Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Da asa este la cielo,espero si nubira se schimba uleiul la 6 luni sau 10k km.

Eu eram cu gandul la leganza unde se schinba la 15k km sau 1 an.

Share this post


Link to post

Am cumparat acum trei luni, printr-un concurs de imprejurari, un Cielo din 97 al carui ultim proprietar l-a "hranit" cu Aral, asa ca , nestiutor - nu aflasem de acest forum - nu i-am schimbat meniul, oferindu-i BlueTronic 10W 40. Inteleg citindu-va , ca nu ar fi cea mai fericita alegere. In conditiile in care km afisati la bord au fost 98 000 ( nu stiu daca si reali), acum are 103 (ultimii 5000 parcursi 50 % urban pe distante de 2-4k, 50% extern in ritm alert : turatii de peste 3500-4500, la viteze de 140-170) masina mergand dupa parerea mea f.bine (dar am condus doar Dacii vechi, deci nu am termeni suficienti de comparatie) va rog sa-mi dati un sfat in ceea ce priveste oportunitatea schimbarii uleiului cu un 5 W 40 (Omv sau Castrol) sau tot cu un 10w40 Omv Light avand in vedere uzura motorului si posibilitatea aparitiei scurgerilor la o vascozitate mai mica. Nu as dori sa umblu prea curand la motor, atat din cauze financiare cat si pt. ca mi se pare ca trage bine (desi daca in urma cu 3 luni pe A2 a atins pe bord 185 cca 4km - probabil 175 real , in ultimul timp nu a mai putut trece de 175, adevarat cu 120 kg in plus).

 

 

Scuze, n-am incheiat... Daca este cineva care a trecut de la ARAL la alt tip de ulei si a fost (ne)multumit de performante, fiabilitate, zgomot, etc si este dispus sa-mi raspunda , ii (le ) multumesc anticipat. Am observat ca multi au constatat depuneri mai mari de namol in cazul folosirii ARALULUI, dar efectele negative am inteles ca au aparut deabea dupa schimbarea marcii si tipului de ulei.

Am omis sa specific ca schimbul l-am facut la 98500, dupa ce la terminarea autostrazii Soarelui , oprind "nu-stiu de ce" , am sesizat aprinderea beculetului - numai la relanti - situatie pe care am citit-o si pe forum. Gaze nu mi se pare ca ar scoate pe la capac prea evident ca sa ma prind si eu, un novice, itp-ul l-a trecut pe bune inclusiv la gaze , de consumat ulei nu prea - i-am pus eu vreo 100-200 ml a doua zi dupa un drum incins de 1000 km, dar se pare ca am gresit, (nu era perfect la orizontala) ,pentru ca peste 2 zile am constatat ca era un mm peste maxim. In concluzie, credeti ca merita (este necesar ) ca pt. iarna asta sa schimb uleiul ? ma gandisem la omw 10w40 gasit cu 175.000/litru produs in ian.2005, valabilitate ianuarie 2011.

Sau, in ciuda vechimii sa trec pe 5w40 ?

Share this post


Link to post

La ulei prima cifra xW reprezinta vascozitatea la rece si a doua Wx reprezina vascozitatea la cald.Cu cat prima cifra e mai mica cu atit e mai bine.Indicat ar fi sa demontezi baia de ulei si sa cureti bine pe acolo inclusiv sorbul pompei inainte de a schimba uleiul.

Share this post


Link to post

Multumesc pt. raspuns.

 

1.Daca curat baia, mai este necesar sa fac o spalare a motorului cu alte substante (care?)

2.Daca nu are namol, mai schimb tipul de ulei (aral) avand in vedere ca merge bine , nu consuma ulei, consuma multa benzina adevarat( dar sigur e de la stil - 12 in oras cu ac, 3500 rot/min, in jur de 8 afara pe medie la 4000r/m), dar si 5.2 la 100km/h mers absolut constant - o singura data - pe a2)?

