Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

A mea a mers 10W40 ca asa puneau aia la revizii in anii aia. N-am mai considerat ca dupa atata timp in care a mers ok avea rost acum la un pic peste 100.000km sa bag 5W40. Daca era luata mai tarziu probabil ca se punea asa ceva din start si probabil tot cu d-asta mergeam si acum. Tacanitul compensatorilor e in limitele bunului simt, desi nici acolo nu s-a facut vreodata un reglaj, abia se aude vag ceva. Adevarul este ca masina a fost folosita numai la drumuri lungi o buna bucata de vreme, deci ajungand la temperatura optima si 10W40-ul si 5W40-ul sunt la fel de vascoase, ungerea teoretic ar trebui sa fie la fel de buna si uzura la fel de redusa. Ca mai intervine si tipul de aditivi din ulei, ca poate fi mai slab calitativ un 5W40 decat un 10W40 in functie de 'nspe mii de factori, e alta poveste. Nu intelege ca sustin trecerea asta de la 5W40 la 10W40 doar de dragul unui numar fatidic, doar ca sustin mentinerea aceluiasi tip de ulei care s-a folosit de la inceput in masina, mai ales daca n-au fost probleme niciodata.

Oricum teoretic cand apar uzuri mari la motor, e cam degeaba trecerea de la 5W la 10W pentru minutele alea dinainte de incalzire, mai degraba ar fi util un 10W60 care costa cat costa, dar macar e mai vascos la cald si ar trebui sa se "arda" mai greu.

A si apropo, vad ca unele persoane mai mentioneaza Duralube sau alti aditivi d-astia despre care nu-s multi care sa aiba o parere buna. Mai bine de diferenta aia de bani bagati ulei mai bun, nu praf in ochi.

Share this post


Link to post

Lasind de-o parte folietoanele si exprimarile pompoase, omul are un Cielo din 1995 , utilizind anterior ulei 10W-40. Raspunsul (virtual, de la mare distanta, fara sa vedem masina, fara sa auzim motorul, fara sa vedem esapamentul, exclusiv pe baza informatiilor puse la dispozitie, etc) a fost DA ... Nu l-a trimis nimeni sa depuna marturie in instanta pe baza raspunsurilor noastre :) . Asa cum nimeni nu a zis SIGUR o sa iti consume, la fel nici tu nu poti sa spui SIGUR nu o sa existe nici o diferenta. In manualul de utilizare al Espero-ului meu scria : "masina dvs. a fost proiectata pentru o durata de viata medie de 10 ani". Banuiesc ca si la Cielo e la fel !!! Cum masina omului are 13 ani, deci peste cei 10 estimati de producator, voila motivele pentru care se suspecteaza ca motorul nu mai e tocmai dsoara ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post
In manualul de utilizare al Espero-ului meu scria : "masina dvs. a fost proiectata pentru o durata de viata medie de 10 ani". Banuiesc ca si la Cielo e la fel !!! Cum masina omului are 13 ani, deci peste cei 10 estimati de producator, voila motivele pentru care se suspecteaza ca motorul nu mai e tocmai dsoara ...

 

Tineretea unui motor se stabileste in functie de numarul de km si starea de uzura. Nu in ani de la cumparare. Poti avea o masina de 10 ani cu 75.000-80.000 km parcursi. E un motor vechi ? Omul spunea ca are 95.000 km (postul 1203). Nu suna a motor vechi.

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Poti avea o masina de 10 ani cu 75.000-80.000 km parcursi. E un motor vechi ? Omul spunea ca are 95.000 km (postul 1203). Nu suna a motor vechi.

Nu suna, ai dreptate cu asta. Insa la un motor cu rulaj mic in timp indelungat, facem pariu ca putini posesori se preocupa sa schimbe uleiul la maxim 6 luni ? Si uite cum a merge 1,5 ani cu acelasi ulei, parcurgind maxim 10.000 poate sa fie mai nasol decit a merge 30.000 km schimbind uleiul la timp. Inca un aspect, daca motorul a mers 100.000km cu ulei 10W-40 (deci mai viscos decit cel recomandat) probabilitatea a hali un ulei mai subtire cind a capatat ceva uzura (un sfert, sau o treime) este destul de mare. Omul nu a intrebat daca ar fi mai bun un 5W-40 si daca sa treaca pe un astfel de ulei. Deja a luat decizia si, indiferent cum se va comporta motorul lui, eu zic ca a facut o chestie buna ! Eu as fi de acord sa completez cu niste ulei, daca - in anumite conditii - papa. Revin la ce am spus anterior : omul a intrebat daca e POSIBIL sa ii pape ... raspunsul va fi invariabil acelasi : DA, e posibil. Mai departe, daca ii papa mai mult decit rezonabil, o sa stie ce are de facut ;)

