Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

In alta ordine de idei eu schimbam uleiul la 10.000km sau la 1an. Acum, nu mai reusesc sa fac decat vreo 5-6000km pe an cu Cielo si 90% din ei in conditii de oras cu opriri dese.

 

Pai in conditii de trafic urban e ok sa schimbi uleiul la 5.000 km. Toata lumea are intiparita in minte cifra de 10.000 km, fara sa tina seama ca o importanta decisiva o are modalitatea de exploatare, nu neaparat numarul de kilometri. Cu alte cuvinte, probabil ar fi mai relevant ca intervalele de schimbare sa fie exprimate in ore de functionare, nu kilometri parcursi, insa la majoritatea masinilor nu e posibil de aplicat asa ceva.

 

In conditiile curente, se poate insa tine seama de ce scrie in manualul de utilizare:

post-4414-0-16166000-1495204706_thumb.jpg

Cand vad o persoana pe care o cunosc si care face exclusiv trafic urban ca schimba uleiul la Clio dupa 25.000 km justificand ca asa zice producatorul mi se pare o crima.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Ala e, Paneuroil. Cu asta se simte bine, asta il primeste. O primit si Castrol tot 10w40, da' cu ala latra, asadar ... primeste ieftin si bun ca deh, noi nu platim brandul de dragul etichetei sau ca-i in reclama TVR-ului ca ar fi the best. Ii un exemplu doar cu ulei Castrol. O fi bun si asta, nimic de spus, da' daca troastei mele nu-i prieste ... nu ma pun rau cu ea ca ma lasa in ulita fieratania ... :-j

 

Referitor la perioada dintre schimburi, mi-s de aceiasi parere. Cu cit mai mult oras si trasee scurte, cu atit mai des schimbat uleiul.

Share this post


Link to post

M-am mai interesat si am inteles ca uleiul Motul made in Italy este facut pentru piata Europei de Est + Rusia. Zic ei ca fabrica din Franta nu mai facea fata si au construit o fabrica in Italia. Mai caut sa vad daca gaseste ulei frantuzesc, iar daca nu, iau italian ca tot o sa-l schimb anual si nu apuc sa fac multi kilometri, sau multe ore de functionare cum zicea un coleg mai devreme.

Share this post


Link to post

mai poti lua LM Molygen 5w40, iarasi foarte bun. Sau LM Synthoil High Tech 5w40 decat motul 8100 xcess

Edited by paneuroil

Share this post


Link to post

paneuroil intradevar LM e ulei de top dar are si un pret pe masura .

Eu am 3 schimburi cu Mobil 5w40 si momentan is multumit . Dupa ultimul schimb a inceput uleiul sa se inegreasca mai repede , deja de la 2000-3000 de km incepe sa se inegreasca ..

Share this post


Link to post

Curata ce a lasat Aralul utilizat anterior. :thumbl:

  • Like 3

Share this post


Link to post

Dar după 3 schimburi deabea acuma începe să spele ? La următorul as trece la ceva mai bun, poate LM sau cine stie .

Share this post


Link to post

Nu-s mai mult de doua variante in care uleiul se inegreste prematur. Ii uleiul prost ori motorul prezinta ceva depuneri iar acum (dupa cum amintea si Cris) se curata. Cind spun depuneri, nu ma refer la jeg de doua deste ce-l raschetezi cu spaclu sau alte cele, ci prezinta cit ce cit depuneri mai mult sau mai putin vizibile. Din punctul meu de vedere, nu-i motor ce se curata cu unu - doua schimburi de ulei, ci multiple si dese pina il scoate curat. De s-o tinut oarecum o evidenta de cum arata si cum arata in prezent sub capacul culbutorilor ... reiese si purul adevar care pe care, de uleiul ii o paguba ori intr-adevar isi face treaba.

