Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Nu se observa fum albastru. Miroase a ulei ars atunci cand o tin turata in 3000 pe loc timp de un minut.

 

Vezi daca nu iti curge ulei pe galeria de evacuare si de acolo mirosul de ulei ars.

Share this post


Link to post

O doza de aditiv costa 20 lei adica pretul unui litru de ulei asa ca nu e o pierdere prea mare.Oricum sa stii ca este normal ca un motor cu 160 000 de km sa consume ulei si 2 litri la 10 000 nu este mult mai ales ca ai si ceva pierderi.

Share this post


Link to post

La aproape 98000 de km i-am bagat (de curiozitate) un 0W40 Liqui Moly Synth Oil Energy. Pana acum e totul ok. Zgomotul motorului e aproape inexistent la relanti si cald.

 

Dupa 1 an si 2 luni si 15000 km cu acest ulei mi-a consumat 1 litru. Mers vreo 6000 km urban, 5000 extraurban in Ro si 4000 km in Europa. Ce ziceti de acest consum de ulei?

Share this post


Link to post

 

Dupa 1 an si 2 luni si 15000 km cu acest ulei mi-a consumat 1 litru. Mers vreo 6000 km urban, 5000 extraurban in Ro si 4000 km in Europa. Ce ziceti de acest consum de ulei?

 

Consumul e bun numai ca trebuia sa-l schimbi cu 2 luni mai devreme.

Share this post


Link to post

 

Dupa 1 an si 2 luni si 15000 km cu acest ulei mi-a consumat 1 litru. Mers vreo 6000 km urban, 5000 extraurban in Ro si 4000 km in Europa. Ce ziceti de acest consum de ulei?

 

La troacele noastre uleiul se schimba la 10000,daca ai circulat cateva mii de kilometri cu 1l lipsa nu te vad prea bine.

Share this post


Link to post

Si in carte recomanda la maxim 10,000km sa se schimbe uleiul la cielo: de fapt acolo scrie din 6 in 6 luni cf anotimpului, dar nu e cazul ca acum sunt uleiuri de performanta mult mai mare.

Ok, manualul de cielo e facut acum muuuuulti ani, cand probabill uleiurile nu erau atat de competitive ca acum, dar motorul tot de tehnologie mai veche e.

Cu cat schimbi uleiul mai des, cu atat mai bine. Uleiul e viata motorului.

Share this post


Link to post

 

La troacele noastre uleiul se schimba la 10000,daca ai circulat cateva mii de kilometri cu 1l lipsa nu te vad prea bine.

Cantitatea de 1l a fost adaugata in 3 etape: prima cam 400 ml pe la 6000 km, a doua 450 ml dupa vreo 5500 km. Deci, vreo 11500 km. In urmatorii 4000 km (inceputi cu nivelul aprope de max.) din care 3000 km au fost facuti pe autostrazile Europei, nu a scazut nivelul mai mult de 3 mm pe joja. Am mai pus vreo 100 ml cat mi-a ramas.

Consider ca 2 - 3 luni in plus fata de schimbul de an nu afecteaza calitatea uleiului in asa fel incat sa faca probleme motorului. Oricum, de aproape o luna masina nu a facut mai mult de 100 km. Uleiul va fi reinoit in primavara asta.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Si in carte recomanda la maxim 10,000km sa se schimbe uleiul la cielo: de fapt acolo scrie din 6 in 6 luni cf anotimpului, dar nu e cazul ca acum sunt uleiuri de performanta mult mai mare.

Ok, manualul de cielo e facut acum muuuuulti ani, cand probabill uleiurile nu erau atat de competitive ca acum, dar motorul tot de tehnologie mai veche e.

Cu cat schimbi uleiul mai des, cu atat mai bine. Uleiul e viata motorului.

 

Asta este esenta.

La capitolul uleiuri in ultimi ani s-a imbunatatit extrem de mult ...marchetingul

Share this post


Link to post

Datorita unor treehuggers Epa-ul in state si omologul din UE au tot inasprit specificatiile uleiurilor si au scazut forte mult aditivii antifrecare :(

Daca faci 10000 pe an e ok sa schimbi uleiul la an + sau - 1000 sau 2000 de km insa daca faci doar 3 sau 4 mii nu are rost sa il schimbi la an , bagi longlife si il faci la 2 ani.

Oricum uleiul trebuie sa fie de foarte proasta calitate ca sa produca pagube in doar 10000 de km.

In concluzie uleiul este viata motorului insa au trecut vremurile cand se folosea ulei romanesc de proasta calitate iar motoarele erau facute ori cu tolerante foarte mari ori foarte mici datorita ctc-ului inexistent.

