Jump to content
Sign in to follow this  
Rafi

Skoda Superb Il 1.8 Tsi

Recommended Posts

din categoria nu am ce face, dar imi gasesc 😜 plus ca am avut o eroare intermitenta de underboost am zis sa verific DV ul de pe masina sa vad cum se prezinta si ce model am, toate bune accesul se face "FOARTE FOARTE" greu, se da jos carenajul de la roata si aia e 😂 dupa care vine distractia 3 imbusuri amarate efectiv nu ai cum sa bagi nici o cheie in zona, un surub se desface super usor, celelalte doua mi-au pus probleme, dar am reusit cu un imbus din trusa si o cheie rapida, raniti....sfinti...you all know the drill !! 

am fost placut surprins de doua lucruri, DV meu nu avea rupta nici o membrana, si doi nu avea gram de ulei pe el si nici in zona unde a fost montat ceea ce eu zic ca este bine, sa nu supar spiritele :D, DAR avea arcul foarte slab, se vedea clar ca este piesa orginala, avea depuneri de praf in spatele membranei si impedica axul sa culiseze instant si cat trebuie, asa ca am purces la schimbarea lui cu DV rev D adica ultimul model care nu are membrana de cauciuc si este facut sa tina presiuni mai mari deci numai de bine.

unnamed.thumb.jpg.800e45ff7eb39c34617af93f1b6ae6ca.jpg

DV-ul meu cel din dreapta, si modelul nou in stg !! 

IMG-20191117-WA0002.jpg

Untitled.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

un mic retrofit

  • volan
  • calculator coloana highline, al meu suporta doar cruise si maxidot fiind midline
  • si panglica airbag care are dor un fir in plus, care il puteam matrasi si eu, dar l-am primit bonus la volan asa ca sa fie primit

operatiunea destul de simpla, volanul se da foarte usor jos, si la fel si electronica totul este plug and play si la indemana, mi-am facut si piticul asta...sa vedem ce mai urmeaza, printre altele daca tot am umblat in zona, aveam ceva ce mai jena, anume contactul electric care tine cheie pe pozitie...ACC..etc... era cam uzat si numai tinea pozitiile bine, asa ca l-am schimbat, cel original prezentandu-se bine dpdvd electric doar ca s-au tocit opritorii din el.

IMG_20200123_145756.jpg

IMG_20200123_150220.jpg

IMG_20200123_153216.jpg

IMG_20200123_153319.jpg

IMG_20200123_154652.jpg

IMG_20200124_162936.jpg

IMG_20200124_223701.jpg

IMG_20200123_151312.jpg

IMG_20200123_151321.jpg

IMG_20200123_151325.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si asta ce are in plus?

  • Haha 2

Share this post


Link to post

butoane 🙂

Share this post


Link to post

No shit sherlock 🙂 

Pentru ce? Audio? Pilot? Inainte nu avea deloc?

Nu trebuiesc activate si din soft?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

pai e gata.. tot.. l am codat.. e o poza acolo.. are volum, telefon, meniul bc, next... 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Deci inainte nu avea niciunul inteleg

Share this post


Link to post

din pacate nu a avut! 

Share this post


Link to post

am reusit sa fac si short shifterul 😃 unele obiceiuri nu se schimba, imi place prea mult cum se simte Nubira cand schimb are feeling la asta era mult prea lunga cursa si mult prea incerta mai ales atunci cand incercam sa schimb mai repede, acum alta poveste, cat despre operatiune trebuie relocalizat cam cu 2 cm mai jos pinul care alege treptele si cam atat, bonus daca tot am demontat toata timoneria, am gresat/curatat tot ca la carte plus bucsile de la capetele cablurilor le-am facut cu poliuretan ca sa fie mult mai rigide si mai precise.

partea frumosa reglajul, blochezi cutia in pozitia neutru are un levier mic, blochezi schimbatorul pe neutru cu un cui are o pozitie si desfaci cele 2 arcuri din poze si se autoregleaza nu stai sa bajbaii pozitia ideala, un lucru frumos 😄 

