Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

salut..pana acum am bagat 10w40Daewoo...sa merg peCastrol 5 w40?de abia am schimbat axa cu came

 

Cati km are motorul? Cati km avea in perioada cand ai mers cu 10w40? Daca e trecut de 100k km, foloseste 10w40.

Share this post


Link to post

AM pe cineva care a adus din Germania bidoane de 6L de ulei si are urmatoarele" pe stoc " ( la 100 RON bidonul )

Castrol Magnatec semisintetic

Aral sintetic

si altele

 

din cele 2 de mai sus, cam care ar fi cel mai bun ?

Share this post


Link to post

Salutare,am un cielo din 96,87000km(nu stiu cat de reali sunt) care pana acum a vazut doar aral hightronic 5w40.Sa continui cu acelasi ulei? daca nu,de care? Mentionez ca in ceam mai mare perioada fac drumuri scurte in oras.Multumesc

Share this post


Link to post

Dupa 3k km in care am folosit Castrol Magnatec (luat din Germania) 10w-40 sunt crunt dezamagit! Uleiul se vaporizeaza foarte mult in conditii de mers pe vremea asta,mai ales dupa cateva sute de km,am ajuns sa am patat filtrul de aer,ceea ce nu mi s-a intamplat niciodata in cei peste 2 ani de cand am masina.Nici cu Castrol TXT Softec 5w-40 si nici chiar cu Valvoline Durablend 10w-40 nu am patit asa ceva. Voi trece pe varianta 5w-40 tot Magnatec,sa vad cum e,pentru ca Softecul a disparut de la furnizorul din Germania de unde lua amicul meu uleiurile.Daca si acela face figuri,schimbam macazul,cel mai probabil pe Motul.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Tre sa schimb curand uleiul la un Cielo 1.5 SOHC, si pe langa un filtru Mann pe care deja "l-am rezervat", ma gandesc sa bag un alt ulei. Cu masina merge cu precadere maica-mea, si ultimele doua-trei schimburi a pus un Agip 10W40, nu mai retin exact denumirea, ceva cu Synt 2000 in ea, daca nu ma insel.

Ca si numar de kilometri masina are vreo 100.000(datorita schimbarii kilometraj+vitezometru la un punct al vietii sale, nu pot spune cu exactitate cat). Personal nu am observat vreodata sa-mi scada nivelul vizibil sub jumate si de schimbat a fost schimbat si la 10.000km si la 6000km, cand se mergea mai putin cu ea. Si putinul scazut pe joja e din cauza pierderii pe la capacul tachetilor probabil.

Acum initial vorbisem cu un amic care lucreaza la un magazin de piese, si mi-a zis ca in functie de buget imi poate da ori Valvoline, ori Mobil, ori Castrol(ce-i drept pentru Castrol ar trebui sa scot extra din buzunar).

In principiu pana sa citesc vreo doua ore opinii p-aici, eram chitit pe Mobil, dar dupa nu stiu cate persoane care s-au vaitat de el prefer sa bag tot ce am avut inainte, decat sa fac experimente si sa ma trezesc cu consum de ulei.

Din cate stiu eu, cel putin de pe la 40.000km s-a bagat in ea numai 10W40(nu stiu de ce am impresia ca si inainte tot d-asta s-a bagat), motivul fiind unul necunoscut. Nu pare sa fi suferit din cauza asta, dupa cum spuneam nu consuma ulei, nu scoate fum, nu s-a umblat vreodata in motor, nu bate nimic(exceptand un tacanit slab la tacheti, tacanit care l-am auzt de 10 ori mai puternic pe alte exemplare de Cielo care inca merg), la pornire se stinge mereu instant becul de presiune(din nou, are un prieten una bucata similara cu asta, dupa 3 secunde ii face presiune, mai repede imi face la Dacie).

Fiindca vine si frigu' chiar ma gandeam la un 5W40, dar oare nu e mai bine sa pastrez o caracteristica a uleiului cu care poate "s-a obisnuit" motorul?

