Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Consum Matiz

Recommended Posts

Matiz an 2004, 14000 km.

Consum exclusiv in Bucuresti in luna noiembrie 10%.

Metoda plin-plin.

Benzina Lukoil.

Conditii severe de exploatare: pornit, lasat cateva minute la relanti, mers 1,5 km, oprit 10 minute, mers alti 1,7 km, oprit - asa decurg cam 80% din deplasari. Restul sunt parcurgeri de distante mai lungi in conditii mizerabile de trafic. (as renunta cu placere la mersul cu masina daca nu ar fi nevoie sa il duc pe pitic la gradinita)

 

In octombrie consumul mediu a fost de 8,6% - aceleasi conditii.

 

Ma declar multumit, avand in vedere ca motorul nu ajunge decat de cateva ori pe luna la temperatura normala de functionare - si asta se intampla de obicei cand sunt blocat in trafic.

Share this post


Link to post

Matiz E AC din 2005, 20.000 km

Ultimul consum: 31,96 litri de efix 95, am facut 456 km, din care 180 exterior si restul urban (in Cluj). Reiese un consum mixt de 7 litri. Cred ca ar trebui sa fiu multumit, nu? :D

Acum i-am bagat Lukoil de 95, sa vad cum ii place cu asta. Parca relantiul e mai stabil.Placebo? Hm...

Share this post


Link to post
De ce se tine cont de cifra octanica atunci cand se pune problema de consum. Din cunostintele mele cifra octanica este un mod de a masura "autoaprinderea" (cu cat e mai mare cu atat se aprinde mai greu - lucru necesar tinand cont de cresterea rapoartelor de compresie a motoarelor).

Sincer chiar vreau sa fiu lamurit odata... :wallbanger:

 

 

Pentru ca, pentru un motor cu ECM-ul mapat (avansul la aprindere) pentru benzine de CO91 si CO95 va consuma mai mult cu o benzina de CO mai mare, atata timp cat acestor benzine li se ridica CO prin aditivare.

 

 

Dom'le, chiar e adevarat!

Cand calculezi consumul, trebuie sa tii cont de CO (desi CO reprezinta rezistenta la autoaprindere). Azi am venit hotarat sa va zic asta, in urma experientei pe care am avut-o.

 

Matizul meu consuma 5 spre 6. Ieri am facut un drum de 230 km pentru care am pus 15 l de FP98 MOL. Doar in cazuri exceptionale pun altceva decat FP95 de la MOL, consumul fiind calculat cu aceasta. Ieri era pistolul defect si mi-a fost lene sa schimb pompa, asa ca am pus 98.

Ei bine, dupa ~ 170 km o consumase pe toata: indicatorul era in pozitia la care pusesem cei 15 l, deci consum de 9%. Nu va spun ca 60 km am strans din fesuri ca sa ajung la BR. Pana la urma, am ajuns chiar la GL, dupa o ora de mers pe rosu.

 

In concluzie, Matizul (vorbesc de Euro II: nu stiu altele) e facut pentru 95, asa cum spune si manualul. Nu puneti in el altceva pentru ca nu va merge mai bine, iar o benzina de calitate nu inseamna un CO mai mare (cum incearca multi sa ne convinga).

 

Hai, La Multi Ani!

Share this post


Link to post

Eu i-am bagat de 95 si odata de 98. 98 s-a dus mai repede. Si cand te gandesti ca 95-ul nostru e de fapt un 91...

Share this post


Link to post

Inca un consum: Benzina Petrom 95, mers doar urban (Iasi), drumuri scurte: 8,18 l la suta de km. A mai crescut, probabil vremea rece.

 

(Matiz, 2002, Euro 2, 66.000km)

Edited by saka

Share this post


Link to post

Si inca un consum in Iasi, 7,7l/km. Paradoxal, dar si la mjne a crescut, iar singura explicatie sunt temeraturile scazute.

Share this post


Link to post

Aderenta mult scazuta nu-i o cauza esentiala ?

Share this post


Link to post

Ba da, dar acum pe sosea in Iasi nu este multa zapada.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Mai Marius, nu pot sa cred...Matizelul ala al tau cu motor mic-mic a ajuns sa consume 7.7 % urban, cand diesel-ul meu cu motor de 1.7, care huruie de-ti acopera zgomotul motorasului de la Matiz, consuma urban 7.9 % ? In acelasi orasel fara zapada si gheata pe carosabil?