Share this post


Link to post
Masina mea are 1450.000 km. Conform cartii service, fostul proprietar folosise inclusiv ulei 10W40, in apropierea "fatidicilor" 100.000 km. Consecinta ? Cand a trebuit sa mi-o vanda, i-am cerut reducere pt tacanitul compensatorilor.

 

Ai scapat un zero? :)

Deci maistre, daca un motor e ca nou, nu tacane nimic, daca tacane inseamna ca nu e.

Eu sunt satul sa aud masina noua dupa 3-4 ani, daramite.. si mai mult.

Share this post


Link to post

Salex

 

Insa la un motor cu rulaj mic in timp indelungat, facem pariu ca putini posesori se preocupa sa schimbe uleiul la maxim 6 luni ?

O motor care face intre 8.000-10.000 km pe an, intr-un climat fara treceri bruste de la o extrema la alta, fara porniri dese la rece, fara sarcina mare, adica are o utilizare in limitele normalitatii, nu are de ce sa schimbe un ulei bun, la doar 6 luni, ci anual. Adica poate sa prinda doua sezoane, unul cald si unul rece, fara extreme sau treceri bruste.

 

Si uite cum a merge 1,5 ani cu acelasi ulei, parcurgind maxim 10.000 poate sa fie mai nasol decit a merge 30.000 km schimbind uleiul la timp.

Corect. Dar astea sunt extreme care se sustrag mediei, deci relevanta lor in cazul de fata e prea mica.

 

Inca un aspect, daca motorul a mers 100.000km cu ulei 10W-40 (deci mai viscos decit cel recomandat) probabilitatea a hali un ulei mai subtire cind a capatat ceva uzura (un sfert, sau o treime) este destul de mare.

De aceea si raspunsul meu de la postul 1219, suna astfel : "Asadar eu presupun ca un mers fara excese de turatie, indiferent de anotimp, nu va duce la consum de ulei, chiar daca ai schimbat indicativul acestuia." Deci cum ziceam amandoi, e probabil si nu obligatoriu, pe baza mirabilei formule : "motor la 100.000 km = motor uzat, mancator de ulei". :)

 

Ce spun eu, e ca nr de km parcursi si/sau folosirea unui ulei 10W40 inainte, NU reprezinta conditii pt evitarea unui ulei 5W40, ci starea motorului si conditiile de utilizare.

 

 

Omul nu a intrebat daca ar fi mai bun un 5W-40 si daca sa treaca pe un astfel de ulei.

Omul a intrebat daca merita sa foloseasca acel ulei. Si cum calitatea (bunatatea) duce la merite... :) Mai tarziu chiar confirma ca nu-i mai tacane compensatorii, deci uleiul era mai bun.

 

Deja a luat decizia si, indiferent cum se va comporta motorul lui, eu zic ca a facut o chestie buna ! Eu as fi de acord sa completez cu niste ulei, daca - in anumite conditii - papa.

Corect. Si eu prefer sa completez decat sa bag "smantana". :)

 

 

Tommy

Deci maistre, daca un motor e ca nou, nu tacane nimic, daca tacane inseamna ca nu e.

Ba e. Conform criteriului tau, din moment ce nu mai tacane, am motor nou. <:-P

Nu tacanitul a cativa compensatori, da nota de uzura a unui motor...ci doar a compensatorilor. Un motor uzat, printre altele, are necazuri cu consumul de ulei in conditii de exploatare normala, zgomote anormale in carter, compresie proasta etc.

Asadar, eu am motor nou la 145.000 km si nu nou la 50.000 km. Exista tineri de 20 de ani si tineri de 30 de ani. Noutatea e contextuala si conditionata.

 

Eu sunt satul sa aud masina noua dupa 3-4 ani, daramite.. si mai mult.

