Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Pai ce parere sa fie?! Stii tu. Cauta 5w40 mai ales pentru porniri la rece. In rest, citeste si tu tot topicul si trage concluzii.

Share this post


Link to post

La un motor de 175.000km recomandarea de a folosi un ulei 5W-40 poate fi putin fortata. In rest, asa cum a zis colegul in postul anterior, citeste topicul si afli cam tot ce te intereseaza. Daca GMul ala nu are "origine" dubioasa, eu as zice ca poti sa il folosesti fara griji la Cielo in continuare.

 

LE: ca idee, la ultimul schimb i-am bagat GM 5W-30 (pe ideea ca daca tot imi papa ulei, macar sa nu pape unul scump :P ) si sint foarte multumit de comportamentul motorului. De papat ulei probabil tot papa (nu am verificat) insa motorul suna f. bine, tachetii nu se aud deloc.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salutare dragilor,

 

Masina se apropie de 8000km si 1 an, si cum de obicei nu il las 10000km, m-am gandit sa cumpar un bidon Mobil Syst S 5w40. Surpriza: In Carrefour, de un de il luam de obicei (pt ca au preturi bun la el) nu am mai gasit decat Mobil Super 3000 5W-40. Din cate am vazut, singura diferenta este ca respecta standardul BWM Longlife 01 in loc de BWM Longlife 98, dar amandoua au GM-LL-025. Stiti cumva daca uleiul nou trebuie schimbat mai rar?

 

Mentionez ca Mobil Super 3000 5W-40 este cu cateva sute de mii mai mult decat Mobil Syst S 5w40 (am verificat pe net), deci daca tot la 10000km il schimb, prefer sa pun Synt S.

Share this post


Link to post

Bertyy aceiasi masina conducem amandoi(nubira2), si la fel la primul schimb fiind in garantie am vazut ca la schimb mi-au bagat 10w 40(mobil facut in turcia), frumusel am plecat cu stampilele de rigoare in in max 2000 de km am schimbat cu q8 produs in belgia 5w-40 , acum am 90k cu masina nu papa un gram de ulei motorul curat , uleiul isi schimba culoarea f putin si tachetii sunt linistiti,si chiar daca o sa trec de 100k nu trec pe 10w40.

Share this post


Link to post

cand am luat-o pe a mea i-am bagat Mobil 3000 5w-40. Pana acum am facut 2500 cu ea si vad ca e curat si nu ar da semne aiurea acuma pana ce nu fac 10,000 nu pot sa spun cum e dar mie mi se pare un ulei bun

Share this post


Link to post

Nu te sfatui sa astepti sa vezi cum e uleiul dupa 10.000km :) schimba-l la jumate mai ales ca ai umblat oras si iarna cu motor rece.

Citeste si manualul :)

Share this post


Link to post

cielo 97 170000km cu gpl pus la 94000km,,,folosesc castrol magnatec 15w40 este bine???

Share this post


Link to post

Cam ... prea "de vara" ! Ai folosit 10W-40 si iti papa foarte mult ? Daca ai ajuns la 15W-40 de nevoie (consum f. mare de ulei, fum pe esapament) ar cam trebui sa te orientezi (probabil) spre o segmentare.

Share this post


Link to post

Cam ... prea "de vara" ! Ai folosit 10W-40 si iti papa foarte mult ? Daca ai ajuns la 15W-40 de nevoie (consum f. mare de ulei, fum pe esapament) ar cam trebui sa te orientezi (probabil) spre o segmentare.

 

 

nu am folosit 10w40,,,de obicei asa s a bagat in masina numai 15w40 mobil,,,,dar acum am trecut pe castrol15w40magnatec,,,,de fum,,,nu scoate pic de fum albastru pe esapament,,,,

cand am schimbat garnitura de chiuloasa camasile nu aveau uzura,,,si niki testul de compresie nu a indicat rau,,,,de consum ulei,,,nu stiu daca consuma,,,,o am de o luna jumate si am facut 7000km,,,,pana am ars garnitura ca aveam scapari de apa,,,si nu am observat si am mers cu 2 litri de apa in motor,,,,dar am mers foarte putin vreo 15km,,,dupa ce am motat o am dat drumul la uleiul cel vechi,,,in care am gasit o jumatate de litru de antigel,,,nu era bun niki de dat pe gard,,,am luat 3litri de 20w40 la 7ron/litru si o soluti e de 8 ron de curatare,,,l am pornit timp de 5 minute si l am dat jos dupa care,,,,am bagat castorl magnatec 15w40,,,alte sugestii,,,alte pareri,,,,ca fiecare se contrazice in toate felurile,,,unul zice asa celalat zice altu fel,,,niki nu stiu ce sa mai cred,,,,,,,,,,,

