Jump to content
Sign in to follow this  
tunning4life

Tutorial Montaj Bord Digital De Kadett Gsi Pe Cielo

Recommended Posts

Postez pentru un prieten care nu are destule posturi sa poata crea un topic nou, eu doar am aranjat putin textul si am incarcat poze;e. E meritul lui si a celor de la care a cules informatii pentru a pune totul cap la cap in ceea ce veti citi mai jos.

 

ATENTIE! Acest topic nu imi apartine 100%, am hotarat sa il refac si sa explic unii pasi la care eu si multi prieteni ne-am incurcat si cu ajutorul urmatoarelor persoane care la randul lor au fiecare meritele lor, am realizat acest topic. Ploppy (aici este topicul lui), Ciprian Mihai-Pop pentru deslusirea schemei electrice pentru motorizarile cu aprindere electronica, Ploppy cu schemele de montaj si amanuntirea multor elemente, Mihai Ionita si multi altii. Schema de adaptare pentru aprindere pe bobina este testata de mine pe 16v, voi reveni cu update daca merge si pe 8v euro 3.

 

La acest montaj cel mai important lucru este rabdarea, dupa care va puteti apuca prin a desface bordul pas cu pas si a-l curata. Bordul are 2 mufe, una este identica cu cea de Cielo, cea de 16 pini (exista una de 12 si una de 16 pe bordul stock). Cea de-a doua mufa, in 26 de pini, fie o taiati de pe masina donatoare, fie o adaptati dintr-o mufa de floppy disk, e acelasi lucru. Pentru cea in 16 pini, numerotarea pinilor este pe mufa. La cea de 26 va trebuie un aparat de masura pentru identificarea firelor prin continuitate. ( numerotarea la mufa de 26 pini este mai jos).

 

 

 

5CxMRmY.jpg

 

 

 

Inainte de adaptarea firelor, ar fi indicat sa il desfaceti si sa il curatati. Atentie la desfacerea panglicii din dreptul turometrului, care se scoate din mufa prin crearea unui mic joc.

 

 

 

 

iGn1f5q.jpg

ilXLpxh.jpg

uCLcpyV.jpg

LPDF8Mc.jpg

Cg96gYj.jpg

yd4t02E.jpg

vjOv8Dp.jpg

UjOsyLK.jpg

lCuF6nQ.jpg

 

 

 

In pozele de mai sus aveti motorasul care inregistreaza kilometri parcursi si jurnalierul, recomand ungerea acestora cu WD-40 sau cu o picatura de ulei fin. La final ar fi recomandat sa le ungeti si cu vaselina siliconica pentru a nu coroda in timp. Eu am avut norocul sa nimeresc un bord care inregistreaza si e complet functional, dar nu mai merge resetarea kilometrilor pe jurnalierul secundar.

Acum vine partea mult asteptata, adaptarea mufelor. Pentru a nu taia, cresta si modifica cablajul existent, va mai trebuie inca un spate de bord de Cielo cu tot cu folia verde, un pistol de lipit cu bete de silicon si un pistol de lipit cu fludor. In pozele de mai jos se poate vedea ce trebuie taiat. Recomand sa se taie si plasticul alb pentru a se fixa mufele existente in el. Astfel iti faci adaptoare, sa poti reveni oricand la bord stock.

 

 

 

nyDXuo4.jpg

bAerD17.jpg

kOidlNT.jpg

 

 

 

Mai jos aveti schemele de adaptare a mufelor, iar dupa ce verificati din nou firele, sa nu se atinga intre ele si sa fie fiecare pe punctul lui, le puteti mufa cu cele de pe masina dvs. Pentru testarea bordului in casa, sa vedeti daca are vreo defectiune sau ceva ars, se conecteaza + pe pinii 5 si 15 de pe mufa de 26 de pini, si – pe 9-10-11 tot de pe mufa de 26 de pini.