3.Legat de prima cifra de la ulei , am inteles ce reprezinta si ca este mai bine sa fie cat mai mica(cat te tine buzunaru', 5w fiind exclusiv sintetic fata de 10w care poate fi (90% din cazuri) semisintetic , intrebarea mea fiind daca la un motor uzat este bine de trecut de la 10w20 la 5w20 avand in vedere vascozitatea mai mica si posibilitatea aparitiei scurgerilor.

Share this post


Link to post

Pai 5w40 are vascozitate mai mica la rece, la cald si 5w40 si 10w40 au aceeasi vascozitate singura diferenta e ca plelicula de ulei la 5w40 (fiind sintetic) are stabilitate mai buna la cald

Edited by EXE

Share this post


Link to post

Am cumparat o NUBIRA I cu 97.000 km si am facut schimb de ulei abia la 99.000 km.

Haideti sa va povestesc ce am patit: Am luat aceasta masina pt ca-mi placea (rosie cu geamuri fumirii) si pt ca am citit pe acest forum cum ca ar fi masini fiabile si destul de puternice pt drumurile noastre.

L-am intrebat pe propietarul vechi ce ulei a avut; mi-a raspuns ceva, nu am inteles, poate si pt ca nu auzisem de respectiva marca (acum imi pare rau ca nu stiu ce marca de ulei a avut inainte). NU am facut schimbul de ulei imediat, ca am vrut ceva bun, si stateam prost cu banii. Pe la 99.000 km i-am facut schimbul de ulei la nea Gica in spatele blocului, i-am schimbat cureaua de transmisie si am verificat-o pe cea de distributie, care era ok. Am plecat ca omul in concediu :lavolan: si ghici: dupa 320km, pe langa comuna Baicoi, la 175 km/h (am vrut sa vad cat de repede marge) mi se opreste motorul in mers, ma da in frana de motor si se opreste masina destul de repede, cam in 500-600 metri, doar din frana de motor. :mda: Cobor eu, ridic capota, ma benoclez pe-acolo, dar nimic suspect. Mai dau la demaror de cateva ori, nimic; demarorul nu voia sa invarta, ci doar facea un zgomot scurt, infundat, ca si cum el voia, dar ceva il tinea pe loc. Si atunci m-au trecut fiorii: daca cumva este cureaua de distributie? Am dat masca de la curea jos, am fazut cureaua intinsa, rolele erau aliniate, deci nu era de la curea. Mi-a venit o idee :scarpin: :am bagat in viteza a 4 si am incercat sa misc masina fata-spate, usor impinsa. Privind rolele de la cureaua de distributie, mi-am dat seama ca motorul e blocat, deoarece nu voia sa se clinteasca nimic. :wallbanger: Si de aici tot felul de scenarii, dar toate sumbre. Am venit la remorca cu sufa, tractat de un ESPERO 1,8 al lu Tata (beton masina: 90-100 km/h la remorca si mergea lejer). Am bagat-o in service, la AUTOMOTIVE, pe Caraiman, Constanta. Mi-au desfacut-o si ce credeti: in baia de ulei era ca un namol cu ulei si deci am ramas fara ungere la 175 km/h.

DE CE: Vechiul proprietar se pare ca a mers to much cu acelasi ulei mineral, nea Gica care mi-a schimbat uleiul, nu a zis nimic, iar cand am pus ulei sintetic OMV 5W40 cu aditivi, se pare ca a curatat tot circuitul de ulei si s-a scurs toata mizeria in baia de ulei, unde s-a infundat sorbul pe care uleiul urca in partea de sus a motorului.