 

IMG_20200131_122103.jpg

IMG_20200131_133035.jpg

IMG_20200131_133041.jpg

IMG_20200131_133919.jpg

IMG_20200131_133924.jpg

IMG_20200131_174041.jpg

Edited by Rafi
  • Like 5

Share this post


Link to post

Foarte simpla miscarea.. dar efectul maxim 🙂

Share this post


Link to post

si partea cea mai buna, am scutit 70E pentru unul aftermarket !! 😱 sau unu de Audi TT care la dezmembrari stiu de ce il vrei ! 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bucsele de poliuretan de unde le-ai luat? Sau le-ai turnat tu?

 

Share this post


Link to post

le am turnat eu, poliuretan 3m shore scale 44A rigiditate medie, dar cum mult peste ce era

Share this post


Link to post

Super! Cand ma apuc de operatiune stiu la cine sa apelez pt informatii 🙂 

Share this post


Link to post

cu cea mai mare placere, doar sa imi spui din timp, mastic mai am destul. 

Edited by Rafi
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

a venit si vremea PCV ului care cica trebuie schimbat la 60000km... bine ca nu sa depasit limita decat cu 83000km 😂 din fericire nu a creat probleme, doar ca sistemul  care este foarte complicat (la motoarele astea) si extrem de sensibil mentinand un echilibru din foarte multe puncte de vedere, nu a mai avut performantele sa le numesc NORMALE, si primul semn care mi-a dat de banuit, a fost faptul ca in momentul in care scoteam busonul de la ulei  (dupa spusele cartii tehnice) trebuie ca motorul sa isi schimbe mersul destul de violent ca si cand ar da sa moara, doar ca la mine abia se schimba ceva, asa ca am dat comanda de una bucata PCV OEM si am bolduit pentru ca este un lucru foarte important sa fie de origine, chiar am avut o discutie cu cei de la firma importatoare care nu au stiut sa imi spuna pe ce producator vine piese, citez "vine originala VW" l-am intrebat de cand VW face piese... in fine discutia este lunga, multi oameni angajati pe principiul "noi muncim nu gandim" i-am spus ca o dau retur daca nu vine pe Hengst producatorul de origine al piesei respective, pentru ca fiind o piesa cautata tovarasi "coronari" au avut grija sa faca multe exemplare, care nu au stasurile valvelor din piesa tocmai ok, si dupa montaj, multi s-au plans de probleme.

montajul este foarte rapid, cred ca sunt 10 suruburi plus indepartarea celor 2 bobine si cam atat, piesa montata este ultima versiune adica AH..sau asa sper sa fie ultima oricum difera putin, in prima faza dupa pornire doar a tinut ralantiul pe la 2000 vreo 10 secunde probabil pana sa adaptat sistemul la noua piesa, dupa care si-a revenit, prima parere dpdv al consumului, este ca am vazut pentru prima data 5.5 pe bord la mers constat in 3000rpm cu 80 90 km, si un consum la ora 7 30-8 seara in Firea town de 9.8 deci ceva sa intamplat(de bine) sunt curios la drum lung ce zice... cat despre putere boost face la fel deocamdata am facut doar vreo 60km prin oras asa ca nu am avut unde sa alerg prea tare, am avut doar un sprint mic pe centura dar mi-sa parut ca trage la fel.. adica bine..revin cu pareri dupa primul drum lung...oricum trebuia respectat intervalul de schimb, cel putin membrana principala era foaie de ceapa iar cealalta abia deschidea de cat de uzat era arcul si ce joc a prins.

IMG_20200220_164246.jpg

IMG_20200220_164304.jpg

IMG_20200220_164310_1.jpg

IMG_20200220_164313.jpg

IMG_20200220_171844.jpg

IMG_20200220_175753.jpg

IMG_20200220_181152.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Al meu are 100k and counting 

S-a schimbat ceva atunci când faci testul cu scosul busonului? 

Share this post


Link to post

da, sa schimbat, daca scot busonul trepideaza urat rau... la fel si joja, pentru ca ii vine aer fals..si acum lucrand in parametri pcv ul observa mult mai repede diferentele de presiune.

