Jump to content
Sign in to follow this  
startj

Cielo Pornire Dupa Foarte Mult Timp

Recommended Posts

Salut all,

 

Odata cu scoaterea timbrului de mediu am hotarat ca este momentul bun sa fac ceva cu Cielo-ul care sta in fata blocului de prin 2010.

Vreau sa reusesc sa o pornesc si sa o vand, problema nu este cum o pornesc ci cat de mult rau pot sa ii fac si cum as putea sa o pornesc mai "sigur".

 

Masina are 62000 de km si a fost cumparata de parintii mei in 1999 de noua.

 

Din cate am mai citit pe internet ar trebui sa scap de uleiul vechi din motor (care este inca auriu si vascos pe joja, nu s-a transformat in pamant), trebuie sa ii iau o baterie noua si ITP RCA etc.

Intrebarea mea este ce altceva as putea sa fac ca sa nu pornesc motorul fier pe fier, ca sa fie usor lubrifiat?

 

Multumes frumos anticipat,

 

Eduard.

Share this post


Link to post

Bujii afara, putin ulei in cilindri si invartit motorul la mana de cateva ori. Benzina proaspata, e dezastru ce e in rezervor, eventual filtru nou. Si ar trebui sa porneasca decent

Share this post


Link to post

Probabil ca vor fi mai multe indicatii si pareri. Eu sunt de parere ca nu trebuie sa "scapi" cu urgenta de uleiul din motor. Pe timpul acesta geros el nici nu se va scurge corect (in sensul de a antrena si eventualele parti solide sedimentate in baie). Deci, pentru a-l elimina, este bine sa fie cald iar ca sa fie cald, trebuie pornit motorul mai intai.

Inainte de pornire ar trebui verificate nivelurile (lichid racire, ulei servodirectie, lichid frana si ambreiaj). Deasemenea, trebuie scoase bujiile si injectat in fiecare cilindru cca. 2,5ml ulei de motor. Bine ar fi sa se alimenteze cu benzina proaspata. Bateria trebuie sa fie bine incarcata. Mai intai se va invarti motorul fara bujii pentru ca uleiul introdus in capul pistoanelor sa unga segmentii si cilindrul (unde, dupa atatia ani, este rugina), sa se amorseze pompa de ulei si acesta sa ajunga in circuitul de ungere (eu obisnuiesc sa urmaresc manometrul sau, in lipsa lui, stingerea becului dedicat din bord). Recomand ca, pe timpul efectuarii acestui mic "rodaj la rece", sa se scoata papucul care alimenteaza pompa de benzina (pentru ca sa nu injecteze benzina in exces). Daca va fi nevoie de a actiona electromotorul mai mult de 10 sec, se va face in etape cu pauze de 2-3 min (oricum, acesta nu va fi prea solicitat intrucat motorul nu are compresie si se invarte liber). Se monteaza bujiile (de preferat noi sau cele vechi dupa ce s-au verificat distantele dintre electrozi) si se reconecteaza papucul la pompa de benzina. Se porneste si se lasa in functiune pana se incalzeste, se verifica functionarea franelor, apoi se pot face parcursuri mici fara tura excesiv sau forta motorul (trebuie sa-si faca putin rodaj).

Dupa oprire, cu motorul cald, se va schimba uleiul de motor si filtrul de ulei. In cel mai scurt timp se vor inlocui: filtrul de benzina, filtrul de aer, lichidul de frana si ambreiaj, lichidul de racire, curelele (anexe, AC), cureaua distributiei, rola de intindere, pompa de apa. Nu trebuie uitata gresarea rulmentului rolei de intindere a curelei AC. Optional, daca este cazul, se poate curata corpul clapetei si IAC-ul.

Cam atat imi vine pe moment in minte. Spor la lucru !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc de sfaturi!

 

Am cautat putin pe youtube cum merge treaba cu invartirea motorului si nu pare chiar atat de complicat, ar trebui sa-mi fac griji de cureaua de distributie la pornire?

Legat de papucul de la pompa de benzina poti sa ma ajuti sa-mi dau seama care este?

In poza de mai jos trebuie sa mai demontez ceva pt a invarti motorul?

Mersi frumos!!!

 

motorcielo.jpg

 

 

Share this post


Link to post

Mai bine indentifici siguranta de la pompa de benzina (de obicei e in panoul de sigurante de la motor), e mai simplu sa o scoti pe aceea.

Share this post


Link to post

@mike.omega, este aparent mai simplu fiindca siguranta F7 nu serveste numai pentru alimentarea pompei de benzina (mai are si injectia, ECM, senzorul viteza ...) si se vor inregistra erori.

@startj: Papucul il scoti chiar de la pompa (sub bancheta spate in dreapta, scoti capacul de plastic).

Poza nu o pot vizualiza dar, in afara de ceea ce am scris anterior, nu trebuie demontat altceva.

Cureaua las-o asa cum este. Cata vreme nu soliciti major motorul nu vei avea probleme (am spus ca initial vei face un fel de rodaj). Dar nu uita de ea inainte de a folosi curent masina.

Share this post


Link to post

@smv salut! din pacate nu am reusit sa o pornesc, am urmat pasii de mai sus, am venit si cu o baterie mult mai mare pentru a ii oferi un curent puternic dar nimic, dupa cateva incercari esuate am vorbit cu un baiat care mai repara masini si a spus ca nu se aude pompa de benzina, a incerat sa faca smecheria cu un fir pe baterie si unul pe acel contact care "activeaza" pompa de benzina si nimic, credeti ca ar putea sa fie inghetata la temperaturile astea?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Da, cam toate pompele, de orice fel sunt ele, se blocheaza dupa stationari indelungate (vezi pompa centralei termice de acasa care are o automatizare antiblocare pt. porniri scurte zilnice). Firul in cauza (alimentare directa) este acela rosu de sub delcou. Este posibil sa aiba chiar gheata (apa din condens si din benzina), dar tot asa de bine poate fi blocata cu gume (se formeaza din benzina la caldura, vara) sau de atata stationare (nano suduri fizico-chimice). Daca nu vrea sa se urneasca nici chiar cand temperatura va deveni pozitiva, va trebui scoasa si miscata putin cu mana (de la turbina, prin orificiul de absorbtie).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...