Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Stiu:

-nu e recomandat sa se foloseasca C3 de la Castrol Magnatec pt motoarele daewoo.

-trebuie sa se foloseasca A3B3 pt daewoo. Eu am gasit si am pus A3B4, ceea ce e fooooarte apropiat cu A3B3 la caracteristici. Deci ar trebui sa fie ok.

Deci atentie cand se cumpara un ulei sa se citeasca si acel indicativ: C, AB, etc. Din ce am citit prin brosuri, C3 nu ar fi recomandat pt daewoo, iar la Castrol Magnatec se intalneste si C3 (destul de des), probabil si de aici renumele prost.

Eu zic ca daca se foloseste clasa AB (in special A3B3), nu e nicio problema din moment ce specifiicatiile manualului Daewoo sunt respectate. Iar A3B3 se intalneste chiar si la Castrol Magnatec...mai rar ce-i drept.

Tin sa te contrazic... Dupa ce m-am consultat si eu cu un vanzator de uleiuri care a spus ca C3 include si A3/B4 (compatibil deci si cu acele motoare), am verificat pe site-ul castrol: http://www.castrol.c...ntentId=7063490

  • Performante / Aprobari
    ACEA A3/B3, A3/B4,C3

Asta scrie si pe spatele bidonului, plus ca mentioneaza ceva si de GM.

 

Castrol recommends Castrol Magnatec 5W-40 C3 as suitable for use in engines requiring GM/Opel dexos2 lubricants and where GM LL-A-025 or GM LL-B-025 specified products were originally required.

 

In orice caz, eu mi-am pus azi uleiul asta (inainte am avut magnatec 10w40), ramane de vazut cum se comporta, sper sa nu fi facut o greseala. La drumul de azi insa, sincer sa fiu, nu mi s-a parut motorul a fi cu mult mai silentios, iar un tachet inca se mai auzea uneori.

 

Nu stiu daca pe viitor sa trec la GM. Vad ca sunteti foarte multi multumiti de uleiul asta si il si gasesc la un pret foarte bun.

Edited by alleks

Share this post


Link to post

La masina din semnatura (63k km) folosesc acum Mobil1 0w-40,am mers si cu Motul 8100 5w-40, absolut ok uleiurile, nu vaporizeaza in exces niciunul,fara pierderi pe la garnituri, simeringuri etc.

Share this post


Link to post

Tin sa te contrazic... Dupa ce m-am consultat si eu cu un vanzator de uleiuri care a spus ca C3 include si A3/B4 (compatibil deci si cu acele motoare), am verificat pe site-ul castrol: http://www.castrol.c...ntentId=7063490

  • Performante / Aprobari
    ACEA A3/B3, A3/B4,C3

Asta scrie si pe spatele bidonului, plus ca mentioneaza ceva si de GM.

 

 

 

In orice caz, eu mi-am pus azi uleiul asta (inainte am avut magnatec 10w40), ramane de vazut cum se comporta, sper sa nu fi facut o greseala. La drumul de azi insa, sincer sa fiu, nu mi s-a parut motorul a fi cu mult mai silentios, iar un tachet inca se mai auzea uneori.

 

Nu stiu daca pe viitor sa trec la GM. Vad ca sunteti foarte multi multumiti de uleiul asta si il si gasesc la un pret foarte bun.

 

 

Multumesc ca v-ati documentat. Eu asa gasisem la momentul respectiv documentatia...

Sincer eu sunt f multumit de castrol 10 W 40. Nu stiu de ce unii au avut probleme cu castrol pe cielo.

Nu am consum de ulei, nu am pierderi de ulei, filtrul de ulei nu se murdareste absolut deloc de ulei, etc.

 

Eu inainte aveam GM 5 W 30. La rece se auzeau uneori tachetii. Cu castrol nu se aude nimic. Nu o sa revin la GM.

 

Intr-adevar, pretul la castrol e f bun, undvea in jur de 100 ron bidonul de 4l. GM-ul la 4l e undeva in jur de 80 ron.

Share this post


Link to post

Mie parca mi se aude un tachet, cu magnatec 5w40. Cert este ca nu mai vaporizeaza. Mie la Castrolul trecut, 10w40, imi apareau urme de ulei pe la capacul culbutorilor. Acum, cu uleiul asta, nu mai vad nicio urma. Si in plus, parca sa zic ca la 2k-3k turatii, este putin mai silentios motorul.

 

In alta ordine de idei... 100 ron la 4l ?! Unde ai gasit pretul asta? Eu nu prea l-am vazut sub 120-130 ron.