Share this post


Link to post

am bagat castorl magnatec 15w40,,,alte sugestii,,,alte pareri,,,,ca fiecare se contrazice in toate felurile,,,unul zice asa celalat zice altu fel,,,niki nu stiu ce sa mai cred,,,,,,,,,,,

 

Cine cu cine se contrazice ? Arata-mi un singur coleg de forum care ti-a recomandat sa folosesti 15W-40 ! Si, apropos, cine e niki asta :scarpin:

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post

E frate cu ",,,".

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut !

 

Am avut niste probleme la firul de excitatie de la electromot si am scos toate firele de prin zona... dar le-am bagat pe fiecare inapoi de unde l-am scos.

Acum nu se mai aprinde cand pun contactul senzorul de la ulei ...

Stie cineva unde este pozitionat firul ala ... poate l-am omis !

 

Va multumesc !

Share this post


Link to post

Daca este vorba de acel senzor al presiunii de ulei, este o mufa cu trei fire si se gaseste in partea din spate dreapta a blocului motor, jos, linga carcasa distributiei.

Share this post


Link to post

Pe care sigur a scos-o sa umble mai bine la alternator. Cel putin pe mine ma incurca :) .

Share this post


Link to post

aha ... exeact la alternator am umblat :) adica prin zona :) !

merci.

Edited by Florinel2004

Share this post


Link to post

Problema sau nu

 

Nu am mai gasit ulei Mobil 1 5W30 SuperSyn cu urmatoarele Calificative si Aprobari

ACEA A1,B1

API SM, SL,CF,SJ,EC,CD

ILSAC GF4

General Motors Service Fill (Corvette) GM4718M

General Motors Factory Fill GM 6094M

Ford WSS-M2C929-A

Chrysler MS-6395

 

Si am gasit Mobil 1 5W40 Turbo Diesel cu urmatoarele Calificative si Aprobari

API CI-4 PLUS/CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ

ACEA E7/E5/E4/E3

Caterpillar ECF-1

Cummins CES 20072/20071

Detroit Diesel Power Guard

Ford WSS-M2C171-D

Global DHD-1

JASO DH-1

Cummins CES 20078/20077/20076/20075

Mack EO-N Premium Plus 03, EO-M Plus

Mercedes Benz 228.5

Volvo VDS-3, VDS-2

Renault RVI RXD

 

Si mai scrie despre el "Ulei Mobil 1 5W40 cu Technologie Supersyn, formulat pentru motoarele diesel moderene cit si cele pe benzina care opereaza in conditii extreme cum ar fi tractari sau nevoile offroad la echipamente de heavy duty. De asemenea este recomandat si pentru autoturismele de folosinta normala. Depaseste standarele diesel CI-4 Plus. Compatibil Pumpe Duse, 505.01, 506.01, 507.01.

 

Nu confundati cu Mobil SyntS 5W40 care NU ESTE Mobil 1.

Acest ulei este unul din cele mai multifunctionale uleiuri din lume.

...

RECOMANDAT PENTRU:

-Motoare de autostrada functionand la incarcatura mare si viteza mare in toate conditiile.

-Motoare inafara autostrazilor (Off-road) operand in viteza mica si incarcatura mare

-Recomandat pentru toate motoarele diesel fabricate in America, Europa sau Japonia.

-Performanta excelenta pentru motoare de inalta performanta pe benzina si parcuri de masini mixte."

 

Intrebarea este:

Merge pe cielo meu cu 105.000km care nu papa ulei deloc???

Share this post


Link to post

Eu nu m-as complica deloc din moment ce spune clar ca este mai degraba pt. camioane Diesel, off-roaduri si daca Cielo-ul tau nu papa deloc ulei inseamna ca-i un motor bine intretinut si merita sa primeasca ceva mai bun decat uleiul acesta multifunctional american. De fapt si americanilor le plac uleiurile europene si japoneze, ale lor fiind mai mult minerale sau semisintetice. Sunt facute pt. genul lor de motoare mari care nu sunt supraturate.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral postul anterior. Foloseşte AddReply sau FastReply.

