Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Liniuţe cu Espero

Recommended Posts

Are ceva in neregula la kilometraj.

Cielo are asa :

3000-120km/h

4000-160km/h

4500-180km/h

Intradevar e buna pentru economie la viteza dar si demarajul la viteza mare este scazut.

Share this post


Link to post

mi se pare ceva in neregula, motorul e prea slab pt. o asemenea turatie la 180, eu am ~4500RPM la 150, oare Cielo ala mai poate sa accelereze, la 160?, eu nu cred.

 

nici mie nu-mi place ca masina mea e asa turata la 150, dar cand o calc se mai duce, mi-as dori tare o treapta a 6 a.

Share this post


Link to post

De ce? Oricum in viteza a patra poti sa ajungi si la 180. Viteza a 6-a ar fi chiar in plus.

Share this post


Link to post

ba ar fi buna. de croaziera. pentru consum. :banana:

Share this post


Link to post

Mai "pt consum" decat a cincea? In a cincea oricum nu prea pot accelera la mai nici o viteza. Cutiile cu 6 viteze sunt etajate altfel. Viteza a cincea de la espero mi se pare ca e cam intre viteza a cincea si a sasea de la alea.

 

Spre exemplu la Celica si in vit 5 si in vit 6 rotile se misca mai rapid decat motorul. (Stie cineva cum se numesc vitezele in care se intampla asta ca am uitat? :"> )

Share this post


Link to post

E ciudata cutia la 1.8 fata de Dohc. Eu la 180 tot vreo 4500 cred ca am.Mi se parea normal ca a mea sa se tureze mai mult decart 1.8 , finnd 16V

Share this post


Link to post

pai asta e. treapta de viteza de croaziera. e facuta doar sa intretina viteza.

Share this post


Link to post

Eu in a 5 a, pot sa accelerez, si chiar bine, chiar si la 90 km/h se simte ceva, la 130 se simte bine acceleratia, iar o treapta a 6 a, eu tot sant de parere ca e buna, macar sa am 3500 RPM la 150, pt. croaziera, ca la 4500 face galagie si consuma si mult, ce sa mai zic de uzura. Eu nu stiu ce cuti aveti voi pe masinile astea, dar sunt diferite rau de cutia de la masina mea, si sunt sigur ca la 150 am 4500 RPM pt. ca urla motorul. poate nu indica bine vitezometrul, si de fapt am 180 :D , si cand am prins 200 pe bord de fapt aveam 250 limitat electronic [-O< =)) .

 

 

Bafta!!!

Share this post


Link to post
mi se pare ceva in neregula, motorul e prea slab pt. o asemenea turatie la 180, eu am ~4500RPM la 150, oare Cielo ala mai poate sa accelereze, la 160?, eu nu cred.

 

nici mie nu-mi place ca masina mea e asa turata la 150, dar cand o calc se mai duce, mi-as dori tare o treapta a 6 a.

 

La cielo... este alt raport la diferential... vezi cartea de service...

Orice producator cu cap pune pe un motor mai mic o cutie mai lunga... pt ca un cumparator care alege motorizarea mai mica este interesat de consum mic si nu de performante... De aceea, la motoarele mai mari cutiile sunt mai scurte -> acceleratii mai puternice dar si consum mai mare.

Cu al meu Cielo... la 160 chiar am acceleratie buna si urca usor la 180 (dupa chip&filtru) Inainte.. pe la 160 - 165 se simtea cum se apropie de capatul puterilor.

Intradevar, la 120 am 3000; la 160 am 4000 si la 180 am in jur de 4500...

Share this post


Link to post

La 4000 rpm just 150km/h :mda:

Share this post


Link to post

Shi cat ai vrea sa ai? 200km/h ?? :-? ZDB are 4000 rpm la 160 dar are chip&filtru schimbat dupa cum spunea, asha ca... :) >-

Share this post


Link to post

Ce legatura are una cu alta, chipul cu viteza la o anumita turatie? La viteza aia eroarea aparatului de masura e cea care face diferenta. Cel mai probabil daca ar face schimb de ceas cu CT_ZDB ar avea si el tot 160 la 4000 RPM.

