Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Unde l-ai gasit de cumparat?

Share this post


Link to post

Sint pe Mobil S 10w40, nu-i gasesc reprosuri si cred ca voi ramine, cel putin un schimb.

Share this post


Link to post

La aproape 98000 de km i-am bagat (de curiozitate) un 0W40 Liqui Moly Synth Oil Energy. Pana acum e totul ok. Zgomotul motorului e aproape inexistent la relanti si cald.

Share this post


Link to post

Am observat ca am spuma pe joja de ulei, as vrea sa stiu daca ar putea fi garnitura de chiulasa problema, desi in borcan nu vad bule de aer atunci cand accelerez, sau urme de ulei. Daca are importanta, am observat si apa pe teava de esapament, dar asta cand e rece. Cand e cald motorul, nu m-am uitat. Fiind pe GPL, ma gandesc ca nu e chiar asa deplasat, mai ales acum, cand e rece afara.

 

Totodata, am schimbat uleiul de curand. Dupa o belea pe care am patit-o la un drum lung, un mecanic dupa ce a remediat, mi-a completat nivelul de ulei, insa nu stiu cu ce! A pus ce avea el peste un Aral 5w40. Dupa care, la ultimul schimb, am pus Castrol Magnatec 10w40, care stiu ca era part-synthetic. Masina are ~126k km si in principiu, fac drumuri destul de scurte in oras. Poate acest lucru sa fie cauza spumei de pe joja? Sau schimbarea tipului de ulei (pentru ca in ~5k km s-au folosit practic 3 uleiuri, fara flush )? Sa stiu daca ma ingrijorez sau nu.

 

Multumesc frumos.

Edited by alleks

Share this post


Link to post

Buna seara!

 

In legatura cu acea spuma,,,,, scriu aici deoarece aici vad ca se mai mentioneaza ceva asemenator mie!

 

Deci problema e ca azi dimineata am verificat nivelul uleiului si vad ca niste bule pe joja si zic ... mai ce naiba o fi avand benzina apa ... (de obicei pun de la rompetrol, ultima oara am facut o exceptie si am alimentat de la Mol). Nivelul uleiului era bun.. Dau cheie si desfac busonul de la ulei cand ... surpriza infundat ochi cu o spuma, zici ca e spuma de la capucino! Prin motor la fel!

 

Va rog sa ma ajutati,,, macar sa stiu, mai misc masina sau e ceva mai grav?

 

Va multumesc de amabilitate!

post-21691-0-34080800-1323021077_thumb.jpg

Share this post


Link to post

... vad ca niste bule pe joja si zic ... mai ce naiba o fi avand benzina apa ...

Crezi ca, daca ar avea benzina apa, ar fi explicabila spuma aia din motor ? Nici vorba ... Cel mai probabil ai garnitura de chiulasa usor ciupita. Daca asa stau lucrurile e bine sa nu tragi masina pe dreapta si s-o lasi asa ci sa o duci cit mai curind la doctor.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Daca mi-a duc bine aminte,maestrul OviJer spunea intr-un topic despre uleiuri,ca aparitia spumei albe pe juja de ulei se datoreaza uleiului de slaba calitate si conducera masinii pe distante scurte in oras si la temperaturi joase.Sper sa nu gresesc.Si eu am avut spuma alba pe juja de ulei si era chiar iarna, dar atunci aveam Aral,un ulei nerecomandat pt cielo.

Share this post


Link to post

OviJer spunea intr-un topic despre uleiuri,ca aparitia spumei albe pe juja de ulei se datoreaza uleiului de slaba calitate si conducera masinii pe distante scurte in oras si la temperaturi joase.

Asa este. Si eu patesc la fel ( cand e foarte frig afara )cand merg prin oras pe distante scurte si motorul nu ajunge la temperatura de regim pana la oprire . Cel mai bine verifici la un drum lung cand ar trebui sa dispara toata spuma daca nu ai garnitura ciupita cum spune Salex mai sus.

Share this post


Link to post

Asa am sa fac si eu, o sa verific la un drum mai lung. O sa verific si capacul de pe motor, eram grabit si n-am mai avut timp sa verific atunci. Sper sa n-am probleme cu garnitura, ca n-am niciun chef de dat alti bani.

 

Apropo. Ar avea legatura cu garnitura faptul ca de la o vreme, atunci cand pornesc masina, se ridica putin acul de temperatura, cat timp e demarorul in functiune (pana porneste si revine la pozitia initiala)?

Edited by alleks

Share this post


Link to post
1.Singurul ulei ful sintetic este cel cu indicativul 0w-..

 

2.Uleiul se ingroasa doar daca se constata un consum mai mare de 0.75ml

 

3.Se incepe cu 0w-.. si se termina cu 20W-.. dupa care se ajunge la segmentarea motorului

Oh Doamne! Ce de "adevaruri" intr-un singur post...! =)) :) ) :D

Share this post


Link to post

Uite de aia imi place mie sa apelez intai la forum si abia apoi la service, de cate ori am vreo problema cu masina!

 

Va multumesc pentru raspunsurile voastre prompte!

 

Deci ar trebui sa fac un drum lung si sa verific nivelul din vasul de expansiune (daca a scazut atunci e garnitura de chiuloasa sa inteleg...)

