Jump to content
Sign in to follow this  
grasu

Probleme Cu Motorul La Tico

Recommended Posts

Salut!

sunt nou pe aici, si sper sa nu postez gresit...tocmai mi-am luat si eu un tico la mana a doua(acum 3 zile mai exact), din 2000, 64.000Km cu 2500 euroi. Arata bine la tablarie, ceea ce m-a si determinat sa-l iau, ceea ce m-a ingrijorat e ca omul de la care am luat-o mi-a zis ca i-a facut motoru pe la 60.000 ca"ii manca ulei".(ciudat)..ma rog sa trec la problema...masina merge destul de bine in general, necazul apare atunci cand o turez un pic mai mult si ajung pe la 50-60KM/h si calc frana, dupa ce o scot din viteza...brusc imi moare motoru si dupa ce il repornesc(in mers), imi moare din nou si tot asa o tine cateva minute, timp in care tremura ca toate alea...pana cand isi revine el singur... si dupa aceea merge perfect normal...mi se pare tare ciudat si am scris in speranta ca poate stiti motivul sau imi puteti da ceva sfaturi.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

GUOAIE, benzina pproasta, ulei naspa, conacte imperfecte aprindere...etc

Share this post


Link to post

Incearca sa-i schimbi consumabilele (filtre, ulei, curele) si daca si dupa schimbarea filtrului de benzina iti mai face (incearca o benzina buna cu un aditiv de curatat injectoare), iar daca persevereaza, incerca un service, pune un scaner pe masina (cred ca-i 300...400 mii lei).

Ideea cu consumabilele este cam costisitoare si se face doar daca nu esti sgur ca fostul proprietar nu le-a facut la timp sau se apropie momentul.

Share this post


Link to post
Incearca sa-i schimbi consumabilele (filtre, ulei, curele) si daca si dupa schimbarea filtrului de benzina iti mai face (incearca o benzina buna cu un aditiv de curatat injectoare), iar daca persevereaza, incerca un service, pune un scaner pe masina (cred ca-i 300...400 mii lei).

 

Nu vreau sa spun ca nu ai zis bine ce ai spus, dar totusi este vorba de Tico - adica: nu are injectie, deci nu poate fi vorba de aditiv de curatat injectoare, cat despre scaner [-X .

@grasu

Eu te sfatuiesc sa te duci intr-un service (incearca la Filaret - s-a scris pe forum despre el, am fost acolo, au facut treaba buna), si sa le spui care este problema ta. Inclin sa scred ca cel care ti-a vandut masina ori te-a mintit in legatura cu "facutul motorului la 60k" ori l-a facut dar nu la 60k (a dat kilometrajul inapoi). Acum ce cred eu ca te-ar rezolva pe tine este un reglaj la carburator - este posibil sa ai relantiul prost reglat - stim ca atunci cand franam turatia motorului scade la relanti, la tine pote scade prea mult, vezi sa nu fie una din celebrele supape de la carburator - eu am avut probleme cu supapa de vacuum (cred ca asa ii spune) si imi consuma cam mult. Si daca tot ajungi in service cel mai bine este sa schimbi uleiul de motor - sa bagi ceva bun - si cum spunea si Freemind schimba si filtrele si curelele, totusi o sa te folosesti de masina asta destul timp si e pacat sa iti bati joc de ea cu cine stie ce ulei prost se afla in motor.

Share this post


Link to post

multumesc mult pentru sugestii!!

 

am schimbat deja filtrul de aer si de benzina, si face exact la fel iar masina are ulei Castrol TXT, deci nu stiu daca e cea mai buna idee sa-l scimb, asta in cazul in care fostul proprietar nu m-a mintit in legatura cu nr de Km la care l-a schimbat(adik acum 4000Km).As vrea totusi sa merg la un service sa-mi regleze si relatiul ca lumea pentru ca nu merge tocmai rotund si poate este si asta o problema...