 

 

P.S. Stii ca te apreciez, nu ? :drinkers: Joia viitoare te servesc cu o bere, sa uiti de necaz...

 

P.S. 1 Oricum stai bine. Macar tie iti functioneaza ventilatia, nu ai patit ca ...stim noi cine.

Share this post


Link to post

oricum cristaky, in urma penultimului meu consum, am redus modul de apasare pe accel, consumul a scazut la 7,0; da sa stii ca eu am ajuns in ultimele zile sa fac cca. 280 - 300 km in oras. Nu mai merg doar 20 - 30 km/zi.

PS. Multam pentru bere si apropo, ia intreaba-l cam cat consuma ... acum prin oras?

Share this post


Link to post

Salutare!

Recunosc ca ai o problema. Eu am un Matiz (luat de nou)din iunie 2006 si am 35000km cu el iar la consum nu mi-a sarit de 6% in oras, iar mediu la 100km din care 10 oras - nu mi-a sarit de 5,2% schimbat normal cu maxim 110km/h

Parerea mea este sa te duci la un tester cu el; vezi sa nu-ti fi luat-o razna injectia...

Bafta.

Share this post


Link to post

Bine ai venit Bogdane. As avea si eu o intrebare: matizul tau ce motor are diesel sau pe benzina, pentru ca difera consumul in functie de motorizare?

Share this post


Link to post

iarna,doar urban 8,5% si mi s-a parut mult.dar vad ca alti flacai de pe aici au probleme mai mari si mai conduc si ca un nebun.vara fara Ac 4,5 in afara 6 in oras,cu AC e alta mancare de peste vrei comfort platesti nenicule :) )

oricum una peste alta consuma destul de mult pt o masina mica,la 800cc

mai vorbim peste cateva luni cand ajunge benzina 5 ron/l

Share this post


Link to post

Nu am deloc experienta cu alte masini, am matizul din iulie 2007, nou, am 6500 de km pana acum iar consumul din noiembrie - decembrie incoace m-a spart: 10-11l/100km (metoda becului)

merg numai in buc, orele 9.00 pana la sv si dupa 18.00 spre casa, ambuteiaje, frig...

 

dar oricum...mi se pare enorm...

altii, in aceleasi conditii de trafic, cu alte masini diesel dar motoare mai mari au consum mult mai mic (7 l /100km).

 

Ma bate gandul sa o bag in service la control...

 

Ce sa fac ?

 

Oricum o sa incerc in ianuarie sa-i fac consumul cu metoda rezervor full.

 

In vara, inainte sa-i schimb filtrele la 5500 de km eram f multumit: 5 afara, 6 maxim 7 in buc.

dupa revizie, dar a coincis cu dupa 15 septembrie (adica ambuteiaje non stop) 8-9 litri in oras.

acum iarna...ma ia durerea de cap...

Share this post


Link to post

Nu te speria, cam asta e consumul real.

Share this post


Link to post

@harby:

Am masina de mai bine de un an, Matiz SE Power, Euro II, masina e din oct. 2004. Am fost si eu entuziast la inceput si mi-am notat toate alimentarile si pe la 20 mai 2007 aveam : 284,40 litri /4721 km = 6,10%. Putin, mai ales ca era mai mult de jumatate din distanta parcursa in oras, bine Timisoara nu e Buc. M-am gandit ca poate am gresit si am trecut la metoda mai comoda : primul clik si pus pe 0 counterul de la kilometraj. In felul acesta pentru alimentarile pe care mi le-am notat am calculat :

23 sept. 2007 : extraurban - 16,35 litrii/315 km= 5,20 %

28 sept. 2007 : urban + extraurban - 18,45 litrii/315 km = 5,86 %

09 oct. 2007 : urban + extraurban - 11,41+26,09 litrii/650 km = 5,77 %

15 noe. 2007 : urban + extraurban - 22,24 litrii/331 km = 6,72 %

08 dec. 2007 : urban - 26,46 litrii/367 km = 7,21 %

22 dec. 2007 : urban + extraurban - 24,91 litrii/381 km = 6,54 %

26 dec. 2007 : extraurban - 25,09 litrii/474 km = 5,30 %

In vara am fost la Venus 102 litrii/1735 km = 5,88 % ( incarcata, autostrazi-120)

Ce am scris mai sus poate intereseaza si alti posesori de matiz dar tie harby am vrut sa-ti raspund ca inainte de a mergi la mecanici sa vezi si un consum extraurban nu foarte aglomerat si nu foarte grabit.