Eu invers. Motoare de 100.000-120.000 km care merg bine ca in prima zi. :)

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Imi pare rau ca a trebuit sa va contraziceti din cauza intrebarilor mele dar e normal sant,pareri diferite.Vreu sa va spun ca am parcurs deja 300 km si se vade clar ca am facut o alegere buna s-a schimbat in bine mersul motorului si pornirea la rece.Nu a consumat deloc ulei,oricum e perioada scurta pt a-ti da seama de acest lucru dar tinind cont ca inainte nu imi consuma deloc ulei la intervale de 6 luni cum fac schimbul pt ca nu fac muti km.,tin sa cred ca nu se va intampla asta.Tocmai de aceea am ales sa pun total quartz pt ca am aflat cum ca ar fii acelas cu uleiul daewoo cel ca care a fost ea obisnuita,asta aflind de la vechiul propietar,masina am cumparat-o la 84000 km si dupa un an jumate,adica acum,are 95000km.Am vazut specificandu-se faptul ca conteaza foarte mult felul de exploatare al motorului si vreu sa va asigur ca masina este tratata cu respect si niciodata nu am sa imi bat joc de ea.Chesti ca scartz la semafor sau turatii ridicate la scimbatul vitezelor,intoarceri cu frana de mena,etc nu au ce cauta.Asta fac doar cei fara minte si fara inima pana la urma.

 

VA MULTUMESC TUTUROR PT PARERI SI RASPUNSURI SI MAI VORBIM.

  • MENTIONEZ CA ULEIUL TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 FULL SYNTETIC A FOST CUMPARAT DIN SELGROSS BANEASA SI A COSTAT 120 LEI.FILTRU DE ULEI BOSH 15 LEI.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post
MENTIONEZ CA ULEIUL TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 FULL SYNTETIC ...

 

Atentie, Quartz 9000 5W40 nu e ulei full syntetic, ci unul bazat pe tehnologia de sinteza, adica un ulei hidrotratat. Cifrele vascozitatii nu spun mare lucru despre tehnologia de la baza uleiului (exista uleiuri sintetice 10W60). Dupa cum exista uleiuri 0W30, tot bazate pe tenhologia de sinteza prin hidrotratare, adica semisintetice. Oricum, nu acest lucru e important, ci nivelele de performanta indeplinite (API si ACEA), aprobarea constructorului motorului si nu in ultimul rand, starea si maniera de utilizare a motorului, in care e folosit.

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Nu stiu de unde scoateti perlele astea ca un climat de turatie peste 3500 dauneaza unui motor. Turatiile constante de 6k+ sunt altceva.

 

Asadar, eu am motor nou la 145.000 km si nu nou la 50.000 km. Exista tineri de 20 de ani si tineri de 30 de ani. Noutatea e contextuala si conditionata.

 

Eu te las sa te citezi singur la gazeta cu minunatiile astea =))

Freud spunea ca visele erotice sunt firesti si fac bine creierasului.

Share this post


Link to post

Quote: Engine :o fftopic: Poate mai are unu' nou in...buzunar! Pardon in porbagaj! (de motor era vorba... :tongue: )

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Ai dreptate Engine.am citit pe bidon si scrie SYNTHETIC TECHNOLOGY.Am vazut ca pta acest ulei TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 parerile sant impartite.Rugamintea mea la voi cei ca va pricepeti :Vreau un ulei bun pt motor.Ce ulei imi rercomandati?Mentionez masina e din 95 Cielo corean gle,95 000km,nu consuma deloc ulei,motorul merge bine,trage bine.MULTUMESC PT. RASPUNSURI.

Share this post


Link to post

Off-topic...

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

velican_costi @ Nu mai pune intrebari care au mai fost puse de sute de ori in acest subiect si au primite tot atitea raspunsuri.Faptul ca ai ales ce nu trebuia ne face sa tragem concluzia ca nu ai citit si nu te intereseaza ce ulei trebuie sa cumperi.

 

Engine@

Spre surprinderea ta cielo nu necesita nici ulei GM si nici long life .Abtine-te sa mai dai sfaturi cu ulei 0W30 sau de alta vascozitate.

Recomandarile sunt altele pentru aceste motoare.Daca esti curios sa le aflii te poti apuca sa citesti cele 60 de pagini din acest subiect.

Share this post


Link to post

Culmea e ca acest lucru, il spui exact dupa ce ai sters postul meu, in care spuneam asta. Ca lipsa aprobarii GM (implicit LL-ul), nu constituie o problema si ca ar fi bine sa evite 0W30. Sa inteleg ca mi-ai sters postul fara sa-l citesti ? In alta ordine de idei, vreau sa vad in cele 60 de pagini, recomandarile constructorilor.