Eu te sfatuiesc sa te duci intr-un service (incearca la Filaret - s-a scris pe forum despre el, am fost acolo, au facut treaba buna)

ai putea te rog sa-mi dai adresa exacta a serviceului, daca spui ca ai fost multumit de cum au lucrat? In service-ul unde am fost eu (radacini de vis-a-vis de aurora),eu ma gandeam ca, fiind "radacini", aia s-arpricepe ca lumea,dar erau niste tarani care dadeau scartzuri cu masinile lasate acolo in service si se alergau cu ele, etc...iar la ticalosu meu rezolva nea' vasile de acolo problemele cu ranga...de exemplu imi atingea catalizatoru de protectia aia de tabla si se auzea un zgomot...a bagat ala ranga de 2 ori si cica..."gata...s-a rezolvat" :o

 

Oricum, mersi mult si astept adresa service-ului sa merg sa-mi fac bine ticalosu' :D

Share this post


Link to post

Am avut si eu aceeasi problema ca si tine.La franare se oprea motorul.Ai Messenger sau o adresa de mail sa-ti dau niste sfaturi

Share this post


Link to post
Salut!

brusc imi moare motoru si dupa ce il repornesc(in mers), imi moare din nou si tot asa o tine cateva minute, timp in care tremura ca toate alea...pana cand isi revine el singur... si dupa aceea merge perfect normal...

 

 

exact asa imi face si mie, dar destul de rar.

 

vezi aici , ca avut si shenck aceeasi problema.

 

eu zic ca e un gunoi in carburator. poti ori sa-i faci o curatare, ori sa-i bagi un aditiv din ala de curatat carburatoare si sa-i dai niste blani si frani de motor :D . pt linistea ta, ai putea sa verifici si partea de aprindere - adica fise si bujii.

 

bafta!

Share this post


Link to post

Adresa exacta a service-ului nu pot sa ti-o dau dar pot sa iti spun ca este situat pe partea dreapta cum intrii pe trafic greu cum vii dinspre filaret (carol), se vad pe zid inscrisurile daewoo este la primul semafor o strada pe dreapta (este sens interzis dar ai putin de mers). Sau poti vizita www.filaret.ro .

Share this post


Link to post

uite il completez eu pe leutzu, pt ca tocmai am facut azi revizia acolo si am iesit destul de ieftin ( dar ii stia tata pe baieti si..). daca vii de pe trafic greu, dinspre parcul carol, pe trafic greu la prima intersectie ( e una cu semafor) iti faci curaj si faci dreapta, iti faci curaj pt ca esti pe sens unic si nu pe cel care trebuie.sau intri pe soseaua viilor ( aia cu liceul de chelneri) si la prima intersectie faci stanga. si vei fi pe sensul bun al strazii cu sens unic. e si un service mare renault acolo, in aceiasi curte, si un bmw z4 parcat chiar la intrare. bafta

 

P.S. lucreaza superbine, chiar desfac si se uita, iti arata piesa pe care au inlocuit-o, dau factura, si daca mai au pe acolo piese cu care t pot ajuta, le dai si tu ceva si nu ti le mai trec pe factura ( spre exemplu mie mi-au pus niste becuri la pozitii din ce aveau ei pe acolo si le-am dat 100 de mii)

Edited by danmoise

Share this post


Link to post
... si un bmw z4 parcat chiar la intrare. bafta

=)) Banuiesc ca e sudat acolo bemveul... altfel cum poti sa-l dai ca punct de reper? :o

Pe aceeasi strada, un pic mai incolo, nu conteaza din ce directie, se mai afla si un om de zapada, precum si citeva frunze cazute din copac impreuna cu maturatorul de serviciu.

  • Like 1

Share this post


Link to post

va multumesc mult pentru sugestii si adresa...o sa ma duc poate saptamana viitoare :lavolan: sa vad care e treaba si va tin la curent...

Share this post


Link to post

Da mai ales ca e Z4 cred ca e parasit acolo!

Share this post


Link to post
Banuiesc ca e sudat acolo bemveul... altfel cum poti sa-l dai ca punct de reper?

Asta este ca din istoria ramasa celebra a Raliului Banatului. La recunoastere, pe o proba speciala, navigatorul a notat: "Cal alb, dreapta, plin". La proba au rupt gardul cetateanului care-si mutase calul pe partea cealalta a drumului, unde era tot proprietatea lui. De atunci, in lumea mica a lor, cand li se cere un reper de catre un nou venit toti raspund cu: "Cal alb, dreapta, plin".