 

Intr-adevar m-ati ghicit, fac 3,5 km dimineata pana la serviciu si alti 3-4 km la intoarcere dupa amiaza! In weekend mai merg pe ici pe colo dar tot prin oras max 10 km un drum.

 

Uleiul e Mobil 4w40. Acum imi pare rau ca nu am luat MOBIL1. (diferenta de pret era de vreo 60 - 80 lei si vanzatorul a zis ca oricum e aceeasi firma si ce mai stiu eu ce e in bidon, sigur e aceeasi treaba )

 

Va multumesc,

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post

Salutari tuturor! Dupaun rk la motor, mecanicul mi-a recomandat 10w-40! Am folosit Mobil 2-3 schimburi. Pot trece pe 5w-40? Si daca da, ce imi recomandati pentru ca vad multe pareri! Cateva pagini in spate, un coleg recomanda Liqui Moly! Va multumesc mult si va doresc un an cat mai bun!

Share this post


Link to post

Pt. proba baga si tu ceva mai ieftin: Elf, Repsol, Total etc. Daca il accepta, mergi pe ceva mai bun.

Share this post


Link to post

Eu si acum la 140.000 de km inca pun Mobil 1(ONE) 0W40 si imi ia maxim 200 gr de la schimb la schimb (10.000km), asa ca nu va mai luati dupa mitul "Pune dom-le 10w dupa 100.000 de km"...FALS...

Cand va incepe sa imi ia 1litru de la schimb la schimb atunci nu voi schimba uleiul (cum fac majoritatea punand unul mai gros) ci voi face doar segmentare(99% va fi suficient) ...dar pana atunci mai e cale lunga...

 

Acum fiecare este liber sa bage ce vrea in motor, dar eu unu sunt foate multumit de acest ulei si il recomand a se folosi fara problema la orice motor care este in facultatile mintale si nu are nevoie de interventii mecanice si nici nu se vrea a se interveni prea curand asupra lui...

Share this post


Link to post

Deci pana la urma, ce 5w-40 se recomanda??? Mol, Liqui Moly, Mobil 1 sau Castrol?

Share this post


Link to post

Baga MOL, e ieftin si bun, testat pe masina proprie.

Share this post


Link to post

Ma intereseaza sa fie bun, pretul e pe locul doi! Tot la 10.000 e recomandat schimbul?

Share this post


Link to post

E bun, dar 10.000 km e mult daca mergi majoritar urban cu masina.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Ma intereseaza sa fie bun, pretul e pe locul doi! Tot la 10.000 e recomandat schimbul?

am intrat pe site-ul mol, este MOL Prima?

 

Masina o folosesc 90 % extraurban, aprox 400-500 km/saptamana.

Share this post


Link to post

Sunt 2 tipuri, unul este Essence cel mai ieftin ( nu are aprobare pentru filtru de particule ) si Prima ( are aprobare pentru filtru de particule ), intra pe site-ul din ungaria si ai acolo toate fisele tehnice.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Deci pana la urma, ce 5w-40 se recomanda??? Mol, Liqui Moly, Mobil 1 sau Castrol?

 

Pentru motoarele WOO GM 5w-30 Dexos II ( aparut anul trecut parca ) este acelas pentru majoritatea modelelor GM si foarte ieftin

daca stii de unde sa il iei . Daca mergi 60 % extraurban il schimbi la 10 000 km. Eu ma inteleg cu el de multa vreme.

Share this post


Link to post

Ajutati-ma si pe mine va rog!Pt o nubira2 120k km mers cu mobil 10W40, am din cand in cand un zgomt metalic, tachetii hidraulici din ce am inteles, am tot citit ssi nu sunt lamurit pe ce ulei sa trec??Am si gpl pe masina de 30k km si din ce imi dau eu seama masina nu mananca ulei!!Multumesc anticipat!!

Edited by lospaa

Share this post


Link to post

Personal Mobil 10w40 schimbat la 8000 km mi se pare foarte bun. Masina nu il consuma (tot 120k km). Am avut la ultimul schimb Castrol Magnatec 10w40 si mi s-a parut mult mai vascos decat Mobil-ul. Cert este ca motorul este mult mai silentios la relanti cu Mobil si il recomand. Plus ca nu stiu din ce motive dupa 8000 km Castrol-ul era negru precum pacura si parca si scazuse aproximativ 3 mm de pe joja.

Un tachet mai puturos la rece cred ca am si eu si scoate cam acelasi zgomot cu ambele uleiuri, vreo 2-3 minute de la pornire

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Azi am circulat drumuri scurte(2-5km) in minunatul Bucuresti si m-a ingrijorat ca de obicei aveam clinchetul asta la pornire si cand era rece afara apoi disparea.Azi parca a innebunit, intre1500-2000ture nu contenea si in frana de motor cum cobora sub 2000ture la fel.Intr-adevar probabil motorul nu a avut timp sa ajunga in parametri pentru ca au fost pauze 2-3oreintre drumuri dar oricum era cald afara, nu se compara cu iarna.Am 6000k cu uleiu asta si nu stiu ce sa fac, l-as schimba dar cu ce???

Ma uitam in cartea service, primele 2 schimburi au fost shell, apoi un castrol 5w40, apoi mobil 10w40 cu care am si continuat!

Edited by lospaa

Share this post


Link to post

Uleiul Castrol cade pe locul doi in comparatie cu Mobilul, parerea mea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...