Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Pot sa confirm ca exista si uleiuri Castrol facute in RO (cifra 5 la inceputul codului de bare) si care nu sunt facute in RO(cifra 8). Am comparat caracteristicile TXT-ului cu cele ale OMV-ului si sunt ff apropiate, deci o sa merg si eu pe OMV de la urmatorul schimb.

Poate offtopic: @ovi_jer: stii cumva daca TXT-ul pentru motoare diesel PD este facut in RO?

Share this post


Link to post

Pai sa va dau si eu raportul, Cielo Euro 3 - a mers numai pe OMV de la inceput, acum are 40k km.

 

Motorul suna bine si iarna si vara, consum nu are si uleiul se pastreaza relativ curat (schimb pe la 8-9 mii in general)

Share this post


Link to post

Acelasi lucru pot sa zic si eu pentru Cielo Euro 2 mers numai cu ulei Mobil...

Dar citind ceea ce ati scris pe aici o sa trec pe OMV 5W40 , probabil ca la leafa ... #-o

Share this post


Link to post
Poate offtopic: @ovi_jer: stii cumva daca TXT-ul pentru motoare diesel PD este facut in RO?

 

Stiu ca acesta si formula slx sunt facute in germania.

Share this post


Link to post

Pai vreau sa va anunt ca OMV are o noua gama de uleiuri:

www.omv-bixxol.com

Astea or sa fie cele mai bune uleiuri pentru motoarele Daewoo cand or sa fie comercializate in Romania si tot asa. Si daca ai un Cielo facut la noi cu semeringuri de supape care cedeaza la 100000km si trebuie sa desfaci motorul ca sa le schimbi chiar daca ai pus numai ulei 'recomandat' , asta e o pura intamplare pentru ca motoarele Daewoo sunt FOARTE fiabile dar 'necesita uleiuri foarte bune si nimic altceva'.

Nu poti sa ignori exemple de alte marci contemporane ca si conceptie. Motoarele Daewoo sunt doar mai ieftin de reparat si trebuie sa fii pregatit pentru asa ceva. Pentru unii e un dezastru cand trebuie sa schimbe axa cu came sau alte repere sensible (a se citi posibile vicii intentionate de proiectare sau piese proaste) pentru ca se asteptau ca motorul sa tina 200000km fara sa umble in el.

Daca vreti sa alergati cu un Cielo cu 160 tot timpul atunci schimbati uleiul si filtrul la fiecare 2000 de km si poate nu o sa aveti probleme. Motoarele astea nu sunt proiectate ca motoare de 'curse', cei care au masini pe care le folosesc sa se distreze in weekend pe pista (masini asamblate din kituri) schimba uleiul si filtrele dupa fiecare cursa, si cu siguranta nu folosesc motoare Daewoo (poate motoare de Leganza :) ).

Share this post


Link to post

Hai c-o dai in paranoia! Pai unde am ajunge daca am schimba uleiul la 2000km? E mai rentabil sa schimbi axa aia cu came la fiecare 150.000km.

Share this post


Link to post

Mo'Gas, din cate imi aduc eu aminte, la 160 aveam vreo 4 mii de ture la cielo 16v. La 4-5 mii de ture motorului ala ii placea cel mia mult. Autostrada o faceam cap-coada la 180+. Fii sigur ca mult mai rau ii face mersul in aglomeratie si praf decat "alergatura" la 160 :) )

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Daca uleiul este calitativ nu conteaza stilul de mers la drumurile lungi.

Daca se merge numai in mediul urban este recomandat ca schimbul de ulei sa se faca la 5k km.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare. E vreo diferenta calitativa intre uleiul OMV 5 W 40 ambalat la 1 litru si cel ambalat la 4 litri? :scarpin:

Share this post


Link to post

Nu, e la fel. Pretul difera din costul ambalajului.

Share this post


Link to post
Pot sa confirm ca exista si uleiuri Castrol facute in RO (cifra 5 la inceputul codului de bare) si care nu sunt facute in RO(cifra 8).

M-am uitat pe ultimul bidon de TXT SOFTEC din cele 4 luate in august 2004 si are cifra 8, deci se pare ca este facut in afara. Oricum, la -18 grade tot aveam o scurta bataie metalica (cam 1-2 sec) la prima pornire de dimineata. In rest OK, astept sa vad cum se prezinta SYN-COM-ul cand o sa trec pe el.

