Jump to content
Sign in to follow this  
naghis

Epica 2.0 Vcdi

Recommended Posts

22 minutes ago, florinellll said:

Aia de 300 nu era buna?

Da,stiu, trebuie sa ne gandim si la sustinerea producatorilor.

Peste 2 ani vei zice( ""Baga-mi-as am luat-o pe ce-a mai scumpa"" )deja nu mai poate.✌️

 

care-i aia de 300?

Share this post


Link to post

Varta Blue d-asta am avut si eu pe Epica, noul proprietar a schimbat-o dupa aproximativ 4 ani de cand am montat-o eu, deci n-a tinut grozav (Delkorul original a tinut aproape 8 ani), dar nici nu pot spune ca a tinut putin.

Cred ca la astea sunt cele de 300 lei mentionate de @florinellll

https://www.autoeco.ro/baterii-auto/?criterii=2-capacitate_90ah,95ah

Totusi, nu as pune baterie QWP si nici Monbat nu imi inspira prea multa incredere. Baterii mai de Doamne ajuta incep de la 400 lei.

Share this post


Link to post

Pai... nu merge nici una. Trebuie cu borne inverse si nu din alea ingropate. Ca asa luam Maacht Silver, de care am fost f multumit, dar nu o aducea magazinul.

Bateria am ales-o dupa seria masinii, mai aveam vreo 2-3 optiuni, dar ori erau mai scumpe, ori erau pe la 550 lei si aveau curent de pornire mai mic.

Delkor m-a tinut si pe mine vreo 7 ani pe Cielo, chinuita.

Share this post


Link to post

Ai dreptate, trebuie cu bornele inversate. Si eu am luat Varta cu ajutorul aplicatiei de cautare baterii de pe site-ul lor. Din pacate ca si tine a trebuit sa indoi brida de prindere de deasupra ca sa se muleze dupa noua baterie. 

Am auzit ca Maacht nu mai sunt ce au fost, unui amic cu Golf 7 GTI i-a murit dupa 2 ani si jumatate, masina tinuta in parcare subterana si folosita doar la drumuri lungi...

Edited by ches

Share this post


Link to post

Acum 2 zile am rezolvat borna, ocazie cu care am vazut ca s-a ars un bec pe scurta. Aseara am mutat Osramurile Laser de pe Corsa, se vede ceva diferenta, am pus si leduri pe pozitie si numar spate. Tot aseara m-am ocupat de iluminarea scrumierei si a brichetei

150872539_788755885066947_6250490446727525672_n.jpg

150900044_1606217449587053_8512161562201542943_n.jpg

150947106_124597466228310_4846144119811343062_n.jpg

150958753_468262044191651_2060127210791808425_n.jpg

151059796_262526252054078_7880407744582868222_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da! Ingenioasa puntea dintre brida bornei si cablul de masa. Astfel as fi procedat si eu in lipsa unui cleste mare pentru conectori avind in vedere grisime cablului.

Share this post


Link to post

Problema nu e doar grosimea manunchiului, ci si faptul ca sunt fix pe fix si f rigide, nu ai cum sa tragi de ele. Probabil asta e si motivul pt care s-a rupt, ajutat de vibratiile motorului diesel.

Pe Cielo aveam un kit de masa, cu vreo 4 cabluri si un distribuitor de prins pe borna, cand le gasesc am in plan sa le montez. Asta a fost o solutie de moment, facuta rapid dintr-un brau de obuz ciocanit, curatat, gaurit si montat pe intuneric si frig :))

Share this post


Link to post

Azi am facut itp-ul, masina a iesit f bine la toate capitolele. Dupa itp am dat o fuga la vulcanizare si am indreptat janta stanga fata, care era stramba de saptamana trecuta.