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

ca sa nu mai deschid alt topic pentru o tampenie...poate sa-mi zica cineva ce face butonul "ECO" la tico-ul meu sx? am dat un search pe forum si nu am prea gasit

 

mersi si scuze pentru devierea de la subiect

Share this post


Link to post

Este un mod de functionare al aerului conditionat prin care AC-ul nu functioneaza tot timpul ci la anumite intervale de timp ( nu le stiu exact dar ca exemplu merge 10 minute si apoi nu mai merge 5, iar 10 si tot asa), este practic un mod economic al aerului conditionat.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am rezolvat problema in service-u de la filaret; mi-a placut de baietii de acolo.

Pana la urma nu a fost de la carburator; mie mi-a schimbat supapa de vacuum si mi-a scos mufa de la prostia aia care regleaza noxele(nush cum ii zice)...asa a zis ala si cica merge la fel si fara ala; poate chiar mai bine.(la cielo cred ca e IAC, nush daca e acelasi lucru si la tico) ...v-am lamurit de v-am spart :D

 

oricum mersi mult pentru raspunsuri

Share this post


Link to post

cumva valva pcv???

daca au scos valva pcv pune-o la loc ca merge motorul mult mai prost fara ea...

si costa si aprox 100.000lei

Share this post


Link to post

salut

nu valva pcv despre care spui tu a fost inlocuita cu una noua, si pe langa asta a fost scoasa mufa "de la o prostie" din partea stanga, eventual o sa adaug si o poza ca sa va lamuresc de unde este scosa acea mufa.

Share this post


Link to post

Acum bag si eu o intrebare si sper sa nu fiu offtopic sau sa postez a II-a oara aceeasi pb:

La ralanti cand motorul este cald, nu merge rotund! Si ce vreau sa spun prin asta, turatia variaza dar cu putin adica se mai tureaza un pic revine la o turatie mai mica( care zic eu ca ar fi normala) iar se mai tureaza timp de o sec max doua, apoi iar revine-nu vrea sa stea constanta nici pace! Sincer nu este o chestie deranjanta acum,dar ma gandesc sa nu fie inceputul unei pb care in timp sa afesteze si altceva decat problema existenta deja(daca este una).

Acum nu stiu daca cineva a sesizat asa ceva sau daca asta ar fi o pb grava ori numai ceva de curatat sau inlocuit nu-s ce valva!

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

@darem,

o sa-ti spun ce mi-a zis nea' vasile din service de la filaret de acolo cand l-am intrebat de ce nu merge tocmai rotund motoru'...cica e absolut normal sa tremure la relanti deoarece e in trei pistoane si nu e simetric motoru :rolleyes: cica la un motor in 4 pistoane nu e normal pt ca e simetric, iar cele "mai simetrice" sunt cele in 6 pistoane, in V.

nu stiu daca te ajuta cu ceva, din moment ce la tine se tureaza aiurea si isi revine dupa...dar oricum

Share this post


Link to post
...cica e absolut normal sa tremure la relanti deoarece e in trei pistoane si nu e simetric motoru :rolleyes: cica la un motor in 4 pistoane nu e normal pt ca e simetric, iar cele "mai simetrice" sunt cele in 6 pistoane, in V.

Si atunci cele cu 2, 4, 6, 8, 10, 12 cyl boxer cum sunt ? Sau poate nea Vasile n-a vazut din acelea ?

Orice motor tremura la ralanti daca nu are suficient aer, benzina sau scanteia si/sau turatia este mai mica decat a stabilit-o proiectantul. Dar n-am prea vazut mecanici care sa cerceteze cu toata aparatura din dotare. N-am vazut filosofi mai mari ca mecanicii, atunci cand sunt pusi sa rezolve o problema simpla.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
salut

nu valva pcv despre care spui tu a fost inlocuita cu una noua, si pe langa asta a fost scoasa mufa "de la o prostie" din partea stanga, eventual o sa adaug si o poza ca sa va lamuresc de unde este scosa acea mufa.

 

daca este ce cred eu este o electrovalva care-ti ridica cu putin turatia mototului aprx 200rpm cand dai drumu la AC, porneste electroventilatorul, etc. pt. a pastra mersul rotund al motorului. Deci nu vad cum tzi-ar face motorul sa trepideze ?!?!

Edited by Pedala

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...