Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Ca sa nu mai fie atata balba si pentru siguranta ta, elimini o cauza a functionarii anormale a martorului presiune scazuta prin inlocuirea manocontactului!

Share this post


Link to post

Asta este raspunsul corect ;) Manocontact defect.

Share this post


Link to post

Ok.Multumesc.O sa-l schimb zilele astea.

Share this post


Link to post

Am facut si eu schimbul de ulei.

Merg pe acelasi ulei Castrol Magnatec 10W40, A3/B4. L-am schimbat la un interval de 7,500km. Nu am sesizat vreun consum de ulei. Filtrul de el l-am schimbat si pe el. Era ca nou cel vechi, fara urme de gaze pe el.

Share this post


Link to post

A folosit cineva Havoline Ultra 5w-40? Am gasit in Metro la 120 lei 4 l si mi s-a parut un pret mai mult decat ok.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Salut.Este normal ca un ulei de motor sa se inroseasca dupa cca.3000 km ? Care este motivul ptr.care poate capata aceasta culoare? Mentionez ca masina are si instalatie GPL. Pana acum nu am mai patit asa ceva. Uleiul folosit este Liqui Moly,daca are vreo importanta asta. A mai patit cineva asa ceva?

Share this post


Link to post

Scoate cu joja, pune cateva picaturi de ulei pe o foaie alba si fa o poza. Ce tip de L-M utilizezi?

Share this post


Link to post

Scoate cu joja, pune cateva picaturi de ulei pe o foaie alba si fa o poza. Ce tip de L-M utilizezi?

 

Uleiul folosit este Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40.

 

post-39439-0-50965700-1382880122_thumb.jpg

post-39439-0-34867500-1382880128_thumb.jpg

post-39439-0-46711000-1382880134_thumb.jpg

post-39439-0-20109900-1382880357_thumb.jpg

Edited by NEXIA06

Share this post


Link to post

Interesant... seamana cu un ulei ATF. Ce culoare avea cand ai desfacut bidonul? Acesta era sigilat?

Share this post


Link to post

Ce inseamna ulei ATF ? Bidonul era sigilat.Culoarea uleiului era cu o foarte usoara tenta rosiatica fata de un ulei normal.

 



Bidonul era de 4 L.Mai scria "High tech synthese technology"...asta daca are vreo importanta.

Share this post


Link to post

ATF = ulei pt transmisie automata.

N-am gasit in catalogul L-M la specificatii nuanta uleiului acesta. Deobicei, specifica acest lucru. Daca era rosiatic de nou inseamna ca are ceva aditivi speciali. Cred ca nu trebuie sa-ti faci probleme. L-M este o firma serioasa!

Share this post


Link to post

am si eu o problema cu cielo al meu de fiecare data cand merg cu el si opresc vad mereu cate o balta de ulei sub ea.care sa fie cauza pierderi de ulei ????

Share this post


Link to post

Cu siguranta nu vei gasi raspunsul pe forum ! O vei face singur daca te uiti sub masina si reperezi cat de cat locul de unde curge uleiul, respectiv locul de deasupra petei ... Dupa asta, putem specula, pe topicurile dedicate !

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru masina din semnatura, 87k km, revin cu informatii despre Havoline Ultra 5w-40: am peste 3,3k km facuti cu el, regim mixt, GPL. Nu a scazut pe joja si nici nu mai am trancanitul de dimineata al tachetilor din octombrie, care mi-a aparut la Motul x-cess 5w-40 dupa ce mersesem cu el cam 5k km. Eu schimb de obicei zeama la aproximativ 5k km.La banii pe care i-am dat pe el mi s-a parut un ulei mai mult decat decent. Personal, m-a cam dezamagit Motul ultima data, eu folosindu-l pana atunci de vreo 3 ori, mai ales ca e vorba de schimburi la km putini.

Share this post


Link to post

La km pe care ii ai (banuiesc ca mergi mai mult urban) mergea un 5W-30. Motorul se incalzeste mai repede, ungere mai rapida.

Share this post


Link to post

Nu e regula, cand merg 6 km la serviciu, cand fac cateva sute in plecari de week-end. Apoi, din moment de motorul e practic acelasi ca la GLE (cote, piese etc), nu vad rostul unui 5w-30. M-am gandit la 5w-30,dar Geo spunea ca dupa ce a luat masina de noua a bagat asa ceva si a mers oribil.

Share this post


Link to post

o spun oricand :) ) eram fortat de garantie sa pun GM 5w30... imediat ce o porneam tacanea ca toti dracii si nu se mai oprea decat cand scoteam cheia din contact. ajunsesem sa ii dau "pe sub mana" Castrol 5w40 mecanicului si sa-i las cadou GM-ul.

si acum tot pe 5w40 merg, dar Motul. nu am avut probleme cu el deloc, motorul e silentios, nu "consuma" si uleiul isi pastreaza proprietatile.

Share this post


Link to post

Al meu la 127000 km se "unge" cu un Mobil 1 5W-30. L-am pus pentru ca iarna asta se anunta a fi mai friguroasa. Oricum, dupa 5000 km (in aprilie) il dau jos si revin la L-M 5W-40. La pornire, dimineata, tachetii sunt mai silentiosi cu acest ulei.

