Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Pai hai sa o luam pe rand...

Tachetii la Cielo si in mod sigur si la Nubira sunt hidraulici, nu se regleaza nimic la ei, nu sunt ca la vechea Dacie. Se amorseaza sau nu... In exemplul dat de mine nu era vorba despre o problema cu tachetii, am si precizat ca masina era noua. Dar ca sa-ti fie mai clar, iti explic: masina cu 30 km pe bord, luata de mine de noua, ulei mineral pt rodaj... la 1000-1500 km (nu mai retin exact) prima revizie, dat afara mineralul, bagat la recomandarea mecanicului 5w40. Acel ulei a fost Texaco "made in USA" luat de la service-ul Toyota de vis-a-vis. Totul bine si frumos... a 2a revizie, la 10.000 km parca... OBLIGATORIU, marele stapan Daewoo Automobile Craiova a ordonat ca toate masinile in garantie sa primeasca ulei Daewoo. M-am conformat, s-a pus 5w30 Daewoo, s-a dat prima cheie... si ne-am luat toti cu mainile de cap, tacanea ca toti dracii. Peste cateva zile l-am dat afara si am pus Castrol Magnatec 5w40... a disparut sunetul, ce ciudat. Am mai pus si la a 3a revizie... iar au inceput sa tacane tachetii. Si aici nu e vorba de tachetii in sine, ci de vascozitatea uleiului si compatibilitatea lui cu motorul. Degeaba scrie Daewoo pe el...

Merg pe 5w40 de atunci (in jur de 100.000 km) si motorul nu are uzura, nu scoate fum...

 

Numarul 4 mondial cu fabrici in peste 30 tari... si 30 de tipuri de muncitori... si 30 de standarde (reale) diferite... numarul 4 mondial la ce, la vanzari, la mult si ieftin? Testele cui le-a trecut? Ai tu siguranta ca a trecut teste? Si ce fel de teste, ca e ulei si nu otet de mere?

 

Da, fix asa am verificat daca uleiul mai e bun... si prin know-how ;) Schimbarea (de fapt pierderea) proprietatilor apare si din cauza calitatii uleiului, daca este cu adevarat sintetic sau e doar vrajeala de marketing si el e de fapt semi, din cauza aditivilor care au si ei un termen de garantie... sunt multe variante si variabile. Ideea este ca la final, cand il scoti, sa-si fi facut treaba cu brio, motorul sa fi fost bine lubrifiat, fara sa se uzeze prematur componentele. Ori un ulei care iese din motor cu consistenta apei de la robinet, sau al nisipului de pe litoral... numai bun nu este.

 

Da, marmelada aia care curge din pahar iti arata diferenta intre vascozitati! Nu inteleg ce ar trebui sa inteleg... ce stiam deja? Oricum... e cam SF ce arata ei acolo :) )

Si oricum, nu ti-a spus nimeni sa pui 10w40 (w nu vine de winter :lollol: ). Am spus doar ca se pune in functie de uzura motorului...

 

Daca ar fi sa ne luam dupa diverse carti... nu tot ce zboara se mananca ;)

E treaba ta ce faci si ce alegi... astept momentul cand vei posta pe un topic in care sa intrebi de ce "dispare" uleiul, nu trage masina, se aud zgomote ciudate etc.

p.s: nu mi-ai spus daca masina e cumparata recent, dar am vazut topicul masinii tale si m-am lamurit si in legatura cu uleiul.

Share this post


Link to post

API sau ACEA sunt organismele la care ma refeream in posturile anterioare, iar fabrici, TOTAL are si in Franta, Canada, USA, nu numai in Romania, Korea, India si prin orient... daca nici acolo nu se testeaza atunci unde?

Evident ca nr 4 la vanzari, ca doar nu iau un ulei underground, in editie limitata, pe care-l iau doar "cunoscatorii" (scuza bascalia)

 

The lower the 'winter' number (hence the 'W'), the easier the engine will turn over when starting in cold climates.

Read more: http://www.carbibles...l#ixzz27aa4UHfW SA-TI TRADUC?

 

DOAR in filtru era mizerie, nu in uleiul scurs din baie, doar m-am exprimat destul de clar...

 

Prefer sa-l schimb dupa specificatiile producatorului nu dupa feeling si cat de unsuroase imi raman degetele dupa ce le inting in ulei...

 

N-am mai postat inca o data detalii despre momentul achizitiei masinii deoarece am scris in urma cu 3-4 posturi de cate luni o am, la cati km/perioada s-a facut schimbul anterior si ce marca de ulei avea inainte... n-are rost sa enumar de 2 ori in aceeasi pagina ca sa se ia moderatorul de mine.