 

Motoarele Daewoo sunt nonGM ??? De pilda, MOL nu se sfieste sa recomande un ulei GM LL, pt motoare Daewoo, bagandu-le in aceeasi categorie cu Opel si Chevrolet. Deci concret, de ce un ulei GM LL nu e bun (dauneaza) unui motor Daewoo ?

 

http://www.molromania.ro/ro/produse/lubrif...tetic_de_motor/

Edited by Engine
Nu mai cita inutil mesajul anterior.Pe viitor incerca sa postezi cat mai la obiect fara a mai posta in acest subiect specificatii la uleiuri care nu au legatura cu motoare daewoo(non-GM)

Share this post


Link to post

In aceasta sectiune se discuta despre motoare daewoo(cielo-espero-nubira-leganza) din care decit 2 respecta specificatii GM.Motorul de cielo nu face parte din aceasta categorie.

Share this post


Link to post

Adica nu e in cea mai mare parte, fostul motor de pe Opel Kadet, sub egida GM ?

Sa nu uitam de necesitatea ca in cele 60 de pagini ale topicului, sa gasim indicatii furnizate de Daewoo, cu privire la cel mai bun ulei pt motoarele lor.

Abia astept sa aud Castrol. :) Din cate stiu eu, la Cielo si Espero, manualele dau doar vascozitatile uleiurilor. Doar la Leganza apare o marca (Castrol) si norma API SJ, de la acea vreme. Dar cum uleiurile ulterioare, contin si normele anterioare...avem o compatibilitate retroactiva. Pana la urma, de ce un ulei GM LL, nu e bun pt un motor Daewoo ?

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Tu ai gasit deja tineretea fara batranete si viata fara de moarte.. ce naiba iti mai trebuie sa gasesti castrolul.

Hai sa te ajut, ca vad ca ai dificultati de citire, la cele de intelegere nu ne mai referim ca logica nu e ceva ce creste pe camp,

s-a spus in nenumarate randuri ca uleiul castrol txt softec 5w-40 este in mare parte contrafacut.

S-a spus ca uleiul daewoo 5w-30 nu nu rezista la turatii 10k km.

S-a spus de bine despre uleiurile omv, bixxol si mol 5w-40 la motoarele tinere.. dar nu la cele vesnic tinere cum e al tau =))

BTW, pregatesti luxul corean accesibil de la jaguar de vanzare? :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

velican_costi @ Nu mai pune intrebari care au mai fost puse de sute de ori in acest subiect si au primite tot atitea raspunsuri.Faptul ca ai ales ce nu trebuia ne face sa tragem concluzia ca nu ai citit si nu te intereseaza ce ulei trebuie sa cumperi.

 

Adevarul este ca am citit cam tot ce e scris despre ulei.Am aflat ca se recomanda Castrol txt softec,Omw,Bixool,mol,toate 5w-40 dar in afara de contraziceri si pareri diferite tot nu stiu care e cel mai indicat ulei pt cielo sohc la cei 95000km.Unii dintre voi chiar ziceau ca dupa 100 000km e indicata trecerea la un ulei 10w-40.Despre uleiul total quartz 9000 5w-40 am aflat de la un prieten mecanic ca a pus pe un motor de logan si a fost foarte multumit de rezultate si mi-a recomandat si mie.

 

  • DAR ACUM DATORITA VOUA MI-AM DAT SEAMA CA NU AM FACUT O ALEGERE TOCMAI BUNA SI DE ACEEA AVEAM NEVOIE DE SFATUL UNUIA DINTRE VOI CARE CUNOASTE SI VREA SA AJUTE.MS FRUMOS.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

Poti pune cu incredere omv bixxol 5w40 sau mol 5W40.Daca in 10k km consuma mai mult de 1l atunci treci pe 10W40 de la aceasi marca.

Probabil in urmatoarele zile o sa inchid acest subiect si o sa deschid altul la obiect pentru ca lumea intra aici pentru a afla niste informatii utile referitoare la motoarele masinilor din aceasta sectiune si nu toate bazaconiile postate de toti amatorii care in viata lor nu au avut masina noua si compara un motor la 145k km cu unul nou .