Practic, sa fiu si scurt, sa nu aberez pana va plictisesc: ce ulei sa bag care sa coste 100, hai treaca de la mine si 120 de lei/4 litri. Merita luat tot Agip-ul ala despre care n-am gasit informatii p-aici, dar care sa spun sincer, daca n-a cauzat probleme mi se pare ok(cei de la IATSA Pitesti primul dealer din Arges al Daewoo "pe vremuri" l-au recomandat la vremea respectiva) sau pus altceva. Mai e recomandat OMV, sau le-au stricat si p-astea?

Intreb pentru ca post-urile pe care le-am frunzarit in ultimele doua ore erau si de prin 2005, poate s-au mai schimbat intre timp lucrurile.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Am gasit la 30 de lei litrul Castrol Magnatec 10W40 si ma gandeam ca e mai bun ala. Il iau de la un magazin unde lucreaza un amic, m-am uitat deja la el, pe eticheta scrie in germana, si pe un sticker lipit la noi scrie ca e produs la Hamburg.

A avut cineva experiente negative cu Castrol?

Share this post


Link to post

Negative nu, insa cand vezi ceva de genul ,,Made in CE sau UE" mai bine nu cumperi.

 

Personal Motul 10w40 Sintery 6000 semisintetic la 35ron/litru, made in France. Masina e din 96 si toleranta pieselor din motor nu este aceeasi cu cele fabricate in 2006.

Share this post


Link to post

La Nubira I 1,6 16V din 98 cu 79.000 km ce e cel mai bun? Am facut schimbul acum cateva mii km si am pus Castrol Magnatec 5W-40 luat din Belgia si filtru MANN din Germania... Poate sa fie si mai silentios de atat :mda: .

In cartea de service scrie asa:

Primul schimb la 10.000 a fost facut cu ulei Valvoline 10W40

Al doilea la 21.500 cu Shell 5W40

Al treilea la 35.000 cu Helix Shell 5W40

Al patrulea la 50.000 cu TXT (nu au scris de care :spumelagura: )

Al 5-lea la 60.000 cu (trebuie sa ma uit pe facturi :rolleyes: )

Al 6-lea la 70.000 cu Total Quartz 5W-30

Al 7-lea la 76.601 cu Castrol Magnatec 5W-40

 

Sa folosesc 10W-40 la urmatorul schimb??

Multumesc mult!!

Share this post


Link to post

Adica d-aia atunci se baga 10W si nu 5W? Ca si a mea de cand o am nu cred ca s-a bagat altceva decat 10W in ea, si e in familie de noua. Bun ulei folosesti, si la un pret mai mult decat decent dar nu cred ca am de unde lua Motul atat de ieftin in oras la mine, si cred ca raman pe Castrol. Nu scria pe el ca e facut in U.E., ci "in Germany".

Multumesc de raspunsuri!

Share this post


Link to post

@Dumitru Cristian

Foloseste cu incredere un ulei 5W40, eu am facut 2 schimburi cu Daewoo 5W30 la Nubira si ultimul cu 5W40. Nu am constatat probleme la nici unul dintre ele, uleiuri schimbate in intervale de timp 10 si 8 luni, la km respectiv 8500 si 6000. Pe la 100k km se recomanda folosirea unui ulei mai vascos cum e 10W40, numai daca se constata un consum mai mare decat normal al uleiului. Nubira mea era din 2003 si kilometrii estimati dupa alte repere (kilometrajul fusese matrasit) in jur de 85k km cand am luat-o, nu a papat per schimb mai mult de 300 de grame, in conditiile in care o ca chinuiam in oras.

La marca uleiului, este un intreg topic pe forum, recomand orice sa fie conform cel putin cu norma API SJ/SL. Al treilea schimb l-am facut cu Total Quartz 9000, e un ulei cinstit, de schimbat la 10k km, nu este long life. Vad ca esti din Bruxelles, in benzinariile Total gasesti acest ulei, si nici nu e scump.