  • Like 1

Share this post


Link to post

De depuneri stiu . Mometan mai am cam 4000 pana la urmatorul schimb . O sa il fac mai devreme si o sa pun ceva mai calitativ . Mulțumesc frumos de lămuriri

Share this post


Link to post

pune LM, Valvoline, Total, Yacco, Ravenol

Share this post


Link to post

ptr cine ii consuma ulei mult la motor

varianta ok ar fi

Specification
ACEA A3 / B4
API SN / CF
Typical Properties
SWD Synergie Racing 5W50 method
Density at 15°C DIN 51 757 kg/m³ 855
Viscosity at 40°C DIN 51 562 mm²/s 125
Viscosity at 100°C DIN 51 562 mm²/s 19,4
Viscosity Index DIN ISO 2909 177
CCS at -30°C DIN 51 377 mPa.s 6160
Pourpoint DIN ISO 3016 °C -36
Flashpoint DIN IS0 2592 °C 218
TBN DIN ISO 3771 mg KOH/g 13
unit value
Swd Rheinol Synergie Racing
SAE 5W-50
Article-Number : 31170

Share this post


Link to post

600-700 ml cand am mai mult pe oras si fara greutate, acum cred ca a urcat pt ca am transformat-o in camila. Simeringurile de supape le-am schimbat anul trecut cu V. Reinz, odata cu garnitura de chiulasa. Schimb la 10k km.

Dupa o tura scurta prin Ungaria-Slovacia-Polonia-Cehia (vreo 3200 km), intors cu masina "pe burta" (n-am rezistat preturilor extrem de ok din Polonia), 3 persoane, cu portbagaj suplimentar deasupra, mers 90% GPL, am avut un consum de ulei de vreo 350 ml cu Red Line 5w-40. Masina are 160k km, am mers lejer cu 90-100. Eu zic ca uleiul s-a comportat binisor, mai ales la km astia.

Cauze ale consumului de ulei:

- uzura a segmentilor datorita f multi km

- segmenti coxati datorita fierberii motorului in special la motoarele 16v

- uzura semeringurilor de la supape.

Edited by paneuroil

Share this post


Link to post

Ce negative ai constatat la mobil 5w40 de inclini a trece la "ceva mai bun" ?

Share this post


Link to post

Am observat mai sus ca cineva ma cita in ceea ce priveste consumul de ulei. Motoarele noastre se incadreaza intr-o medie acceptbila, constructiv vorbind, in privinta consumului de ulei. Sunt motoare vechi, dar fiabile. Consumul de ulei nu se compara cu cel de pe Honda, Mitsu, Toyota etc din ultimii 10-15 ani, sunt cu totul alte generatii. A spune ca un motor care a mers 160k km numai cu ulei 5w-40 (schimbat sub 10k km in medie) e uzat si de aceea consuma acest tip de ulei, in sarcina maxima, undeva sub 800-900 ml la 10k km, mi se pare o exagerare vadita. Nu voi trece pe 10w-40 sub nicio forma, va grabi uzura fara niciun motiv, mai ales in zona superioara a chiulasei. Nu cred ca este un consum care sa ingrijoreze, Sunt sigur ca va mai duce inca 100k km pana sa ma faca sa ma gandesc serios la o segmentare. Daca va mai apuca ziua aceea (sincer, ma cam indoiesc)...Vechiul meu GLE consuma la 210k km cam 1,8 l la 10k km si asta fara schimbare de simeringuri de supape, vechiul proprietar batandu-si joc de ea cu un 10w-40 de la Castrol inca de noua. Masina mergea absolut ok, avnd compresie la 300k km de peste 11,5 pe toti cilindrii.

Share this post


Link to post

Eu folosesc Liqui Moly 10w40 de când am cumpărat-o , nu pot spune ca papa ulei după 1000 km, e la maxim nivelul.

Share this post


Link to post

Americanosii (cel putin o parte din ei) recomanda schimbul de ulei la 3000 miles (~5000km) . Consider a fi una din cele mai potrivite masuri anti-uzura. La km aia cred ca si cel mai ordinar ulei face fata, d-apoi unu mai rasarit ...