Share this post


Link to post

Mie parca mi se aude un tachet, cu magnatec 5w40. Cert este ca nu mai vaporizeaza. Mie la Castrolul trecut, 10w40, imi apareau urme de ulei pe la capacul culbutorilor. Acum, cu uleiul asta, nu mai vad nicio urma. Si in plus, parca sa zic ca la 2k-3k turatii, este putin mai silentios motorul.

 

In alta ordine de idei... 100 ron la 4l ?! Unde ai gasit pretul asta? Eu nu prea l-am vazut sub 120-130 ron.

 

Eu nu am folosit Magnatec 5W10 ci doar Magnatec 10W40. Sunt deja la al doilea schimb in care am pus Castrol Magnatec 10W40.

Inainte aveam 5W30 GM si parca la rece dimineata cand era mai frig se auzeau tachetii pret de 2-3 sec.

 

Cu Castrol Magnatec 10 W $0 e liniste totala si nu se aude nimic la tacheti. (o singura data mi s-au auzit tachetii, dar am pornit masinala -25 grade C cand s-a intamplat asta...deci...)

 

Urme de ulei nu am avut nici cu unul nici cu altul.

 

Din BZ am luat cu pretul asta si anul acesta si anul trecut, de la magazn de piese auto si nu din supermarket-uri unde sunt muuult mai scumpe.

Share this post


Link to post

Inteleg. Acel 10w40 pe care l-am avut nu era fabricat in Germania, ce-i drept, poate conteaza si asta dpdv al calitatii.

 

Intr-adevar, Castrol 5w40 pe care eu am dat ~130 RON recent era azi in Real la 180 RON. Deci clar trebuie evitate hypermarketurile, cand vine vorba de uleiuri.

Share this post


Link to post

Nu intotdeauna. Am luat acum 1 luna Mobil1 0w-40 de la Selgros un bidon de 4 l cu 160 lei,era la promotie. Nu am urmarit special, pur si simplu s-a nimerit sa fiu pe acolo la revenirea din concediu.In alta ordine de idei, au la Lukoil lichidare de stoc la Shell 0w-40 (23 lei litrul), 5w-30 si ulei servo Shell Donax full sintetic (Dexron III)-ultimul e la 11 lei litrul.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Hop si eu ...

Intai as vrea sa spun ca am citit cuminte pana azi noapte la 2, primele 85 de pagini ;)

As vrea sa va spun de experienta mea cu uleiul Aral, pe care l-am folosit 7 ani pe BMW si de care am fost extrem de multumit. Masina am luat-o la 200000 de km si am dat-o la 300000km. A facut spuma doar dupa primul schimb pentru ca avusese altfel de ulei(asa mi s-a spus de la service BMW militari) si nici o problema toti anii astia...

Acum, evident vine si intrebarea:

Nu vreau sa stiu nici marca si nici daca 0, 5 sau 10 ci normele pe care trebuie sa le indeplineasca un ulei pentru a fi optim pe motorul de daewoo nubira.

Am vazut A3B3 SJ etc...

Poate enumera cineva intr-un raspuns normele acestea toate, ca sa putem si noi sa cautam mai usor un ulei adecvat?

Share this post


Link to post

Revin cu o precizare, acum am in motor Mobil 10w40 (9 luni si ~3000 km) si nu arata deloc bine<e cam maroniu>... neaparat il schimb saptamana asta...

 

Am gasit in cartea de service ceva despre uleiuri, astept completarile voastre, pentru ca de la sfarsitul anilor '90, cand a fost scrisa, s-au schimbat multe...

post-37011-0-11210800-1348159243_thumb.jpg

Edited by catapkz

Share this post


Link to post

Indicativele acelea scrise in cartea Daewoo sunt specifice oricarei masini de tehnologie mai veche:, asa cum e Daewoo: adica sa se foloseasca cum se zice in popor un ulei mai subtire iarna si mai gros vara.

 

Evident, asa cum ai zis si tu: acum uleiurile au evoluat, calitatea lor a evoluat si nu mai necesita sa pui un tip de ulei vara si alt tip iarna: dar pe timpuri asa era recomandat.: un alt ulei iarna neaparat pt ca uleiurile erau asa de groase la frig incat se faceau ca vaselina.: dar vremurile alea au apus demult (pana si cele romanesti de 10 lei litru tot sunt all season cum s-ar zice)

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

@catapkz: curata motorul cu un flusing, baga-i (doar pt proba) un 5W40 mai ieftin (un API SL, ACEA A3 e suficient) si vezi daca si cat ulei consuma dupa vreo 5000 de km. Bineinteles filtru nou si bun. Mi-a "sarit" in ochi, la Metro, un Texaco Havoline 5W40 bidon de 5l vreo 120 -130 lei. Nu mai stiu exact.

