Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Sa nu bagi sub nicio forma Castrol Magnatec - o posirca de ulei

 

Eu am mers 50.000km si nu am avut nici cea mai mica problema in afara de faptul ca imi lua cam 1l de ulei in 10.000km fata de 300ml cat e "normal" acum ca am trecut de la 60.000km pe Mobil 5W-40 ca nu gaseam Castrol in ziua schimbului de ulei.

Stii ca masina o am de noua si cam asta ii e pofta de ulei de cand o am, 300ml la 10.000km exact cat imi mai ramane in bidon (de 4l) dupa un schimb de ulei :) .

Share this post


Link to post

La Leganza am folosit la ultimele 4 schimburi ulei Mol Dynamic 5W40 (in urma recomandarii lui ovi_jer) si in regimuri de forja sustinuta nu-mi scade nivelul pe joja sub jumatate intre minim si maxim intre doua schimburi. Cu Castrol incepea sa consume vizibil dupa 3000 km, trebuia sa completez cam 1-1.5l pana urmatorul schimb. Motorul are acum aproape 310.000 km.

Share this post


Link to post

La Leganza am folosit la ultimele 4 schimburi ulei Mol Dynamic 5W40

 

Motorul e mai silentios? ceva depuneri vizibile?

Share this post


Link to post

Habar n-am de depuneri, din 2005 nu m-am mai uitat... Silentiozitatea e cam la fel, tachetii imi bat 2-3 secunde doar la temperaturi negative la pornire.

Share this post


Link to post

@ uskt: Cat ulei consuma motorul intre doua schimburi?

Nimic vizibil pe joja, un consum mic este si normal, probabil undeva la 200-300gr maxim pt ca scade foarte putin sub nivelul maxim

 

 

Daewoo recomanda in mare cam asa:

-indicativ de 10W vara

-indicativ de 5W iarna

Daewoo nu precizeaza ca se poate folosi 0W40 pt Cielo, ci doar indicativ cu 5, 10 sau 15 in functie de temperatura de afara sau de uzura motorului. Dar..iti dai seama ca 0W40 nici nu prea aparuse cand s-a fabricat prima data motorul de cielo..probabil de atunci e si manualul...

Referitor la recomandarile folosirii unui ulei cu 5w sau 10w ti-ai raspuns singur mai jos ...manual de utilizare vechi. Noile uleiuri si mai ales asta (Mobil 1 0w40) le inglobeaza la specificatii si pe cele recomandate de GM.

 

Eu am mers 50.000km si nu am avut nici cea mai mica problema in afara de faptul ca imi lua cam 1l de ulei in 10.000km fata de 300ml cat e "normal" acum ca am trecut de la 60.000km pe Mobil 5W-40 ca nu gaseam Castrol in ziua schimbului de ulei.

Stii ca masina o am de noua si cam asta ii e pofta de ulei de cand o am, 300ml la 10.000km exact cat imi mai ramane in bidon (de 4l) dupa un schimb de ulei :) .

 

Ai desfacut motorul ala sa vezi ce depuneri lasa pe internele lui aceasta posirca de Castrol Magnatec? Eu am vazut!!! Dupa un motor flush si un schimb cu Mobil 1 5w40 folosit 10.000 de km motorul arata ca nou, lucea totul inauntru.

Share this post


Link to post

...Mol Dynamic 5W40 (in urma recomandarii lui ovi_jer) ... Motorul are acum aproape 310.000 km.

Ai reparat vreodata motorul ? Daca rezista uleiul asta la asemenea km si forje inseamna ca merita toti banii.Cum ti-a influentat consumul de carburant trecerea la uleiul Mol ? Si eu vreau sa trec pe ulei Mol dar o sa incerc pentru inceput un 5w30 ( am numai 132k km ).

Share this post


Link to post

Motorul nu este reparat, doar am inlocuit supape,scaune, ghiduri in urma ruperii curelei de distributie in 2005. Consumul nu prea ma intereseaza ca-s pe GPL. Totusi parca a scazut cu aprox. 1l la suta de km in ultimii ani, insa poate fi si din alte motive.

Share this post


Link to post

Ai desfacut motorul ala sa vezi ce depuneri lasa pe internele lui aceasta posirca de Castrol Magnatec? Eu am vazut!!! Dupa un motor flush si un schimb cu Mobil 1 5w40 folosit 10.000 de km motorul arata ca nou, lucea totul inauntru.

 

In baie nu am umblat dar am desfacut capacul de culbutori sa-i schimb turbaciunea aia de garnitura de cauciuc, si arata super ok, nu sunt depuneri si nu e zgariata axa, toate in regula sus. Jos nu stiu :) .

Share this post


Link to post

La urmatorul schimb as trece pe Q8 Formula Excel 5W40.

Sunt unii care zic ca Q8 face uleiul GM. Daca este asa atunci cred ca este un ulei de max. 7-7.5k km, mai mult nu cred ca duce. Eu GM-ul 5w30 il schimb la 5k km mers numai extra-urban , motor tinut in medie intre 3000-3500 rpm. De ce vrei sa renunti la uleiul MOL ?

 

 

 

Share this post


Link to post

Pentru ca de la ultimul schimb a aparut acea bataie scurta de tacheti la pornirile la rece iarna.

Share this post


Link to post

In baie nu am umblat dar am desfacut capacul de culbutori sa-i schimb turbaciunea aia de garnitura de cauciuc, si arata super ok, nu sunt depuneri si nu e zgariata axa, toate in regula sus. Jos nu stiu :) .