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pt raspuns Ovi_jer.Asa am sa fac am sa trec pe unul dintre uleiurile mentionate de tine.Presupun ca daca tin acest ulei 2-3 luni si sa fac dupa o spalare cu flush motor si sa trec pe aceste uleiuri mentionate de tine nu este nici o problema.Daca prin intrebarile mele am deranjat pe cineva sa stiti ca nu a fost cu intentie. MULTUMESC INCA O DATA TUTUROR.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

A aparut pe piata un ulei MOBIL 5W30 DRIVE CLEANla un pret mic cam 15-16 lei pe litru.Este exagerat de ieftin si ambalajul difera de cel consacrat deja.Am luat un bidon gol si am vazut ca este importat chipurile de Pittstop din Bucuresti.Am intrat pe siteul lor si am vazut ca se ocupa de americanisme in general-uleiuri,masini,etc.Pare a fii ceva serios,dar am o retinere pt ca este ieftin .Pretul lui este la jumate din pretul normal.Ambalajul este de culoare neagra si cu capac albastru spre deosebire de cel gri.Ce parere aveti despre acest ulei?Merita sa-l incerc?Ma gandeam ca la pretul acesta as putea sa fac schimbul la 5-6k km si motorul ar fii si el mai multumit de schimburile mai dese.Am 65000km si am folosit numai uleiuri sintetice.Pot spune ca le-am incercat pe toate-REPSOL,DAEWOO,CASTROL,MOBIL,TOTAL.Masina ciupeste ulei de noua cu ulei sintetic mai ales dupa ce trece de 6k km si mai ales vara.

Share this post


Link to post

Eu la masina din profil am mers numa cu 5W-40 primele 2 schimburi Omv dupa care Castrol ,tot de noua o am si eu si imi ia cam juma de litru la fiecare schimb indiferent de anorimp sau stil de mers.Ca sa-ti faci o idee,la schimbul de ulei pe joja e maxim si dupa 10.000km nivelul e la jumate.Nu ma deranjeaza cu nimic,motorul functioneaza impecabil iar esapamentul nu are pic de negreala pe el fiind curat curat.

Share this post


Link to post

Alezz, s-a simtit vreo diferenta in functionarea motorului cand ai trecut pe Castrol? Bat tachetii, cat, motorul mai zgomotos sau nu? Ce impresii ti-a lasat fata de OMV?

Share this post


Link to post

Din punctul meu de vedere Castrolul are raportul mult mai bun calitate pret decat OMV.Din experientele avute cu OMV am ajuns la concluzia ca e bun maxim 7000km la un schimb dupa care se duce dracu si nu mai unge.

Castrolul macar isi pastreaza propietatile 10.000km sau un an cat il tin in motor.

Nu pot spune ca sunt diferente intre zgomot la motor dar pe castrol suna mult mai sanatos motorul decat pe OMV.

Iar pornirea la rece dimineata pana la -27*C atat am prins cel mai frig nu am avut nici cea mai mica problema,bineinteles ca la temperaturi negative se aud tachetii la un nivel de zgomot firesc pt pornire la rece 1min maxim2 minute,la prima pornire lucru care este normal.

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Alezz, sincer, sunt si eu foarte multumit de Castrol Magnatec, cu acest ulei fiind al meu Cielo la al III-lea schimb, in oct. a.c. La primul am avut Daewoo, apoi Mol si am zis, citind topicul asta, la recomandarile competente ale colegilor, sa incerc si Castrol, bineinteles la comun acord cu seful de garantii la dealerul de unde am luat masina. Chiar eram tentat sa incerc si OMV Bixxoll dar am zis sa mai astep ceva pareri si faptul ca mai am ceva garantie sa raman pe marca de ulei de pana acum. Oricum, produsele OMV nu m-au dezamagit (lichid de frana, benzina etc.). Poate am sa incerc si uleiul asta. Oricum, ce am remarcat pana cum, la 50.000 km (49.540) si 2 ani 7 luni cat are masina: consum de ulei: >=0, tachetii banuiesc ca suna in limite normale (mai tare, cateodata valva EGR :) ), rateuri de pornire = 0.

:o fftopic: Unde ai prins tu -27 grade C? :D

A mea, anul asta in ian. cand au fost la Iasi vreo doua nopti -22 grade C a pornit la prima cheie, dar a tras demarorul vreo 4 sec. pana a luat-o.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...