Navara cu care mergeau pana in varful muntilor pt intretinere/schimbare echipamente. Acum vad ca unii au primit Dustere, probabil aia care nu sunt trimisi chiar la dracu-n praznic.

 

Deci ai putea sa te uiti si dupa un pickup gen Navara/Hilux/L200. Oamenii pot sta in masina, chestiile dezgropate si echipamentul in bena :) .

Dieselul ar putea fi suficient de economic. Impozitul e mic pt ca sunt utilitare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucuri mixte on/offroad. Nu vreau sa umblu prin noroaie, zapezi si altele... pamant uscat, pietre, poteci, drumuri de taf... dar sa le urce.

Nu ma pricep cum e cu impozitul la utilitare. Dar ca autoturism, m-a speriat cat de mult sare la cele de peste 2000cmc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un coleg cu L200 si plateste 150 lei parca. A luat-o de noua. Merita sa te interesezi. O foloseste zilnic pt venit la munca si in weekenduri pt pescuit/vanatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noroi adevarat nu birui decat cu simex-uri (d-alea cu profil in V, de tractor, cu "lopatele") si care-s crima si pedeapsa pe ud, nu mai vorbesc de zgomot si consum pe asfalt. Un set de MT-uri bune e suficient. Hilux/L200 sunt deja in cu totul, cu totul alta clasa de preturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazusem ceva L200 pe la 4000 euro. N-am fost f atent, intr-adevar, cat de coaja sunt masinile sau nu. Totusi n-as da 4000 pe un cazan, de care sa nu ma bucur pt ca nu merge, in loc sa dau 3000 pe ceva mai mic, mai putin potent, dar care sa ma duca pe munte.

Nu ma deranjeaza bena. Totusi nu stiu cum stau si cu consumul, consumabilele etc. Plus dimensiunile f mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu-l folosesti zilnic nu e mai interesant sa inchiriezi ceva, decat sa cumperi, sa platesti asigurari, taxe, piese, etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu cred ca e mai bine. Am nevoie de o masina a mea, in care sa ma urc si sa plec. Cand vreau, unde vreau, sa fac ce vreau cu ea. Asta include ture de cateva zile pe munte, sau concedii de 2 saptamani la mare. As plati la inchirieri cat nu face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Aro 24x, Aro 10, IMS) :mrgreen: tractiune fara viteza, Lada Niva, Opel Frontera, Toyota RAV4 - dar n-are reductor, iar piesele sunt destul de scumpe.

Edited by cris06
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aro nu, ce e cu motor strainez e f scump, iar mecanica in rest e tot romaneasca. Majoritar sunt cazane.

IMS nu, nu corespunde la cerinte, nu e masina de mers cu ea pe sosea.

Lada Niva, antica si fara optionale, majoritar cazane. Sau ceva, ceva mai noua, dar scumpa. Si tot puturoasa, tot cu un consum mare si tot fara mari optionale.

Opel Frontera mi-a venit in gand si mie, dar nu stiu prea multe despre ea... de fapt, mai nimic. Am vazut ca sunt si cu motoare de 2.0, probabil c20ne de ~115cp.

Rav 4 nu e tocmai pt offroad. E un suv micut si cam atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SsangYoung Actyon are 2.0 Diesel, motor si transmisie de la Mercedes. Nu e nici mare, nu e nici mic, doar ca e mai scump decat bugetul dat :)

 

Orice masina mai veche de 10 ani, care a vazut noroi la viata ei, este ruginita sau daca nu, va fi ruginita in cel mai scurt timp. Razvan din Brasov (i-am uitat nick-ul pe forum) foloseste un Pajero 3.0 benzina, cu GPL, la tractari. Masina e tanculet. Cu problemele estetice de rigoare, binenteles :) ) Ca si consum, pe GPL variaza intre 14 si 17%...

 

La munca avem un X Trail, prima generatie. Poti sa-l tai si pe asta de pe lista, motoare prea mari, electronica prea multa.

 

Daca mergi singur prin padure iti trebuie neaparat blocant central, blocant spate si eventual troliu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer cred ca-i mai convenabila o remorca cu un ATV pe ea, fie el si chinezesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are un prieten o vitara din '92-'93 si pot sa-ti zic ce stiu de la el despre generația asta. E cam mica pentru ce vrei tu. Omu trage pe ambreiaj stock 1500kg după el cu 100 la ora fara nici o jena cu 1.6 8v. Are vreo 400k, e daily-ul lui. Ii ia vreo 14% gpl mixt, si caroseria de europa rugineste foarte rau in spatele stopurilor. Se gasesc caroseriile de japonia, care-s facute cu mult simt de raspundere. Pentru offroad, e mai mult decat ai nevoie. Evacuarea e o problema la ele, se rupe ca la nebuni, a umblat de vreo 4 ori la ea pana acum, cu 2 racorduri flexibile s-a rupt de sub galerie. Aer conditionat n-are, piesele nu-s nici foarte scumpe nici foarte ieftine, doar ca incep sa devina cam rare. Destul de normal pentru varsta ei.

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca reusesc sa iau o masina care sa ma urce pe munte, masina va fi si "casa" pt zilele petrecute la detectie pe acolo. Ca asta e motivul principal, detectia care ma poarta din ce in ce mai in pustietate. Plus ca un atv costa si ala destul, remorca si ea, mai greu de deplasat cu Cielo...

Actyonul are 1900kg la vreo 120cp :) ) Si garda la sol 193mm, ceea ce nu-l face o masina tocmai buna pt un offroad mediu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atuul cel mai mare al unei japoneze stii care este ? Simplitatea. Solutii tehnice clasice, fara artificii inutile si netestate suficient, nu ai surprize cu ele.

Aspre, dure, insa nu ai sa vezi una intretinuta decent pe marginea drumului cu capota ridicata.

Pentru ce iti trebuie tie, as merge cu ochii inchisi pe Animal L200, Navara sau pe Hilux. Astea mi se par cele mai zdravene, cu spatiu cacalau, statut de utilitara la inmatriculare la toate 3, daca nu ma insel. . As mai strange fiinanciar din buci inca vreo 2 ani si as cauta un asemenea exemplar.

O parere grozava am si despre Lada Niva, mi se pare indestructibila, in ciuda conceptiei vechi si a optionalelor restranse, insa nu cari cu ea ce cari cu cele 3 de mai sus, insa ajungi cu ea unde un Duster, de ex, doar viseaza.

Edited by Englishman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mai zdravene si mai masive, dar ca garda la sol, sunt tot pe la 200-205mm... dezavantajul, pt mine, sunt motoarele mari, cu un consum la fel de mare. Si cu dimensiunile gigant, prin oras ar fi o aventura extrema :) )

Oricum nu mi le permit si as avea nevoie de o alta masina cat mai curand, nu peste cativa ani. Initial vroiam sa cumpar acum, in toamna, dar m-a convins nevasta sa mai astept pana la primavara, sa vedem ce bani mai strangem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu incerci un Disco 2 td5. Sunt dotate si nu ruginesc usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×