 

O sa va tin si eu la curent ce evolutie va avea motorul cu Castrol Magnatec 10W40. Sincer..nu imi fac prea mari griji din moment ce am respectat specificatiile oferite de Daewoo legat de uleiuri. Oricum, uleiul la 5000-6000km il voi schimba de acum incolo.La cat costa uleiul+filtrul si la cat de usor e de schimbat e pacat sa nu il schimb des.Fostul propietar la maxim 7,000km ii schimba uleiul.

 

Repet: e bine de stiut daca cel carui i s-a intamplat sa aiba depuneri cu Castrol a folosit C3 sau A2B3 ori A3B4. C3 e exclus de folosit pt Daewoo din ce am citit pe specificatii. Poate cel care a avut depuneri a folosit C3. Toate bidoanele de Castrol arata la fel, decat ca e inscriptionat mic sub nume: C3,A3B3 sau A3B4 si acestea trebuiesc luate in considerare. Deci...sunt mai multe variante de Castrol Magnatec si exista diferente intre ele.

 

Momentan, eu unul nu am de ce sa demontez ceva la masina pt ca nu am nicio scurgere pe nicaieri. Totul e imaculat, atat in zona garnituri de la capacul de tacheti, cat si jos la baie.. Oricum, ma gandesc ca at cand voi atinge 100 si ceva de mii, ar face bine o desfacere macar a capacului de la tacheti si a baii de ulei pt o mica curatire a evantualelor depuneri..

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Unde ai gasit info despre C3 exclus pt daewoo?

Share this post


Link to post

Unde ai gasit info despre C3 exclus pt daewoo?

Pe niste site-uri...nu am la indemna link-ul...dar o sa caut...gasisem ceva ca nu e recomandat pt GM. Sincer, nu stiu ce implicatii poate avea daca se foloseste C3.

Si cei de la magazin mi-au zis ca pt Cielo se foloseste A3B3 (asa le-a indicat programul lor informatic cand au bagat tipul masinii)

Share this post


Link to post

Salut! Bine v-am gasit! Sunt nou pe acest forum.

 

Am un Cielo Executiv, model 2006, cu 39.000 km. Vreau sa schimb uleiul si am citit cu atentie cam tot ce ati discutat voi aici pe acest subiect. Cu toate acestea eu am cumparat deja ( mi-a facut unul capul mare pana am cumparat ) un ulei XADO, semi-sintetic 10W-40 SL/CF. Acest ulei are si revitalizant. Ziceti voi pe aici ca vara as putea sa folosesc un ulei 10W40, dar credeti ca acest ulei ar fi compatibil cu motorul de Cielo? Ma gandesc (abia acum) ca la cei 39.000 de km nu ar fi bine sa pun acest ulei cu revitalizant. Voi ce parere aveti, ce ma sfatuiti? Sa cumpar alt ulei, sa-l pun pe acesta? Nu ma dau deloc banii afara din casa, dar n-as vrea nici sa stric motorul doar pentru a folosi un ulei deja cumparat.( la un pret bun, ce-i drept ). Multumesc anticipat pentru sfaturi!

 

 

Share this post


Link to post

Salut! Bine v-am gasit! Sunt nou pe acest forum.

Am un Cielo Executiv, model 2006, cu 39.000 km.

Salut !Bine ai venit !

La km astia nu se merita sa bagi 10w40. Poti incerca un 5w30 si daca nu esti multumit baga 5w40.Ulei ieftin si bun ( recomandat de ovi_jer si wolfman) gasesti la MOL.

Share this post


Link to post

Multumesc, korydon ! Asa voi face, ma dus la MOL! :osanale:

Share this post


Link to post

-la un buget de 120 ron alocat (buget de criza) aveam de ales intre Q8 , DELPHI si MOBIL (toate 5w-40) sau sa trec pe 10w40 ma gandeam ,am ales MOBIL 5w40 , masina are 90000 km schimburi de ulei au fost facute numai cu MOL DYNAMIC 5W40 si MOBIL 5W40 ,axele cu came arata OK , nivelu nu scade pe joja, in concluzie intre MOL si MOBIL 5w-40 intre aceste doua branduri as inclina putin balanta spre MOBIL .

Share this post


Link to post

masina are 90000 km schimburi de ulei au fost facute numai cu MOL DYNAMIC 5W40

Eu as merge pe acest ulei.

Share this post


Link to post

Apropo de Mol, cei care au folosit Dynamic Prima au trecut pe Essence? Am o usoara temere in a trece pe acest tip, intrucat pretul e suspect de mic :) pentru Essence 5W-40 (26 ron/L, daca imi aduc aminte bine) fata de ~40ron/L pentru Prima.

Edited by Amentys

Share this post


Link to post

Difera

 

Dynamic prima,e mai bun,am vazut ca au si 5w60 bun pentru motoare uzate,vara.

 

 

 

Viscozitate

 

 

Densitate

 

 

Punct de curgere

 

 

 

Share this post


Link to post

pretul e suspect de mic :) pentru Essence 5W-40 (26 ron/L, daca imi aduc aminte bine) fata de ~40ron/L pentru Prima.

http://www.olajexpre...aj.adatlap.html

Si mie mi s-a parut ciudat, in Ungaria preturile fiind mai mari decat la noi la acelasi produs ( la fel este si la 5w30 ), deci nu dupa pret trebuie sa ne luam.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Nu comparati preturile in monede diferite, nici macar prin intermediul euro. Politica de preturi a unui mare producator prezent si aici nu tine de asta, el are alte considerente, in favoarea lui, intotdeauna.

Share this post


Link to post

Politica de preturi...are alte considerente

Atunci sunt 2 posibilitati : uleiul de la noi este mai prost sau prin intermediul pretului producatorul vrea sa isi atraga clientii ( asta ar fi cel mai fericit caz ). Oricum in astfel de situatii ( uleiul MOL ) ponderea costului distributiei in pretul final este mult mai mica decat in cazul uleiurilor clasice.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...