Share this post


Link to post
Primul schimb la 10.000 a fost facut cu ulei Valvoline 10W40

Al doilea la 21.500 cu Shell 5W40

Al treilea la 35.000 cu Helix Shell 5W40

Al patrulea la 50.000 cu TXT (nu au scris de care :spumelagura: )

Al 5-lea la 60.000 cu (trebuie sa ma uit pe facturi :rolleyes: )

Al 6-lea la 70.000 cu Total Quartz 5W-30

Al 7-lea la 76.601 cu Castrol Magnatec 5W-40

 

Ca sfat: nu le mai schimba atita (firma + specificatii). Stabileste-te pe ceva bun si ramii pe uleiul ala. Poate nu ar strica sa ii bagi un Motor Flush inainte de schimb.

Share this post


Link to post

Multumesc Adi, nu stau chiar in Bruxelles ci la vreo 12 km in Hoeilaart.. dar gasesc benzinarii Total oricum

Salex s-au schimbat atat de mult uleiurile multumita serviceurilor autorizate DAEWOO :spumelagura: :wallbanger: unde se ducea taicamiu. Motor flush, ok la urmatorul schimb fac si asa ceva. Multumesc mult.

O sa ma uit pe topicul care ai spus tu Adi sa vad ce-i cel mai bun pt Nubira.

Share this post


Link to post

salut

sunt posesorul unui espero 1,5doch de aproape 1an

masina are 155000km reali

este recomandat sa-i pun ulei de motor Elf. Sporti TXI 15W-40?

cu 10w40 c-am consuma

merci

Share this post


Link to post
cu 10w40 c-am consuma

 

C-am c-at consuma?

Share this post


Link to post

E un pas inapoi un ulei mineral fata de unul semisintetic...

Share this post


Link to post
Am gasit la 30 de lei litrul Castrol Magnatec 10W40 si ma gandeam ca e mai bun ala. Il iau de la un magazin unde lucreaza un amic, m-am uitat deja la el, pe eticheta scrie in germana, si pe un sticker lipit la noi scrie ca e produs la Hamburg.

A avut cineva experiente negative cu Castrol?

 

Da. Eu. E singurul ulei ( 5w-40) cu care mi-au batut vreodata tachetii. L-am schimbat cu Mobil 1 5W-40 si ...alta viata.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

L-am luat deja, cam tarziu a venit reply-ul tau din nefericire. Oricum tacaneau un pic tachetii, la varsta masinii nici nu ma mira, sper doar sa nu se agraveze, cum zici tu.

Share this post


Link to post

Eu folosesc magnatec 5w40, si nu bat tacheti deloc... stai linistit o fi fost un caz izolat. La mine prob este ca il cam mananca... de la schimb la schimb papa cam 700-800ml, poate chiar mai mult dar un maxim de 1l. Masina are 118500km...dar prefer sa stau asa il schimb putin mai devreme decat sa bag 10w40 :)

Edited by TBird

Share this post


Link to post

Cu 10W40 merge din 1995 cand au luat-o ai mei, d-asta pun in continuare. Zilele urmatoare o sa-l pun, ca masina a ajuns inca de azi in service. Venea maica-mea dinspre Bucuresti pe autostrada, si i s-a rupt cureaua de distributie in drum. :grumpy: Sa nu mai zic ca a fost schimbata destul de recent si ca kilometri oricum nu-i avea facuti, sa zicem ca trecuse un an in plus de la recomandarea din manual, dar aia originala am dat-o jos si era ca noua dupa vreo sapte-opt ani...

Acum ma pun pe cautat discutiile despre kit-uri de distributie, maine sa stiu ce cumpar. Oricum nu mai iau panarame d-astea facute de GM, vorbesc cu acelasi amic de la care am luat uleiul, sa-mi aduca ceva de Opel teapan, ca sa stai sa tractezi masina cu servofrana si servodirectie, dar cu morotul mort nu e placut, in niciun caz pe autostrada... :o

Scuze de offtopic.

Share this post


Link to post

Doresc sa utilizez pe Leganza mea, ulei Liqui Moly. Motivele sunt provenienta si pretul.

