Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Spalare = motor flush? Daca da, si pana acum nu stii ce ai avut in motor, sau ai avut un ulei prost, e bine/recomandat sa pui un motor flush.

pai cel mai probabil a avut daewoo 10w30. Eu am citit recomandarile voastre si majoritatea au zis sa bag un ulei bun 5w40. inainte de a face asta e nevoie de spalarea motorului(interioara bineinteles)?

Share this post


Link to post

Da, daca nu stii ce ulei a avut si daca vrei sa il schimbi spala motorul.

Share this post


Link to post
... inainte de a face asta e nevoie de spalarea motorului(interioara bineinteles)? ...

Te costa cca 10 RON o solutie de spalat motorul (pe interior :P ). Ce mare brinza, chiar daca nu ar fi absoluta nevoie, fa-o si stai linistit dupa aia. Cu atit mai mult cu cit nu esti sigur pe istoricul masinii.

Share this post


Link to post

fratilor dupa o mica problema (i-am dat vreo 15-20 de min tot peste 5000 rpm ) mi-a puscat bulbul de ulei si am ramas fara ulei , cand am obs am si oprit masina.Am zis ca,cu treaba asta fac schimvul de ulei , zis si facut , am cumparat ulei Dewoo 5-W30 si filtru tot daewoo , intrebarea mea , e bun uleui acesta de ceva sau sa pun altceva? nu vreau sa imi gripez motorul.

Share this post


Link to post

Nu-l gripezi, s-ar putea doar sa iti manance un pic insa. Citeste topicul, vei afla ca la motoare trecute de o varsta(km) se pune un ulei cu vascozitate ceva mai mare.

Share this post


Link to post

Eu sint patit cu Daewoo 5w-30, probleme cu presiunea si papatul chiar si pe timp de toamna-iarna-primavara. In 8000km mi-a halit 1 litru :( . E cam subtire pentru vara ... si cam asta ne paste acum. Daca l-ai bagat in motor, ai grija sa ai la tine un bidon de rezerva, mai ales la drumuri f. lungi si regim ridicat de turatie.

Share this post


Link to post
se recomanda 10W40-ul daca are peste 150k, si 5W40-ul daca are sub ... De la MOL sau OMV ...

Eu nu m-am prins! :-?

Am inteles ca un 5w40 ar fi mai fluid decat un 10w40! Foarte corect! Dar la ce temperatura??? La rece, NU?? Iar la temperatura crescuta vor ajunge la aceeasi vascozitate dupa cum spun cifrele. Si atunci, INTREBARE: De ce se recomanda 10w40 la motoarele peste 150.000 km, atat timp cat cele 2 tipuri de uleiuri vor avea aceeasi vascozitate in regimul normal de lucru al motorului?

Share this post


Link to post

Citeste specificatiile uleiurilor si vei constata ca au vascozitati diferite la 100'C.

Share this post


Link to post
Citeste specificatiile uleiurilor si vei constata ca au vascozitati diferite la 100'C.

Si care dintre cele 2 (5w40 sau 10w40) va fi mai vascos la 100 grade?? Eu (chiar) am cautat si am gasit ca ar fi la fel de vascoase... :D

Share this post


Link to post

Scuze, la 40'C.

Share this post


Link to post

Si in cate minute de la pornire temperatura sare de 40 grade? Adica pierderile datorita vascozitatii mai reduse au loc doar pana se atinge 40 de grade?!?!?

Share this post


Link to post

In sezonul rece, iti trebuie sa parcurgi 3-6 km in urban pentru a ajunge la temperatura termostatata (87'C). Unii n-au excursii mai lungi pe zi, au, doar, mai multe si la intervale mai mari. In rest, la viteza mare, ai turatie mare si racire buna (ventilatie mare), deci temperatura este sub cea termostatata. Iarna este si mai mica (coboara indicatorul). Acestea sunt conditiile in care cei in cauza reclama consumul mai mare de ulei. La turatie mica si temperatura maxima nu s-a plans cineva.

Share this post


Link to post

k. Am priceput.

Inainte am avut Castrol Magnatec 10w40 cu care am facut aproape 10.000 km. La ultimul schimb am pus Mobil 5w40 (masina are 160.000 km) fara sa observ mari diferente (poate un mers ceva mai "lin" cu Mobil). Nu am avut niciun fel de pierderi pana acum, nici cu Castrol si nici cu Mobil. Nu as putea spune cu ce va fi urmatorul schimb, mai astept pareri.