La consum mare e usor de ajuns, pentru consum mic care cred ca e mai greu de atins, eu in general folosesc : pneuri umflate, picior usor, ureche muzicala, calm, etc.

Share this post


Link to post

Pedala de acceleratie consuma mai putina benzina decat pedala de frana.

Share this post


Link to post
Pedala de acceleratie consuma mai putina benzina decat pedala de frana.

 

Da de acord cu tine, cu pedala de frana, cand nu e strict necesar sa franam, pompam banii spre cei din petrol si nu numai spre ei.

Pe locul doi energofaga e si frana de motor in treptele inferioare I, II poate chiar si III cand nu cobor o panta si am accelerat violent fara sa anticipez ca va trebui sa incetinesc sau sa opresc.

Apropo, intrebare : automobilele cu propulsie hibrida electric+ardere interna au rezolvat sa recupereze lucrul mecanic ce s-ar pierde pe frana de motor cand actionarea este electrica ?

Share this post


Link to post
... Pe locul doi energofaga e si frana de motor in treptele inferioare ...

Frana de motor este aerofaga.

Share this post


Link to post
Nu am deloc experienta cu alte masini, am matizul din iulie 2007, nou, am 6500 de km pana acum iar consumul din noiembrie - decembrie incoace m-a spart: 10-11l/100km (metoda becului)

 

Din pacate, nici Matizul nu mai e ce-a fost. [-X

E2-ul meu, daca mi s-ar face mila de el, ar face invidios orice dieselar. Cu consumul...

Asa, tratat nemilos, face sa crape de invidie toti beamveii. De ce oare?

Share this post


Link to post

Hm... AM facut 400 de km, din care cam 100 in oras (Cluj) si mi s-a aprins becu rosu...

Mi se pare cam foarte mult, avand in vedere ca 300 de km au fost in afara, cu 2 persoane plus o gentoaca in spate.

Sa fie de vina faptul ca am scos restrictorul, rezonatorul si priza de aer, si nu am pus nici un racord flexibil la cutia fitrului de aer? La mine isi ia aerul direct din compartimentul motor, pe gaura cutiei negre unde e filtrul.

I-am pus si bujii cu 4 electrozi, bosch, da astea nu cred ca is de vina, nu?

Ma laudam pe un topic de faptul ca a scazut consumul un pic dupa ce am facut marea inginerie la admisia de aer dar... acuma parca nu mai is asa de incantat.

P.S.I-am facut reset de ECM si procedura de ilde learn dupa ce am facut schimbarile. De condus l-am condus ca mai inainte, poate o idee (mica) mai sportiv. Sa fie si temperaturile caniculare de ianuarie?

Share this post


Link to post
Sa fie si temperaturile caniculare de ianuarie?

 

In primul rand astea sunt de vina, iar daca nu esti multumit cu modificarile facute, pune-le la loc.

Share this post


Link to post

Pai eu sunt FOARTE multumit de modificari, si chiar daca asta ar fi cauza cresterii consumului, nu cred ca as renunta la ele. Oricum, ma gandesc sa mai sap un pic pe forum sa vad cum se curata senzorul ala MAP, sau cum ii zice, ca am inteles ca si asta poate fi o cauza. Pana termin benzina asta, nu am cum sa calculez cat mi-a luat.

Share this post


Link to post

Am facut si eu consumul la matizul meu (SE Power 2004) Giurgiu - Iasi(trecere prin bucuresti 12.01.08) 5,5L viteza maxima 140km/h

Share this post


Link to post

Dar cum e cu economia de benzina iarna, urban, folosind o schimbare cat mai "eficienta" a treptelor de viteza ?

 

Eu in prezent folosesc asa:

I- doar plecare de pe loc

II-bagata aproape imediat ( 5km/h) pt ca daca mai astept caraie urat. Daca schimb imediat intra "ca unsa". Se chinuie un pic sa ia viteza, dar nu o fortez...o las ... (alte ori bag a II-a pe la 15 km/h maxim)

III- de pe la 25km/h pana pe la 45-50km/h

IV- daca mai am unde, de la 45-50km/h pana pe la 65 km/h

V- ilegal, peste 65km/h, ocazional.

 

Cum vi se pare ? Economic/neutru/pagubos ?

 

In acest mod acum consum fix 10l/100km, consum exclusiv urban, metoda becului, drumuri de 6-10 km o data. (cam 2 pe zi).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...