Dar...conform tuturor datelor, as fi in situatia de a alege intre 3 tipuri de ulei si anume :

 

1. conform vascozitatii (iarna/vara), 5W40 : http://www.liqui-moly.com/liquimoly/produk.../id/e_1307.html

2. conform kilometrilor parcursi (143.000), 10W40 : http://www.liqui-moly.com/liquimoly/produk.../id/e_1092.html

3. conform specificatiilor producatorilor (motor/ulei), 5W30 : http://www.liqui-moly.com/liquimoly/produk.../id/e_1193.html

 

Ultimul ulei (5W30), l-am gasit la 145 RON (29 RON/litru) bidonul de 5 litri. Foarte tentant, mai ales ca e singurul ulei recomandat pt motoarele Opel GM-LL-A025/B025.

 

Ce ma sfatuiti ? Multumesc.

 

P.S.

Astea au fost recomandarile de la Liqui Moly, conform "oil guide" : http://www.liqui-moly.com/liquimoly/web.ns...egweiser_e.html

 

Category : Cars

Make : Chevrolet EU (Daewoo)

Model : Leganza (1997 - 2002)

Type : Leganza 2.0 (1997 - 2002)

 

Engine X20

Capacity: LubeCap 4 liter

Use: Normal

Service intervals: Change 15000 km / 12 months

Recommendation: Top Tec 4100 5W-40

Recommendation: Super Leichtlauf 10W-40

Recommendation: Synthoil High Tech 5W-40

Recommendation: MoS2 Leichtlauf 10W-40

Recommendation: Leichtlauf 10W-40

Recommendation: Touring High Tech 15W-40

Recommendation: Touring High Tech Super SHPD Motoröl 15W-40 Recommendation: Nova Super 10W-40

 

Transaxle, automatic 4/1

Capacity: LubeCap 5,4 liter

Use: Normal

Service intervals: Check 15000 km / 12 months : Change 30000 km / 24 months

Recommendation: Top Tec ATF 1100

Recommendation: Lengetriebeöl 3100

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Daca nu iti papa ulei la km. pe care ii are (in principiu cred ca nu ar trebui sa iti pape), eu unul as zice sa bagi 5W-40. Eu l-am bagat pe ala dupa ce am refacut motorul si s-a comportat bine, am fost multumit de el. Mai stiu si alti posesori de Leganza care il folosesc cu rezultate bune.

Share this post


Link to post

Nu consuma ulei decat daca merg peste 4500 de ture, cazuri extrem de rare, probabil o data pe an. Dar nu-mi convinge faptul ca cel cu indicativul 5W40 nu are specificatiile pt Opel-GM.

 

Atasez doua link-uri catre oferta de uleiuri Liqui Moly (.pdf-uri) :

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediend...enoele_D-GB.pdf

http://www.liqui-moly.com/liquimoly/medien...e%20GB_0806.pdf

Edited by Engine

Share this post


Link to post

5W-30 iti va papa cu siguranta, depinde de tine cit de mult ii tolerezi ;) . In ceea ce ma priveste nu ma crizez ca "dispare" 1 litru la 10.000km in conditiile in care schimb normal la cca 3000 RPM si dau zilnic de citeva ori in limitare :D

Share this post


Link to post

A mea nu pupa asa ceva decat poate in concediu (peste 3000 rpm).

Si chiar daca ar papa, avand in vedere ca bidonul contine 5 litri la un pret superbun, e OK.

Practic, dilema mea este intre a respecta specificatiile Opel-GM (adica sa iau 5W30) sau sa tin cont de uzura motorului pana in prezent si vascozitatea la cald (5W40 sau 10W40). Vad ca-n privinta primului criteriu, nici "oil guide" nu-si bate capul, nerecomandadu-mi-l pe cel 5W30. Tind sa cred ca ar trebui sa tin cont de al doilea criteriu.

 

L.E.

Am decis.

 

1. Liqui Moly - Synthoil High Tech 5 W-40 (Fully Synthetic).

 

sau

 

2. Liqui Moly - Leichtlauf Special LL 5 W-30 (Synthetic Technology).

 

In functie de pret si disponibilitate pe piata. Iar la cutia de viteze Liqui Moly - Getriebeöl (GL4) SAE 80 W (Mineral-Based).

Am citit ca-i foarte important sa alegem GL4 pt cutiile de viteze. GL5 contine niste aditivi pe baza de sulf care ar coroda sincroanele, el fiind destinat altor tipuri de cutii.

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...