CONSECINTE:1. Cuzineti terminati (i-a dat jos cu dalta de pe arborele cotit

2. Arborele cotit destul de urat zgariat, incat am ales sa iau unul nou

3. Disc ambreiaj ciupit, datorita franei de motor destul de puternice

4. Segmentii prezentau urme de frecare direct pe camasi...de fapt pe blocul motor

Lista piselor schimbate este mult mai mare, dar multe dintre ele le-am schimbat pt ca asa e recomandat si nu pentru ca ar fi fost distruse datorita blocarii motorului.

De fapt am avut mare noroc ca motorul s-a blocat datorita arborellui si nu datorita pistoanelor sau bielelor.

 

Asa ca, mare grija la uleiuri, mai ales la cumpararea unei masini second-hand si recomand spalarea motorului cu flush oil cam la fiecare 2-3 schimburi de ulei.

Sper ca ati citit si ati invatat ceva din ce am patit eu, pentru ca pe mine m-a costat toata distractia asta 23.000.000 cu tot cu manopera.

Share this post


Link to post

Si pana sa ti se gripeze arborele cotit nu s-a aprins deloc martorul presiune scazuta ulei? Ca mi s-ar parea puzin plauzibil sa se infunde traseul care alimenteaza cu ulei linia de arbore; aceasta sincopa de ungere nefiind semnalizata de respectivul martor, deoarece in zona sondei presiunea de ulei ar fi fost chiar mai buna (mai mare).

Share this post


Link to post

Din pacate, becul martor al pompei de ulei s-a aprins exact in momentul franei de motor, adica in momentul in care motorul s-a oprit din fuctionare, si era totusi invartit de inertie (initial nu am apasat ambreiajul, nestiind ce are).

Si eu mi-am pus aceasta intrebare, de ce nu a semnalizat mai devreme nereguli la presiune ulei, dar din pacate, nu cunosc foarte bine motorul de NUBIRA.

Share this post


Link to post

Din pacate ai fost victima "mortii negre" a motoarelor din secolul 21: sludge. Se potriveste perfect cu ce scrie aici: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html.

 

There's a snappy new moniker for black death now, and it's called sludge. The cause is the same as black death and it seems to be regardless of maintenance or mileage. The chemical compounds in engine oils break down over time due to prolonged exposure to high temperatures and poor maintenance habits. When the oil oxidises, the additives separate from the oil and begin to chemically break down and solidify, leading to the baked-on oil deposits turning gelatinous, and that nasty compound is what is lovingly referred to nowadays as sludge. It's like black yoghurt. What doesn't help is that modern engines, due to packaging, have smaller sumps than in the "good old days" and so hold less oil. This means that the oil that is present in the engine can't hold as much crap (for want of a better word) and can lead to earlier chemical breakdown.

 

The most common factor in sludge buildup is mineral oils combined with a lack of maintenance by the car owner combined with harsh driving conditions.

 

There's no hard and fast rules for curing an engine of sludge buildup. If it's really bad, flushing the engine might be the only cure, but that could also cause even more problems. If flushing the engine results in bits of sludge getting lodged where they can do more damage, you're actually worse off.

Share this post


Link to post

as dori si eu sfat ce fel de ulei trebuie sa pun in cielo executive 16v din 2002 67000 km si daca trebuie sa bag si aditivi ,lichid de spalat motorul unde gasesc si cum se cheama , e normal ca la masina mea duma numai 5 minute de rulat cu e prin oras sa se incalzeasca blocul motor foarte tare , apa din motor ajunge la temperatura normala dar motorul se incalzeste foarte tare , si inca o intrebare daca e greu de schimbat ulei de unul singur ca sa nu mai merg prin service-uri sa mai platesc si manopera la aia,

Share this post


Link to post

Daca motorul e in parametrii, nu poti sa-ti dai tu seama la mana ca motorul e incins :P Corpul uman simte ca fierbinte orice peste 40 de grade. Referitor la ulei, citeste macar ultimile 3 pagini din topicul prezent si gasesti sugestii. Eu nu sunt de acord cu aditivii. Uleiul si filtrul il poti schima singur daca ai ceva veleitati tehnice.