Share this post


Link to post

exact asta nu inteleg, lubrifiantii de generatie noua au inglobati aditivi ce curata depunerile, de ce sa mai folosim solutii scoase acum 15-20 ani pentru alte tipuri de uleiuri?

Share this post


Link to post

Pai nu spune nimeni ca trebue, insa de se cere si se doreste un motor ingrijit, intr-un mod sau altul vom indeparta depunerile exixtente, daca exista desigur. Flush-ul e si el un ajutor, altfel ar necesita schimburi de ulei foarte dese pe durata lunga.

 

Aici avem o discutie pe tema curatarii.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu vreau sa par gica contra... dar dupa ce ai scurs uleiul combinat cu flush-ul, acesta inca ramane pe suprafete si sigur afecteaza si uleiul proaspat introdus. Nu ai cum sa elimi total vechiul lichid combinat cu flush de pe suprafete, e mai diluat insa sigur se va regasi si in noul ulei din motor.

M-am uitat la un filmulet facut intr-un service din state, despre cum se curata depozitele din motor si am vazut ca folosesc solutii speciale, pe suprafete mici/limitate, pe care apoi le curata f f temeinic si le usuca cu aer, inainte de a pune noul ulei.

 

Mai degraba, cum ai zis tu, schimbi mai des... Citeam aseara in manualul de reparatii de la Nubira, in conditii de Bucuresti cu drumuri scurte, se face schimb la 3luni/3000km...

 

de pe carbiblies (http://www.carbibles...eoil_bible.html) descrierea uleiurilor sintetice, semi si minerale:

 

Fully Synthetic

0W-30

0W-40

5W-40

Fuel economy savings - economie de carburant

Enhances engine performance and power -imbunatateste performantele si puterea motorului

Ensures engine is protected from wear and deposit build-up - protectie la uzura si depozite

Ensures good cold starting and quick circulation in freezing temperatures - asigura o buna pornire la rece circularea lichidului la pornire cand e frig

Gets to moving parts of the engine quickly - ajunge repede pe partile mobile din motor

 

 

Semi-synthetic

5W-30

10W-40

15W-40

Better protection - protectie mai buna (banuiesc decat mineralul)

Good protection within the first 10 minutes after starting out - protectie buna in primele 10 min de la pornirea motorului

Roughly three times better at reducing engine wear - de ~ 3x mai bun la reducerea uzurii motorului

Increased oil change intervals - don't need to change it quite so often - interval marit la schimb

 

 

Mineral

10W-40

15W-40

Basic protection for a variety of engines - protectie de baza

Oil needs to be changed more often - trebuie schimbat mai des

 

Singurele uleiuri 100% sinteltice sunt: polyalkyleneglycol

 

Tot aici se spunse despre flush ca sunt cazuri de motoare afectate/stricate...

Ei recomanda pentru curatare schimbarea filtrului si adaugarea de ulei f subtire 0w20, chiar <pare-se> unele solutii de flush chiar asta sunt uleiuri subtiri ca apa...

Edited by catapkz

Share this post


Link to post

Baga-i un 5w40 (pt ca se apropie iarna) si nu-ti bate capul cu atatea probleme ca nu-i motor de avion! Daca peste vreo 4-5000 de km dispare subit din motor, baga-i 10W40 si asta e...

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Postez si o parte din standardele api, inclusiv standardul SH, cerut de daewoo si care, evident, este OBSOLETE/depasit

post-37011-0-66278200-1348420662_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Azi mi-am facut si eu schimbul de ulei si filtru, la 5000 de km(9 luni) si, spre surprinderea mea, mi-au intrat mai putin de 3 litri si jumatate...

Cine facuse schimbul inaintea mea l-a facut, cred, ca la carte(3,75l) insa pe joja depasea cu vreo 2-3 mm...

Eu azi am controlat cu joja sa fie intre cele 2 marcaje(min si max), mai aproape de max...

Uleiul e GM korean 5W30 sintetic, produs de firma Total, iar filtrul e chinezesc :( as fi ales altceva insa era tot pachetul la promotie(4l+filtru) la un magazin a carei reclama am gasit-o aici pe forum... Pe facebook au reclama cu el la 76 de lei insa pe site e 84 lei...

Edited by catapkz

Share this post


Link to post

Si pe mine ma tenteaza sa iau acelasi ulei, dar nu am incredere in faptul ca ar fi sintetic, sau cel putin sa nu fie mineral. De unde ai informatia?