Share this post


Link to post

Sambata facusem itp si roata... dar am scris aiurea 🙂

Ieri am montat, intr-un final, modulul pt comenzi volan. Facut de un domn priceput, la jumatate din pretul de magazin. Am pus si scrumiera la loc, ca zilele trec uitasem de ea.

p.s: am depasit 1800km de cand am luat masina, urmeaza o revizie

153092497_3720943437941330_5211206623915067434_n.jpg

153286093_3720943271274680_832165335184011194_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
  • Like 3

Share this post


Link to post

In seara asta mi-am facut de lucru. Rotita (potentiometrul) de rece/cald facea figuri... sarea aiurea sau nu facea nimic uneori. Desfacut, spray contacte, curatat tot pe acolo, curatat de tot cromul de pe rotite (oricum era jumatate cojit). Am taiat si rama player-ului, dar am luat putin cam mult din ea... din avion nu se vede

153286094_231304535359384_2104027650374409274_n.jpg

153336271_735011060713840_4541687298063697615_n.jpg

153673047_346479323226347_2508857068248323155_n.jpg

153286098_123017199741601_4642728806785986914_n.jpg

154527762_178193633817148_3957943573541710114_n.jpg

153395509_123071366343059_7916252976019898006_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Hai ca ti-a iesit bine, cel putin in poze se vede OK 👍. Butoanele poti sa le faci cu un spray cu crom, eu asa am facut in prima faza la Epica mea, dar din pacate arata mai mult a aluminiu decat a crom. Dupa care am dat peste 100 lei pe 2 butoane, imi statea pe creier ca se vede urat 😄. Inca le mai am pe alea vopsite cu crom daca iti trebuie 🙂 

Share this post


Link to post

Mersi, dar sunt multumit cu ele asa... merge pe alb, chiar mi se par ok si asa o sa le las. Am si eu un spray crom, dar am vazut ca nu iese cum trebuie, am dat de proba pe un surub.

La scrumiera vreau sa pun o rezistenta pe leduri, sa le mai scad intensitatea, dar asta intr-o zi cu soare, cand oi avea chef.

  • Like 1

Share this post


Link to post

235.200 (si ceva) km, azi am schimbat ulei motor, filtru, ulei cutie (din pacate nu a rezolvat "agatatul" usor, mai investigam cu timoneria), filtru motorina (supura putin la carcasa) si filtrul de aer (murdar, rau). Drept urmare m-a uimit la intoarcere, 6.5-6.6 consum in Buc, pe la ora 21. Trebuie sa iau un spray de frane, sa fac putina curatenie, ca mecanicul nu a mai avut...

Si o surpriza, desi manualul zice 1.6l in cv, au intrat 2.5l (atat a zis si mecanicul initial, ca s-ar mira sa nu fie 2.5 pt motorul asta).

Am depistat si cloncanitul pe care-l auzeam, sunt culisele de la etrieri, urmeaza o inlocuire a lor. Am comandat deja, impreuna cu capul de .planetara pt Pinin, un kit de reparatie Febest, dar nu si culisele... o sa le caut la noi, sper altceva si nu Frenkit/Autofren. In rest, nimic (rau) de raportat.

158401982_443194500328241_6642761850542025582_n.jpg

158367511_143599024301326_9140761187735915977_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu cred ca asa este cutia de viteze,  si la mine schimbarea 1-2 e mai 'barbateasca',  mai ales la rece cand trag serios de maneta,  si 2-3 care si caraie daca fac schimbare rapida,  dar daca schimb secvential cu pauza scurta in neutru,  merge foarte usor.

Share this post


Link to post

Mie nu-mi place si nu am mai intalnit cutie care sa faca asa, daca nu avea o problema undeva. Adica na, te obisnuiesti cu stilul asta, dar tot nu mi se pare ok.

Share this post


Link to post

Nu e in regula. Mie imi pare o problema tipica pentru frana sincron. Diesel, cuplu mare, greutate considerabila ... s-ar explica. 

Share this post


Link to post

Sau timonerie... daca e s-o iau de la cele mai simple. E o mica imbunatatire fata de uleiu vechi GM, dar as mai investiga pe partea de timonerie. Am impresia ca e pe cabluri, spre rusinea mea nici nu m-am uitat, si nu am idee daca se regleaza sau nu.