Share this post


Link to post

Salut! De ceva vreme ma framanta un gand interior. Am cu masina mea 240.000km. NU am bagat in motor decat ulei Mobil 5w40 si l-am schimbat mereu la 10.000km,dar de cateva schimburi am inceput sa completez cam mult de la un schimb la altul,ajungand in prezent la circa 2l de ulei. Sa incerc oare sa pun 10w40 tot de la Mobil sau sa continui cu 5w?? Ce ma sfatuiti?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Esti convins ca iti papa uleiul "la rece" ?

 

Indiferent de raspuns, eu nu as renunta (corectat la observatia lui CFL) la 5W40. 1 litru/5000km nu e deloc grav, mai ales ca, datorita virstei, sint sigur ca motorul are si ceva pierderi.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ramai la 5W40 insa schimba marca, in functie de cerintele motorului, Mai exact, de care Mobil ai folosit?

La Leganza puneam la ultimele schimburi Mol 5W40, fara sa pape intre schimburi desi motorul avea 340k km.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salex, ai pierdut un 0?

Eu as ramane tot la 5w si as inspecta pe unde pierde uleiul.

Share this post


Link to post

@CFL: ai dreptate, m-am gindit la doua lucruri in acelasi timp si a iesit struto-camila :) . Am corectat.

Share this post


Link to post

Din moment ce consuma uleiul, asta in cazul in care nu are pierderi pe undeva (garnituri, buson golire, baie), nu vad de ce ar pastra aceeasi vascozitate la cald, mica. E destul de clar ca are uzura si uleiul trece pe unde nu trebuie, eu sunt de parere sa puna 10w50. Sau reparatie.

Share this post


Link to post

Nu neaparat, un ulei mai slab (de aia am intrebat ce tip de Mobil a pus, nu se compara Mobil1 5W40, de exemplu, cu Mobil 3000 5W40, pe cel din urma va incepe sa-l consume dupa 5-6000 km) isi va pierde aditivii mai repede decat un ulei mai bun. Un test de compresie oricum nu strica.

Share this post


Link to post

Nu am pus Mobil1 5w40 ci Mobil 3000 5w40...

Edited by FeryGL86

Share this post


Link to post

Poti sa incerci un schimb cu MOL Dynamic Prima 5W40, sa vezi daca ti-l mai consuma.

Share this post


Link to post

Am schimbat uleiul si am pus "Genuine 5w30" full sintetic (cica).Cand pun contactul cu motorul rece,nu mi se mai aprinde martorul din bord de la ulei;insa cu motorul cald acesta se aprinde.(dupa pornire se stinge).Este ceva in neregula sau este ok?pot merge in continuare cu uleiul asta? Masina este cielo sohc,1995 si are 165000 km.

Ps. Inainte foloseam "genuine 10w40".Motorul nu consumă ulei.

Share this post


Link to post

La cald, nu mai ai presiune. Probabil ca si consuma, nu ai sesizat asta pt ca ai pus 10w40 pana acum. Dar de ce ai trecut la 5 acum?

Share this post


Link to post

... cu motorul cald acesta se aprinde.(dupa pornire se stinge).Este ceva in neregula sau este ok?

Detaliaza putin sau corecteaza-ma daca am gresit.

 

Cu motorul rece, becul este stins. Dupa ce se incalzeste motorul, becul se aprinde. Asta am inteles eu !

 

Daca e asa, ESTE MARE NEREGULA !

 

Din specificatiile celor doua uleiuri rezulta (asa cum zice si becul tau) ca ai probleme cu motorul la temperatura de regim. Cu alte cuvinte "30" ala e prea subtire pentru a-ti asigura presiunea minima unei functionati corecte. Sub presiunea respectiva se aprinde becul.

 

Daca uleiul este nou si esti sigur ca nu este contrafacut, problema este prin alte parti. Poti pune pe lista: pompa de ulei, cuzineti biela, cuzineti palier, carter superior.

 

Personal, eu nu as fi coborit de la un 10w-40 la 5w-30 fara sa fi existat o reparatie la motor.

 

In orice caz, daca becul a functionat corect inainte si nu te minte, a merge asa echivaleaza cu distrugerea motorului in scurta vreme.

Share this post


Link to post

Diferenta este numai cand pun contactul,fara sa pornesc motorul.Cand este motorul rece nu se aprinde deloc iar cand este deja cald si vreau sa-l pornesc ,se aprinde,dar apoi se stinge imediat ce porneste motorul.In timpul mersului motorului nu se aprinde deloc becul.Am schimbat tipul uleiului,intrucat am schimbat axul cu came si culbutorii si cineva mi-a recomandat uleiul asta care este sintetic (cica?)

Share this post


Link to post

:) ).

 

Hai ca ne-ai dat niste indicii initiale care ne-au pus pe scris ... mult si degeaba !

 

E OK comportamentul la cald insa nu inteleg de ce se stinge martorul de ulei la rece in momentul in care ii pui contactul. Dupa mine este anormal insa aici te pot lamuri colegii care au un model asemanator cu al tau.

 

 

Share this post


Link to post

Scuze daca initial nu m-am exprimat f.clar. :>

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...