Share this post


Link to post

Eu am pus Mobil 1 10W40. Si merge destul de bine. Oricum il schimb in primavara dupa ~4-5000km.

La 100RON cu tot cu filtru se merita :)

Parca vazusem si Mobil 1 5W40 si parca fara nimic scris despre Diesel.

Share this post


Link to post

Eu nu m-as complica deloc din moment ce spune clar ca este mai degraba pt. camioane Diesel, off-roaduri si daca Cielo-ul tau nu papa deloc ulei inseamna ca-i un motor bine intretinut si merita sa primeasca ceva mai bun decat uleiul acesta multifunctional american. De fapt si americanilor le plac uleiurile europene si japoneze, ale lor fiind mai mult minerale sau semisintetice. Sunt facute pt. genul lor de motoare mari care nu sunt supraturate.

 

In specificatii spune ca este "formulat pentru motoarele diesel moderene cit si cele pe benzina care opereaza in conditii extreme".

Pana acum tot ulei de asta american am pus numai ca era 5W30 cu specificatiile scrise de mine mai sus.

Cat despre ulei pt motoare care nu sunt supraturate ei spun ca sunt pentru " Performanta excelenta pentru motoare de inalta performanta pe benzina " de aici intelegand (eu unul) ca sunt si pt motoarele care sunt exploatate in turatii mai mari.

 

Intrebarea mea era daca acest ulei are aceleasi proprietati(sa nu fie diferenta de compozitie) sau nu stiu cum sa-i spun cu uleiul care il puneam pana acum.

Share this post


Link to post

Eu am pus Mobil 1 10W40. Si merge destul de bine.

La 100RON cu tot cu filtru

Nu cumva e Mobil 10w-40 fara a fi Mobil 1? Mobil 1 10w-40 pun eu si e dublu ca pret!

Share this post


Link to post

E o discutie oarecum inutila de genul, mult zgomot pentru nimic. Deci daca e 5W40 de la mobil e bun.

O singura mentiune. Intr-adevar o diferenta intre mobil 1 si mobil synt, cel putin de pret. Ca idee eu acum am mobil synt 3000 5W40. Inainte am avut castrol magnatec 10W40 insa pe temperaturile astea e prea gros. Daca gaseam la momentul ala mobil 1 puneam in loc de asta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu cumva e Mobil 10w-40 fara a fi Mobil 1? Mobil 1 10w-40 pun eu si e dublu ca pret!

Scuze Mobil 1000... am uitat zerourile :)

Share this post


Link to post

... Ca idee eu acum am mobil synt 3000 5W40. ... Daca gaseam la momentul ala mobil 1 puneam in loc de asta.

Tot ca idee stii ca 3000-ul asta e facut in turcia nu?...bine zis ca era mai bine daca puneai mobil 1

Share this post


Link to post

Buna seara am o intrebare am pe masina momentan ulei esso 10/40w dar am scapari pe sus pe la capac.

 

Am intrebat pe un mecanic si mi-a spus ca nu am ce sa ii fac deoarece din cauza intemperiilor se misca garnitura si fiid uleiul de proasta calitate se subtiiaza si de aceea curge(consum ulei de 1l/400-500km).

 

 

Intre castrol, mobil1 masini vechi sau....(datimi alte idei )

 

 

Singura teama a mea este ca uleiul mai gros sa nu imi afecteze segmentii (am auzit vesti)

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Daca spuneai daca masina consuma sau nu ulei era ok. Consumul din vara toamna, nu acum cind zici ca, curge pe la capac.

Daca nu consuma ulei, pe iarna e bine ulei ceva mai subtire gen 5W40.

In cazul tau putiiiiin probabil sa se subtieze si sa curga 10W40 care e mai gros.

Nu curge vara cind motorul fierbe si o face acum la -20 grade?

Nenorocirea aia de capac trebuie sa aiba o garnitura ce etanseaza.

1l la 500km e cam mult si putin probabil sa curga numai pe la capac.

Daca ai facut schimbul de ulei recent verifica nivelul poate ai prea mult ulei.

Daca scoti capacul pe capac ai ulei sau ceva albicios gen spuma?

Edited by lascarica
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...