Share this post


Link to post

apropo de ulei domnilor Liqui Molly am bagat in Leganza are 110 mii de km 5-40 .

e Bun de ceva uleiul asta?

Daca exista altceva mai bun sa rog sa imi ziceti.

Multumesc!!!!

Share this post


Link to post

Exista si s-au scris chiar aici in acest subiect.

Share this post


Link to post

de ce spun lucrul asta apropode ulei .Am vazut ca spuneti voi ceva de Castrol , am fost la Al Padrino in Bucuresti si am vb cu cei care chiar aduc aceste uleiuri si mi-au spus si aratat ca sunt imbuteliate in Rom. Vorbesc de Castrol si Mobil. In lipsa de altceva , acest Liqui Molly am vazut ca era fabricat si imbuteliat in Germania . Multumesc .Daca au vorbit aiurea cei de acolo asta va spun si eu

Share this post


Link to post

Si asta s-a discutat aici .Citeste pina la capat si o sa aflii ce ulei trebuie.

Share this post


Link to post

Am cumparat si eu MOL Dynamic PRIMA 5W 40 (4 litri) sa fac schimbul la Cielo.

 

Da' nu mai sunt sigur daca am ales bine pentru ca pe forumurile astea se amesteca parerile avizate cu cele neavizate si un neavizat nu mai stie sa discearna.

Cred ca o idee buna ar fi ca acolo unde sunt scrise intervalele de revizii sa scrie si ce consumabile recomanda producatorul...

 

Parerea mea !

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Ai ales bine.

Share this post


Link to post

Am recitit tot topicul. Am avut Omv light 5w40 (la recomandarile maistrului Ovi). Eu sunt la al doilea schimb cu MOL prima 5w 40. Eu vreau sa spun ceva: nu se compara cu Omv. Nu am avut probleme cu el,dar alt mers,alt zgomot are motorul,alt consum. Chiar l-am urmarit... Eu fac in medie 150km in oras. Nu vreau sa spun ca Mol nu e bun ,dar nu se compara cu Omv. Azi am fost si am gasit Omv bixxol 5w40 la 42ron/bidon 1l,iar Mol prima 5w40 la 32ron/ bidon 1l. Am sa pun clar Omv. Nu e o diferenta f.mare. Sa vedem cum merge cu Omv bixxol.

Share this post


Link to post

Pentru cei interesati, am vazut azi intr-un magazin de pe bd Uverturii, apropiere de semaforul cu strada Dezrobirii, ulei Omv, Bixol, 5w-40, Extra (parca scria ceva de genul fully synthetic). Nu dau preturi pentru a nu fi considerata reclama . Din cite am vazut eu pe geam (era inchis), au si Castrol, Mobil, LM, dar si alte uleiuri mai slabe.

Share this post


Link to post

pentru Nubira I, 80 mii km la bord, gpl, ce ulei ar fi indicat ?

Share this post


Link to post

5W40 daca kilometrajul este real.

Share this post


Link to post

este real.

in fapt initial doream, conform recomandarilor de pe forum, achizitia unuia marca OMV, sau MOL, dar tinand cont ca am gasit o oferta avantajoasa la Castrol, in speta magnatec 5w40 / C3 am optat astazi pentru varianta asta. Spre sa fie bun. Ce ziceti? de asemenea am cumparat si un flush motor de la STP.

de altfel sunt patit cu aral 10W40 si daewoo 5W30 care nu au dat randamentul asteptat, evidentiindu-se prin consum (lasand la o parte faptul ca nubira este din fabricatie mai gurmanda).

salex: am trecut astazi pe uverturii, intradevar preturile afisate sunt destul de bune, dar magazinul este inchis duminica.

in ceea ce priveste discutia despre liqui molly, o cunostinta a mea care a lucrat o perioada notabila in Germania imi spunea la un moment dat ca acest ulei era folosit de patronul sau, care avea o flota de taxi, marci diverse insa de fabricatie germana, fiind foarte multumit de comportarea turismelor.

Share this post


Link to post

Eu am cumparat tot Mobil Synt-S 5W-40 fiindca am fost multumit de el.

139RON/4L (s-a scumpit al naibii`, schimbul trecut am dat 118RON pe el)

Filtru ulei MANN: 9.7 RON

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...