Daca si in tarile cu apa calda au ajuns la concluzia ca uleiurile de astazi is numa bune de dat pe garduri si mai putin indicat a fi tinute in motoare cu zecile de mii ... ii clar.

  • Like 2

Share this post


Link to post

I love my old end nice daewoo ! :mrgreen:

 

Batrinelele par a fi la inaltime cu doar ~ 1 litru ulei consum la 10.000km. Daca un motor nou (ca nu-i chiar o vechitura la km aia) haleste in halu asta ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce negative ai constatat la mobil 5w40 de inclini a trece la "ceva mai bun" ?

Mobil Super 3000 5w40 nu mai este ce a fost. Au facut downsizing la aditivii antiuzura tocmai ca sa indrepte cetateanul de rand sa cumpere ulei mai scump gen Mobil 1 New Life 0w40 sau Mobil 1 European Car 0w40 !!! pentru protectie maxima resursa motor.

Share this post


Link to post

Uleiuri extrem de robuste si rezistente la ardere in motoare de benzinar testate deja sute de mii de KM cu aprobari SCRISE date de PORSCHE SI DAIMLER nu de norme de cotete intre 7000 si-15000-eur...

SHELL HELIX ULTRA 5W40

VALVOLINE SYN POWER 5W40

ADDINOL SUPER LIGHT 5W40

LIQUY MOLLY LEICHTLAUF HIGHTEC 5W40

MOTUL XCESS 5W40

 

SCHIMBUL LA 10000KM/12LUNI

 

Pt daramate deja de km ce consuma ulei grav sau date inapoi la kilometraj deja minim 100000km...si cumparate deja cu km putini in bord dar reali AU sute de mii

 

Semisinteticele

VALVOLINE SYN POWER 10W40

MOTUL SYNERGIE 6100 10W40

SHELL HELIX HX7 10W40

 

Schimbate la 7500KM/12LUNI

la 10w40 se folosesc numai uleiuri ce indeplinesc norma MB229.3 cum sunt cele de mai sus..

deoarece fata de semisnteticele MB229.1 au rezistenta la oxidare mult mai mare.

Share this post


Link to post

Mobil Super 3000 5W40 de ce nu ar fi bun, totusi are aprobare Porsche A40, ma gandesc ca daca ar fi de proasta calitate nu ar mai primi aprobare de VW, MB, BMW, Renault, etc.

Share this post


Link to post

Uleiuri extrem de robuste si rezistente la ardere in motoare de benzinar testate deja sute de mii de KM cu aprobari SCRISE date de PORSCHE SI DAIMLER nu de norme de cotete intre 7000 si-15000-eur...

SHELL HELIX ULTRA 5W40

VALVOLINE SYN POWER 5W40

ADDINOL SUPER LIGHT 5W40

LIQUY MOLLY LEICHTLAUF HIGHTEC 5W40

MOTUL XCESS 5W40

 

SCHIMBUL LA 10000KM/12LUNI

 

Pt daramate deja de km ce consuma ulei grav sau date inapoi la kilometraj deja minim 100000km...si cumparate deja cu km putini in bord dar reali AU sute de mii

 

Semisinteticele

VALVOLINE SYN POWER 10W40

MOTUL SYNERGIE 6100 10W40

SHELL HELIX HX7 10W40

 

Schimbate la 7500KM/12LUNI

la 10w40 se folosesc numai uleiuri ce indeplinesc norma MB229.3 cum sunt cele de mai sus..

deoarece fata de semisnteticele MB229.1 au rezistenta la oxidare mult mai mare.

 

Povesti... unde sunt aprobarile alea SCRISE?

Share this post


Link to post

Am căutat pe un site de vânzare online și am găsit uleiuri pt motoare de curse , e vreun avantaj fata de uleiurile bune dar normale ... ? M-a găsesc ca dacă rezista la turații mai ridicate ar rezista totuși mult mai bine calitativ in perioada asta de 10000 km sau un an , oferind protecție mai buna . Greșesc ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...