 

Am spus anterior ca la primavara vreau sa inlocuiec cu 5w40 deci stiu f bine ca 30 se poate sa fie prea subtire vara.

Nu cred ca orice zboara se mananca, de aceea incerc sa ma documentez, daca ai citi posturile anterioare ai vedea ca am upload-at mai multe date si explicatii oficiale decat pareri personale. (de fapt asta incercam sa exprim prin scripta manent, ca tot ce afirm probez cu date oficiale; iar ce nu stiu intreb si eu aici, caut pe net sau il intreb pe Andrei<daca nici el nu stie, atunci nimeni> ;)

 

PS: Chiar daca nu prea are un nume bun Totalul printre utilizatorii din Romania, in USA firma asta are mai bine de 100 de ani vechime(fondata in 1868)... nu stiati, nu?

 

SI GATA cu Totalul ca mi-a mancat ficatii, o sa creada moderatorii ca am vreun interes; Fiecare isi pune ce isi permite sau ce crede de cuviinta. Punct!

Edited by catapkz

Share this post


Link to post

DA, am patit-o si eu cu 5w30-ul pus la sfarsitul lui septembrie... tacane tachetii...

Astept sa se faca mai rece afara ca sa devina mai vascos, sa vad daca continua si, daca tot asa se aude il schimb cu 5w40 in decembrie...

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o intrebare as spune pertinenta. Cum se masoara mai bine nivelul uleiului pe joja? Cand e motorul rece inainte de plecare sau dupa ce ajung acasa si opresc motorul dupa 5 minute? Eu am o nubira 1 non-euro an de fabricatie 98 160.000 de km nu stiu cat de reali sunt. Im consuna cam doi litri si un pic de ulei la 10.000 de km, am observat ca mananca mai mult ulei atunci cand nivelul la ulei e mai ridicat pe joja, cand e pe la jumatatea jojei nu mai mananca asa mult. Este necesare o segmentare? Adica daca se merita ca pret la consumul asta e ulei. Acum am ulei mobil 10w40, inainte am avut liqui moli 10w40 si parca mananca mai mult ulei. La urmatorul schimb sa trec pe mobil 5w40?

Share this post


Link to post

Fostul meu Cielo consuma la 220k km 1,8l(la 10k km), dupa ce a vazut toata viata lui anterioara numai Castrol GTX3 10w-40 de la fostul proprietar. E alta motorizare, dar poate e un reper. E consum mare, trebuie tratata problema.

Share this post


Link to post

Eu zic sa te uiti mai bine sa nu iti piarda pe undeva. Este un consum destul de mare 1,8l la 10k km,parerea mea. Daca nu ai pierderi deloc,merita o segmentare. Pentru ca daca stai sa calculezi cam cat ulei bagi suplimentar,usor usor iei piesele si cand le ai pe toate faci un efort si pentru manopera si scapi de un stress.

Cat despre modul corect de masurare a nivelului pe joja,din ce am auzit si cum practic eu,dupa ce mergi cu masina,la 30-40 min,pe loc drept este nivelul cat mai aproape de realitate pe joja.

Share this post


Link to post

Important e sa nu fie masina inclinata.Nivelul de la minim la maxim pe joja este de 1 litru asa ca marja de eroare este foarte micas nu conteaza cand verifici nivelul uleiului pe joja.In ceea ce priveste consumul de ulei eu spun ca este un consum normal pentru un motor de 200 000 de km.La un pret mediu de 25 lei pe litru nu cred ca tre sa te gandesti ca te costa mult uleiul pentru completare.Practic la 10 000 de km mai completezi un litru avand in vedere ca max-min=1 litru.Problema mai poate fi rezolvata cu o doza sau doua de aditiv de ulei.O reparatie a motorului te costa cam 1000 de lei asa ca fa si tu socoteala daca merita sau nu.Eu spun ca nu. :)

Share this post


Link to post

Vinde "tigaia" si ia-ti alta! :mrgreen:

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Nu pot pentru ca m.am atasat foarte mult de ea e prima mea masina si am bagat niiste bani in ea, am vopsit.o toata.

Share this post


Link to post

OK. Dar ce aditiv sa bag si cum se foloseste ca nu stiu. Sa raman la acelasi ulei de acum? Multumesc

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o intrebare as spune pertinenta. Cum se masoara mai bine nivelul uleiului pe joja? Cand e motorul rece inainte de plecare sau dupa ce ajung acasa si opresc motorul dupa 5 minute? Eu am o nubira 1 non-euro an de fabricatie 98 160.000 de km nu stiu cat de reali sunt. Im consuna cam doi litri si un pic de ulei la 10.000 de km, am observat ca mananca mai mult ulei atunci cand nivelul la ulei e mai ridicat pe joja, cand e pe la jumatatea jojei nu mai mananca asa mult. Este necesare o segmentare? Adica daca se merita ca pret la consumul asta e ulei. Acum am ulei mobil 10w40, inainte am avut liqui moli 10w40 si parca mananca mai mult ulei. La urmatorul schimb sa trec pe mobil 5w40?