Share this post


Link to post
Shi cat ai vrea sa ai? 200km/h ??  :-? ZDB are 4000 rpm la 160 dar are chip&filtru schimbat dupa cum spunea, asha ca... :) >-

La ce a ajutat chiptuningul atunci, daca diferentza este numai de 10 km/h ? Eu am castigat 20km/h doar schimband priza de aer, scotand rezonatorul si restrictorul, schimband bujiile si cablurile de la aprindere. Imi scapa ceva?

Si mai am o nedumerire: din ECM se limiteaza turatia sau viteza ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
Ce legatura are una cu alta, chipul cu viteza la o anumita turatie? La viteza aia eroarea aparatului de masura e cea care face diferenta. Cel mai probabil daca ar face schimb de ceas cu CT_ZDB ar avea si el tot 160 la 4000 RPM.

 

Ba io cred ca are ca e vb shi de filtru nu numai de chip shi astea cresc puterea => creshte viteza. Parerea mea... :) >-

Share this post


Link to post

Dragii mei nu vreau sa va "ciondaniti" din cauza mea dar cred ca una din cauzele care imi arata 400rpm la doar 150 km/h o fii ca masina nu are decat 1700km :D

Cine stie poate se mai lasa :D .

Oricum viteza mea de croaziera este de 100-120km/h si cred ca mai mult nu o sa vada :mda: asta daca ma asculta dreptu' care tre sa recunosc ca nu e prea educat oricum nu uitati...viteza nu este buna,acceleretia este necesara :thumbl: .

Share this post


Link to post

Am mai spus-o de o mie de ori si prietenilor mei: la modul abstract daca avem doua masini identice si una are 50 de cai si una 100, amandoua vor avea aceeasi viteza maxima... viteza maxima e o functie ce depinde de: diametrul rotii, rapoartele cutiei de viteza, un pic de ambreiaj si de maximumul de rpm al motorului, in nici un caz de putere... puterea are un cuvant greu de spus la demaraj

Share this post


Link to post
Ba io cred ca are ca e vb shi de filtru nu numai de chip shi astea cresc puterea => creshte viteza. Parerea mea... :) >-

 

Presupun ca Zmeu sustinea faptul ca daca chiptunning si/sau filtru de aer maresc puterea asta va duce la o crestere mai rapida in ture, sau chiar sa se duca la mai multe ture cu a 5-a, ceea ce fa face viteza maxima sa creasca. Raportul dintre ture in aceeasi treapta si viteza tre sa fie aceeasi la acelasi model de auto, si tre sa varieze direct proportional . Adica daca unu are 4000 de ture la 150 si altu 3600 de ture la 150 cu acelasi model e de banuit corectitudina afisajului.

Nu cred ca patinarea ambreiajului sa duca la diferente asa de mari.

In concluzie auto care au ridicata puterea prin diverse metode vor ajunge mai usor la o turatie mai mare in treapta a 5-a (sau oricare) dar raportul ture/viteza tre sa fie acelasi.

Share this post


Link to post

Exact asta vroiam sa zic. Multumesc de confirmare! :) >-

Share this post


Link to post

Alezz tu sar putea sa ai alt raport final tinand cont ca ai E3.

Share this post


Link to post
Am mai spus-o de o mie de ori si prietenilor mei: la modul abstract daca avem doua masini identice si una are 50 de cai si una 100, amandoua vor avea aceeasi viteza maxima... viteza maxima e o functie ce depinde de: diametrul rotii, rapoartele cutiei de viteza, un pic de ambreiaj si de maximumul de rpm al motorului, in nici un caz de putere...  puterea are un cuvant greu de spus la demaraj

 

 

Se spune ca, cuplul are cuvinte de spus la demaraj, si puterea la viteza maxima, dar puterea depinde de cuplu si turatie. Daca vrei sa verifici daca masina ta mai are puterea din fabrica dute si vezi cat prinde si daca prinde la fel inseamna ca ai nu ai probleme la motor. deci tine de putere.