Share this post


Link to post

Am intrebat pentru ca la bidonul de 1 litru eticheta pare mult mai "occidentala" si capacul e argintiu, pe cand la cel de 4 litri capacul e albastru.

Share this post


Link to post

Pentru orice eventualitate i-a la bidon de 1l :)

Share this post


Link to post

E cineva care are detalii exacte despre uleiul daewoo?unde e facut?de cine?sau dupa cat timp isi pierde proprietatile si in ce conditii? exista cineva care a mers doar cu daewoo 10w30 ,sau alt tip si a avut probleme in timp?consum ulei,zgomote...,uzura in cuzineti?etc etc..am citit aproape toate paginile..greu de tras o concluzie,as pune omv sintetic,dar e posibil sa faca figuri la garantie si nu vreau sa ma cert cu ei-trebuie sa pastrezi o relatie buna,apoi poate isi bat joc de masina! :(

Multi nu stiu ca atunci cand iau masina de la dealer ea vine pe minim la ulei,uleiul nu s-a ars/pierdut...apoi,aveti grija cu aditivul de ulei-dupa ce pui aditiv e posibil sa modifici in rau proprietatile uleiului si acesta sa nu-si mai faca bine ''treaba''!

Share this post


Link to post

Ai de ales intre prietenia lor si viata motorului tau :)

Nu trebuie sa-mi spui , stiu sigur ce alegi.

Share this post


Link to post

Pot sa confirm ca exista si uleiuri Castrol facute in RO (cifra 5 la inceputul codului de bare) si care nu sunt facute in RO(cifra 8).

 

O fi asta exceptia care confirma regula? Eticheta de produs "Made in Belgium" care incepe codul de bare cu 5. :shock: Sau e valabil numai la uleiuri auto?

post-1460-1170006826_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cu siguranta nu e valabil pentru icre negre imperiale :D

Share this post


Link to post

Eticheta e lipita sau tiparita? Daca e lipita si ai 541 e eticheta pentru Ro, impusa de romani. Daca e tiparita, e produsa aici.

Trebuie sa incerci sa vezi eticheta originala. De regula e imprimata pe ambalaj, deasupra se pune cea romaneasca.

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Salut!

 

Vreau sa schimb si eu uleiul si dupa ce am citit tot thread-ul tot nu am intelesc ce si cum.

 

Date: Cielo '96, 105.000km. A avut Valvoline duralube / durablend 20w40, pe urma 15w40 si in ultimul timp 10w40. Cand a lasat tata masina in service ultima oara, schimb-ul de ulei s-a facut cu aral 10w40 pt. ca desteptii aia n-au stiu sa intrebe.

Uleiul are aproape 7 luni si aproape 8000km. Nu s-a pierdut nici un strop.

 

As vrea sa pun OMV 5w40.

 

1. Trebuie sa folosesc solutie de curatat motor? De care? - la intrebarea asta nu am vazut nici un raspuns.

2. E nevoie de curatat baia de ulei? Si daca totusi as vrea s-o fac, mai trebuie curatat si altceva?

3. E cineva dragut sa-mi recomande un loc bun unde sa fac schimbul de ulei? Cu curatat si tot tacamul.

 

Merci!

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

:o fftopic:

@nu_stiu_totul

Stai sa vezi ce sare ovi_jer la gatul parerii tale cu un omv 5w :D

Edited by uskt2005

Share this post


Link to post

de ce? daca curat motorul bine inainte teoretic nu ar avea ce sa-i faca rau, nu? si daca incepe sa piarda ulei, pot trece la loc pe 10w40.

Share this post


Link to post

Flush motor de la 2+2 si ulei OMV control light SAE 10W40 .

Share this post


Link to post
Eticheta e lipita sau tiparita? Daca e lipita si ai 541 e eticheta pentru Ro, impusa de romani. Daca e tiparita, e produsa aici.

Trebuie sa incerci sa vezi eticheta originala. De regula e imprimata pe ambalaj, deasupra se pune cea romaneasca.

 

Produsul e cumparat de mine de la Bruxelles, nu are nici o legatura cu Romania. Nu are nici o alta eticheta imprimata sau vopsita sau stantata,etc. Deci e clar. 5 la inceputul codului de bare nu inseamna neaparat "Made in Romania". Parerea mea...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...