 

Cu 5W40 agravezi problema in sensul ca este mai subtire si va disparea mult mai repede. Scoate fum albastru?

Citeste si tu pe net pareri despre Solutiile "minune" Duralube, Metabond etc. Incearca cu asa ceva la urmatorul schimb de ulei. Ramai pe 10W40.

Share this post


Link to post

Nu se observa fum albastru. Miroase a ulei ars atunci cand o tin turata in 3000 pe loc timp de un minut.

Share this post


Link to post

OK. Dar ce aditiv sa bag si cum se foloseste ca nu stiu. Sa raman la acelasi ulei de acum? Multumesc

 

Ia una sau doua doze de aditiv de ulei marca "2+2".Scrie pe cutie cum se foloseste.

In ceea ce priveste tratamentul de motor DURALUBE sau METABOND nu va avea efect daca uleiul este consumat pe la semeringurile de supapa,ca sa nu mai spunem ca sunt foarte scumpe.Eu personal nu recomand.

Share this post


Link to post

Aditivii nu rezolva problemele... doar le mascheaza temporar. Pun accentul pe "temporar"... dupa un timp se vor agrava. Metalul uzat nu se inlocuieste cu aditivi, nu mai credeti marketingul companiilor :) )

Share this post


Link to post

Aditivii nu rezolva problemele... doar le mascheaza temporar. Pun accentul pe "temporar"... dupa un timp se vor agrava. Metalul uzat nu se inlocuieste cu aditivi, nu mai credeti marketingul companiilor :) )

 

Nu a spus nimeni ca nu se pot agrava dar nu din cauza aditivului.Daca mai mergi 50 000 cu aditiv pana sa desfaci motorul eu zic ca e ok.Cred ca si 10 000 e bine atat timp cat il amortizezi di uleiul consumat.

Share this post


Link to post

treci pe 5w50 sau 20w50 sau 10w60 , daca le papa inseamna ca necesita reparatie.

 

P.S: 10w40 nu este mai viscos decat 5w40. Cel din urma este mai fluid la temperaturi negative, la regim normal de lucru ambele uleiuri vor avea aceeasi viscozitate.

Share this post


Link to post

Nu inteleg logica de a baga aditivi, in conditiile in care nu se stie nici cat de buni sunt aditivii, nici ce defectiuni si uzuri are motorul. Nu e mai simplu sa se repare defectiunea?

Share this post


Link to post

Nu inteleg logica de a baga aditivi, in conditiile in care nu se stie nici cat de buni sunt aditivii, nici ce defectiuni si uzuri are motorul. Nu e mai simplu sa se repare defectiunea?

 

Logica e simpla cand nu ai bani.Alegi varianta cea mai ieftina sa poti sa folosesti masina ca pana la uma de aia le tinem.Cum spuneam si mai sus ca sa repari motorul te costa in jur de 1000 lei(garnituri+semeringuri+segmenti+cuzineti+distributie daca e cazul+semeringuri distributie+ce se mai gaseste pe acolo+manopera).Ca sa mai poti folosi masina daca nu ai banii astia sau nu vrei sa-i bagi in masina exista varianta recomandata de mine.E foarte posibil sa nu aiba succesul scontat dar merita incercat.

Share this post


Link to post

Sigurii aditivi care i-am gasit eu si care au dat roade sunt ZDDP si MOS2 restul sunt decat aditivi de viscozitate in cel mai bun caz.

Nu exista "secret forumula" .Chimia nu o reinventeaza nimeni.

Share this post


Link to post

Sigurii aditivi care i-am gasit eu si care au dat roade sunt ZDDP si MOS2 restul sunt decat aditivi de viscozitate in cel mai bun caz.

Nu exista "secret forumula" .Chimia nu o reinventeaza nimeni.

 

Am scris cateva posturi mai sus ce fel de aditivi sa foloseasca(de vascozitate),si care este parerea mea fata de "secret formula".

Share this post


Link to post

Baieti depinde si ce pret au aditivii ca daca e 100 de lei un aditiv pe care il bag la schimba la schimb + uleiul care il bag intre schimburi, daca mai fac cateva schimburi ma costa ceva. Problema cu motorul este ca nu sunt sigur cat de mult ulei consuma motorul care are niste km la bord deoarece am ulei si pe motor, si cateodata gasesc pete de ulei pe ventilatoare in conditiile in care le curat, am ulei pe compresorul de la ac pe la garnitura de la capac culbutori nu curge, deci o idee?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...