Share this post


Link to post

Si la Epica mea a inceput sa faca chestia asta la un moment dat, concomitent cu un joc ceva mai mare in schimbator. La mine 99% problema era de la bucsele de la timonerie. Din nefericire costul mare al cablurilor (erau aprox 900 lei acum vreo 5 ani) m-a facut sa ma obisnuiesc cu ea asa 🙂 . Ca idee, dupa schimbul de ulei la cutie a mea schimba mai usor la cald, dar ceva mai greu in zilele geroase pana se incalzea uleiul. Am folosit uleiul recomandat in manualul masinii.

Vezi daca gasesti bucsele separat, poate se potrivesc de la alte masini. Jocul in timonerie il verifici usor ata pe partea cu schimbatorul, ca si pe partea cu cutia, e spatiu destul.

Marele bug la Epica mea era ca gaseam piesele pe original doar impreuna (spre exemplu nu poti sa schimbi bucesele de pe portfuzeta spate separat, ci doar impreuna cu portfuzeta) sau gaseam doar piese de calitate indoielnica (febest in cazul bucselor).

Share this post


Link to post

De azi e a noastra (ca sa nu zic a sotiei, ca si eu merg mult cu ea)

159922589_777787936477404_4273554735106668044_n.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Ieri a venit priza usb (pt stick, nu pt incarcare), am si montat-o. Ocazie cu care am pus si o rezistenta pe iluminarea scrumierei, sa mai scad intensitatea

162104257_2899940146961262_5099375647880495077_n.jpg

161423218_142075801148195_6466933135032682609_n.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Am trecut deja de 3500 km facuti cu masina, de cand am luat-o... si mai apare una, alta. Ieri m-am trezit cu o zgarietura pe usa dreapta spate, sonda de nivel motorina face figuri (cand ajunge pe la jumatate incep sa scada rapid la 0, uneori mai creste putin, iar scade...) si, cel mai grav, bate o planetara. Pare stanga fata, dar o sa cumpar 2 capete sa le schimb, sa fiu sigur.

165869834_786372822298318_6145292834704639565_n.jpg

  • Sad 1

Share this post


Link to post

A dat vreun zevzec cu usa de ti-a facut bucuria.

Ce naiba s-or tot "strica" fierataniile astea?! Si la a mea (Mazda) mai pica, stand in garaj - si nefolosind-o, cate ceva. 😠

Share this post


Link to post

Ieri mi-am facut putin de lucru... de cand am luat-o am zis sa schimb furtunele de la oil catch can, unul era cam scurt si mai scapau vapori de ulei, imbacsisera zona. Am schimbat si niste orging-uri la catch can, sa vedem cat de bine etanseaza.

La ingineria mea de la borna de - i-am mai dat un smirghel, ca deja incepuse sa oxideze, si vaselina dielectrica.

Astept piesele si mecanicul sa-mi spuna cand ii duc masina.

168694026_205818288004457_6130765749298332126_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Au venit si anvelopele, Khumo ha32 all season. Probabil luni sau marti le montez, pe setul celalalt de jante.

170546003_4145268582163956_7401139181125108661_n.jpg

170255661_524179042301964_2312327963254731815_n.jpg

Share this post


Link to post

Azi am luat masina de la mecanic, s-au inlocuit ambele capete de planetara. Stanga praf, dreapta pe duca.

Pe dupamasa am pus si husa de volan, are un defect de croiala si nu a iesit chiar perfect... dar e ok.

171527385_3861566630545676_6359589831025595503_n.jpg

172176055_3861566523879020_168003142726166388_n.jpg

171747688_3861566390545700_1105528912023721660_n.jpg

171462062_3861566297212376_3642565503077193520_n.jpg

172334263_3861566197212386_5683673528546615806_n.jpg

172177745_3861566023879070_2435019781271992686_n.jpg

172177747_3861565913879081_2360326518697157725_n.jpg

171592554_3861565817212424_5195905553959556766_n.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...