 

 

 

du57O6F.jpg

00zvDlg.jpg

tM6eKOv.jpg

eZAVlRg.jpg

 

 

 

PS! Pinul 16 de pe Mufa de Cielo este VSS-ul, adica pe acest pin vine legat pinul 21 de pe mufa mare de GSi. Pinul 15 este cel pentru semnalul de la turometru, acesta se leaga la pinul 7 de pe mufa de 26 pini. ATENTIE! Daca aprinderea e prin bobina electronica, nu se va lega la pinul 15 ci se vine cu un alt fir din schema ce urmeaza sa v-o prezint mai jos. Eu am tras firul prin locasul de la cablul de kilometraj, pe care va recomand sa il scoateti pentru a nu produce zgomot. Pentru montajul electronic necesar functionarii turometrului pe motorul 16v de Cielo aveti nevoie de: 2 diode BA159 (eu asta am folosit, posibil sa mearga si echivalente), o rezistenta de 10k, o de 1k si un tranzistor NPN.

 

 

 

vCGMWRF.jpg

 

 

 

Sper ca v-am fost de ajutor. Repet, topicul nu este 100% creatia mea, unele pozele sunt provenite din alte surse mentionate mai sus. Pentru orice intrebare si nelamurire va stau la dispozitie aici sau la 0725 873 852.
@Copyright Robert Bonciu – VL-05-LDY.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Merci frumos de ajutor @tunning4life, spor la lucru băieți!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Acum ca esti fericit cu noul bord, fa si un topic pt masina :)

E bataie de cap cu bordul, mai ales cu martorii de jos si cu electrica in general, al meu nici acum nu e terminat... dar, e "altfel" si e mai practic si mai exact decat cel stock de Cielo.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, foarte mare,cu topicul nu prea am timp dar voi face. O poza cu bordul mai practic îmi poți lasă pe Facebook?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

La lcd-ul de gsi ma refeream ca e mai practic. Ai voltmetru integrat, presiune ulei (daca pui sonda de gsi), indicatoarele sunt mai exacte ca la bordul clasic de Cielo. In plus, pe mine m-a scapat de eternul desfacut de bord ca sa mai schimb cate un led, calibrat ace etc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Excelul ăla cu legăturile mufelor e făcut de mine de la zero. Copyright my ass. :) )

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post

Confirm, sa-i dam Cesarului ce-i al Cesarului :) In cazul asta lui Lao

Share this post


Link to post

confirm, am vazut bord de Opel Kadett GSI pe masina lui Pupa in anul 2007 pe un oltcit turbo B17YBO, live. Omul e din Bucuresti

Isi facea veacul pe forumul oltcit si pe forumul 4tuning

post-44316-0-24976100-1500188674_thumb.jpg

post-44316-0-99539200-1500188685_thumb.jpg

Edited by paneuroil

Share this post


Link to post

Știe cineva sa mi spună de unde vine semnalul pt turometru cielo cu aprindere electronică 8 valve?

Share this post


Link to post

Pe unul din cele 3 fire de la bobina, dar iti va indica la jumatate. Pt a indica corect, ai nevoie de un montaj micut, @RobertLDY stie. Singura chestie ca nu trebuie alimentat la baterie montajul, in rest functioneaza perfect.

Share this post


Link to post

Va salut. Nu s-a mai discutat de ceva timp pe acest topic dar daca cineva îmi poate spune daca nivelul de combustibil si temp lichid de răcire sunt indicate corect pe bordul digital ? Pt indicarea vitezei de deplasare trebuiesc făcute modificări? Mulțumesc!

Share this post


Link to post

Combustibil si lichid racire - da, mult mai corect decat cel original de Cielo

Viteza - fara modificari cu montaje sau alte chestii, dar nu mai e pe cablu, ci electronic. Identifici firul care da viteza la ECU, cel din vss.

Share this post


Link to post

Va salut. Cunoaște cineva o schema pt a face turometru de gsi  sa funcționeze pe un cielo e3 cu 8 valve ? Am încercat deja schema din topic dar nu merge. Va mulțumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...