Share this post


Link to post

Scrie pe cutie: ulei sintetic 5w30, Total, Korea.

Si eu banuiesc k e semi, dar mineral nu e sigur!

In decembrie vreau sa pun tot 5w30 si din martie 5w40

PS: am adaugat specificatiile postate pe site-ul celor de la magazin

post-37011-0-48612600-1348510405_thumb.jpg

Edited by catapkz

Share this post


Link to post

era sa uit, foarte, foarte urat uleiul scurs din filtru... l-am scurs intr-un recipient separat si cand l-am turnat in bidoanele goale am ramas cu gura cascata ce a ramas pe fund: mizerie multa ca un mal nisipos...

mai mult asta m-a convins sa fac schimbul de acum in colo la 3 luni...

Share this post


Link to post

Am si voi merge tot pe Mobil insa, de data asta inainte de al folosi il trec pe la vreun laborator sa-mi spuna clar: e sintetic, semi, sau apa chioara. :lol:

Share this post


Link to post

Pt diferenta de bani fata de un ulei bun, e posibil sa va para rau in viitor... uleiul GM e slab calitativ, plus ca 5w30 e prea subtire, bateau tachetii in draci cu el cand am pus acum 6 ani, masina fiind noua. Vascozitatea trebuie aleasa in functie de uzura motorului... daca se pune un ulei "subtire", gen 5w30/40, la un motor "obosit", o sa aveti surpriza sa dispara rapid pe evacuare, cu fumul de rigoare. Daca se ajunge la peste 10w40 (si aici vorbesc de motoarele Daewoo), gen 15w sau mai mult, e cazul sa fie facuta o reparatie la motor.

Daca puneti un ulei bun, nu aveti nici un motiv sa faceti schimbul la 3-4 luni. Ideal este la 6 luni, toamna si primavara, dar e ok si la an sau la ~10.000 km.

Catapkz, banuiesc ca tocmai ai luat masina si dupa cum spui ca arata vechiul ulei, probabil ca avea mult peste 15.000 km :mrgreen: O singura data am facut schimbul la ~17.000 km si uleiul (Castrol Magnatec, facut in Germania, 5w40 la vremea aceea) era inca in stare buna, negru dar uleios, nu apa chioara.

Deci aspectul ala de apa chioara, sau nisipos, e ori din cauza unui numar mult prea mare de km, ori din cauza calitatii uleiului.

Ti-a intrat mai putin ulei pt ca probabil nu l-ai scurs bine pe cel vechi sau, varianta pesimista, ai deja 200-300 ml de mazga in motor.

Share this post


Link to post

Atata timp cat nu pui ulei de gatit, mi se pare o mare exagerare si implicit risipa schimbarea lubrifiantului la 3 luni (atata timp cat nu faci km, desigur).

 

catapkz, ce ulei foloseai si mai ales, ai masina de noua?

Edited by alleks

Share this post


Link to post

... ai deja 200-300 ml de mazga in motor.

 

Asa se pare, in mare parte pe fundul baii.

Share this post


Link to post

-Nu prea poti spune despre numarul 4 mondial, cu fabrici in 30 de tari ca e slab, nu crezi? Nu spun ca e bun sau prost, dar din moment ce trece niste teste si se incadreaza in niste categorii in care se incadreaza uleiurile "moderne" inseamna ca respecta anumite standade de calitate.

-Cum ai decis ca uleiul tau nu si-a pierdut din proprietatile de lubrifiere, l-ai intins pe degete si le-ai frecat intre ele? Nu se prea compara cu 2 supafete de metal ce se freaca la temperaturi inalte... Schimbarea propietatilor are loc la nivel chimic datorita caldurii, substantelor, gazelor si mai stiu eu ce o fi prin motor...

Asta se intampla cu uleiurile nepotrivite/neschimbate la timp: http://www.schleeter.../oil-sludge.htm

-Cum sa pun 10w (w=winter) acum, cand vine anotimpul rece?

Uite aici: http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4&feature=fvwrel

-Cat despre bataia tachetilor, de ce sa o maschez cu ulei gros in loc sa o rezolv cum trebuie, mergand la Andrei sa-i regleze...

-De schimbat, il schimb dupa cum spune cartea: fac multe drumuri scurte si stau in trafic la greu = conditii grele... Am atasat ce scrie manualul de utilizare, ca prea multe variante am auzit, si, in definitiv SCRIPTA MANENT:

post-37011-0-21451000-1348666516_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...