Share this post


Link to post

Deci nu am inteles o chestie. Si la bmw-ul meu benzinar face urat cand desfaci busonul la ulei in mers si am mai vazut si la altele. Facea si motorul vechi, face si asta nou.

Totusi la 1.5 16v de la espero nu se schimba mersul motorului si am impresia ca nici la sfi, ce or avea astea special? Or fi defecte? 😄 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am citit si eu acum cu privire la PCV. Sa inteleg ca este un fel de EGR? Eu asta deduc din descriere:

"The positive crankcase ventilation, or PCV, system was one of the earliest emission-control devices used in vehicles. The PCV system draws leftover combustion gases from the crankcase (the oil pan and bottom of the engine) and routes them back into the engine via the intake manifold, where they’re burned in the combustion chambers instead of escaping into the atmosphere via your exhaust system."

Share this post


Link to post

@pompiliu92 nu chiar dar principiul este asemanator, doar ca EGR ul ia gazele din carter, PCV ul recircula gazele care au scapat in baia de ulei dupa ce au trecut de pistoane.

@Dj Dark nu sunt defecte doar ca difera foarte mult PCV ul de la masina la masina si felul in care a fost gandit sistemul chiar daca principiul este acelasi, spre ex cel mai interesant mi-sa parut la Mazda 6 2006 valva PCV daca se defecteaza face ravagii mari in motor plus mers neregulat, si pretul de achizitie este fix 1000 ron pe origine si acum vine partea interesanta, piesa in sine este foarte simpla si mica ca si proporti, nu este cum e la TSI de ex, este ca un cilindru cu o bila in ea si atat, in schimb la TSI TFSI hataiii sistemul iar pretul este sub jumate din cea de la Mazda, deci difera multa cum au gandit fiecare.

Share this post


Link to post

Ideea e ca nici unul din motoarele mele nu are supapa PCV, toate sunt cu labirint in capac de-aia nu intelegeam diferenta.

Share this post


Link to post

🤔🤔 vezi tu totusi ceva in cazul tau isi da seama ca trage aer fals prin buson... !! nu stiu sistemul de la bmw deci pana nu vad nu imi dau seama...

Share this post


Link to post

se pare ca tamponul de la cutie si-a pierdut proprietatile, devenise foarte elastic, asa ca ce poti face mai bine pe timp de pandemie 😄muncesti la masina, in timp ce vecini se uita la tine panicati, atunci cand te vad taras pe sub masina 😄

am descoperit si faptul ca imi lipseste o bucata de vreo 15x15cm din scutul de pe partea dreapta, din pacate chiar nu imi amintesc cand am julit-o...🙄dar asta este, deja m-am interesat pe unde il gasesc si as vrea sa il schimb, mai ales ca in ciudata faptului ca nu pare lasata, are un design ciudat unde burta masini este destul de joasa si mereu ating, ca ideeie ultima data am rupt cu scutul un blocator blocator-de-parcare-manual-927.jpg.59303f7651777a1a6eb88af23c45bc3c.jpgdintr-o parcare, efectiv am trecut peste el am auzit in dreptul cutiei ca atinge scutul, dar deja era prea tarziu, cand am dat cu spatele l-am agatat si l-am smuls din balamalele unde culiseaza 🤫  asa ca mai bine sa o protejez.

in rest se prezinta bine, inlocuirea PCV ului a fost o miscare foarte buna, am reusit in oras pana sa inceapa "nebunia" sa am o medie de 10,1 in 1230 km 95% facuti in oras, sper sa nu ii stric karma, dar sper sa se comporte asa si la drum lung, in principiu consumul doar oras a scazut cam cu 1,2 1,3 L la acelas stil de mers si aceeasi rutina.

IMG_20200410_115641.jpg

IMG_20200410_135508.jpg

IMG_20200410_135505.jpg

IMG_20200410_132329.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Afara ce consum aveai înainte de înlocuit pcv-ul? 

Motorul e cdaa? 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...