 

Doua masini identice una de 100 si una de 50 de cai nu vor avea aceeasi viteza maxima decat pe cric, pt ca trebuie sa infrunte fortza de frecare cu aerul, care la o viteza dubla este de patru ori mai mare, adica daca la 60 km/h scoti mana pe geam, vei simti o forta care iti impinge mana inapoi, daca scoti in aceeasi pozitie mana pe geam la 120 km/h vei simtii o forta de 4x mai mare. Deci masina cu 100 de cai va merge cu a 5 a, pana la 5000 RPM si de acolo nu mai poate, iar cea de 50 de cai va merge pana la o turatie mai mica, nu stiu exact cat, dar se poate calcula.

 

Si daca faci tuning la masina, adica Chip, filtre, tobe, injectie si ce faceti voi fara a umbla la cutie, bordul indica tot 150 km/h si 4000RPM, ca masina standard. doar ca masina tunata se va ridica la 7000RPM cu a 5 a, si aia stock deja nu mai poate la 5000 RPM de exemplu.

 

Bafta!!

Share this post


Link to post
viteza maxima e o functie ce depinde de: diametrul rotii, rapoartele cutiei de viteza, un pic de ambreiaj si de maximumul de rpm al motorului, in nici un caz de putere...  puterea are un cuvant greu de spus la demaraj

Vezi ca faci abstractie de rezistentza aerului. Asta se invinge doar cu putere.

Dupa teorie, cazul ideal din fizica (fara frecari), Matizul ar trebui sa prinda peste 188 km/h in vid. Dar in realitate prinde doar 145km/h. Iar daca umbli la cutia cu maimutze poti prinde si 165 km/h, vara, pe aer mai putin dens. Iarna pe ger mare, nu treci de 140 km/h. Testat.

Share this post


Link to post

Mda...cred ca nu m-am exprimat cum trebuie. Oricum explicatia data de test_driver mi se pare cea mai completa si cea mai corecta cu exemplele de rigoare. Oricum Alezz, daca tot nu are decat 1700 km nu mai da si tu in ea pana la 150 ca nu prea cred ca ii face bine. :o fftopic: Apropo de rodaj..si-a luat un prieten de-al meu Logan de 1.6 si i-au zis baietzii ca sa nu cumva sa treaca cu ea de 3000 rpm in perioada rodajului :) ) Mi se pare absurd.

Share this post


Link to post
...

Nu cred ca patinarea ambreiajului sa duca la diferente asa de mari.

...

 

Pe langa cele spuse referitoare la subiect , ambreiajul conteaza enorm de mult . Daca ambreiajul este uzat , nu mai ai performante la masina , asta este clar . Eu am patzit-o cu vechiul meu Nissan (motor de 1600 cmc), cand la o liniutza cu o Dacie 1300 am fost facut de rusine ... :spumelagura: ... drept pt care am ajuns in service , i-am pus disc de ambreiaj nou si mi-am luat revansa ... :banana: ... Conteaza foarte mult , mai mult decat poate suntem "tentatzi" sa credem !

Share this post


Link to post

Conteaza,dar banuiesc ca la pornirea de pe loc, nu la viteza maxima... :-? Sau ma insel eu?

Share this post


Link to post

Contează la multe.

 

Pe motocicleta de şcoală era ambreiajul terminat, şi când aveam nevoie de accelerare bruscă (deci nu plecat de pe loc !) aluneca - se producea o creştere de turaţie, dar neînsoţită de o creştere echivalentă a vitezei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...