PS Scrie te rog mai ingrijit, foloseste majuscula si punctul cu incredere. O sa arate mai frumos posturile tale, nu asa ca niste carnati de litere.

Share this post


Link to post
Calin eu nu am inteles prea bine ce vrei sa spui. Dupa 2000 km de la primul schimb mergea prost? Ca dacia? Ce ulei aveai atunci în motor? castrol TXT softec?

 

Şi de unde îl cumperi? Eu am trecut de la castrol Magnateg (cu care a mers fostul proprietar până pe la 93K km cnd mi-a vândut-o mie) la TXT softec şi mi s-a păsut că a devenit mai zgomotos motorul când e frig - în rest merge la fel.

 

Restul sunt de părere că sunt exagerări: Cielo nu atinge 200KM/H + şi nici nu prea rupe asfaltul :P

 

Folosesc numai Castrol TXT Softec. Cred ca primii 2000 Km cu Castrol a mers ca dacia pana sa obisnuit motorul cu uleiul(ca doar inainte avea unei de o calitate indoielnica).

Uleiul il cumpar din Italia.

Si daca stii sa faci rodajul la masina si sa ii faci intretinerea cum trebuie poti sa atingi 200+ km/h.

La tine in a 5-a pana la cate rpm ai dus-o cel mai mult si cat aveai la ora?

La mine la 5.200 rpm are 200 km/h. Performanta asta am reusit-o numai cu benzina "de afara". Cu cea de la noi mai mult de 190 km/h nu vrea.

Si dacia rupe asfaltul...depinde foarte mult de stilul de condus... :D

Share this post


Link to post

Unde e fabricat uleiul care il cumperi in italia?

Share this post


Link to post

pt. Calin: nu am mers mai mult de 140Km/h cu ea. Răspunsul meu se bazează pe specificaţiile producătorului privind viteza maximă. Aşa că sunt nevoit între a alege să te cred pe tine sau să-l cred pe cel care a fabricat maşina. Cred că ştii care e alegerea.

 

Mi se pare foarte ciudată treaba cu ”să se obişnuiască motorul cu noul ulei” în sensul că nu mi-o pot explica. Ce înseamnă să se obişnuiască... că doar nu e om. Chiar e ceva adevărat în chestia asta sau e un mit. Mai circulă şi ideea că dacă ai mers cu o anumită marcă şi tip de ulei nu e bine să-l schimbi că ”s-a învăţat motorul cu el”. :-?

Share this post


Link to post

Obisnuitul motorului cu uleiul mi se pare o aberatie...poate obisnuitul soferului cu sunetul motorului...Ca poate fi mai silentios un pic (aproape insesizabil ) da! Dar de obisnuit nu are ce sa se obisnuiasca decat daca treci de la un Grade 0W la 15W sau 20W ...Motorul ruland numai cu ulei cu vascozitate mica isi creeaza tolerantele mai mici decat cu un ulei mai vascos si asa poate aparea o insuficienta lubrefiere la temp mici ale uleilui (15w ) sau insuficienta la temp mari (0W) ...depinde de caz. oricum diferentele sunt mici daca fol un ulei bun...Daca treci de la Mobil 1 la ulei de floarea soarelui...sau invers atunci trebuie sa se obisnuiasca cu el... :)

 

PS: Am schimbat uleiul si am pus Castrol SLX 0w30...merge bine e un pic mai silentios (parca) ...porneste mai repede si usor la rece.

Edited by tiberiuenache

Share this post


Link to post

Am luat pana la urma un Castrol GTX3 Magnatec 10W40 (Carefour 1.2 mil / atestat rar cica si cu sigiliu, puii mei ), din cate am inteles este media dintre toate, o sa fac o curatare de motor cu 2+2 ala si il bag, vedem cum se comporta, daca dupa asta nu am pierderi, poate incerc si ma trec apoi pe OMV 5w40... si pe asta scrie sintetic si cica protectie la pornire... asta e, oi vedea ce iese, si in plus o sa mai vad lumea peste cateva luni ce mai zice.