Share this post


Link to post

TOATE ULEIURILE 10w40 ce au norma API SL sau SJ norma prevede limita uzura pe cama secventa IVA max 120 micron

 

TOATE ULEIURILE 10W40 ce au norma API SN sau SM norma prevede limita uzura pe cama secventa IVA max 90micron.

 

DECI nu puneti gunoiae de uleiuri 10w40 VANDUTE pt PIATA ESTICA

 

in vest aceleasi bidoane cu aceleasi etichete au normele SN SM

 

 

pt cei ce folosesc 10w40 cautati un ulei 10w40 cu norma SN SAU SM (SN lasa mai curat pistonul fata de SM) dar uzura la cama are acelasi maxim de norma.

 

Exemple

 

CEPSA STAR SYNTETIC 10W40 are SN

SHELL HX710W40 are SN

MANNOL 10W40 are SN

 

MANNOL gasiti la orice magazin PIESE IMPORTce lucreaza cu CONNEX IASI.

 

MANNOL 10W40 are un pour point de -41 grd

 

 

 

 

 

 

pt cei ce doresc ulei 5w40 folositi orice uleiuri 5w40 ce au norma PORSCHE A40 (una dintre cele mai dure in teste)

 

 

pt cei cu motoare terminate de uzura ce vor sa mai traga de motor cativa ani

 

ce vor 15w40

 

CEL MAI BUN 15W40 DIN RO la performanta cost este ULEIUL PLUS 2 15w40 NORMA SM/CJ4 de la JOHN DEERE il gasiti la orice reprezentanta JOHN DERE la 130 ron /5l bidon E UN ULEI SUPERPREMIUM de exceptie. sau la unele magazine pt piese camioane si tractoare.

Edited by opelvn

Share this post


Link to post

Oare cine masoara micronii lipsa la o masina ...venerabila ca varsta?

Share this post


Link to post

Am facut schimbul cu Fuchs Pro S 5w-40 (fostul Slikolene), am schimbat Motulul X-Cess 5w-40 deoarece mi s-a parut ca vaporizeaza mai mult decat o facea de obicei. Ce pot sa spun este ca se observa cum, chiar si la cald, acest ulei 100 % ester/pao, sta "lipit" realmente de joja, nu se prelinge atat de usor cum o facea clasicul 5w-40. Are mai degraba caracteristicile unui 10w-40 decat 5w-40, dar are si masina o "varsta" in km, iar Cielo nu e Civic sau Accord (la care chiar 200k km nu se prea simt), mai ales ca merg si pe gaz. Vedem cum stam cu vaporii de ulei de pe tubulatura admisiei peste cateva mii de km...Sanatate maxima!

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

lista cu cele mai bune uleiuri pt protectie la uzura pt motoare benzina

asta pt cei cu motoare neuzate in buna stare... (uleiurile sant testate suplimentar de PORSCHE (firma ce vinde masini de peste 70000 eur) pe circuit la NURBURGRING 100 ore si apoi aprobate oficial prin LISTA PORSCHE A40 OIL LIST

 

http://www.wrightune.co.uk/downloads/approved_oils.pdf

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Acum trecem la semisintetice.

VALVOLINE DURABLEND 10W40 cel mai bun semisintetic din RO pt masini pasageri light duty

 

http://www.millionmilevan.com/

Un test care e pt uleiuri de cutie si pt unsori dar are o "oarecare" relevanta ce arata robustetea filmului de ulei la VALVOLINE DURABLEND

 

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

 

Alt ulei ff robust si care duce motoarele f mult si are pret bun este ELF 10W40

 

TOATE Semisinteticele e bine sa fie schimbate la maxim 8000km...pt prelungirea vietii motorului.

 

pt motoare ff uzate ce aprind becul la ulei la cald VARA la ralanti dau f mult fum albastru sau consuma peste 600gr ulei pe mia de km sau sant excesiv de zgomotose de la uzura mare, pt a le mai prelungi viata.

15w40 ulei de flota

norma VDS 3... la bidon 5l

(asta daca nu gasiti ulei john deere 15w40)

 

Cele mai rezistente uleiuri la consum de ulei bune si la pret /performanta sant

 

comma eurolite 10w40 (made in uk)

comma xt2000 15w40 (made in uk)

 

ambele sant semisintetice.

 

 

 

Edited by opelvn

Share this post


Link to post

Esti distribuitor valvoline? Ca prea lai bagat peste tot.

Share this post


Link to post

Am gasit cea mai tare pagina in limba romana unde este explicat totul in legatura cu standardele uleiurilor, istoricul si modul de alegere.

http://alcor.com.ro/cms.php?id_cms=8

Share this post


Link to post

Bună ziua, sunt foarte nou pe forumul acesta și doresc sa aflu răspuns sau sfaturi în legătură cu schimbul de ulei la un Matiz cu AC din 2003 și aprox. 103.000 km. Îl am de aprox. 3 luni și vreau sa ii fa și schimbul de ulei înainte de iarnă. Nu știu ce tip de ulei a avut, am verificat și este foarte puțin sub maxim. Va multumesc anticipat...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...