 

Ca idee... ce diferenta este intre Castrol GTX3 Magnatec 10W40 si acelasi dar cu GTX fara 3?

Share this post


Link to post
o sa fac o curatare de motor cu 2+2 ala si il bag
cand am pus ulei sintetic OMV 5W40 cu aditivi, se pare ca a curatat tot circuitul de ulei si s-a scurs toata mizeria in baia de ulei, unde s-a infundat sorbul pe care uleiul urca in partea de sus a motorului.

 

Grija mare cu spalarea, uite ce se poate intampla.

 

De citit si The Oil Bible: I have heard of engines with over 280,000km that worked fine, but when flushed it failed in a month because the blow-by past the scraper ring(now really clean)contaminated the oil and screwed the rod bearings. .

Share this post


Link to post

Din pacate ai fost victima "mortii negre" a motoarelor din secolul 21: sludge.

 

Merci "ticolino". Macar acum am aflat cauza exacta la ceea ce s-a intamplat si de ce.

Share this post


Link to post

Iar trebuie sa fac schimbul de ulei, ca se duce peste 7k km deja, si n-am de gand sa-l tin pana la 10k. Avand in vedere ca vine iarna, si oricum ma paste alt schimb peste cateva luni, ce ulei imi recomandati? Eu as merge tot pe Castrol, 5w 40 (stiu, e contrafacut). Sau Mobil1. OMV nu exista in Galati.

Share this post


Link to post

Am citit tot acest topic si nu am gasit foarte multi utilizatori de Valvoline.

Eu am cumparat un Cielo '96 acum vreo luna si fostul propietar a folosit numai Valvoline 5w, masina ara 85.000 KM (reali) si se comporta foarte bine. Ce parere aveti despre Valvoline?

Am cumparat un Bidon de 4L de valvoline 5w si am dat 1.500.000ROL pe el. Pretul este ok?

Edited by daniel21

Share this post


Link to post

Fosta mea masina, Cielo SOHC 99, a beneficiat numai de ulei Valvoline Syn Power 5w 40 de noua pana cand am vandut-o la aproape 100k km, iar motorul functiona foarte bine cu acest tip de ulei (fara uzura la axul cu came si cu un sunet rotund si silentios).

Chiar si noul proprietar utilizeaza acelasi tip de ulei :)

Pretul este un pic prea mare, eu il cumparam cu 130 lei bidonul.

Share this post


Link to post

daniel21 se pare ca nu ai citit tot si postezi si unde nu trebuie.Se foloseste alt ulei mult mai ieftin si la fel de bun.

Citeste in subiectul acesta ce ulei trebuie sa folosesti

Share this post


Link to post

Corect :) Daniel 21 ,OVi are dreptate , dac a tineai la masina si nu numai , si la buzunar printre altele ,citeai topicul cap-coada si iti ramanea si de filtru si de bere.Nu vreau sa par rautacios ca naiv am fos si eu , la mine topul uleiurilor stateau asa pana acu 6 luni ...de cand citesc forumul pt. cielo , nu la orice masina e bun uleiu respectiv...ci cel recomandat de producator.sa zicem dupa cum sunt uleiurile ambalate si produse topul sta asa .

 

1 OMV Toate specificatiile necesare, sigilii de siguranta 2 si eprodus in Austria

2 Castrol (daca nu e contrafacut)

3 Mobil 1 (ambalat pe la turci si mai nou la noi)

4 Texaco ,BP,Esso, ELF

...

...

Niciodata ARAL e un mare sheet lasa mal in motor

Un ulei bun se inegreste abia de la 4-5k , recomand cu incredere omv , dar fara aditivi si smacuri din comert ,nici macar duralube , e mult prea scump(un set de segmenti) :)

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...